Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3059
hei jeg er på jakt etter et kassesystem som ikke koster penger og som har internett tilgang så jeg kan stå på en side og en annen kan stå på en annen side å se hva en besstiller for en venn av meg skal lage en kafe og han trenger mange kassesystem en til her luke siden dem skal se på kjøkkene hva en bestille så de slipper å spørre.

så kan soen hvere så snille å hjelpe meg.
Du kan se her, tre gratisprogrammer, har ikke prøvd noen av de selv: http://freecode.com/search?q=cash+re...&submit=Search
Trådstarter
12 0
takk for linken jeg så på siden men den finner ingen ting og jeg leste om de men det var ikke helt det jeg tenkte på men du kan kanskje prøve noe annent hvis du finner.
Sist endret av marjys; 14. juli 2012 kl. 14:45.
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Hei! Jeg har laget det perfekte systemet for dette! Vi tar 20 euro i mnd. alt er internett basert, og kan knyttes opp mot ipad / iphone om du ønsker dette!

Vi tar oss av all drift av systemet!

Ta kontakt på pm om du er int!
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Sitat av cos Vis innlegg
Hei! Jeg har laget det perfekte systemet for dette! Vi tar 20 euro i mnd. alt er internett basert, og kan knyttes opp mot ipad / iphone om du ønsker dette!

Vi tar oss av all drift av systemet!

Ta kontakt på pm om du er int!
Vis hele sitatet...
Fuck me if I'm wrong, men det første TS sa var at det skulle være gratis.
Trådstarter
12 0
men det var ikke helt det jeg trenkte men. hvis du kan sende meg et noen bilder av systemet så jeg kan se ossen det er.

men husk heffalompen har rett det skulle være gratis.
Her har du noen flere: http://freecode.com/search?q=point-o...&submit=Search

Ofte når du er ute etter no gratis/open-source så finner man ikke alltid noe som passer 100%, men man må modifisere litt selv. Ser at enkelte av systemene jeg linket til først kan skrive ut tickets direkte. Ikke noe problem å modifisere det slik at ticketsene blir digitale og kan vises på en skjerm som du sier.
Trådstarter
12 0
du hvordan laster man det ned den øverste.
Gå til nettsiden deres.

Men... Hvis du ikke klarer å finne ut hvordan du laster ned de her så vil du kanskje slite litt med å installere de også, dette er ofte ikke enkle trykk deg igjennom installasjoner.
Trådstarter
12 0
det går ikke å laste ned denne jo: https://freecode.com/projects/pos-tech
Sist endret av marjys; 14. juli 2012 kl. 17:22. Grunn: linken var feil
Bør ha en som er relativt stødig på utvikling i den plattformen kassasystemet er i, samt en som er stødig på lover og regler da gratisløsninger stort sett ikke er norske så de støtter ikke (eller har i hvert fall ikke standard) en del valg/rapporter som er påkrevd i Norge.
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Sitat av norboost Vis innlegg
Bør ha en som er relativt stødig på utvikling i den plattformen kassasystemet er i, samt en som er stødig på lover og regler da gratisløsninger stort sett ikke er norske så de støtter ikke (eller har i hvert fall ikke standard) en del valg/rapporter som er påkrevd i Norge.
Vis hele sitatet...
Akkurat, pluss at det systemet der trenger en del ombygging også.

Ikke forvent at ett gratis system du finner på nett er bare å putte rett inn. Det krever ofte en del arbeid for å få dette opp å gå. Noe som gjerne vil koste en del, om du ikke er kyndig selv.
Trådstarter
12 0
Men si meg hvem skal jeg velge?

cos kan jeg få noen bilder av systemet ditt?
Trådstarter
12 0
vi dropper det systemet og så prøver vi alle samen å finne et nytt system.

er det noen som har et forslag og det må vere gratis?
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av marjys Vis innlegg
vi dropper det systemet og så prøver vi alle samen å finne et nytt system.

er det noen som har et forslag og det må vere gratis?
Vis hele sitatet...
Om jeg skulle drevet bedrift med utsalgssted så er maskinvaren som er DIREKTE forbundet med inntjeningen det siste jeg ville prøvd å spare mest penger på. For å si det rett ut så er det naivt å tro at man får noe som er verdt å ha for null spenn.
Skulle det bli noe tull med det så koster det tid å få fikset det. Da må man sette seg ned og lete kode selv, eller få tak i en enkeltperson som forhåpentligvis er ledig akkurat når du trenger det. Du taper også salgsinntekter.

Har satt opp et par slike POS (Points of Sale) til et par bedrifter og jeg ser virkelig verdien av
- Et profesjonelt kassasystem (både programvaren og hardwaren, som oftest er inkludert)
- Et såkalt backoffice på nett (bakgrunnsystem man kan logge inn på og legge inn varer, samt ha stålkontroll på ALT av regnskap, regnskap kassa mekker selv). Regnskapsfører kan bare gå inn og hente ut tallene han/hun trenger.
- Ferdigopplegg på kortterminaler som bare funker. Og funker det ikke så ringer man leverandør.
- Alt av regler om kassaloven, både gamle og nye, har leverandør full oversikt over.

Jeg skjønner at man som liten bedrift vil spare penger. Men det er noen ting man ikke bøær spare penger på da dette vil koste deg senere.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg tror kanskje OP fant ut av dette på de ti årene siden tråden ble postet, kamerat.