Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 8036
Mange er jo religiøse på grunn av lovnaden om et liv etter døden og det er mange folk som tror det er det. Er det egentlig noe å trakte etter? Tenk hvor lenge det er snakk om, det betyr at du fortsatt eksisterer om 1000 milliarder år, man må vel ha gjort alt på den tiden, og kjede seg en del, selv om man ikke tar høyde for "vanlige" fallgruver ved udødelighet (naturkatastrofer, begrensninger på hva du har mulighet til å huske, evolusjon gjør deg til en frik), så tror jeg likevel det ville vært ganske kjedelig.

Hvorfor være redd for å dø "for alltid"? Etter å ha gjort det vil man uansett ikke bry seg, så det er ingen grunn til å frykte det.

Ja, jeg skriver kanskje litt Platt nå, men er på overtid når det kommer til søvn.


Og om det er noen rare ord som dukker opp lenger oppe, så insisterer autocorrecten min på å hoppe rundt i teksten, tror jeg fikk tatt alle, men i tilfelle.
Du skjønner at "livet etter døden" henviser til en annen form for tilværelse enn den vi har her på jorda, ikkesant?
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Du skjønner at "livet etter døden" henviser til en annen form for tilværelse enn den vi har her på jorda, ikkesant?
Vis hele sitatet...
Dette er jeg enig i. Jeg tenker alltid dette hver gang folk drar opp "evig liv etter døden" temaet. Tanken på evig liv etter døden betyr ikke nødvendigvis at du tusler rundt oppå en sky de neste 500 milliarder årene. Vil nok være noe ganske annet.

Jeg tror også at noe av grunnen til at folk er redde for å "dø for alltid" er at dette er en tanke som er ganske umulig å forestille seg. Personlig synes jeg tanken på at du plutselig ikke eksisterer mer er ganske vanskelig og fremmed. Og det å frykte det fremmede/ukjente er jo en normal ting blandt mennesker.
Min personlige mening om dette emnet er at når vi er døde, så er det svart, det er over, vi er ferdige.
Tanker følelser meninger og alt dannes i hjernen. Når vi er døde slutter hjernen å fungere.
Vi opplever litt av "døden" hver gang vi sover. I tidsperioden fra du sovner inn, fram til du begynner å drømme er alt bare svart for deg.
Jeg tror døden blir på samme måte, den eksisterer men du merker det ikke enkelt og greit.

Jeg finner denne tanken og troen veldig befriende, synes ikke det er rart i det hele tatt å tenke på at vi bare har et liv.
At en er religiøs behøver ikke nødvendigvis å bety at en er redd for å dø. Masse religiøse mennesker som lengter etter døden.

Verdt å nevne at i følge religiøse tekster finnes ikke bekymringer, sjalusi og alt det andre dumme her på jorden i livet etter døden. Ikke kjedsomhet heller
Hadde vært herlig å kunne levd evig.Livet er altfor kort.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Hadde vært herlig å kunne levd evig.Livet er altfor kort.
Vis hele sitatet...
Har alltid regnet livet som ganske greit, tidsmessig. Regner med å få gjort det meste jeg ønsker innen jeg blir 80
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
At en er religiøs behøver ikke nødvendigvis å bety at en er redd for å dø. Masse religiøse mennesker som lengter etter døden.

Verdt å nevne at i følge religiøse tekster finnes ikke bekymringer, sjalusi og alt det andre dumme her på jorden i livet etter døden. Ikke kjedsomhet heller
Vis hele sitatet...
Ja så en nydelig slik i lokalavisen for et par år siden :

"Vår kjære Siri gikk bort xx.xx.xx

DETTE ER EN LYKKENS DAG, FAMILIEN ER GLADE OG MØTES PÅ GRENDEHUSET xxxxx."

Først trodde jeg det var en megatroll, men sjekket litt rundt og fant ut de var medlemmer i en spesifikk menighet, husker ikke navnet nå dog..
Sitat av Elmsild Vis innlegg
Har alltid regnet livet som ganske greit, tidsmessig. Regner med å få gjort det meste jeg ønsker innen jeg blir 80
Vis hele sitatet...
Da har vi helt forskjellig syn på livet. Men evig liv blir mulig litt i overkant,hehe.Men 80 år er altfor kort,tida går fortere for vært år som går.
Sist endret av JayHova; 6. september 2013 kl. 13:49.
Syns vi har grei livslengde selv, eneste jeg syns er dumt er at vi blir gamle for fort. Tilbringer jo mesteparten av livet som gamling.

Tror ikke jeg hadde blitt lei av å være 25 for alltid.
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
At en er religiøs behøver ikke nødvendigvis å bety at en er redd for å dø. Masse religiøse mennesker som lengter etter døden.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det de som lengter etter døden når de går rundt og tror på alskens rare vrangforestillinger om hva som venter en når man dør.


Verdt å nevne at i følge religiøse tekster finnes ikke bekymringer, sjalusi og alt det andre dumme her på jorden i livet etter døden. Ikke kjedsomhet heller
Vis hele sitatet...
Og for å tro det trenger du religiøse tekstere?
Hva med før du ble født, kjedet du deg mye da eller opplevde noe av alt det andre som et liv består av?
Det sier seg egentlig selv, at for å oppleve noe som helst er man nødt til å leve, så det å håpe på et liv etter døden gir egentlig ikke noe mening, hva skal man liksom oppleve dette etterlivet med?
Jeg skjønner godt at folk er redde for å dø. Det er jeg selv og begynner nesten å gråte når jeg tenker på det. At du bare blir borte, høres veldig skummelt ut for min del.

Vil vel derfor tro at folk har funnet på ting som skal gjøre det lettere og ikke frykte døden så mye. Som liv etter døden, eller bli født på nytt.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Selvfølgelig er det de som lengter etter døden når de går rundt og tror på alskens rare vrangforestillinger om hva som venter en når man dør.
Vis hele sitatet...
Å tro at "det er som å sove" er da like mye en vrangsforestilling da det er vanskelig å backe opp denne påstanden.

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Og for å tro det trenger du religiøse tekstere?
Hva med før du ble født, kjedet du deg mye da eller opplevde noe av alt det andre som et liv består av?
Det sier seg egentlig selv, at for å oppleve noe som helst er man nødt til å leve, så det å håpe på et liv etter døden gir egentlig ikke noe mening, hva skal man liksom oppleve dette etterlivet med?
Vis hele sitatet...
Man trenger ikke religiøse tekster for å tro, men mange som tror tror nettopp på en religiøs tekst.

Jeg husker ingenting fra da jeg lå i magen til mamma og jeg er enig i at man må leve for å oppleve noe.

Skjønner ikke helt hva du prøver å si i siste setning, men det er da ikke mer ulogisk enn at du ikke ante noenting om dette livet før du ble født, så plutselig er du der.
Dette kan fint sammenlignes med dette livet og det neste.
Vi vet så og si ingenting nå.
Hvem er det som dør når hjernen slutter å fungere?
Er du hjernen din?
isåfall, hvorfor sier man hjernen min? Hvem er dette sin hjerne?
Sist endret av Meteor Freak; 6. september 2013 kl. 14:41.
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Å tro at "det er som å sove" er da like mye en vrangsforestilling da det er vanskelig å backe opp denne påstanden.



Man trenger ikke religiøse tekster for å tro, men mange som tror tror nettopp på en religiøs tekst.

Jeg husker ingenting fra da jeg lå i magen til mamma og jeg er enig i at man må leve for å oppleve noe.

Skjønner ikke helt hva du prøver å si i siste setning, men det er da ikke mer ulogisk enn at du ikke ante noenting om dette livet før du ble født, så plutselig er du der.
Dette kan fint sammenlignes med dette livet og det neste.
Vi vet så og si ingenting nå.
Vis hele sitatet...

Jeg kunne da vitterlig ikke lese noe sted i MeTheWalls innlegg hvor han sier at "det er som å sove". Dette er nok noe du finner på for å gjøre dine til lags dårlige argumenter lettere og få igjennom.

Derimot kan du kanskje prøve å forestille deg hvordan det var før du ble født, skjedde ikke stort da eller?
Hva slags annen grunn har du til å tro at det blir annerledes etter du er død?
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
Hvem er det som dør når hjernen slutter å fungere?
Er du hjernen din?
isåfall, hvorfor sier man hjernen min? Hvem er dette sin hjerne?
Vis hele sitatet...
Fordi det er en kroppsdel. Og ja jeg er hjernen min akkurat som at hjertet er en del av meg. Du kan heller si at hjernen er den kroppsdelen som definerer den du er.
Sist endret av kimmy9gga; 6. september 2013 kl. 14:52.
Husker du alle de milliarder årene som fløy forbi før du ble født? Nei. Jeg er ganske sikker på at livet etter døden, er slik det var før du ble født. null, nada.


olavXO
Sist endret av nattenssønner; 6. september 2013 kl. 14:52.
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Verdt å nevne at i følge religiøse tekster finnes ikke bekymringer, sjalusi og alt det andre dumme her på jorden i livet etter døden. Ikke kjedsomhet heller
Vis hele sitatet...
I og med at hvilken enn gud man tror på, så er det alltid gud som har lagd jorden. Samme skaper har altså lagd himmelen - jeg ser ingen grunn til å anta at det er noe mindre feil der oppe enn her, hvor det er mer enn nok av dem.

Evig liv i et herredømme der jeg skal tilbe en som tvinger meg til å elske han - nei takk.
Sitat av olavXO Vis innlegg
Jeg kunne da vitterlig ikke lese noe sted i MeTheWalls innlegg hvor han sier at "det er som å sove". Dette er nok noe du finner på for å gjøre dine til lags dårlige argumenter lettere og få igjennom.
Vis hele sitatet...
Jeg sa da heller aldri at MeTheWall skrev dette, men brukte det som et eksempel. Kom heller med litt konstruktiv kritikk om du mener at jeg diskuterer så dårlig.

Sitat av olavXO Vis innlegg
Derimot kan du kanskje prøve å forestille deg hvordan det var før du ble født, skjedde ikke stort da eller?
Hva slags annen grunn har du til å tro at det blir annerledes etter du er død?
Vis hele sitatet...
Hva slags grunn har du til å tro at det blir akkurat som i magen etter du er død?
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Jeg sa da heller aldri at MeTheWall skrev dette, men brukte det som et eksempel. Kom heller med litt konstruktiv kritikk om du mener at jeg diskuterer så dårlig.



Hva slags grunn har du til å tro at det blir akkurat som i magen etter du er død?
Vis hele sitatet...
Nei altså, det er INGEN i verden som vet hva som skjer etter døden. Denne synsingen virker bare mest sannsynelig
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Jeg sa da heller aldri at MeTheWall skrev dette, men brukte det som et eksempel. Kom heller med litt konstruktiv kritikk om du mener at jeg diskuterer så dårlig.



Hva slags grunn har du til å tro at det blir akkurat som i magen etter du er død?
Vis hele sitatet...
Det er det eneste vi vet, ergo det eneste vi har og forholde oss til rent vitenskapelig.
Det er DU som kommer med en helt absurd påstand på tvers av all fornuft og logikk så den bevisbyrden ligger da vitterlig på din side.

Skjønner forøvrig ikke hvordan jeg skal gi noe konstruktiv kritikk til et slikt utsagn, og jegforbeholder meg også retten til å si det jeg sa over her så lenge du formulerer det så merkelig som du gjør.
Sist endret av olavXO; 6. september 2013 kl. 15:05.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Da har vi helt forskjellig syn på livet. Men evig liv blir mulig litt i overkant,hehe.Men 80 år er altfor kort,tida går fortere for vært år som går.
Vis hele sitatet...
Kommer ann paa hvordan du ser paa livet og hva du gjor ut av det, tiden trenger ikke gaa fortere for hvert aar.
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Å tro at "det er som å sove" er da like mye en vrangsforestilling da det er vanskelig å backe opp denne påstanden.
Vis hele sitatet...
Kan du være så snill og sitere hvor jeg skriver at det er som å sove?

Sitat av Baaaamse
Man trenger ikke religiøse tekster for å tro, men mange som tror tror nettopp på en religiøs tekst.
Vis hele sitatet...
Poenget er at når man dør opphører alle kroppslige funksjoner og hjernen dør, da dør også bevisstheten din sammen med hjernen din, derfor vil man ikke oppleve noe som helst hverken av sorg eller glede etter at man er død.

Sitat av Baaaamse
Jeg husker ingenting fra da jeg lå i magen til mamma og jeg er enig i at man må leve for å oppleve noe.
Vis hele sitatet...
Siden spørsmålet ikke var presist nok, spør jeg på nytt, hva med før du ble unnfanget? Og siden du sier deg enig at man må leve for å oppleve noe, hva mener du tilstanden etter man er død er, og hva opplever man noe med etter at man er død?
Det er mild sagt selvmotsigende at du sier at man må leve for å oppleve noe men samtidig forsvarer et liv etter døden.

Sitat av Baaaamse
Skjønner ikke helt hva du prøver å si i siste setning, men det er da ikke mer ulogisk enn at du ikke ante noenting om dette livet før du ble født, så plutselig er du der.
Dette kan fint sammenlignes med dette livet og det neste.
Vi vet så og si ingenting nå.
Vis hele sitatet...
Poenget med det siste spørsmålet er at når hele din fysiske form er død, hva er det da du opplever etterlivet med, hvor lagres minnene dine etter at du er død?
Sist endret av Veggen; 6. september 2013 kl. 15:13.
Min teori:
Det er ikke noe magisk energi inni deg som gjør at du lever. Det er kjemiske reaksjoner som "holdes oppe" av at hjertet ditt pumper blod i kroppen din, du puster inn okygen, får ressurser gjennom mat osv..

Når man dør slutter disse kjemiske reaksjonen som gjør at man lever, at man kan tenke, ha en oppfattelse, være bevisst. Du ("sjelen", denne magiske energien, om du vil) vil bare bli borte. Du vil ikke se, tenke, høre, føle, drømme, eller være bevisst, fordi de prosessene som skal til for dette ikke fungerer lenger.

Evig liv? Nei takk
Går utifra at: Å leve er å tenke.
Kroppen din vil rotne. Hvis du ser bort ifra det, vil du sannsynligvis miste et bein, en arm, en arm til, bli blind, døv osv, osv. Du kan få *insert medical term* som gjør at du ikke klarer å tenke klart, kanskje stuck i en evig hukommelse loop. Du kommer til å ha det fælt, for alltid.

Sannsynligvis kommer du til å brenne opp i sola, som en annen dag vil eksplodere, og du vil enten ende opp alene i rommet, eller bli dratt inn i et sort hull. Hvis du fortsatt har oppfattelse av tid, så stakkers deg.
Sist endret av Zarlach; 6. september 2013 kl. 19:03.
Sitat av Zarlach Vis innlegg
Min teori:
Det er ikke noe magisk energi inni deg som gjør at du lever. Det er kjemiske reaksjoner som "holdes oppe" av at hjertet ditt pumper blod i kroppen din, du puster inn okygen, får ressurser gjennom mat osv..
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Magic_smoke

Sier du at magic smoke ikke finnes!?
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Det med "hvorfor være redd for å dø" var en sidetanke, men jeg mener uansett form for evig liv etter døden ville jeg gått lei etterhvert, klart; hvis jeg ble en udetektbar ånd som kunne reise hvor jeg ville i rom og tid (f. Eks) ville jeg nok moret meg i noen titalls milliarder år, men ikke for evig og alltid.
Jeg ville mer enn gjerne ha gjort det! Da hadde jeg spart meg bekymringen for å tenke på hva som skjer etter at man dør!! Selv om jeg har en ganske stor overbevisning om hva som skjer etter at man dør.

Jeg tror at energien som skaper tankene våre, rett og slett kommer fra ren energi. Hvis vi ikke spiser mat, så dør vi. Maten vi spiser, omdannes til energi. Kroppen er et organ som fungerer som en maskin, men tankene, de kommer fra noe vi enda ikke vet.

Når vi dør, så forsvinner dette "noe", fra kroppen vår, jeg tror det forsvinner bare til en annen type "noe" (energi), for så å "ta plass" i ett eller annet nytt som trenger et organ og en energi for å skape noe nytt.

Jeg tror vi har svært mye igjen å lære på disse stadiene, og jeg skulle så gjerne levd lenge nok til å se hva det gjelder.......
^ Noe i den duren, bare jeg klarer ikke finne ord når jeg skal prøve å forklare det :P
Sitat av olavXO Vis innlegg
Det er det eneste vi vet, ergo det eneste vi har og forholde oss til rent vitenskapelig.
Det er DU som kommer med en helt absurd påstand på tvers av all fornuft og logikk så den bevisbyrden ligger da vitterlig på din side.
Vis hele sitatet...
Det er det som er så fint med å mene det alle andre måtte mene; du slipper bevisbyrden.

Vi vet ingenting. Fordi du "sov" i din mors mage betyr ikke dette at din tilstand etter død er tilsvarende.

Dette er ikke en mer fornuftig påstand enn min egen, selv om du heller mer mot denne sovegreia.

Sitat av olavXO Vis innlegg
Skjønner forøvrig ikke hvordan jeg skal gi noe konstruktiv kritikk til et slikt utsagn, og jegforbeholder meg også retten til å si det jeg sa over her så lenge du formulerer det så merkelig som du gjør.
Vis hele sitatet...
Å jasså?
Sitat av Bemu Vis innlegg
^ Noe i den duren, bare jeg klarer ikke finne ord når jeg skal prøve å forklare det :P
Vis hele sitatet...
Les denne boken:

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...duktId=4412325

Etter det så vil du kunne forklare hva som helst.

Alle har vi svaret, det ligger i vår underbevissthet. Vi må lære oss til å kommunisere med vår underbevissthet, for der ligger vår sanne styrke, vår plussversjon.
Sist endret av Taurean; 6. september 2013 kl. 19:56.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Kan du være så snill og sitere hvor jeg skriver at det er som å sove?
Vis hele sitatet...
For andre gang:
Jeg påsto aldri at dette var et av dine utsagn, men kanskje du mener noe tilsvarende?

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Poenget er at når man dør opphører alle kroppslige funksjoner og hjernen dør, da dør også bevisstheten din sammen med hjernen din, derfor vil man ikke oppleve noe som helst hverken av sorg eller glede etter at man er død.
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke tror på noe større enn deg selv er dette sikkert meget sannsynlig. Kjedelig at oss dumme mennesker er øverst på rangstigen.

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Siden spørsmålet ikke var presist nok, spør jeg på nytt, hva med før du ble unnfanget? Og siden du sier deg enig at man må leve for å oppleve noe, hva mener du tilstanden etter man er død er, og hva opplever man noe med etter at man er død?
Det er mild sagt selvmotsigende at du sier at man må leve for å oppleve noe men samtidig forsvarer et liv etter døden.
Vis hele sitatet...
Livet etter døden. Altså, du lever. Bare ikke slik som nå.

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Poenget med det siste spørsmålet er at når hele din fysiske form er død, hva er det da du opplever etterlivet med, hvor lagres minnene dine etter at du er død?
Vis hele sitatet...
Det vet jeg ikke, men en kan vel ikke forstå før en opplever det
Sist endret av Baaaamse; 6. september 2013 kl. 20:04.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Les denne boken:

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...duktId=4412325

Etter det så vil du kunne forklare hva som helst.

Alle har vi svaret, det ligger i vår underbevissthet. Vi må lære oss til å kommunisere med vår underbevissthet, for der ligger vår sanne styrke, vår plussversjon.
Vis hele sitatet...
Så spennende ut, den er på vei i posten når lønna kommer =)
Gleder meg til å lese hva du har kommet frem til etter å ha lest den!
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
For andre gang:
Jeg påsto aldri at dette var et av dine utsagn, men kanskje du mener noe tilsvarende?
Vis hele sitatet...
Nei jeg mener ikke noe tilsvarende, jeg mener at når man er død så er man død, derfor må man gjøre det beste ut av det livet man har og ikke kaste bort livet i håp om at når man dør så blir alt så mye bedre, man er sin egen lykkes smed som det heter.

Sitat av Baaaamse
Hvis du ikke tror på noe større enn deg selv er dette sikkert meget sannsynlig. Kjedelig at oss dumme mennesker er øverst på rangstigen.
Vis hele sitatet...
Har jeg påstått at noen er dumme?
Og uansett, hva har om vi er dumme eller smarte og at vi befinner oss på toppen av næringskjeden med et liv etter døden å gjøre?
Jeg ser ingen som helst sammenheng, så fint om du kunne utdype dette?


Sitat av Baaaamse
Livet etter døden. Altså, du lever. Bare ikke slik som nå.
Vis hele sitatet...
Lever som hva da?
Hva ser du med, hva hører du med, hva føler du med, hva smaker du med og hva lukter du med, eller har man mistet alle sansene, om så, hva opplever man omgivelsene med da?

Sitat av Baaaamse
Det vet jeg ikke, men en kan vel ikke forstå før en opplever det
Vis hele sitatet...
Nei, men det er mulig å være rasjonelt å benytte seg av kritisk tenkning, da sitter man igjen med at et liv etter døden er svært usannsynlig.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Nei jeg mener ikke noe tilsvarende, jeg mener at når man er død så er man død, derfor må man gjøre det beste ut av det livet man har og ikke kaste bort livet i håp om at når man dør så blir alt så mye bedre, man er sin egen lykkes smed som det heter.
Vis hele sitatet...
Altså. Hvis å tenke over sine handlinger tilsvarer å kaste bort livet sitt, så sure.

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Har jeg påstått at noen er dumme?
Vis hele sitatet...
Nei, det var meg..

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Og uansett, hva har om vi er dumme eller smarte og at vi befinner oss på toppen av næringskjeden med et liv etter døden å gjøre?
Jeg ser ingen som helst sammenheng, så fint om du kunne utdype dette?
Vis hele sitatet...
Nei, det trenger da nødvendigvis ikke bety at, siden vi mennesker gjør forferdelig mye rart, at det må finnes noe større enn oss. Gidder ikke utdype.

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Lever som hva da?
Hva ser du med, hva hører du med, hva føler du med, hva smaker du med og hva lukter du med, eller har man mistet alle sansene, om så, hva opplever man omgivelsene med da?
Vis hele sitatet...
.....Jeg vil tro sansene dine fungerer på noenlunde samme måte.
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Altså. Hvis å tenke over sine handlinger tilsvarer å kaste bort livet sitt, så sure.
Vis hele sitatet...
Nei, tvert i mot oppfordrer jeg i aller høyeste grad folk til å tenke over sine handlinger, men å følge tekster fra gamle bøker er ikke å tenke selv.

Sitat av Baaaamse
Nei, det trenger da nødvendigvis ikke bety at, siden vi mennesker gjør forferdelig mye rart, at det må finnes noe større enn oss. Gidder ikke utdype.
Vis hele sitatet...
Om du ikke gidder å utdype, hvorfor nevne det i det hele tatt?

Sitat av Baaaamse
.....Jeg vil tro sansene dine fungerer på noenlunde samme måte.
Vis hele sitatet...
Hvordan ser du for deg at det skal kunne være mulig, når alle sansene dine er 100% avhengig av en kropp og et nervesystem, som igjen er avhengig av en hjerne som behandler og lagrer all informasjon?
Om du står og ser deg i speilet, er speilbildet ditt en selvstendig entitet helt uavhengig av deg og i stand til å leve sitt eget liv?
Sist endret av Veggen; 7. september 2013 kl. 17:31.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Hvis du ikke tror på noe større enn deg selv er dette sikkert meget sannsynlig. Kjedelig at oss dumme mennesker er øverst på rangstigen.
Vis hele sitatet...
Det er du som er pompøs som tror at akkurat du og din religiøse gruppe har funnet det riktige svaret. Hvis man kutter bort en del av hjernen din vil du miste evnen til å snakke, en annen del mister du hukommelsen, en annen del syn og lukt, en større del og du vil dø. Å tro at det er noe magisk i hjernen din som står for alt dette er som å tro på julenissen, det kan verken motbevises eller bevises, men det begynner å bli patetisk. Om ikke (noen) mennesker hadde vært pissredd for døden ville ikke religion eksistert. Er tross alt bare én ting de har til felles; at livet fortsetter etter døden.

For å være on-topic: konseptet med himmelen og livet etter døden er som spøkelser, eller magi, og dermed eksisterer det ikke regler for noe som helst.
Driver å kjører på en teori om at døden er i grunn irrelevant dersom vi tar "Big Bang teorien" som sannhet.
Hvor alt utløste seg fra en enkel enhet av hele universet.

Altså, før "det store smellet", var alt som har vært, og vil være, inne i en (blant annet alt liv på jorden) singularitet av energi.

Finner dette nesten umulig å forklare. Men forhåpentligvis forstå noen det.

For min konklusjon vil være at døden for oss mennesker er høyst irrelevant.
da vi alle bare er en form for energi. Og etter vi dør vil vi også være energi, men i en annen form
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Pandalicious Vis innlegg
Driver å kjører på en teori om at døden er i grunn irrelevant dersom vi tar "Big Bang teorien" som sannhet.
Hvor alt utløste seg fra en enkel enhet av hele universet.
Vis hele sitatet...
Det er ikkje ein teori. Det er tankespinn fra di side, utan rot i røynda. Det er akkurat like sakleg og interessant som å påstå at unger kjem med storken.
Sitat av Pandalicious Vis innlegg
For min konklusjon vil være at døden for oss mennesker er høyst irrelevant.
da vi alle bare er en form for energi. Og etter vi dør vil vi også være energi, men i en annen form
Vis hele sitatet...
Det vil være mer nærliggende å si at vi er aktiviteten i hjernen vår enn at vi er energi. Men dersom du insisterer på å sverge til sistnevnte som et alternativt perspektiv, så er det fortsatt ingen grunn til å tro at vår bevissthet skal overleve denne energiformendringen. Og så lenge vår bevissthet opphører permanent ved kroppslig død, så er døden likevel av altomsluttende relevans for den enkelte.
Only he who has never truly lived fear the consequence of death!
Leste ikke ALLE innleggene i denne tråden, men Discovery har en dokumentarserie som heter Curiosity, der Adam fra myth busters tar for seg denne "leve evig" stillingen, ganske interessant, da han tar for seg diverse problemer du kan støte på (hypotetisk, da ingen vet hva som vil skjer dersom man kunne leve i 1000 år)
Sitat av Pandalicious Vis innlegg
For min konklusjon vil være at døden for oss mennesker er høyst irrelevant.
da vi alle bare er en form for energi. Og etter vi dør vil vi også være energi, men i en annen form
Vis hele sitatet...
Forklar nærmere.. Fordi vår død er relevant nettopp fordi vi er bevisste skapninger som bryr oss om døden. Om vi er i the matrix, skapt av Allah eller bundet av en felles kraft har ikke noe å si.
Sist endret av bloodshotEyes; 19. oktober 2013 kl. 19:51.
Regner med han tar et godt og standhaftig ateistisk, vitenskapelig ståsted hvor han sier at "Jeg tror ikke på etterlivet, jeg tror ikke på den menneskelige sjel, vi er vandrende kompost som dør og blir mat for mark".
Som timbuktu synger: Alle vil til himmelen, men få vil dø...
Sitat av Elmsild Vis innlegg
Har alltid regnet livet som ganske greit, tidsmessig. Regner med å få gjort det meste jeg ønsker innen jeg blir 80
Vis hele sitatet...
Syntes greit vi kunne levd til vi kanskje var 150-200 år. Men snakker vi kanskje overpopulasjon og dårligere livskvaliteter i samfunnet. I dunno
Hadde man kunne levd i 150-200 år og innført 1-barns-loven globalt syns jeg det kunne vært en akseptabel løsning. Men å leve evig? No thanks.
Sist endret av Dimergon; 21. oktober 2013 kl. 21:28.
Jeg tror at når man dør kommer man i afterlife som i cod http://callofduty.wikia.com/wiki/Afterlife