Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1659
Installerer win7 fra USB pga. Manglende cd/dvd-rom.

Det første den spør meg om er etter er manglende enhetsdrivere etter for CD/DVD-stasjon.
Det går ikke an å komme seg videre.

Noen som har noen tips? Jeg skal prøve til slutt å få taki driver via produsentens driver support. Men har bare elendig pad så kan bli tricky.

Mulig å deaktivere noe i BIOS?



Kommer forresten opp en cmos batterifeil etter jeg tok det ut og inn fordi den ville ikke boote fra noenting. Kom bare opp blinkende understrek i DOS lignende. Hva skjer? Funket alltid før, mulig jeg gjorde noe galt når jeg tok det ut.


Noen?
Bruk en usb2.0 port, opplevde det samme sist jeg installerte og plugget pennen i en usb3.0 port.
Takk! Jeg kom meg videre!

Jeg har nettopp kjøpt meg en ny SSD men maskinen finner den ikke.
Skal googlelitt nå og dobbeltsjekke men skrudde den til..
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Takk! Jeg kom meg videre!

Jeg har nettopp kjøpt meg en ny SSD men maskinen finner den ikke.
Skal googlelitt nå og dobbeltsjekke men skrudde den til..
Vis hele sitatet...
vises den i bios?
Sjekk hvilken kontroller du har koblet disken til, mange hovedkort har flere kontrollere.

Ofte er drivere til chipset med på windowsmediet mens andre kontrollere må du bake inn drivere på platen for.
Det er en toshiba laptop. Satellite L750.

Det er en helt ny Kingston 240GB SSD fra clas.(i nød, ja) 450/450 SATA Rev. 3.0 (6Gb/s) kompitabel med SATA 2.0

Det er ikke mye å finne i BIOS men den vises ikke i BOOT menyen.

Installerer ikke fra toshiba sin recovery.