Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2284
Hei, jeg har drøye 20k å bruke på en skikkelig heftig gaming-laptop.

Hvis du fikk 20k til å handle den feteste gaming-laptopen, hvilken ville du valgt?

Jeg har sett for meg noe slikt:

https://www.komplett.no/product/1204...hz#productinfo

KP blir selvsagt gitt til den eller de som kan vise vei.
Vet ikke hva du gamer, men du kommer ganske langt med de specca vil jeg tro. Kraftigere enn min stasjonære iallfall.
Kommer litt an på hva som er viktig for deg?

Bruker selv Asus Tuf Gaming a17, da jeg hadde 17" som et viktig krav når jeg skal spille. Godt fornøyd etter å hatt den i snart 2 år.
Trådstarter
5 0
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Vet ikke hva du gamer, men du kommer ganske langt med de specca vil jeg tro. Kraftigere enn min stasjonære iallfall.
Vis hele sitatet...
Ville du kjøpt den hvis du fikk 20k å handle en gaming-laptop for?

Sitat av nehmZ Vis innlegg
Kommer litt an på hva som er viktig for deg?

Bruker selv Asus Tuf Gaming a17, da jeg hadde 17" som et viktig krav når jeg skal spille. Godt fornøyd etter å hatt den i snart 2 år.
Vis hele sitatet...
Gaming, gaming og atter gaming.

Hvis den jeg linket til var 17", ville du heller kjøpt den du linket til enn den jeg linket til?
Sist endret av Muhat; 14. juli 2022 kl. 20:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Muhat Vis innlegg
Gaming, gaming og atter gaming.
Vis hele sitatet...
Sjakk, minesweeper?

Det er kjekt å få litt mer info om hvor mye kraft du faktisk trenger til det du skal game...
Trådstarter
5 0
Sitat av Malba Vis innlegg
Sjakk, minesweeper?

Det er kjekt å få litt mer info om hvor mye kraft du faktisk trenger til det du skal game...
Vis hele sitatet...
Jeg trodde det var åpenbart at jeg vil game på det høyeste nivået til den prisen.

Men la oss ikke spore av.

Jeg skal kjøpe den beste gaming-laptopen til 20k, yte omtrent alle spill på ultra high.
Off topic, men kanskje litt ontopic likevel:

Hvor mye må man legge i en bærbar pc for å få rimelig OK opplevelse i CS:GO? Vet det ikke krever så mye, men ikke akkurat hva som er spiselig.

Ønsker 120hz og minimum 120fps som spikes. Kommer man unna for 5000?
Hadde jeg hatt 20k å brenne av så ville jeg helst valgt en stasjonær da det er MYE bedre enn en laptop og vil vare deg mye lengre. En 12600K og en RTX 3080 vil holde mange mange år, og vil du spille enda mer kompetetivt kjøper du en 5800X3D.


Skulle jeg hatt en laptop ville jeg gått på finn og funnet en lett brukt laptop med en RTX 3080 heller da du vil få langt mer brukt, laptoper faller grusomt i verdi.
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Har du muligheten ville jeg gått for stasjonær, hvis du først skal bruke så mye penger.
Og investert i en heftig 34" gamingskjerm.

Hadde litt lavere budsjett enn deg når jeg kjøpte gaming laptop, men det stod til slutt mellom MSI og ASUS TUF.
De hadde helt like specs, men var usikker på designet.
Dro til butikken for å se dem live, og jeg må si at MSI-laptopene både ser og føles skrøpelige ut. ASUS TUF virket mye mer solid og "kraftig" når jeg tok i den. Det ble et lett valg og kunne ikke vært mer fornøyd med DENNE.

Går du for laptop, husk å kjøpe deg en kjøleplate
Sitat av Chromatics Vis innlegg
Har du muligheten ville jeg gått for stasjonær, hvis du først skal bruke så mye penger.
Og investert i en heftig 34" gamingskjerm.

Hadde litt lavere budsjett enn deg når jeg kjøpte gaming laptop, men det stod til slutt mellom MSI og ASUS TUF.
De hadde helt like specs, men var usikker på designet.
Dro til butikken for å se dem live, og jeg må si at MSI-laptopene både ser og føles skrøpelige ut. ASUS TUF virket mye mer solid og "kraftig" når jeg tok i den. Det ble et lett valg og kunne ikke vært mer fornøyd med DENNE.

Går du for laptop, husk å kjøpe deg en kjøleplate
Vis hele sitatet...
MSI har også en forferdelig vifte lyd, kan hende jeg har vært uheldig.
Men Stealth Husker ikke modellen når den booster har en helt forjævlig lys tone.

Gå for stasjonær som de andre her sier, dersom det er ett alternativ.
Gaming laptop? Hvorfor ? Du får en mye fetere stasjonær dor 20 k.