Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 590
Mitt problem er relativt simpelt: mic'en min fungerer ikke på pcen. Det vil si at om jeg sitter på Skype, Teamspeak eller Ventrillo så kan ingen høre meg.

- Jeg har prøvd med flere forskjellige mic's, eksterne (som jeg vet funker på mobil etc.) og den integrerte

- Lekt rundt med instillingene på Skype og Kontrollpanel -> Maskinvare og lyd -> Lyd

- Tror jeg har fått lastet ned de nyeste driverene, men er ikke helt sikker. Er ikke verdersmester i IT for å si det sånn.

Videre er pcen min en HP Pavilion dv6-6126eo hvis det skulle hatt noe å si.

Hjelp settes veldig stor pris på.
Dette er et velkjent problem, prøvd dissa tinga?

Har du prøvd å aktivere micen i kontrollpanelet under lydenheter? eventuelt skru opp mastervolumet for mikrofonen i samme menyer? Har du sjekka at du ikke har på "push-to-talk"?

Raske tips.
eie
Trådstarter
4 0
Bra det ikke er noe sære greier. Har som sagt gått over det som finnes av innstillinger i lydmenyen. Push-to-talk finnes vel ikke på skype trodde jeg? Rimelig sikker på at det ikke er problemet.

Uansett, takk!
Tidligere troll
auarn's Avatar
32 1
Du kan jo prøve å avinstallere driveren til mikrofonen, starte maskinen på nytt og se om Windows finner den automatisk.