Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  172 19460
Sitat av robhol Vis innlegg
Trooploop: jeg begynte egentlig å demontere innlegget ditt, men det er ikke noen vits. Med tanke på denne diskusjonen (som er et ord man kan bruke om denne tråden hvis man er veldig gavmild) er du praktisk talt samme person som alle andre antivaksere:

Du aner ikke hva du snakker om.

Du fekter fakta og løgn rundt om hverandre, men aner ikke engang hva som er hva.
Du sauser inn anekdoter og slappe forsøk på å "argumentere" med følelser.
Du ignorerer alle forsøk på å få deg til å argumentere som en oppegående person.
Du ignorerer alt du blir fortalt av folk som beviselig vet mer enn deg om dette. Om selve vaksinen, om debatten, om diskusjon generelt, om grunnleggende biologi, vitenskap og rasjonalitet... Alt dette er ting folk prøver å mate deg med teskje, det eneste som mangler fra scenen er barnestol og grøt over hele veggen.

Men nå er vel alle vi andre kjøpt og betalt, eller ShEePlE, eller noe i den duren. Jeg vet ikke hva som fikk deg inn på konspirasjonssporet, men selv om du var smart nok til å penses ut derfra igjen, er det verken mitt ansvar eller noe jeg synes er spesielt givende lenger.

Lykke til - og ikke la den totalt unødvendige frivillige eksponeringen for sykdom sparke dritten ut av deg eller noen noen bryr seg om.

-----------------------------------------------------



Feil.



Det er mye diskusjon om egoisme - fordi vaksinemotstand ofte bunner i ren egoisme. Altså der grunnen ikke er ignoranse, faktafeil eller ren og skjær dumskap.

Dersom man er en egoistisk antivakser, så får man nesten prøve å holde krokodilletårene for seg selv når det blir rettmessig påpekt at man er en egoistisk antivakser.

Utestengning fra samfunnet er jo en mer-enn-halvslapp stråmann, ingen har tatt noe særlig til orde for slikt. Men siden du nevner det: satan, så deilig det hadde vært.



Så leit at du opplever det sånn(!)
For reaksjonene er nemlig godt begrunnede, både på den vitenskapelige siden og den moralske.

Vaksinenekt er dønn irrasjonelt, og man får derfor ikke mye støtte fra folk som prøver å forholde seg litt saklig til ting.
Vaksinenekt er også et samfunnsproblem - man nekter å gjøre sin del for å begrense skadeomfanget av en pandemi som har drept og skadd flere millioner folk, og forårsaket kaos vi fortsatt merker etterdønningene av. Samfunnet er, forståelig nok, ikke så veldig glad i den typen tankegang.

Ettersom reaksjonene også pleier å være nokså diplomatisk formulert helt til konspirasjonsgjengen søpler ned alle diskusjonene, er denne håndvridende sutringen ikke alt for sympatisk. Sorry(!)



Nei, nå som alle med en hjernestamme er vaksinerte eller har en faktisk grunn til å la være, så går ting relativt rolig for seg. Et ekte sjokk.
Vis hele sitatet...
GB News:
https://youtu.be/NQrFhzpQxE0

40% av kvinnfolk har menstruasjons forandringer etter vaksinen men dere mener fortsatt det er normalt eller? Det viser ny studie, ta en titt i kommentrafeltet også der er de fleste enige at dette er direkte bivirkning va vaksinen.

Fjerne alle innleggene mine jeg driter i det, når dere ikke kan se ting fra begge sider finnes det ingen håp lenger.
Tror de fleste er enig i at det bekymringsverdig.
Kjenner flere foreldre med tenårings døtre som i samråd med de har droppet vaksinen på grunn av det.
Sist endret av vindaloo; 9. august 2022 kl. 16:44.
Sitat av Trooploop Vis innlegg
GB News:
https://youtu.be/NQrFhzpQxE0

40% av kvinnfolk har menstruasjons forandringer etter vaksinen men dere mener fortsatt det er normalt eller? Det viser ny studie, ta en titt i kommentrafeltet også der er de fleste enige at dette er direkte bivirkning va vaksinen.

Fjerne alle innleggene mine jeg driter i det, når dere ikke kan se ting fra begge sider finnes det ingen håp lenger.
Vis hele sitatet...
Men det du tydeligvis ikke evner å innse, er at det eneste virksomme i vaksina er piggproteinet fra viruset. Så hos de som da har fått mestruasjonsplager fra vaksina, gjett hvordan den menstruasjonen hadde blitt med sykdom når en er uvaksinert?..

Det som er ditt store problem, er at du ikke evner å se det store bildet!..
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Men det du tydeligvis ikke evner å innse, er at det eneste virksomme i vaksina er piggproteinet fra viruset. Så hos de som da har fått mestruasjonsplager fra vaksina, gjett hvordan den menstruasjonen hadde blitt med sykdom når en er uvaksinert?..

Det som er ditt store problem, er at du ikke evner å se det store bildet!..
Vis hele sitatet...
Kjære deg, ikke for å være frekk men jeg oppfordrer deg å etterforske litt og lære seg hvordan internett nå til dags fungerer. Alt offentlig interweb tjeneste er pålagt utrolig stor sensur, det du nødvendigvis leser på google, hvilken resultater du får stemmer overhode ikke med andre søkemotorer som f.eks. yandex som er mer eller mindre usensurert. For å klare å se forskjellige sider av saken så kan du ikke forholde deg til kun de utvalgte resultatene som blir pushed først og fremst.

Jeg blir mer og mer overbevist at det "store bildet" som du referere er kun din oppfatning av situasjonen per.d.d fordi du har ingen andre utgangspunkt, det er det hele for deg og det passer jo midt i blinken. Folk som deg gidder ikke engang å bruke sin tid på å se på saken fra andre perspektiver ettersom det matcher ikke med ditt syn på verden, eller så vil det forandre bobblen du trives så godt inni.

Det har vær ufattelig mange eksempler på dyktige leger og helsepersonell som viser sin bekymring for denne vaksinen, blant annet fordi den har vært pushed gjennom kliniske studer utrolig fort, uten å se evnt. bivirkninger som ikke nødvendigvis oppstår med engang.

Dere liker også å kalle meg konspirasjonsteoretiker akkuratt som det begrepet er roten til alt vondt, men det er ikke slik. Uffattelig mange teorier er bare vas, men det viser seg stadig at mer og mer av "konspirasjonene" er og blir til virkelighet. Bare se på Epstein saken og hvordan offentlig media feier dette under gulvet, og internettets "faktasjekkere" sier tvert motsatte av det som egentlig er sannhet.

Jeg står på mitt det har livet lært meg. Også er jeg den formeiningen at jo mer man vet, jo mer vet man at man ikke vet så mye alikevel. For min del er det ikke aktuelt å svelge alt som blir servert, det er det nok av mennesker som gjør, kritisk tenking er på vei til å død ut, så det er ikke rart at vi mennesker blir sammenlignet med en saueflokk, vi oppfører jo oss ganske likt.

Skulle gjerne ønske verden var en perfekt plass, men det er jo tvert imot, ett hælvette på jorden styrt av maktsyke folk som vi ikke hørrer om engang. Naivitet har jeg fått nok av, og verden trenger slike folk som meg ellers hadde alt vært ensidig og da ser man ikke forskjell på rett og galt engang. Ønsker alle en fin kveld videre
Sitat av Trooploop Vis innlegg
Kjære deg, ikke for å være frekk men jeg oppfordrer deg å etterforske litt og lære seg hvordan internett nå til dags fungerer. Alt offentlig interweb tjeneste er pålagt utrolig stor sensur, bla bla bla
Vis hele sitatet...
Rett inn i konspirasjonsteorier, ja?..
Jeg bruker vitenskapsfolk sammen med det jeg lærte på skolen, som kilder.

Jeg gidder ikke å bruke slikt avskumm som kilde slikt sett. Hvis jeg bruker denslags som kilde, er det for å poengtere hvor idiotisk det kan få blitt.

For du har vel fått med deg det. Vitenskapen (særlig naturvitenskapen er streng her) er kun ute etter en ting, og det er å finne den fullstendige sannhet. Denne sannheten blir funnet via å forske. Når en forsker, ja, så får en også svar på blant annet hvor farlig ting er, og ikke er. Men denslags du bruker som kilde, blir ikke tatt med, for det enkelt og greit er vas!
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Men det du tydeligvis ikke evner å innse, er at det eneste virksomme i vaksina er piggproteinet fra viruset. Så hos de som da har fått mestruasjonsplager fra vaksina, gjett hvordan den menstruasjonen hadde blitt med sykdom når en er uvaksinert?..

Det som er ditt store problem, er at du ikke evner å se det store bildet!..
Vis hele sitatet...
Det var samme greia med svineinfuensavaksinen. Svineinfluensa kan føre til narkolepsi og noen få av de vaksinerte fikk også narkolepsi. Det ble aldri slått fast at noen som helst fikk alvorlige bivirkninger av vaksinen. Allikevel er det blitt allment akseptert at svineinfluensavaksinen var farlig uten fnugg av bevis.
Sitat av Båbb Vis innlegg
Det var samme greia med svineinfuensavaksinen. Svineinfluensa kan føre til narkolepsi og noen få av de vaksinerte fikk også narkolepsi. Det ble aldri slått fast at noen som helst fikk alvorlige bivirkninger av vaksinen. Allikevel er det blitt allment akseptert at svineinfluensavaksinen var farlig uten fnugg av bevis.
Vis hele sitatet...
Den vaksinen var også veldig mye mindre testet enn koronavaksinen.
Sist endret av *pi; 9. august 2022 kl. 21:26.
Sitat av Båbb Vis innlegg
Det var samme greia med svineinfuensavaksinen. Svineinfluensa kan føre til narkolepsi og noen få av de vaksinerte fikk også narkolepsi. Det ble aldri slått fast at noen som helst fikk alvorlige bivirkninger av vaksinen. Allikevel er det blitt allment akseptert at svineinfluensavaksinen var farlig uten fnugg av bevis.
Vis hele sitatet...
En annen ting å få tredd inn i skolten snart. Narkolepsien kom fra proteinet i vaksinen. Det samme proteinet, som var på svineinfluensaviruset. Ja, så de som fikk sykdommen hadde også minst like stor sjanse for å få narkolepsi også. Men selvsagt hopper du bare bokk over denslags informasjon. Og som Pi skrev, vaksinene ble sjekket mye grundigere, og slikt uhell skulle ikke skje denne gangen.

Men du bør da iallfall ha noe klart i hodet, når du kommenterer. I alle vaksiner er det minst en del av den sykdomsbringende organismen. Poenget er at immunforsvaret ditt skal reagere på noe, som er utenpå denne sykdomsbringende organisme. Altså så immunforsvaret ditt vet hva den sykdomsbringende organismen er, og handler der etter. Men den informasjonen er det jo lett og ikke ta med, for det er ikke sikkert at det støtter din agenda...
Sitat av *pi Vis innlegg
Den vaksinen var også veldig mye mindre testet enn koronavaksinen.
Vis hele sitatet...
Det var to forskjellige batcher i bruk. Dene ene var testet en del den andre var ikke testet i det hele tatt og skulle aldri vært tatt i bruk.

Influensavaksiner er alltid mindre testet en andre vaksiner da det hele tiden er nye varianter og man mågjette seg til hva som har effekt til hver sessong.

Mange influensavaksiner er også produsert ved bruk av egg. Virus kan mutere inni et egg og vaksinedosene fra disse eggene virker mot denne mutasjonen og ikke mot viruset som er i befolkningen.

Vaksineteknologien som brukes mot Covid 19 er den første som kan garantere at vaksinen du får er 100% slik som forventet. Antivaksere som heller vil ha tradisjonelle vaksiner i den tro at denne er ny og skummel er idioter.
Sitat av Båbb Vis innlegg
Det var to forskjellige batcher i bruk. Dene ene var testet en del den andre var ikke testet i det hele tatt og skulle aldri vært tatt i bruk.
Vis hele sitatet...
Den batchproblematikken har jeg aldri hørt om, var det ulikt innhold i batchene? Men Pandemrix var uansett ikke testet i en størrelsesorden som kunne avdekket en såpass sjelden bivirkning som narkolepsi. Dessuten var den risikoen avhengig av genetisk disposisjon for den sykdommen, og det er det av en eller annen grunn flere som har her i Norden enn andre steder, så det spørs om det ville blitt avdekket i utenlandske studier uansett. Men altså, mrna-vaksinene var testet på større grupper enn Pandemrix. Det er litt lettere å få massetestet en vaksine raskt når du har såpass mange smittede.

Det stemmer ikke helt at vi vet at ingen fikk bivirkninger av den vaksinen som de ikke ville fptt av sykdommen uansett. En del ting tyder på det. Birkningen narkolepsi kom riktignok av at et protein på H1N1- viruset lignet på overflaten til noen celler i hjernen som produserer et stoff som regulerer søvn. Immunforsvaret som ble trent opp til å angripe dette virusproteinet, kunne i enkelte tilfeller, hos folk som var disponert for det, begynne å angripe disse cellene. Det var altså en autoimmun reaksjon. Som aluminiumfluorid nevner så finnes jo dette proteinet både i vaksinen og på det levende viruset, så man kunne få narkolepsi av å bli smittet naturlig også. Problemet var at med denne gammeldagse vaksineteknologien med dyrking i egg, så tar det lang tid å få dyrket nok virus. Man tilsetter derfor ofte et såkalt adjuvans, et stoff som skal booste immunreaksjonen, slik at vaksinen blir mer effektiv med mindre virusmengde. Dette er altså ganske standard i gammeldagse vaksiner, og i seg selv uproblematisk. (Man bruker visst ofte aluminiumssalter som adjuvans, uten at jeg skal peke finger på noen her i tråden).

Men altså. Den uheldige kombinasjonen 1) genetisk disposisjon for narkolepsi 2) tilførsel av H1N1-virus og 3) en ekstra terging av immunforsvaret viste seg å kunne trigge narkolepsi. Vi vet derimot ikke hvor mange av disse som kun ved faktor 1) ville ha utviklet narkolepsi før eller senere uansett, eller som ville utviklet det dersom de ble utsatt for faktor 2) gjennom vanlig smitte. Det er jo uansett alvorlig at noen unge mennesker utviklet narkolepsi før de ellers ville ha gjort det, og noen ville kanskje aldri gjort det. Man vet jo heller ikke sikkert om alle ville blitt smittet, svineinfluensa var mye mindre smittsomt enn korona.

I alle fall, selv om risikoen for bivirkninger er noe omdiskutert og i alle tilfeller griseliten, så er altså ikke Pandemrix godkjent på markedet nå. Det er med andre ord rimelig strengt.
Det var flere fabrikker som produserte vaksinen. En av fabrikkene benyttet en annen metode en de andre. Dette var ikke i tråd med regelverket og produksjonen ble stanset. Dessverre kom mange av de avvikende dosene ut på markedet i Europa.

Sa ikke at vi kan avvise alvorlige bivirkninger fra Pandemix men at det aldri ble påvist noen bivirkninger. Usikkerheten om bivirkninger førte til at mange fikk erstatning selv om det ikke var påvist årsakssammenheng.
Sist endret av Båbb; 10. august 2022 kl. 03:05.
Sitat av Båbb Vis innlegg
Det var flere fabrikker som produserte vaksinen. En av fabrikkene benyttet en annen metode en de andre. Dette var ikke i tråd med regelverket og produksjonen ble stanset. Dessverre kom mange av de avvikende dosene ut på markedet i Europa.
Vis hele sitatet...
Har du en kilde på det? Har det noe med narkolepsibivirkningen å gjøre? Vaksinen, uansett fabrikk, fikk i alle fall trukket godkjenningen i 2015.

Sa ikke at vi kan avvise alvorlige bivirkninger fra Pandemix men at det aldri ble påvist noen bivirkninger. Usikkerheten om bivirkninger førte til at mange fikk erstatning selv om det ikke var påvist årsakssammenheng.
Vis hele sitatet...
Det er jo mange år siden, og det er forskjet mye på pandemrix etter det. Sånn jeg forstår det så er det nå overveiende sannsynlig at den utløste narkolepsi hos et fåtall disponerte personer. Det er imidlertid ganske usikkert i hvilken grad selve sykdommen også har denne sammenhengen, da influensasykdom ofte ikke rapporteres. Vaksinen kom på slutten av den første smittebølgen, så mange var nødvendigvis smittet på vaksinetidspunktet. Ting tyder på at den komboen ikke var så heldig. Man vet ikke om de som fikk også ville fått det av kun naturlig smitte eller om de ville fått det på et tidspunkt uansett. Men dette er en alvorlig sykdom og det er barn som rammes, så det er selvsagt alvorlig uansett om en del av dem kanskje ville fått narkolepsi senere, utløst av en annen trigger.

Pandemrix, i svineversjonen hadde ganske begrenset testing, og ikke på barn. Mockupvaksinen den var basert på var testet på 5000, inkl 400 barn, som er ganske standard. Men den inneholdt jo ikke H1N1-virus, og hadde ikke den bivirkningen. Den måtte uansett ha vært testet på ca 30000 personer for å oppdage en så sjelden sykdom. Koronavaksinene var testet på slike store grupper[/i]. Den ble heller ikke godkjent for barn før den faktisk var testet på barn. Det er, og har hele tiden vært, en mye tryggere vaksine enn pandemrix.
Sitat av Trooploop Vis innlegg
yandex som er mer eller mindre usensurert
Vis hele sitatet...
Jada, skal man ha den ufiltrerte sannheten er det Russland man drar til


https://www.bleepingcomputer.com/new...tion-concerns/
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Trooploop Vis innlegg
Dere liker også å kalle meg konspirasjonsteoretiker akkuratt som det begrepet er roten til alt vondt, men det er ikke slik. Uffattelig mange teorier er bare vas, men det viser seg stadig at mer og mer av "konspirasjonene" er og blir til virkelighet. Bare se på Epstein saken og hvordan offentlig media feier dette under gulvet, og internettets "faktasjekkere" sier tvert motsatte av det som egentlig er sannhet.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri vært i stuen din, vet ikke hvem som har vært der, vet ikke hvor den er eller noe som helst om den. Erklærer jeg da at det er en annen person som gjemmer seg bak sofaen uten at jeg har noen beviser for det så har jeg ikke rett om det viser seg at det er noen der. Min konklusjon er ikke basert på noe logikk eller har beviser som tyder på det, og kan ikke sammenlignes med en konklusjon som baserer på det.

Sitat av Trooploop Vis innlegg
Jeg står på mitt det har livet lært meg. Også er jeg den formeiningen at jo mer man vet, jo mer vet man at man ikke vet så mye alikevel. For min del er det ikke aktuelt å svelge alt som blir servert, det er det nok av mennesker som gjør, kritisk tenking er på vei til å død ut, så det er ikke rart at vi mennesker blir sammenlignet med en saueflokk, vi oppfører jo oss ganske likt.
Vis hele sitatet...
Jeg vil påstå at du er en sterkere følger av din saueflokk en meg, argumentene du kommer med har jo alle hørt før, og de er neppe originale fra deg. Du har jo tatt disse argumente for god fisk uten å være kritisk til kilder og innhold. Hvor fikk du dine argumenter fra, hvordan vet du at du ikke bare har hoppet inn i en ny saueflokk?

Sitat av Trooploop Vis innlegg
Skulle gjerne ønske verden var en perfekt plass, men det er jo tvert imot, ett hælvette på jorden styrt av maktsyke folk som vi ikke hørrer om engang. Naivitet har jeg fått nok av, og verden trenger slike folk som meg ellers hadde alt vært ensidig og da ser man ikke forskjell på rett og galt engang. Ønsker alle en fin kveld videre
Vis hele sitatet...
Jeg kan si meg ening om at det er mye maktsyke folk i verden, men det gir meg også håp til vaksinens trygghet og effektivitet. Det finnes jo mange forskjellige vaksiner til COVID utviklet av mange forskjellige selskaper og land. For mange var det også utrolig mye prestisje rundt dette. Spesielt selskapene kan jo tjene bra på å få konkurrenter vekk fra vaksinemarkedet, og de har kapital og resurser til å faktisk forske på konkurrentenes vaksiner. Jeg vet at de vil ikke nøle med å publisere verifiserbar forskning som kan skade sine konkurrenter, men vi har ikke sett noe slikt.
Sist endret av Synderen; 10. august 2022 kl. 14:07.
Søk etter black goo og falklandskrigen - gå dybt. For de som vil gå ned the conspiracy rabbit hole. I japan fant de nanoteknologi i vaksinene.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Abishgal Vis innlegg
Søk etter black goo og falklandskrigen - gå dybt. For de som vil gå ned the conspiracy rabbit hole. I japan fant de nanoteknologi i vaksinene.
Vis hele sitatet...
Tidsskr Nor Legeforening
Nanopartikler beskytter celler mot SARS-CoV-2

faktisk no
Nei, digital ID skal ikke sprøytes inn i kroppen via vaksiner
Sist endret av vindaloo; 10. august 2022 kl. 15:29.
Sitat av Abishgal Vis innlegg
I japan fant de nanoteknologi i vaksinene.
Vis hele sitatet...
"Nanoteknologi («nanotek») betegner anvendt naturvitenskap med strukturene av størrelsesorden 0.1 – 100 nm, hvor en nanometer er en milliarddels meter."

Så det er altså veldig små ting inni disse vaksinene? Så det er altså ikke bare vann?
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Tidsskr Nor Legeforening
Nanopartikler beskytter celler mot SARS-CoV-2

faktisk no
Nei, digital ID skal ikke sprøytes inn i kroppen via vaksiner
Vis hele sitatet...
On point!

Mer seriøst though. Bare min personlige mening. Syntes alle som er 100% sikker på at Covid er en konspirasjon, og de som er 100% sikker på at det ikke er en konspirasjon - begge er dumme og mangler kritisk tenking.

Syntes det er naivt å tro at når verdens rikeste tjente vanvittig på pandemien, i unison med det faktum at at alt og alle stemmer som sa noe som helst imot pandemien - ble brutalt sensurert overalt. Så er det sannsynlig at noe er up.

Å være skråsikker på at ingenting opp i alt dette er mistenkelig, er skråsikker på at det hele er en stor konspirasjon - er etter min mening 2 ekstremer som er like gale.

Har ingen hard stance selv som utelukker det ene eller andre.
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Rett inn i konspirasjonsteorier, ja?..
Jeg bruker vitenskapsfolk sammen med det jeg lærte på skolen, som kilder.

Jeg gidder ikke å bruke slikt avskumm som kilde slikt sett. Hvis jeg bruker denslags som kilde, er det for å poengtere hvor idiotisk det kan få blitt.

For du har vel fått med deg det. Vitenskapen (særlig naturvitenskapen er streng her) er kun ute etter en ting, og det er å finne den fullstendige sannhet. Denne sannheten blir funnet via å forske. Når en forsker, ja, så får en også svar på blant annet hvor farlig ting er, og ikke er. Men denslags du bruker som kilde, blir ikke tatt med, for det enkelt og greit er vas!
Vis hele sitatet...
Ved å dra "konspirasjons-kortet" bekrefter du jo noe av poenget hans. Du fremstår lite villig til å bryte ut av etablerte kilder for å se et annet perspektiv. Du bruker et utvalg av vitenskapsfolk, siden slettes ikke alle vitenskapsfolk er enige om dette temaet. Mange av dem som er uenige blir sensurert eller nedprioritert hos f.eks Google, bannet fra Twitter o.l.

Hvordan kan man forresten forske på langsiktige bivirkninger av noe, før det har gått lang tid? F.eks kreftfare o.l, som man kanskje ikke ser resultatene av før f.eks 20 år?
Jeg syns det er helt innafor å være skeptisk til noe som pushes ut til hele verdens befolkning uten tilstrekkelig forskning, med masse sosialt press og skremselspropaganda rundt. Koronapass? Livesendte grafer øverst på alle nettaviser med dødstall og statistikk 24/7? Ikke rart folk blir desperate.
Men du får bare å kalle meg konspirasjonsteoretiker, (og evt "avskum") så slipper du å tenke noe mer på det. Det må tross alt være ganske intenst å tvile på noe som potensielt kan påvirke deg resten av livet, og det forstår jeg godt. Jeg håper det går bra med alle, men jeg må si det er ganske tydelig hvordan mange av dere coper veldig og tviholder på at dere har rett.
Sitat av Synderen Vis innlegg
Jeg har aldri vært i stuen din, vet ikke hvem som har vært der, vet ikke hvor den er eller noe som helst om den. Erklærer jeg da at det er en annen person som gjemmer seg bak sofaen uten at jeg har noen beviser for det så har jeg ikke rett om det viser seg at det er noen der. Min konklusjon er ikke basert på noe logikk eller har beviser som tyder på det, og kan ikke sammenlignes med en konklusjon som baserer på det.



Jeg vil påstå at du er en sterkere følger av din saueflokk en meg, argumentene du kommer med har jo alle hørt før, og de er neppe originale fra deg. Du har jo tatt disse argumente for god fisk uten å være kritisk til kilder og innhold. Hvor fikk du dine argumenter fra, hvordan vet du at du ikke bare har hoppet inn i en ny saueflokk?



Jeg kan si meg ening om at det er mye maktsyke folk i verden, men det gir meg også håp til vaksinens trygghet og effektivitet. Det finnes jo mange forskjellige vaksiner til COVID utviklet av mange forskjellige selskaper og land. For mange var det også utrolig mye prestisje rundt dette. Spesielt selskapene kan jo tjene bra på å få konkurrenter vekk fra vaksinemarkedet, og de har kapital og resurser til å faktisk forske på konkurrentenes vaksiner. Jeg vet at de vil ikke nøle med å publisere verifiserbar forskning som kan skade sine konkurrenter, men vi har ikke sett noe slikt.
Vis hele sitatet...
Hei

Mye av argumentasjonen min er basert på kunnskapen til Dr. John Campbell, en ekte lege (i motsetning til andre her på forumet) som ser på saken på en objektiv måte, uten å ta standpunkt på verken ene eller andre siden. Jeg anbefaler å ta en titt på videoene hannes om man er interessert i en saklig "break-down" av studier og faglitteratur knyttet blant annet, sars-cov 19 vaksinen.

Jeg synes også det er morsomt å lese kommentarer fra andre medlemmer av freakforum som "disser" meg basert på dems egen oppfatning av det shitshowet, man bør aldri stole blindt på ting og alltid ta ting med en klype salt, hvertfall noe så stort som ett pandemi som påvirker hele menneskeheten.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Ved å dra "konspirasjons-kortet" bekrefter du jo noe av poenget hans. Du fremstår lite villig til å bryte ut av etablerte kilder for å se et annet perspektiv. Du bruker et utvalg av vitenskapsfolk, siden slettes ikke alle vitenskapsfolk er enige om dette temaet. Mange av dem som er uenige blir sensurert eller nedprioritert hos f.eks Google, bannet fra Twitter o.l.
Vis hele sitatet...
Er jo du og hen som Alu siterer som misforstår de etablerte kildene, de kommer ikke til å stoppe deg fra å publisere forskning som motstrider det man vet om COVID om man faktisk bygger det på data. Dette er jo noe anti-vaksine folk faktisk har brukt som argumenter, i begynnelsen ble det jo sagt at folk ikke bør bruke masker og at det ikke hjelper. Men etterhvert som vi fikk motstridene informasjon basert på faktisk forskning så endret jo myndigheter og organisasjoner sine retningslinjer. Ja alle forskere er ikke ening om alt rundt COVID, men i helhet så deler jo omtrent alle det samme synet, og det er kun et fåtall forskere som er uenig. Felles for dem er at de ikke har data å bygge sine argumenter på.

Ordet avskum var ikke pent, men å kalle det konspiratorisk er jo rett, fordi han går jo rett på at alt av offentlige web tjenester er pålagt sensur, av hemmelige mørkemenn
som er de som faktisk styrer verden. Det er ganske god match på hva order konspirasjonsteori betyr i dagligtale. Men han motsier jo seg selv i samme setningen med at det finnes offentlige tjenester som ikke er sensurerte. Det sammen med at hen missbruker ordet sensur får jo innlegget til å virke ganske konspiratorisk, uavhengig om tingene stemmer eller ikke.

Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Hvordan kan man forresten forske på langsiktige bivirkninger av noe, før det har gått lang tid? F.eks kreftfare o.l, som man kanskje ikke ser resultatene av før f.eks 20 år?
Vis hele sitatet...
Fordi vaksiner er ikke helt nytt selvom disse spesifikke vaksinene er nye. Bivirkninger for vaksiner er jo heller ikke helt som for vanlige medisiner. For de fleste medisiner vil jo bivirkninger dukke opp først etter bruk over tid, og ikke ved en dose. Vaksiner er ikke noe du tar over tid, det er snak om få doser med større mellomrom. Ikke gjør det permanente endringer på ting som DNA, og det tar ikke lang tid før alle rester av vaksinen er skilt ut fra kroppen, vaksinen blir ikke værende i kroppen. Husk at langtidsetterfølginger får man også av sykdommene, det er ikke ekslusivt til vaksinen.

Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Men du får bare å kalle meg konspirasjonsteoretiker, (og evt "avskum") så slipper du å tenke noe mer på det. Det må tross alt være ganske intenst å tvile på noe som potensielt kan påvirke deg resten av livet, og det forstår jeg godt. Jeg håper det går bra med alle, men jeg må si det er ganske tydelig hvordan mange av dere coper veldig og tviholder på at dere har rett.
Vis hele sitatet...
Jeg tror nok Alu er villig til å endre mening om forskning finner ut at man har tatt feil, er du? Effektiviteten og sikkerheten til disse vaksinene er jo trolig bedre dokumentert en alle andre vaksiner, selv med det berget av bevis så er du fortsatt uavklart, hva trenger du egentlig av informasjon for å endre mening? Jeg tror det nok er du som coper
Sitat av Synderen Vis innlegg
Er jo du og hen som Alu siterer som misforstår de etablerte kildene, de kommer ikke til å stoppe deg fra å publisere forskning som motstrider det man vet om COVID om man faktisk bygger det på data. Dette er jo noe anti-vaksine folk faktisk har brukt som argumenter, i begynnelsen ble det jo sagt at folk ikke bør bruke masker og at det ikke hjelper. Men etterhvert som vi fikk motstridene informasjon basert på faktisk forskning så endret jo myndigheter og organisasjoner sine retningslinjer. Ja alle forskere er ikke ening om alt rundt COVID, men i helhet så deler jo omtrent alle det samme synet, og det er kun et fåtall forskere som er uenig. Felles for dem er at de ikke har data å bygge sine argumenter på.

Ordet avskum var ikke pent, men å kalle det konspiratorisk er jo rett, fordi han går jo rett på at alt av offentlige web tjenester er pålagt sensur, av hemmelige mørkemenn
som er de som faktisk styrer verden. Det er ganske god match på hva order konspirasjonsteori betyr i dagligtale. Men han motsier jo seg selv i samme setningen med at det finnes offentlige tjenester som ikke er sensurerte. Det sammen med at hen missbruker ordet sensur får jo innlegget til å virke ganske konspiratorisk, uavhengig om tingene stemmer eller ikke.


Fordi vaksiner er ikke helt nytt selvom disse spesifikke vaksinene er nye. Bivirkninger for vaksiner er jo heller ikke helt som for vanlige medisiner. For de fleste medisiner vil jo bivirkninger dukke opp først etter bruk over tid, og ikke ved en dose. Vaksiner er ikke noe du tar over tid, det er snak om få doser med større mellomrom. Ikke gjør det permanente endringer på ting som DNA, og det tar ikke lang tid før alle rester av vaksinen er skilt ut fra kroppen, vaksinen blir ikke værende i kroppen. Husk at langtidsetterfølginger får man også av sykdommene, det er ikke ekslusivt til vaksinen.


Jeg tror nok Alu er villig til å endre mening om forskning finner ut at man har tatt feil, er du? Effektiviteten og sikkerheten til disse vaksinene er jo trolig bedre dokumentert en alle andre vaksiner, selv med det berget av bevis så er du fortsatt uavklart, hva trenger du egentlig av informasjon for å endre mening? Jeg tror det nok er du som coper
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det "hemmelige mørkemenn" bare at de ikke er så hemmelige lenger. Man kan ikke være så naiv og benekte det når 26 stykk eier like mange ressurser som halvparten av verdens populasjon, men andre ord har de utrolig mye makt og kan påvirke hele land og kontinenter ved hjelp av ressursforvaltning, lobbyisme, bestikkelse og korrupsjon.

Man kan leve i fantasiverden eller en "bobble" som jeg liker kaller det, men det forandrer ikke faktumet at maktsyke folk med mye makt gjør syke ting, historisk sett er ikke dette noe nytt

Artikkel fra The Guardian:
https://www.google.com/amp/s/amp.the...t-oxfam-report
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Ved å dra "konspirasjons-kortet" bekrefter du jo noe av poenget hans. Du fremstår lite villig til å bryte ut av etablerte kilder for å se et annet perspektiv. Du bruker et utvalg av vitenskapsfolk, siden slettes ikke alle vitenskapsfolk er enige om dette temaet. Mange av dem som er uenige blir sensurert eller nedprioritert hos f.eks Google, bannet fra Twitter o.l.

Hvordan kan man forresten forske på langsiktige bivirkninger av noe, før det har gått lang tid? F.eks kreftfare o.l, som man kanskje ikke ser resultatene av før f.eks 20 år?
Jeg syns det er helt innafor å være skeptisk til noe som pushes ut til hele verdens befolkning uten tilstrekkelig forskning, med masse sosialt press og skremselspropaganda rundt. Koronapass? Livesendte grafer øverst på alle nettaviser med dødstall og statistikk 24/7? Ikke rart folk blir desperate.
Men du får bare å kalle meg konspirasjonsteoretiker, (og evt "avskum") så slipper du å tenke noe mer på det. Det må tross alt være ganske intenst å tvile på noe som potensielt kan påvirke deg resten av livet, og det forstår jeg godt. Jeg håper det går bra med alle, men jeg må si det er ganske tydelig hvordan mange av dere coper veldig og tviholder på at dere har rett.
Vis hele sitatet...
Det er ganske fair å påpeke konspirasjonsteorier når de kommer frem. At du liker det dårlig er ditt problem. Andre liker f.eks. svada, hersketeknikker, hykleri og trolling dårlig.

Jeg vet ikke hva som er greia med at antivaksere ol. insisterer på å leke Galileo. Det er imponerende å holde på en overbevisning tross motstand, men ikke hvis den er totalt feil.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Trooploop Vis innlegg
Mye av argumentasjonen min er basert på kunnskapen til Dr. John Campbell, en ekte lege (i motsetning til andre her på forumet) som ser på saken på en objektiv måte, uten å ta standpunkt på verken ene eller andre siden. Jeg anbefaler å ta en titt på videoene hannes om man er interessert i en saklig "break-down" av studier og faglitteratur knyttet blant annet, sars-cov 19 vaksinen.
Vis hele sitatet...
Ja her viser du jo egentlig det jeg sa at du er tettpakket inn i saueflokken med en boble av ull rundt deg til en Dr (men ikke lege) og andre forståsegpåere. Du behersker også argumentasjonen så dårlig at motsvaret ditt er å henvise meg til timevis med video, istedenfor å gjengi det som faktisk er relevant

Sitat av Trooploop Vis innlegg
... man bør aldri stole blindt på ting og alltid ta ting med en klype salt, hvertfall noe så stort som ett pandemi som påvirker hele menneskeheten.
Vis hele sitatet...
Det gjør jeg ikke heller, jeg er faktisk åpen for å endre mening om data endrer seg, i motsetning til de som er anti-vaksine.

Sitat av Trooploop Vis innlegg
Selvfølgelig er det "hemmelige mørkemenn" bare at de ikke er så hemmelige lenger. Man kan ikke være så naiv og benekte det når 26 stykk eier like mange ressurser som halvparten av verdens populasjon, men andre ord har de utrolig mye makt og kan påvirke hele land og kontinenter ved hjelp av ressursforvaltning, lobbyisme, bestikkelse og korrupsjon.
Vis hele sitatet...
Her er det samme påstanden omformulert fra mitt første svar til deg som du unngikk å svare på, så jeg omformulerer meg igjen i håp om at du klarer å svare. Mange av disse personene driver eller eier selskaper som er direkte konkurrenter på deler eller alt av sitt virke. De har jo alt å tjene på å dokumentere og publisere alt det gale som du hevder denne gruppen gjør. Ja det er lett å ta hendene foran fjeset 🙈 og skylde på disse onde milliardærene, som er så smarte og mektige at de klarer å styre hele verden i sin retning, men er svake nok at de ikke klarer å hindre at "hobby" journalister avdekker hva de gjør, og får naken bilder og utroskap lekket.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Trooploop Vis innlegg
Hei

Mye av argumentasjonen min er basert på kunnskapen til Dr. John Campbell, en ekte lege
Vis hele sitatet...
Enda et bevis på din manglende kildekritikk. John Campbell, har en bachelor i biologi fra the Open University en Master of Science i helsefag fra University of Lancaster og en Doktorgrad i sykepleielære.

Han er med andre ord IKKE "en ekte lege" som du påstår. Og uten å dra ned det kaninhullet får jeg legge inn en klage på at det er ikke umulig å få en "doktorgrad" for mye rart for tiden. Noe som vanner ut hele tyngden man forbandt med den tittelen før.

Kilde
Uvaksinert 👍
Sitat av Synderen Vis innlegg
Fordi vaksiner er ikke helt nytt selvom disse spesifikke vaksinene er nye.
Vis hele sitatet...
Det finnes vel faktisk ingen godkjente mRNA vaksiner før disse ble hastegodkjent. Så man kan ikke sammenligne oppførselen til disse vaksinen med noen andre vaksiner. Hverken hvordan de virker eller hvor lenge de virket eller når alvorlige bivirkninger trer inn eller noe som helst. Så de som er vaksinerte er jo en gruppe med forsøksdyr som vil vise om mRNA vaksiner er fremtidens vaksiner. Det var en tid man mente både kvikksølv og tobakk var sundt og kunne brukes som medisin. Det er litt rart at menneskeheten hele tiden mener at det er akkurat nå vi vet best og at det vi gjorde før var feil. Hva om det om 50 år viser seg at mRNA vaksinen er like feil som behandling av syfilis med kvikksølv? Hva om? Uansett er det fascinerende at man hele tiden mener at ja, nå vet vi at det vi gjør er riktig. Er ikke så mange år siden alle firmaer og skoler hadde en ovn stående ute som brant søppel, 15-20 år? Faen å dumme vi var før i tiden. Jaggu bra våre etterkommere slipper å si det samme om oss for nå gjør vi alt riktig.
Sitat av daffe Vis innlegg
Det finnes vel faktisk ingen godkjente mRNA vaksiner før disse ble hastegodkjent.
Vis hele sitatet...
En gang må være den første. Mrna-teknologi er flere tiår gammel, og mrna-vaksiner mot kreft har vært testet siden 2011. Det er ikke oppdaget moen store problemer, de hadde bare ikke kommet så langt. En pandemi har det med å trylle frem ressurser, internasjonalt samarbeid og ikke minst nok tilfeller til å teste i stor nok skala.

Hasteprosedyren handler om andre ting enn å kutte på kvalitetskrav, blant annet at søknader blir prioritert behandlet raskere og såkalt rolling review, dvs at de får levere data til vurdering fortløpende i stedet for vente til alle dataene er inne før de søker. Kravene er fortsatt de samme. Standard krav til en vaksine er at studien skal være stor nok til å avdekke 1:1000 - bivirkninger, det krever noen tusen deltakere. Mrna-vaksinene var testet på flere titusen.

Det man selvsagt mangler for nye medisiner, er studier på langtideffekt og -bivirkninger. Derfor er det vanlig at de får betinget godkjenning i starten, ett år av gangen, og må levere data fortløpende til de får full godkjenning. Dette var altså ikke noe man fant på nå i anledning pandemien, det er slik det gjøres når man har et legemiddel som dekker et udekket behov, og tilgjengelig, grundig testet, kunnskap tilsier at den er effektiv og at risikoen er mindre enn ved å ikke bruke den.

Det var en tid man mente både kvikksølv og tobakk var sundt og kunne brukes som medisin.
Vis hele sitatet...
Og hvordan var det vitenskapelige testregimet på det? Tenker du at det er sammenlignbart? Etter din logikk så hadde det jo vært tryggest å gå for god gammeldags årelating og forbønn, for det er jo helt uforsvarlig å ta i bruk noe nytt for første gang...

Det er litt rart at menneskeheten hele tiden mener at det er akkurat nå vi vet best og at det vi gjorde før var feil. Hva om det om 50 år viser seg at mRNA vaksinen er like feil som behandling av syfilis med kvikksølv? Hva om? Uansett er det fascinerende at man hele tiden mener at ja, nå vet vi at det vi gjør er riktig.
Vis hele sitatet...
For et gjennomført tullete utspill. Det er jo ikke et oppegående vitenskapsmenneske i verden som ikke tror teknologien og kunnskapen vi har nå vil kunne forbedres. Vi tar beslutninger på det beste kunnskapsgrunnlaget vi har nå. Det er ingen som ville tatt en mrna-vaksine bare for gøy, og det er ingen som påstår de med sikkerhet kan si at den ikke vil få deg til å spontanantenne i løse lufta om 30 år. Det kan vi ikke si om gjennomgått covidsykdom heller. Det er jo to alternativer som må vurderes opp mot hverandre. Det gir ingen mening at en vaksine må være 100% trygg for at man skal ta sjansen, mens man aksepterer allverdens usikkerhet om det alternative valget.
Sitat av daffe Vis innlegg
Det finnes vel faktisk ingen godkjente mRNA vaksiner før disse ble hastegodkjent. Så man kan ikke sammenligne oppførselen til disse vaksinen med noen andre vaksiner. Hverken hvordan de virker eller hvor lenge de virket eller når alvorlige bivirkninger trer inn eller noe som helst. Så de som er vaksinerte er jo en gruppe med forsøksdyr som vil vise om mRNA vaksiner er fremtidens vaksiner. Det var en tid man mente både kvikksølv og tobakk var sundt og kunne brukes som medisin. Det er litt rart at menneskeheten hele tiden mener at det er akkurat nå vi vet best og at det vi gjorde før var feil. Hva om det om 50 år viser seg at mRNA vaksinen er like feil som behandling av syfilis med kvikksølv? Hva om? Uansett er det fascinerende at man hele tiden mener at ja, nå vet vi at det vi gjør er riktig. Er ikke så mange år siden alle firmaer og skoler hadde en ovn stående ute som brant søppel, 15-20 år? Faen å dumme vi var før i tiden. Jaggu bra våre etterkommere slipper å si det samme om oss for nå gjør vi alt riktig.
Vis hele sitatet...
Som nevnt tidligere: det er utrolig ironisk at fokuset er så målrettet mot det at mRNA-vaksiner er "nytt og ikke testet godt nok", når de eneste vaksinene som har forårsaket dødsfall er den typen som har vært tilgjengelig i lang tid... De ble også tatt ut av programmet der risikoen ved å ta de ble vurdert som større enn nødvendig, altså handler man faktisk når det er grunn til det. Hvorfor skulle ikke det være tilfellet om mRNA-vaksiner er så farlige? Er den norske stat kjøpt og betalt av legemiddelindustrien for å pushe mRNA-vaksiner? Det er en jævla stor konspirasjon som skal til for at alt dette her faktisk skal stemme, og ingenting som tilsier at det er tilfellet.
BRAND ∞ STRONG
Selv om det ikke har noe med covid å gjøre så har en

Sitat av *pi Vis innlegg
god gammeldags årelating
Vis hele sitatet...
fortsatt bruksområder

Sitat av *pi Vis innlegg
forbønn
Vis hele sitatet...
er vel ikke for alle, men vil ikke helt avise betydningen det kan ha for enkelte heller.
Sitat av drewjuice Vis innlegg
Som nevnt tidligere: det er utrolig ironisk at fokuset er så målrettet mot det at mRNA-vaksiner er "nytt og ikke testet godt nok", når de eneste vaksinene som har forårsaket dødsfall er den typen som har vært tilgjengelig i lang tid... De ble også tatt ut av programmet der risikoen ved å ta de ble vurdert som større enn nødvendig, altså handler man faktisk når det er grunn til det. Hvorfor skulle ikke det være tilfellet om mRNA-vaksiner er så farlige? Er den norske stat kjøpt og betalt av legemiddelindustrien for å pushe mRNA-vaksiner? Det er en jævla stor konspirasjon som skal til for at alt dette her faktisk skal stemme, og ingenting som tilsier at det er tilfellet.
Vis hele sitatet...
Har du kilde på at ingen har dødd av mrna vaksinene?

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Så du har altså ingen argumenter utover at det ikkje er risikofritt?

Vel, ingen har påstått at vaksiner er risikofrie. Det folk har sagt er at dei har massiv nytteverdi; at risikoen er langt mindre enn oppsida. Risikoen ved covid-smitte har dødstall målt i prosenter hos uvaksinerte. Det er åpenbart at vaksinene ikkje er i nærheten av det - og det er tilsvarande godt dokumentert at dei har effekt.

Eller kanskje du undervurderer risikoen?
Vis hele sitatet...
Er man frisk og rask. Så ser det ikke så farlig ut i følge statistikken til FHI for 2021.

Lite utdrag fra FHI

Flere kroniske tilstander har vært forbundet med alvorlige forløp av covid-19-sykdom. For de fleste covid-19-assosierte dødsfall, er det også registrert kroniske sykdommer på dødsmeldingen.

Di 5 vanligste

Hjerte-karsykdom

Kronisk lungesykdom

Demens

Diabetes

Kreft

Av 843 er kun 35 stk (3 %) av dødsfall der ingen av disse fem store dødsårsakene er rapportert samtidig med covid-19-sykdom på dødsmeldingen. Dette betyr ikke nødvendigvis at avdøde da ikke hadde noen av disse sykdommene, men legen har i så fall vurdert at de ikke har bidratt til dødsfallet

Gjennomsnittsalderen for alle covid-19-assosierte dødsfall var 78 år for menn og 82 år for kvinner, samlet for begge kjønn 80 år.

https://www.fhi.no/hn/helseregistre-...steret-i-2021/

Så for meg så ser det nå ut som at det ikke er så farlig for oss som er friske og raske.
Sist endret av 5FDP; 10. august 2022 kl. 23:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Har du kilde på at ingen har dødd av mrna vaksinene?
Vis hele sitatet...
Vanskelig å fine kilder som baserer seg på data på verdensbasis, men eksempelvis sier amerikanske CDC følgende:

"Continued monitoring has identified nine deaths causally associated with J&J/Janssen COVID-19 vaccination. CDC and FDA continue to review reports of death following COVID-19 vaccination and update information as it becomes available."

(https://www.cdc.gov/coronavirus/2019...se-events.html)

J&J/Janssen-vaksinene er de eneste vaksinene der det er kausalitet, altså årsakssammenheng, mellom vaksinasjon og død. Som andre har nevnt tidligere i tråden er det rapportert flere dødsfall enn dette i VAERS, men uten at man har påvist kausalitet er det ikke veldig interessant.

Gi meg gjerne troverdige kilder som tilsier noe annet, det hadde vært interessant å se
Sitat av drewjuice Vis innlegg
Vanskelig å fine kilder som baserer seg på data på verdensbasis, men eksempelvis sier amerikanske CDC følgende:

"Continued monitoring has identified nine deaths causally associated with J&J/Janssen COVID-19 vaccination. CDC and FDA continue to review reports of death following COVID-19 vaccination and update information as it becomes available."

(https://www.cdc.gov/coronavirus/2019...se-events.html)

J&J/Janssen-vaksinene er de eneste vaksinene der det er kausalitet, altså årsakssammenheng, mellom vaksinasjon og død. Som andre har nevnt tidligere i tråden er det rapportert flere dødsfall enn dette i VAERS, men uten at man har påvist kausalitet er det ikke veldig interessant.

Gi meg gjerne troverdige kilder som tilsier noe annet, det hadde vært interessant å se
Vis hele sitatet...
Ja nå får jo vi passet påskrevet vær gang kildene ikke er gode nok. Eller svaret at det ikke er vi som skal finne kilder. Men den som kommer med påstanden. Men la gå.

Det er meld om 254 mrna dødsfall i Norge. Som blir bortforklart med at personene var gamle og skrøpelige. Noe jeg tror på. Men det blir skrevet at

Vi har saksbehandlet 21 meldinger om dødsfall etter vaksinering hos personer under 60 år. Fem av disse gjelder dødsfall som følge av den svært sjeldne, men alvorlige bivirkningen trombose
med trombocytopeni syndrom (TTS) etter vaksinering med Vaxzevria.
For de resterende dødsfallene er årsakssammenhengen med vaksinering usikker.

Så når legemiddelverket går ut med at dem er usikker. Så blir det feil av deg og påstå at ingen har dødd.

https://legemiddelverket.no/Document...onavaksine.pdf
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Ja nå får jo vi passet påskrevet vær gang kildene ikke er gode nok. Eller svaret at det ikke er vi som skal finne kilder. Men den som kommer med påstanden. Men la gå.

Det er meld om 254 mrna dødsfall i Norge. Som blir bortforklart med at personene var gamle og skrøpelige. Noe jeg tror på. Men det blir skrevet at

Vi har saksbehandlet 21 meldinger om dødsfall etter vaksinering hos personer under 60 år. Fem av disse gjelder dødsfall som følge av den svært sjeldne, men alvorlige bivirkningen trombose
med trombocytopeni syndrom (TTS) etter vaksinering med Vaxzevria.
For de resterende dødsfallene er årsakssammenhengen med vaksinering usikker.

Så når legemiddelverket går ut med at dem er usikker. Så blir det feil av deg og påstå at ingen har dødd.

https://legemiddelverket.no/Document...onavaksine.pdf
Vis hele sitatet...
Dette er en god kilde, men det er ikke snakk om mRNA-vaksine. De sier at AstraZeneca-vaksinen har ført til blodpropp. Trombose er blodpropp og Vaxzevria er vaksinen til AstraZeneca, som ikke er basert på mRNA-teknologi. Akkurat det samme som jeg skrev tidligere. Resterende dødsfall mangler kausalitet, som påpekt i kilden din. Frem til man kan påvise kausalitet mellom dødsfallene og vaksinen er det, som sagt, rett og slett ikke interessant. Verdt å følge med på og undersøke nærmere, men i seg selv ikke nok til å fastslå noe.
Sitat av drewjuice Vis innlegg
Dette er en god kilde, men det er ikke snakk om mRNA-vaksine. De sier at AstraZeneca-vaksinen har ført til blodpropp. Trombose er blodpropp og Vaxzevria er vaksinen til AstraZeneca, som ikke er basert på mRNA-teknologi. Akkurat det samme som jeg skrev tidligere. Resterende dødsfall mangler kausalitet, som påpekt i kilden din. Frem til man kan påvise kausalitet mellom dødsfallene og vaksinen er det, som sagt, rett og slett ikke interessant. Verdt å følge med på og undersøke nærmere, men i seg selv ikke nok til å fastslå noe.
Vis hele sitatet...
At det gjaldt astra så jeg og, men fortsatt 254 usikre på mrna. Og vist folkene i Norge som jobber med dette er usikre. Så mener nå jwg at det blir feil av deg og si at det ikke har skjedd. Tiden vil vise. Nå er det satt mange vaksiner. Det har vært en del som har opplevd fæle bivirkninger som du kan se. Og når man da ser at flesteparten av dødsfallene fra covid er folk med kroniske sykdommer. Så føler jeg ikke selv jeg har hatt feil valg med og ikke vaksinere meg
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Det har vært en del som har opplevd fæle bivirkninger som du kan se. Og når man da ser at flesteparten av dødsfallene fra covid er folk med kroniske sykdommer. Så føler jeg ikke selv jeg har hatt feil valg med og ikke vaksinere meg
Vis hele sitatet...
Du viser jo med all tydelighet at du holder vaksinen og sykdommen til helt ulike standarder.

Din sammenligning går på at mange har fått fæle bivirkninger av vaksinen, mens de fleste som har dødd av covid hadde underliggende syldommer. Men det blir vel litt feil å sammenligne å dø på respirator med å få uregelmessig menstruasjon? Gjør noen reelle sammenligninger heller. Jeg forventer ikke kilder eller faktiske tall her, bate litt synsing på hvordan du tror det ligger an i følgende spørsmål:

1: Hvor mange pr 10.0000 har dødd av vaksinen vs hvor mange pr 100.000 har dødd av covid?

2: Hvor mange prosent døde i de to gruppene var i risikogrupper?

3: Hvor mange fikk ettervirkninger av vaksinen vs hvor mange fikk ettervirkninger av sykdommen?

4: Hvor stor del av ettervirkningene i de to gruppene var alvorlige og/eller langvarige?

Tør du å dele noen tanker om hvert av disse, eller blir det for mye kognitiv dissonnans når du skal forsvare standpunktet ditt da?
Sist endret av *pi; 11. august 2022 kl. 01:00.
Sitat av 5FDP Vis innlegg

Av 843 er kun 35 stk (3 %) av dødsfall der ingen av disse fem store dødsårsakene er rapportert samtidig med covid-19-sykdom på dødsmeldingen. Dette betyr ikke nødvendigvis at avdøde da ikke hadde noen av disse sykdommene, men legen har i så fall vurdert at de ikke har bidratt til dødsfallet

Gjennomsnittsalderen for alle covid-19-assosierte dødsfall var 78 år for menn og 82 år for kvinner, samlet for begge kjønn 80 år.

https://www.fhi.no/hn/helseregistre-...steret-i-2021/

Så for meg så ser det nå ut som at det ikke er så farlig for oss som er friske og raske.
Vis hele sitatet...
Har lest hele tråden fordi jeg blir fascinert over hvor tunellsyn det er mulig å få av å bli påvirket av konspirasjon.

Kunne sykdoms- og dødstallene vært høyere hvis folk ikke hadde vaksinert seg, tror du? Hvis du tar i betraktning av at det ikke hadde vært mulig å få helsehjelp på grunn av overbelastet sykehus og helsevesen? Hva med alle andre alvorlige syke pasienter (de som ikke var infisert med covid) som ville dødd i sykehuskøa?

Og dette er kun den helsemessige siden av det hele. I tillegg har vi det økonomiske og samfunnsmessige som mange fikk en liten smakebit av. Dette gidder jeg ikke gå nærmere inn på, for det har neppe noen hensikt og forsåvidt ikke relevant til quoten.
Sist endret av nj6RVVcU$gEV$; 11. august 2022 kl. 01:17.
Sitat av *pi Vis innlegg
Du viser jo med all tydelighet at du holder vaksinen og sykdommen til helt ulike standarder.

Din sammenligning går på at mange har fått fæle bivirkninger av vaksinen, mens de fleste som har dødd av covid hadde underliggende syldommer. Men det blir vel litt feil å sammenligne å dø på respirator med å få uregelmessig menstruasjon? Gjør noen reelle sammenligninger heller. Jeg forventer ikke kilder eller faktiske tall her, bate litt synsing på hvordan du tror det ligger an i følgende spørsmål:

1: Hvor mange pr 10.0000 har dødd av vaksinen vs hvor mange pr 100.000 har dødd av covid?

2: Hvor mange prosent døde i de to gruppene var i risikogrupper?

3: Hvor mange fikk ettervirkninger av vaksinen vs hvor mange fikk ettervirkninger av sykdommen?

4: Hvor stor del av ettervirkningene i de to gruppene var alvorlige og/eller langvarige?

Tør du å dele noen tanker om hvert av disse, eller blir det for mye kognitiv dissonnans når du skal forsvare standpunktet ditt da?
Vis hele sitatet...
Meningen var ikke og sammenligne dem. Men nevnte det siden det stod i statistikken. Men du ser selv hvem som har tatt kvelden av dette viruset. Gamle/skrøpelige folk. Jeg er verken gammel eller har noen sykdommer. Derfor føler jeg ikke at jeg har gjort feil. Fikk heller ikke covid tidelig har holdt meg borte fra folk, fikk ikke covid før for 7 mnd siden. Det kom da i hus via dama som hadde 3 stk vaksiner. Kunne valg og flytte ut for den perioden. Men valgte da og lavær siden statistikken viste at muligheten for at jeg skulle dø/bli innlagt var forsvinnende liten.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Men valgte da og lavær siden statistikken viste at muligheten for at jeg skulle dø/bli innlagt var forsvinnende liten.
Vis hele sitatet...
Men kva om risikoen ved vaksine + infeksjon er markant lågare enn risikoen ved infeksjon?

For det er jo realiteten. Ja, risikoen er liten i utgangspunktet, men du senker den ytterlegare med vaksine. På kva måte er det ikkje gunstig? Ikkje kom med at vaksinene er farlege, det har du demonstrert eit par gongar at du ikkje greier å underbygge.
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Meningen var ikke og sammenligne dem. Men nevnte det siden det stod i statistikken. Men du ser selv hvem som har tatt kvelden av dette viruset. Gamle/skrøpelige folk. Jeg er verken gammel eller har noen sykdommer. Derfor føler jeg ikke at jeg har gjort feil. Fikk heller ikke covid tidelig har holdt meg borte fra folk, fikk ikke covid før for 7 mnd siden. Det kom da i hus via dama som hadde 3 stk vaksiner. Kunne valg og flytte ut for den perioden. Men valgte da og lavær siden statistikken viste at muligheten for at jeg skulle dø/bli innlagt var forsvinnende liten.
Vis hele sitatet...
Vaksinen er farlig fordi noen gamle/skrøpelige folk kanskje ikke har tålt den.

Viruset er ikke farlig fordi det bare er gamle/skrøpelige folk som dør av det. (Forøvrig ikke riktig.)

Vaksinen er ikke utprøvd og vi vet ikke hva som skjer om 30 år.

Viruset er ... utprøvd? Ingen sjanse for at det kan være ettervirkninger vi ikke har sett enda?

Det er kanskje ikke din intensjon å sammenligne dem direkte, men den mentale gymnastikken som skal til for å tilpasse kriteriene slik som du gjør er imponerende nok i seg selv. Jeg regner med du hopper bukk over dette også...
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Meningen var ikke og sammenligne dem.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig sammenligner du dem, hvis ikke er du jo totalt idiot. For å vurdere risikoen og nytteverdien ved et valg, så må du jo nødvendigvis vurdere begge alternativer og konkludere med hvilket som har lavest risiko/størst nytte. Du har altså konkludert med at det er tryggest å ikke vaksinere seg, men unngår konsekvent å kikke på alternativene ved siden av hverandre. Du vet nok innerst inne at konklusjonenen din faller sammen da, og det er jo ikke noe gøy.
Sitat av Abishgal Vis innlegg
On point!

Mer seriøst though. Bare min personlige mening. Syntes alle som er 100% sikker på at Covid er en konspirasjon, og de som er 100% sikker på at det ikke er en konspirasjon - begge er dumme og mangler kritisk tenking.

Syntes det er naivt å tro at når verdens rikeste tjente vanvittig på pandemien, i unison med det faktum at at alt og alle stemmer som sa noe som helst imot pandemien - ble brutalt sensurert overalt. Så er det sannsynlig at noe er up.

Å være skråsikker på at ingenting opp i alt dette er mistenkelig, er skråsikker på at det hele er en stor konspirasjon - er etter min mening 2 ekstremer som er like gale.

Har ingen hard stance selv som utelukker det ene eller andre.
Vis hele sitatet...
Helt enig med deg.

Etter å ha analysert det som var tilgjengelig av informasjon konkluderte jeg med at covid ikke var farlig for meg og at vaksinasjon var unødvendig. Slik jeg vurderte det med svineinfluensa.

Jeg er top 1% av befolkningen i både styrke og kondisjon. Spiser sunnere enn de aller fleste, lever på viltkjøtt og knapt noe prosessert mat. Jeg fester ikke og er sjelden med mye folk. Jeg er en frisk og sprek kar.

Jeg hadde både delta og omikron og begge var for meg milde forkjølelser. Isolasjonen var den eneste påkjenningen.

Men på tross av det så blir jeg en anitvaxer, en egoistisk jævel som ikke tenker på andre enn meg selv - slik enkelte legger det fram.

Jeg jobber for å være frisk og sunn og jeg hadde medlidenhet for de som ble syke, men polariseringen og hatet jeg opplever som «antivaxer» har gjort meg mer og mer kynisk og medlidenheten for de som ikke tar vare på seg selv, blir sjuke og dauer forsvinner mer og mer.

Problemet er ikke sånne som meg, men dere fanatikere i begge ender. Dere er farligere for samfunnet enn covid noen gang har vært.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Pancamo Vis innlegg
Jeg er top 1% av befolkningen i både styrke og kondisjon.
Vis hele sitatet...
Gratulerer

Sitat av Pancamo Vis innlegg
Jeg hadde både delta og omikron og begge var for meg milde forkjølelser. Isolasjonen var den eneste påkjenningen.
Vis hele sitatet...
Du er også blant de 22 923 personene i Norge som har klart å pådra deg covid mer enn en gang.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Gratulerer


Du er også blant de 22 923 personene i Norge som har klart å pådra deg covid mer enn en gang.
Vis hele sitatet...
Poenget er ikke at jeg er så jævlig kul eller bedre enn andre, men at jeg gjør en reell innsats for å holde meg frisk og sprek. Og det har funka, eller så er jeg bare heldig.

Du kan ikke mene at jeg stiller likt med Pål på 34, en colaslukende tjukkas som spiser potetgull med ene hånda og sjokolade med andre og ikke har mer mosjon enn mellom huset og bilen?

Jeg anbefaler alle som vil ha vaksine til å ta den, så gir jeg faen i de som ikke vil uansett grunnlag. Men still ikke meg på sidelinje med Pål og si vi er like utsatt for å bli sjuke og belaste samfunnet. Og sett meg ikke i bås med antivaxers og konspirasjonsteoretikere, er det for mye å be om?

Jo takk, men jeg skjønner ikke hva du prøver å si? Prøver du å gjøre narr av meg? For hva eventuelt? Fordi jeg har hatt det to ganger? Prøver du å poengtere at jeg ikke er unik? Eller fordi jeg umulig kan være sunn og frisk som har hatt det to ganger? Hva er poenget ditt?
BRAND ∞ STRONG
Prøver aldri gjøre narr av noen. Hvis det skjer er det utilsiktet.

De handlet vel mest om at du på den ene siden var så flink til å ta vare på deg selv samtidig som du ikke ønsker
følge vaksine rådene. Ser du var nøye med isolasjon, men vet du at du ikke smittet noen før du isolerte deg?

At Pål på 34, som er en colaslukende tjukkas som spiser potetgull med ene hånda og sjokolade med den andre
ikke gidder å ta turen for å vaksinere seg hadde gitt mer mening for meg enn at du dropper det.

(beklager Pål)
Sist endret av vindaloo; 11. august 2022 kl. 17:58.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Du er også blant de 22 923 personene i Norge som har klart å pådra deg covid mer enn en gang.
Vis hele sitatet...
22923 som hadde symptom og testet seg regelmessig.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Prøver aldri gjøre narr av noen. Hvis det skjer er det utilsiktet.

De handlet vel mest om at du på den ene siden var så flink til å ta vare på deg selv samtidig som du ikke ønsker
følge vaksine rådene. Ser du var nøye med isolasjon, men vet du at du ikke smittet noen før du isolerte deg?
Vis hele sitatet...
Ja det veit jeg faktisk for det var veldig enkelt med smittsporing i mitt og de jeg hadde vært sammen med sitt tilfelle. Og jeg veit hvor jeg fikk det fra og hele forløpet.
Ingen ble smitta av meg. Ikke en gang dama mi som jeg knulla dagen jeg fikk påvist det og som bodde under samme tak begge ganger fikk det ikke. Begge tilfeller var bekrefta med pcr test.

Igjen, jeg har gjort absolutt alt jeg kan gjøre for å ikke være en belastning (utenom vaksine) og fortsatt så skal folk som deg leite etter noe å ta meg på.

Poenget mitt står, polariseringa er farligere enn covid har vært og kommer til å være. IMO.
Sitat av *pi Vis innlegg
Selvfølgelig sammenligner du dem, hvis ikke er du jo totalt idiot. For å vurdere risikoen og nytteverdien ved et valg, så må du jo nødvendigvis vurdere begge alternativer og konkludere med hvilket som har lavest risiko/størst nytte. Du har altså konkludert med at det er tryggest å ikke vaksinere seg, men unngår konsekvent å kikke på alternativene ved siden av hverandre. Du vet nok innerst inne at konklusjonenen din faller sammen da, og det er jo ikke noe gøy.
Vis hele sitatet...
Har ikke tatt vaksiner siden jeg var barn. Ikke for at jeg er redd for dem,Det har bare blitt sånn. Når coviden kom så ble det sagt at det var en form for influensa. Jeg har heller aldri vaksinert meg for influensa. Og har aldri vært skeptisk til og få det. Derfor ble det til at jeg ikke vaksinerte meg denne gangen også. Men ettervært som jeg forstod at dette smittet lett. Så valgte jeg og holde meg borte fra folk en lang periode.
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Har ikke tatt vaksiner siden jeg var barn. Ikke for at jeg er redd for dem,Det har bare blitt sånn. Når coviden kom så ble det sagt at det var en form for influensa. Jeg har heller aldri vaksinert meg for influensa. Og har aldri vært skeptisk til og få det. Derfor ble det til at jeg ikke vaksinerte meg denne gangen også. Men ettervært som jeg forstod at dette smittet lett. Så valgte jeg og holde meg borte fra folk en lang periode.
Vis hele sitatet...
Det var jo veldig opportunt at det plutselig "bare ble sånn" når noen går vurderingen din bittelitt i sømmene. Du kommenterte faktisk nettopp både risiko for vaksinebivirkninger og risiko for coviddødsfall. Men når du blir bedt om å si noe som helst om risikoene satt opp mot hverandre så sklir du unna.

Mener du at å droppe vaksine var det tryggeste valget i din situasjon? Kan du isåfall gjøre kort rede for hva du tenker om de punktene jeg satte opp? Ikke det? Okidok. Mulig du klarer å lure seg selv til å tro at du er rasjonell her, men du lurer ikke oss.

PS: Ingen som har noen som helst snøring på hva de snakker om har sagt at covid er en influensa.
Sist endret av *pi; 11. august 2022 kl. 20:50.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Har ikke tatt vaksiner siden jeg var barn. Ikke for at jeg er redd for dem,Det har bare blitt sånn. Når coviden kom så ble det sagt at det var en form for influensa. Jeg har heller aldri vaksinert meg for influensa. Og har aldri vært skeptisk til og få det. Derfor ble det til at jeg ikke vaksinerte meg denne gangen også. Men ettervært som jeg forstod at dette smittet lett. Så valgte jeg og holde meg borte fra folk en lang periode.
Vis hele sitatet...
Det som er litt påfallande er at du responderer ikkje på mitt eller *pi sitt innlegg - som var svar til deg. Du ignorerer dei totalt, og koker sammen ei forklaring om at du eigentleg ikkje er vaksinemotstander, men...

Det er nøyaktig det eg sikter til når eg skriv at du øydelegg diskusjonen. Dette er ikkje diskusjon; dette er at du (og likesinna) kaster ut påstander, får svar på påstandane, ignorerer svara, og kaster ut eit nytt sett påstander.

Det er ikkje diskusjon. Det er gish gallop. I beste fall.
Sitat av *pi Vis innlegg
Det var jo veldig opportunt at det plutselig "bare ble sånn" når noen går vurderingen din bittelitt i sømmene. Du kommenterte faktisk nettopp både risiko for vaksinebivirkninger og risiko for coviddødsfall. Men når du blir bedt om å si noe som helst om risikoene satt opp mot hverandre så sklir du unna.

Mener du at å droppe vaksine var det tryggeste valget i din situasjon? Kan du isåfall gjøre kort rede for hva du tenker om de punktene jeg satte opp? Ikke det? Okidok. Mulig du klarer å lure seg selv til å tro at du er rasjonell her, men du lurer ikke oss.

PS: Ingen som har noen som helst snøring på hva de snakker om har sagt at covid er en influensa.
Vis hele sitatet...
Her har du noen linker til studier som viser at effektiviteten til vaksinen/boostere dropper betraktelig etter noen måneder, det vil si at for å opprettholde høy grad av immunitet må man redosere jevnlig, noe jeg og mange andre ikke finner seg i. Jeg har også testet meg idag etter en jævlig natt og jeg har korona igjen, etter 16 timer er de fleste symptomene vekke, sist gang jeg var syk på nyttårsaften, var jeg basicly frisk etter 6-8 timer så det er veldig individuelt hvordan man håndterer sykdommen. Mange av mine kolleger på jobb derimot som er fullvaksinert er skikkelig syke i 2-3 dager før det begynner å gi seg, men som sagt er dette individuelt, det å ta vare på kroppen, spise sunt og ha daglig fysisk aktivitet hjelper en god del det er ikke tvil om.

Linker:
https://www.medrxiv.org/content/10.1....06.22277306v1

https://bmcinfectdis.biomedcentral.c...79-022-07418-y

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa2114114

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2117933

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2200797

https://www.researchsquare.com/article/rs-1749502/v1

https://www.nature.com/articles/d41586-022-01453-0

https://www.nature.com/articles/s41467-022-30895-3

https://www.nature.com/articles/d41586-022-01914-6