Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1819
Hei, jeg har en Lenovo Yoga Pro 2 med Linux Mint installert. Jeg lurer på hvordan jeg kan erstattet det med Windows 8.1 som var det opprinnelige OSet. Recovery vil vel ikke fungere?,så da er jo et alternativ og finne Windows 8.1 på bukta og hive det på en minnepenn.

Hvordan finner jeg min produktnøkkel? når det ikke står skrevet på laptopen?
Sitat av gnomen123 Vis innlegg
Hei, jeg har en Lenovo Yoga Pro 2 med Linux Mint installert. Jeg lurer på hvordan jeg kan erstattet det med Windows 8.1 som var det opprinnelige OSet. Recovery vil vel ikke fungere?,så da er jo et alternativ og finne Windows 8.1 på bukta og hive det på en minnepenn.

Hvordan finner jeg min produktnøkkel? når det ikke står skrevet på laptopen?
Vis hele sitatet...

Har du en egen partisjon som inneholder det nødvendige som mange pc leverandører gjør så vil tenker jeg recovery vil funke helt fint.

Om du ikke har det og heller ikke har en gammel backup du kan gjenopprette så må du vel finne deg en alternativ produktnøkkel? Om du ikke er registrert bruker, feks hos lenovo. Husker blant annet dell hadde noe slikt. Og HP også.

Hvorfor skrote Linux? Hvorfor ikke bare skrote Mint og velge en annen Linux? Om du er helt bestemt på å skrote Linux hvofor velge 8.1 og ikke Windows 10?
Sist endret av frtoretang; 25. august 2015 kl. 21:18.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Som regel vil windows installasjonen tilby deg å gjøre partisjonering og da vil du kunne fjerne partisjonen i installasjonen. Du vil da måtte opprette partisjonen på nytt igjen i installasjonsprogrammet og kan gå videre..skal være ganske forklarende da det ofte står i installasjonsteksten hva du kan og ikke kan gjøre. Hvis ikke så kan du eventuelt starte opp en linux livecd og montere filsystemet read-write, dermed kjøre fdisk og fjerne partisjonene for så å kjøre windows installasjonen.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Jeg vet det ikke er det du spør om men jeg lurer også på hvorfor du vil skrote Linux. Spesielt hvorfor 8.1 når du har både 7 og 10?! Om det rett og slett er fordi det ser stygt ut kan du prøve Gnome 3. Gnome 3 er ikke heelt kompatibelt med Mint, men det går fint an. Enda bedre, gjør som meg og last ned Linux Ubuntu Gnome. Vil si det ser mer snasent ut enn Mac (nye flate Mac, det ''gamle'' Mac ser bedre ut (men det er subjektive oppfatninger)). Jeg kutter fort ut Linux-distroer som ikke ser bra ut dersom jeg skal bruke det i offentligheten Ubuntu Gnome kan du trygt bruke i offentligheten. Rotete innlegg, jeg er bare veldig keen på at det skal bli vanlig med flere OS enn Win og Møc til daglig.
følg den guiden her funker fint http://www.howtogeek.com/141818/how-...your-computer/

husk og ha en windows cd/usb liggende troor recovery modus kan gjennoprett boatloader også peace