Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1127
Hey hey freaks

Jeg driver å fikser litt på rommet mitt, og jeg har fått en liten idé!

Jeg har en PC med 2x EVGA 670 kort, (SC 4GB) og jeg kjører tre skjermer på disse nå med Nvidia Surround. Det jeg vurderer er å kjøpe en TV og henge på soverommet mitt (Soverommet er i "samme" rom, delt av med en gipsvegg/dør). Det som er greia er at jeg vil helst ha TVen på veggen forran sengen, men problemet er jo at det er en gipsvegg der hvor den kan henge (Bilde under)

Henge den fra taket tror jeg er rimelig uaktuelt, da foreldrenne mine ikke vil ha skruer igjennom gulvet deres. Men det er vel kanskje en mulighet for å få noe fester på veggen ved siden av, om det finnes noe slik løsning da.
Noen som har noe forslag på hva som kan gjøres? senga er nemmelig helt inntil 3 av veggene, så er ikke mye plass til noe bord forran sengen
Om noen har noe TV forslag blir jeg også glad, plassen den skal stå er vel rundt 2 meter bred. Trenger ikke være så forferdelig stor TV

Er en del to!
Jeg har veldig lyst til å kjøpe noen lange HDMI kabler og strekke disse gjennom veggen og koble opp på TVen på soverommet, og så skaffe bluetooth keyboard og mus og ha der inne. Jeg har også en TV på veggen inne i samme rom som PCen, og vurderer å legge en HDMI kabel inn til denne også, om jeg feks vil se på serier og slappe av i sofaen. Spørsmålet er om det er om jeg kan ha tre skjermer, og to TVer koblet til skjermkortene mine. TVene kommer ikke til å være på samtidig som skjermene, så det burde jo gå?

Hjelp blir satt pris på!
Sist endret av iSatan; 11. april 2013 kl. 23:26.
ang tv på veggen så finnes det veldig mange forskjellige fester\ monteringssett du kan kjøpe, anbefaler at du finner en tv du vill ha og så ser på monteringssett til denne modellen.

når det gjelder oppkoblingen til pc-en er jeg mer usikker på, da jeg ikke har satt opp mer en 2 skjerms løsninger selv men, trur at dette kan løses via en kvm switch
▼ ... over en uke senere ... ▼
ikke noe problem å feste tv til veggen, så lenge du ikke skal ha så stor, maks 40 tommer. Anbefaler at du drar til en større elektronikkbutikk, som elkjøp megastore ved Alnabru eller noe lignende, og sier at du skal ha f. eks en 32 tommer tv med feste. så hjelper de deg på null komma niks Ang. tven er jeg ikke helt sikker, men jeg ville bare ha byttet HDMIen mellom de to tvene. bruker du HDMI mellom pc-skjermene?
null problem å feste på gips, finn et feste med stor overflate, ikke de som har bare en bitte liten fot. Så må du enten finner hvor stenderne er eller bruke driva til å feste med.

Hjelper ikke spør noen ansatte på hverken elkjøp eller expert, da de ikke kan en dritt. Ikke engang hva de har på lager...
Sist endret av iMAGINE123; 21. april 2013 kl. 23:40.