Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 599
Hei,

Har problemer med pc'n mens jeg gamer. for det meste alle spill, men noen få
spill sakaper ikke dette problemet. som f.eks Starbound skaper ikke dette problemet. mens BF4 - skyrim -infestation:SS eller noe annet.

Det som skjer er at Skjerme (duel screen) blinker svart og kommer tilbake etter 2-4 sekunder. så kommer det som oftest opp en feilmelding der hvor det står
"Display driver stopped responding and has recovered,
Display driver AMD driver stopped responding and has successfully recovered"

så er det 50/50% sjangse for at spiller kresjer. inneholdet på Chrome blir svart (selve vinduet) men ikke fanene / søke feltet eller kanten rundt. eller kresjer det også.

på skyrim og av og til BF4 så hender det seg att etter en god stund med gaming (ca 4+ timer) så blir på en måte fargene fra hodene til andre strekt ut til kanten av skjermen og fps droppe til rundt 20FPS.

tar alt i fra 30 min til 1.5 timer før dette begynner og skje. starter bestandig med at skjermene blinker og AMD meldingen kommer opp. mens resten varrierer i forhold til hvilke spill jeg spiller.

så jeg lurer da på hva det kan være.

Specs:

Win 8.1 64 bit

ASUS Radeon R9 280X 3GB GDDR5

MSI Z87-G43, Socket-1150

Intel Core i5-4670K Processor

Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8 x 2 (8 GB)

Creative Sound Blaster Z

CORSAIR Enthusiast Series CMPSU-550VX 550W ATX12V V2.2 SLI Ready CrossFire Ready 80 PLUS Certified Active PFC Compatible with Core i7 Power Supply

glemte og skrive temperaturen mens jeg gamer. Skjermkortet 69 C på maks og CPU 55C på maks. ingenting er overclocka.
Strømmforskyninga er ca 7 år gammel. resten er så og si kjøpt i år.

glemte og skrive temperatur. Skjermkorter 69C på maks og CPU 55C på maks
Strømmforskyninga er ca 7 år.
Har du de nyeste beta driverne? Prøv å last ned 13.11 Beta 9.5 herifra
Trådstarter
2 0
Sitat av fatfro Vis innlegg
Har du de nyeste beta driverne? Prøv å last ned 13.11 Beta 9.5 herifra
Vis hele sitatet...
har det ja, og installerte de på nytt, men ingen forbedringer

Rammen er vell en 3 år gammel hvis det har noe og si

er det ingen som har noen idè? :S jeg lurer på selv om det muligens er PSU

kom forresten på at etter at skjermene hadde blinkket engang så skrudde pcn seg av. (men det har skjedd bare 1 gang)

får noe slikt
http://www.youtube.com/watch?v=Wne75Vjcdl8
bare ikke fult så ille bare noen randome firkanter rundt på skjermen. eller strekkes ut fra hodet til karakterer i spillet og ut til kanten.

får det på inneholdet på Chrome når det først setter igang og på alle spill. men ikke på desktop.
eneste måten jeg får fjernet det er å restarte maskinen. men det skjer igjen etter en stund. frikantene kan varriere i farge og størrelse...