Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  72 9423
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gikk nylig av oxyen ved å trappe ned på heroin. Vært i fin form noen dager, og siste oppkast var for 3 dager siden.

I morgen er det en spesiell anledning, og jeg har blitt tilbudt en liten dose for denne anledningen.
Ellers har jeg ikke tilgang til opiater lenger, så ingen fare for videre sprekk.

Det jeg lurer på; vil dette gå fint, eller vil det kunne bli abstinenssymptomer igjen?
Litt er greit, men men foretrekker at maten kommer ut bak.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Siste dose heroin var forøvrig for 11 dager siden.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Morgendagens dose blir nok 20-30mg oxy i nesa.
Du kan fint ta uten å få abstinenser.. heroin er ute av kroppen meget raskt.. 1-2 dager.. derfor man blir abstinent så fort å må ha mer. Men når du er over abstinentperioden er du så si "resatt".

Jeg ville gått uten noen dose for anledningen. Hvorfor mener du du trenger en dose for det når du har gått 11dager uten? Dette er narkomane i hjernen din som snakker.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det er den narkomane hjernen min som snakker ja.
Det er den eneste hjernen jeg har.
Det er også siste anledning før jeg skal melde meg til urinprøver.

Da kjører jeg på!
Lykke til. Jeg har gjort det du gjør sikkert 100ganger. Går aldri bra. Før du vet ordet av det har det gått noen dager/uker m bruk å du er hekta igjen. Siste kjangs jah ^^ den var god.. jeg LOVER du får kjangsen til å ruse deg igjen. Det er ikke vanskelig å slutte, det er vanskelig å ikke begynne igjen.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det er sant.
Jeg hadde god tilgang på oxy i noen år. Nå er den tilgangen nesten borte, dvs jeg kan få 10stk 10mg kapsler hver 6 uke.

Heroinprisen jeg fikk var så stiv at det ikke er mulig å holde det gående, ei heller er jeg glad i heroin.
Jeg tar sjansen.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sorry dude dette kan gå rett vest,hold deg kun til oxyn
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har ingen planer om å kjøpe heroin.
Drittdop til stiv pris.

Oxyn er en gave fra kompis.
Oxy og doll er mye værre å gå av enn heroin. H har en abstinentperiode på 3-4 dager Max. På doll for eks. Sliter man med restless legs i sikkert 2uker. Dette er ved bruk av buprenorfin til hjelp for å gå av. Bruker man ikke buprenorfin må man regne litt lengre abstinentperiode.
Sist endret av Sondre; 5. juli 2022 kl. 16:27.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Derfor jeg trappet ned på heroin Slapp unna restless legs. Kun svetting, oppkast og generelt ubehag.
Men kastet opp i over en uke, sjeldnere etterhvert som tiden gikk.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg er blant de heldige som slipper både kvalme og kløe på opiater, så litt trist at det faste bruket måtte opphøre.

Men men, jeg går bedre, mindre euforiske dager i møte
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du vil ikke få fysiske abstinenser, men du vil garantert trigge et jævlig sug. 11 dager clean er fint lite nå det kommer til opiater, du er kanskje over det verste fysisk, men psykisk er man ganske skrall.

Og ja som de andre sier her, du lurer deg selv viss du tror at ytre ting som urinprøver, dyrt dop eller manko på fri tilgang kommer til å gjøre så du slutter, det bremser kanskje en smule. Men folk ruser vekk jobb, barn, ektefelle, tenner, verdighet osv hver eneste dag, og opiater er helt sinnsykt vanskelig å slutte med. Vært der selv flere ganger.
Oxy er ikke så ille heller. Det er dolcontin som er den store fienden. Husker jeg la meg inn på Rehab å hadde et daglig bruk på 1200mg IV m doll. Fytti helvete for noen abstinenser det var. Etter den opplevelsen har jeg stort sett unngått dolcontin ^^
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Sondre Vis innlegg
Oxy er ikke så ille heller. Det er dolcontin som er den store fienden. Husker jeg la meg inn på Rehab å hadde et daglig bruk på 1200mg IV m doll. Fytti helvete for noen abstinenser det var. Etter den opplevelsen har jeg stort sett unngått dolcontin ^^
Vis hele sitatet...
Såpass.
Nei, jeg pusher aldri dosene.
Tok maks 40-60mg og fløt stabilt gjennom dagen med det.
Kan ikke si suget har vært så stort heller. Kjipt å våkne å være bråsikker på at man handla en grammer, men så var det bare en drøm, men det var vel nesten det.
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Såpass.
Nei, jeg pusher aldri dosene.
Tok maks 40-60mg og fløt stabilt gjennom dagen med det.
Kan ikke si suget har vært så stort heller. Kjipt å våkne å være bråsikker på at man handla en grammer, men så var det bare en drøm, men det var vel nesten det.
Vis hele sitatet...
Null tro på at du kommer til å klare dette med hvor lett du tar på det hele. Men gjerne vis meg hvor feil jeg tar med jevnlige oppdateringer
Opiater endrer hvordan hjernen tenker. Å da spesielt ved beslutningsfasen, altså når man bestemmer seg for om man skal gjøre noe eller ikke. Jeg tror heller ikke TS klarer å avstå fra opiater/opioider med sin holdning idag. Hvis H*n lykkes med å avstå er det nok ene og alene fordi han har gått på en beskjeden daglig dose.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja, da får jeg vel vise dere da..
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke for å stjele tråden her, men jeg har tatt oxycontin og oxynorm nå nesten hver dag i 2 1/2 uke.
Utenom i helgen hvor jeg da var 2 dager uten, kjente ingen abstinenser da. Men da var jeg på festival og hadde alkohol i blodet mesteparten av døgnet.

Jeg får dette av legen og skal bare brukes når jeg får smerteanfall som kanskje er 1-2 ganger i mnden, dvs jeg har misbrukt det nå en stund.
Jeg skal reise i morgen og skal ikke ta med meg dette. Har ca tatt mellom 20mg-50mg hver dag nå i 2 1/2 uke.

Vil jeg kjenne på kraftige abstinenser fra i morgen av? Det psykiske skal gå greit, da som jeg har det nokså bra uten pillene også, men har pleid å tatt for å kose meg litt på kvelden før jeg legger meg + på dagtid når jeg har vært fyllesyk.

Det er det fysiske jeg er redd for.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg personlig fikk ingen alvorlige abstinenser etter en mnd.
Dette var dog ikke like høye doser, men i nærheten.
Du kan forvente løs mage, og litt nedstemthet et par dager
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Prøv å møte dagen med et smil og et par imodium så er du good to go.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Supert, takk for svar.
Skal være i syden også, så tenker det er god timing å slutte på.
Under 100mg er lite. Inntaksmåte betyr oxo noe. Som regel hvis man er sprøytenaroman injeserer man en brukerdose 3-5 ganger om dagen normalt sett. Da ofte 50mg+ hver gang. Det dere to har gått på er en normal dose som er anbefalt av lege og ikke vil gi voldsom rus. Selvfølgelig vil man kjenne noe om man går på avhengighetsskapende medisin over lang tid uansett dose nesten. Men en 80oxy i døgnet er ikke superhøy dose liksom. Så kan hende man blir litt klein i noen dager så går det over

Imodium er viktig når man går av, men bare i starten om man skal over på lar medisin eller lignende.
Sist endret av Sondre; 6. juli 2022 kl. 00:16.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Snil spurv kansje uggen ett par dager ikke noe verre enn det tror jeg ikke
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ble en fin kveld. Det ble hele 50mg oxy.
Har 10mg igjen, men pakker den ned i en skuff.

Foreløpig ingen trang til å ta mer, men nå har jeg jo fortsatt noe i blodet, selv om det er 18t siden inntak.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så du hadde planer om å ta 20-30 mg og du tok 50 mg. Du sier at dette var siste anledningen til å bruke pga urinprøver, men du pakker allikevel 10 mg "vekk i en skuff"?

Du lurer deg selv. Dette er ingen pekefinger altså, som sagt har vært der selv
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja, det var den dosen jeg fikk som gave. Tok ikke hele.
Vel, den ligger nå der ennå.
Har ikke planer om å slutte for alltid, men å lære å kontrollere bruken.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg vet ikke om jeg klarer det, men er verdt et forsøk.
Nå vet jeg ihvertfall konsekvensene av å ikke stoppe i tide, og jeg har fått respekt for det dopet her.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ny dag, null sug.
Sov helt nydelig i natt. Vanligvis våkner jeg ca hver time, men nå hadde jeg 8t i strekk.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Å bruke opiater kontrollert er en uoppnåelig illusjon, spesielt etter flere års bruk.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Å bruke opiater kontrollert er en uoppnåelig illusjon, spesielt etter flere års bruk.
Vis hele sitatet...
Det har jo vært kontrollert forbruk til en viss grad.
Har vært i jobb samtidig, så har vært nøye på å ikke øke dosene .
Jeg må bare bytte rusmiddel ofte nok.

Jeg skal av benzoen nå,
Og etter det er ferdig skal jeg ha en fucking dop-timeplan.
Max så og så lenge før jeg må bytte stoff.
Er jo glad i opiater, benzo, alko,GHB, Ket,Syre,Sopp og kanskje litt speed i små doser.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det har jo vært kontrollert forbruk til en viss grad.
Har vært i jobb samtidig, så har vært nøye på å ikke øke dosene . Går på benzo i tillegg, også lavdose.
Jeg må bare bytte rusmiddel ofte nok, og bruke sjeldent nok.

Jeg skal av benzoen nå,
Og etter det er ferdig skal jeg ha en fucking dop-timeplan.
Max så og så lenge før jeg må bytte stoff.
Er jo glad i opiater, benzo, alko,GHB, Ket,Syre,Sopp og kanskje litt speed i små doser.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Å herregud du er hektet på benzo OG opiater og du tror du skal hoppe av begge for og lage deg en timeplan for å kontrollere bruken???

Å prøve å kontrollere bruken har hver eneste narkis i historien prøvd på, meg selv inkludert, nøyaktig på den måten du gjør nå, slutte for så å finne en magisk måte å kontrollere bruken på.

Det går kanskje med de mindre avhengighetsskapende rusmidlene, men med opiater og benzo kan du bare drite i det.

Men dette er jo bare en del av prosessen mot full skala narkis liv, og der du er nå tror du jo fullt og helt på at du skal klare å finne en måte å bruke kontrollert, uansett hva noen her inne sier så må du jo bare gå gjennom X antall prøv og feil før du enten får hjelp eller gir fullstendig F og ruser vekk livet ditt.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Opiater har jeg generelt ikke tilgang på. Bare noen få i mnd.
Benzo er det verre med, å her veit jeg at jeg kommer til å slite kraftig. Nå er det nedtrapping med lege og urin/,spyttprøver som gjelder, så får jeg se hva fremtiden bringer.
Jeg har allerede ruset meg over halve livet, men samtidig alltid vært på skole eller i jobb.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Null sug så langt. Matlysten er så som så, men ellers er alt ok
Kapselen i skuffen er gitt bort.
Du har overhode ikke kontroll. Du later som, men du har ikke. Hør på de erfarne folka som har svart deg og som sitter å rister på huet av metoden din. Du skrev dette innlegget fordi du er usikker på om du har kontroll. Så får du svar fra alle om at dette kommer til å gå til helvete og du blir bare mer og mer sikker på at dette er en fantastisk løsning og du er et medisinsk underverl jo lengre ned man scroller. Mulig å få en stemningsrapport fra deg i dag eller har du sprukket
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har også laget en avtale om at jeg gir fra meg en betydelig arv, dersom jeg havner skikkelig på kjøret.

Foreldre vet alt, oppdateres jevnlig, og vil be om å se på armene mine dersom de har mistanke, for så å hjelpe meg av igjen.
Er ferdig med å juge til dem.

Jeg har jo som sagt gått på lave doser, og selvmedisineret meg.

Jeg tror jeg kan komme meg ut av dette.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Og jeg sier TROR. Alternativet er å ta livet mitt.

Hvorfor er alle så jævla negative?
Lavedosebruk over et par år er ikke verdens undergang, og jeg trenger ikke nødvendigvis være dømt til et liv i Brugata.
Anonym bruker
"Full Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lavdosebruk av oxy +
"Er jo glad i opiater, benzo, alko,GHB, Ket,Syre,Sopp og kanskje litt speed i små doser."
"Benzo er det verre med, å her veit jeg at jeg kommer til å slite kraftig."

Lykke til uansett!
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Men du sier jo ikke at du vil utav det? Du sier du skal hoppe av, altså bryte den fysiske avhengigheten for så å bruke "kontrollert". Det er dette vi peser deg for, for alle som har vært der selv vet at det er umulig.

Det handler ikke om negativitet men realisme
Du kan klare å bli rusfri men holdningene dine sier meg at du kommer til å sprekke i det lange løpet. Opiater er noe som tar laaaaang tid å bli kvitt helt. Her snakker vi 5-10år før man helt slutter å tenke på det, eller snu seg etter situasjoner med kriminelle, rusmisbrukere osv. Men for all del, om du klarer det er det ingenting som er bedre. Regn med at du må også endre omgangskrets og få deg nye venner som ikke har noe med rus å gjøre.

For min del er det vanskelig å føre en vanlig samtale uten å skli inn på en eller annen røverhistorie. Etter å ha vært over halve livet i et veldig kriminelt miljø, sliter jeg med å føre en vanlig samtale.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Lavdosebruk av oxy +
"Er jo glad i opiater, benzo, alko,GHB, Ket,Syre,Sopp og kanskje litt speed i små doser."
"Benzo er det verre med, å her veit jeg at jeg kommer til å slite kraftig."

Lykke til uansett!
Vis hele sitatet...
Bruker kun hasj og benzo nå.
Stukeperioden er forlengst over.
Jeg har troen på deg! Men den styggen på ryggen som sier at du kan føre et normalt (mis)bruk av rusmidler har jeg ikke troen på. Personlig har jeg bare sluttet med snus og etter noen dager/uker kommer tanken; jeg kan jo bare ha en boks - for så å ta bare en av og til.

Jeg syns du skal være stolt av de 11 dagene med den lille sprekken du har hatt. Jeg syns også du skal være stolt over å ha gitt bort de siste milligrammene du hadde i skuffen din.

Lykke til!
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nå er jeg igang med disponeringsterapi.
Oxyen lå rett foran meg.
Ble spurt om jeg ville ha en smell. Takket nei
Heller ikke noe sug, annet enn at jeg gjerne ville fyrt en bønne.

Tror det er veien å gå, når man er så lei som jeg er.
Jeg må kunne klare å se noen bruke, uten å bruke selv.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Eksponering heter det nok.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ehhh, så du prøver å slutte, men du henger med folk som bruker??

Igjen, Nei, det er oppskriften på å dette tilbake igjen. Du må bare holde deg langt unna folk som ruser seg.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ehhh, så du prøver å slutte, men du henger med folk som bruker??

Igjen, Nei, det er oppskriften på å dette tilbake igjen. Du må bare holde deg langt unna folk som ruser seg.
Vis hele sitatet...
I dette tilfellet er vennen min smertepasient, så jeg oppsøker jo ikke aktivt selv om en kompis kommer innom.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja for det er helt vanlig at en smertepasient tilbyr "en smell" fra medisinene sine.

Eksponeringsterapi er ikke en del av rusbehandling, det er ingen normale mennesker som blir eksponert for inntak av benzo og opiater og andre illegale rusmidler på en regelmessig basis, så hvorfor skal du behøve å eksponere deg for det? Det du driver med er ikke "terapi" det er rett og slett din avhengighets-hjerne som craver å være rundt alt som har med rus og gjøre

Du vil ikke skjønne, du lurer deg selv til å tro at du har kontroll, på dette grunnlaget vil du snart prøve å bruke igjen fordi du overtaler deg selv om at "nå går det jo så bra" også går du på trynet igjen, og dette vil gjenta seg om og om igjen til du faktisk blir nødt å svelge den jævla stoltheten og troen på at du er spesiell og så mye bedre enn alle andre at DU blir ikke avhengig, og innse at jo du er faktisk hektet, du har ikke kontroll og når den tid kommer har du nok fått så mye konsekvenser at det er ikke sikkert du klarer å reise deg igjen, selv med behandling.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg vet jo for faen at jeg er og blir avhengig. Men at man ikke kan moderere bruket er jeg uenig i.
Spesielt når tilgangen er nærmest ikke-eksisterende.
Jeg føler jeg kan dekke behovet med de 100mg jeg får hver 6 uke.

Men får vel høre på dere da.
Livet mitt er kjørt i dass, og det er ikke noe poeng i å fortsette.

Oppdaterer kanskje om en uke, om jeg ikke er død av overdose.
Du kan ikke dø av overdose uten å bruke stoffet. Du sier selv du har kontroll men motsier deg selv ved å si "hvis ikke jeg er død av overdose".. betyr det at du har tenkt å fortsette å bruke? Det er hvertfall sånn det høres ut.

Hvis livet ditt er kjørt i dass, burde du ta en skikkelig runde med deg selv. Hvorfor er det kjørt i dass? Har du god økonomi? Hvis ikke hvorfor. Stabile rammer rundt deg? Hvis ikke hvorfor. Har du gode venner som stiller opp den dagen du når bunn og ikke bare når du har noe å tilby dem? Har du ikke det? Hvorfor?

Eksponering er ikke noe man vanligvis gjør i rustbehandling. I såfall er det veldig sent i behandlingsløpet dette skjer. Da i form av å dra en tur til midtbyen uten å oppsøke nærkisplassene eller lignende.

Vurdert skikkelig avrusning?