Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2671
Hei!

Jeg har en 70 linje og jeg sliter med og loade 1080 og 720 hd på youtube. Dette problemet har vart lenge.

Om jeg kjører nettet mitt igjennom en Linksys ruter så går hastigheten ned til 40mbit, så derfor kjører jeg nettet rett igjennom modemet mitt.

Hvordan blir jeg kvitt stream prob fra youtube? Og hvordan får jeg 70 linje igjennom routeren min?
Så er det noen som kan hjelpe meg med de 2 tingene jeg har nevnt ovenfor?

På forhånd takk

Alex
Prøv og bruk HTML5 avspilleren for youtube, dette fikser noen ganger problemet.
Det har vært flere tråder på forumet om dette og svaret har som regel vært at det går som regel opp og ned, noen ganger er bare youtube treigt og noen ganger ikke.

For og skifte til HTML5 avspilleren trykk her og så trykker du på "Bli med i HTML5-testen"
Sist endret av Pozid; 12. april 2013 kl. 19:09.
Hjelper ikke om du har all verdens tilgang om ikke Youtube har all verdens "ut"gang.
Jeg har akkurat det samme problemet, har vart i en ukes tid!
sliter med det samme, men sliter og med at skype driver å logger av og på som om jeg skulle miste nettet samt at stemmene til de jeg prater med blir helt fucked, + at nettsider ikke vil laste på kveldstid.

Har canal digital fiber 70 Mbit. bor i tromsø.
eisval's Avatar
Trådstarter
Sitat av lofed Vis innlegg
sliter med det samme, men sliter og med at skype driver å logger av og på som om jeg skulle miste nettet samt at stemmene til de jeg prater med blir helt fucked, + at nettsider ikke vil laste på kveldstid.

Har canal digital fiber 70 Mbit. bor i tromsø.
Vis hele sitatet...
AKKURAT det samme skjer med meg. Hmm kanskje det er noe med canal digital da? Ustiabilt nett?

Takk til alle dere andre
Canal Digital 100 Mbit. Samme problem.
Sitat av eisval Vis innlegg
AKKURAT det samme skjer med meg. Hmm kanskje det er noe med canal digital da? Ustiabilt nett?

Takk til alle dere andre
Vis hele sitatet...
Har vært i kontakt med canal digital om det, og senest i dag var det en kar innom for å se på modemet, og det var ikke noe galt med det. De klarte heller ikke å finne noen feil når de feilsøkte på linjen.
I morgen så skal de gå for å sjekke sentralen i nærheten av meg for å se om det er noe med den.
Skal nevne at jeg har hørt at andre har det samme problemet for han når jeg prater med han.

Hvor bor du? er det sånn hele tiden eller er det periodisk og i såfall når på døgnet opplever du det?
Dette har ikke noe med linja di å gjøre, det er youtube som er tregt. Eller ihvertfall enkelte av serverene dems som har litt problemer for tiden. Merker spesielt store problemer på mindre populære eller eldre filmer - noe som får meg til å tro at dette har noe med cachinga til youtube å gjøre.

enkel sjekk:
Har du kun problemer med youtube, mens andre ting fungerer fint? Youtube sin skyld
Er nettet treg på alle tjenester? Canal digital sin skyld.
Sist endret av etse; 12. april 2013 kl. 19:46.
Sitat av etse Vis innlegg
Dette har ikke noe med linja di å gjøre, det er youtube som er tregt. Eller ihvertfall enkelte av serverene dems som har litt problemer for tiden. Merker spesielt store problemer på mindre populære eller eldre filmer - noe som får meg til å tro at dette har noe med cachinga til youtube å gjøre.
Vis hele sitatet...
Det er ikke bare youtube vi har problemer med om du leser posten min.
Sitat av lofed Vis innlegg
Det er ikke bare youtube vi har problemer med om du leser posten min.
Vis hele sitatet...
jeg svarte TS, som sier han har 70mbit (40mbit gjennom router) men at youtube fortsatt er tregt.
Not a real gamer
retovio's Avatar
har canaldigital selv og har hastigheter på 15/10 når jeg skal ha 70/10 dette er med eller uten routeren på :/
Sitat av etse Vis innlegg
jeg svarte TS, som sier han har 70mbit (40mbit gjennom router) men at youtube fortsatt er tregt.
Vis hele sitatet...
om du leser hele greia så hadde han samme problem som meg, altså ikke bare youtube.

Sitat av retovio Vis innlegg
har canaldigital selv og har hastigheter på 15/10 når jeg skal ha 70/10 dette er med eller uten routeren på :/
Vis hele sitatet...
heh har det motsatt, har 80/20 Mbit ca. :P
Jeg har Canal digital, bosatt i oslo.
Sliter og streame HD video generelt, fra youtube/vimeo/aviser.

Farten er fin på torrentnedlasting.
Sist endret av snickersogtwist; 12. april 2013 kl. 20:17.
Cd her også, streamingen ligger forran spillingen på f.eks https://www.youtube.com/watch?v=6v2L2UGZJAM 1080p. Null problemer og i tillegg er det netflix i bakgrunnen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
eisval's Avatar
Trådstarter
Sitat av lofed Vis innlegg
Har vært i kontakt med canal digital om det, og senest i dag var det en kar innom for å se på modemet, og det var ikke noe galt med det. De klarte heller ikke å finne noen feil når de feilsøkte på linjen.
I morgen så skal de gå for å sjekke sentralen i nærheten av meg for å se om det er noe med den.
Skal nevne at jeg har hørt at andre har det samme problemet for han når jeg prater med han.

Hvor bor du? er det sånn hele tiden eller er det periodisk og i såfall når på døgnet opplever du det?
Vis hele sitatet...
Det er bare youtube jeg har problemer med!

Sitat av nso
Vis hele sitatet...
Takk for tipset. Skal sjekke det ut i morgen

Idag har youtube hatt virkelig store problemer. Ingen filmer klarer og spille av. Noen andre som har hatt det problemet i dag?
Sitat av eisval Vis innlegg
Det er bare youtube jeg har problemer med!

Takk for tipset. Skal sjekke det ut i morgen

Idag har youtube hatt virkelig store problemer. Ingen filmer klarer og spille av. Noen andre som har hatt det problemet i dag?
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg vet, så har hele europa, untatt storbritannia og nederland, samme problemet...
Endelig svar på hvorfor jeg bare får sett annen hver youtube film, fant ikke noe på youtubes twitter konto om det.
jeg har ingen problemer med å se klipp på youtube... dog går det forbanna sakte. på twitch får jeg sett 1080p relativt greit, mens youtube såvidt klarer 720p, men selv det er som regel deprimerende tregt.
Sitat av nso Vis innlegg
Vis hele sitatet...
fant ikke følgende kommando advfirewall add rule.. også videre.

sjekket alt er rett, har prøvd i Admin mode. noen tips?

å ja har samme problemet.. treg youtube
Har 2 linjer inn til huset, en hos min mor også. Skolenettet + mobilnett. Youtube har vært crap siste uka på alt. Er nok Google som har noen problemer.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Har 2 linjer inn til huset, en hos min mor også. Skolenettet + mobilnett. Youtube har vært crap siste uka på alt. Er nok Google som har noen problemer.
Vis hele sitatet...
rart... jeg har hatt dette problemet i over ett år nå :P
Virker som det har blitt litt bedre nå.