Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 4387
Vurderer, en på overarmen i flere mindre biter. Hva syns dere om de? Ser det forjævli ut? Føler den passer meg og min personlighet.
Høres stilig ut, men hvis du føler det blir for lite mandig kan du jo ta en nattsvermer evt denne sommerfuglen formet som en hodeskalle; https://i.pinimg.com/originals/7a/ce...56272c3773.jpg
Ikke noe imot sommerfugler, men når jeg ser tattoveringer tenker jeg på manglende evne til å tenke langsiktig
Sist endret av Gloss; 24. juli 2022 kl. 21:30.
Trådstarter
72 3
Sitat av tasmus82 Vis innlegg
Høres stilig ut, men hvis du føler det blir for lite mandig kan du jo ta en nattsvermer evt denne sommerfuglen formet som en hodeskalle; https://i.pinimg.com/originals/7a/ce...56272c3773.jpg
Vis hele sitatet...
Hmm sant ja.

Du føler sommerfugler er mer feminint?
Sommerfugl er litt dame-tatto, men den har blitt veldig populær så tror ingen kommer til å tenke noe over det.
Samma det vel. Ingen av tattisene mine er for hva andre skal tenke om dem eller meg, men tatt fordi jeg syns dem passer meg med symbolikk og referanser bare jeg forstår. Ta sommerfugl om det er det du vil ha! "Feminint" og "maskulint" er bare en sosial konstruksjon. Rosa var fargen for gutter og menn på 1800-tallet lenge før det ble en "jentefarge" og nå er den inn igjen på menn.
Sommerfugler er fine, de symboliserer bla. frihet og transformasjon og oppblomstring eller hva du selv legger i det. Tar du en nattsvermer vil mange folk uansett tro det er sommerfugl om du ikke gir dem TED-talk om den. You do you! Kanskje ta i svart og ikke lilla om du er veldig opptatt av at det ikke skal bli likt som damer har
Trådstarter
72 3
Sitat av SmokeBuddah17 Vis innlegg
Sommerfugl er litt dame-tatto, men den har blitt veldig populær så tror ingen kommer til å tenke noe over det.
Vis hele sitatet...
Føler damer liker sommerfugler-tattis på menn? Usikker på hvorfor, men mulig fordi det symboliserer at dem er kjærlige og varme.
Plassering har mye å si for meg isåfall. Hadde det vært på korsryggen hadde det opplevdes mer feminimt. På arma hadde jeg ikke tenkt over det engang.
BRAND ∞ STRONG
Når det bare er en tatovering slik som her så syns jeg det passer best med noe rent og enkelt som
f.eks et symbol eller bare outlines av en sommerfugl. Syns disse blir rotete.


men som en del av en long sleeve er det fint
Gjør akkurat det du vil, det er på din kropp den skal sitte. Gi langt faen i hva andre tenker og mener
Om du bryr deg om hva andre tenker om deg så ville jeg styrt unna tatoveringer. Men for å svare på spørsmålet: bryr meg egentlig ikke, kommer helt an på stil, utførelse osv. Kan være kjempe kult, eller ikke.
Sitat av Nootropics Vis innlegg
Føler damer liker sommerfugler-tattis på menn? Usikker på hvorfor, men mulig fordi det symboliserer at dem er kjærlige og varme.
Vis hele sitatet...
Jeg tror absolutt ingen tolker symbolikken i tatoveringene til folk for å gjøre seg opp en mening om personligheten deres. Med mindre du tatoverer et hakekors eller noe. Stort sett er det kun eieren av tatoveringen som bryr seg om hva den betyr, for andre er det bare mer eller mindre vellykket pynt.
Sitat av Nootropics Vis innlegg
Hmm sant ja.

Du føler sommerfugler er mer feminint?
Vis hele sitatet...
Når jeg ser for meg en sommerfugl tattoo så ser jeg det egentlig for meg på en dame ja, men det finnes jo absolutt noen kule tatoveringer som fint kunne passet på en mann også. Mulig jeg bare er gammeldags som noen her nevner...

Det er jo noe med symbolikken med sommerfugler som er tiltalende der den vokser fra en larve til en vakker sommerfugl så jeg kan fint forstå tanken bak det.

Og i motsetning til det han over meg sier så liker jeg å finne ut hva tanken bak en tattoo er, for det forteller meg mye om hvilken vei vedkommende har gått før vi møttes - og skulle jeg få hørt en historie om personlig vekst ville jeg ikke tenkt mer over det.
Sist endret av tasmus82; 25. juli 2022 kl. 06:17.
Undersått
Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg tror absolutt ingen tolker symbolikken i tatoveringene til folk for å gjøre seg opp en mening om personligheten deres. Med mindre du tatoverer et hakekors eller noe. Stort sett er det kun eieren av tatoveringen som bryr seg om hva den betyr, for andre er det bare mer eller mindre vellykket pynt.
Vis hele sitatet...
Virkelig? Blir du ikke nysgjerrig på hva som ligger bak dette varige merket på kroppen?
Greit jeg er enig i at det er ikke alle tattoveringer som faktisk har en historie, og da faller interessen i grus med en gang. Fylletattovering og tribals f.eks eller "Jeg synes bare den var fin." er ikke like interessante som tattoveringer personen har tatt fordi det faktisk betyr noe. Tattoveringer som gir et lite vindu inn i sjelen til vedkommende synes jeg er veldig fint.

Og jeg tror faktisk motsatt av deg, at de fleste ganske fort får noen bilder og tanker i hodet når de snakker med en person for første gang og ser en tattovering. Symboler har vært betydningsfulle for oss mennesker i ganske mange år, og jeg vil anta de fortsetter å være det i mange år framover også.
Steve McQueen i filmen Pappilon er ikke altfor feminin. Denne tatoveringen sitter på brøstet riktig nok.

Med riktig utforming kan du fint ha en sommerfugl.
Og som nevnt over så er det kun deg som behøver å trives med den.
Sitat av sprett Vis innlegg
Virkelig? Blir du ikke nysgjerrig på hva som ligger bak dette varige merket på kroppen?
Greit jeg er enig i at det er ikke alle tattoveringer som faktisk har en historie, og da faller interessen i grus med en gang. Fylletattovering og tribals f.eks eller "Jeg synes bare den var fin." er ikke like interessante som tattoveringer personen har tatt fordi det faktisk betyr noe. Tattoveringer som gir et lite vindu inn i sjelen til vedkommende synes jeg er veldig fint.

Og jeg tror faktisk motsatt av deg, at de fleste ganske fort får noen bilder og tanker i hodet når de snakker med en person for første gang og ser en tattovering. Symboler har vært betydningsfulle for oss mennesker i ganske mange år, og jeg vil anta de fortsetter å være det i mange år framover også.
Vis hele sitatet...
For all del, det kan sikkert bli noen fine santaler ut av det, flrst ig fremst etter at man har blitt kjent ser jeg for meg.

Men nei, jeg hadde nok ikke sett en fyr med sommerfugltattis og tenkt "Åh, han må være kjærlig og varm". Det virker søkt for meg.
Liker du sommerfugler go for it,selv syns jeg det er en femenin tattis
Hvor har folk tattovering her? Trenger inspirasjon til en ny en. Noen som har noe på overkroppen? Gjerne ikke så stort.
Sitat av sprett Vis innlegg
Virkelig? Blir du ikke nysgjerrig på hva som ligger bak dette varige merket på kroppen?
Vis hele sitatet...
Kanskje for 20 år siden? Nå har jo alle blekk, så det eneste jeg blir nysgjerrig på i dag er hvor oppegående, overfladisk eller selvsentrert den aktuelle personen er. Ja, jeg er fordomsfull. Har også bare sett to personer med gjennomtenkt dekorasjon, den standard søplestilen alle har med masse forskjellige smågreier skriker ikke akkurat estetisk bevissthet.
Sitat av Nootropics Vis innlegg
Hvor har folk tattovering her? Trenger inspirasjon til en ny en. Noen som har noe på overkroppen? Gjerne ikke så stort.
Vis hele sitatet...
Jeg har en engel med et hjerte på brystet, ikke så stor. Litt under en håndflate stor.
Hva med å slå den sammen med en annen tatovering? Noe ala butterfly effect.
Sitat av atom Vis innlegg
Hva med å slå den sammen med en annen tatovering? Noe ala butterfly effect.
Vis hele sitatet...
Om jeg bare hadde hatt penga

Hva synes dere om folk som skriver sånn tekst på brystet? Sånn tattis.
Sitat av Nootropics Vis innlegg
Hva synes dere om folk som skriver sånn tekst på brystet? Sånn tattis.
Vis hele sitatet...
Jeg tenker at det er sykt cringe, men som andre nevner så må du nesten bare "eie" de tattoringene du har.

Min mening kan ignoreres da jeg har en relativt konservativ holdning til tattoeringer, men det er nok mange som meg. Det betyr fortsatt ikke at vi outer de med stygge tattoeringer, tvert imot.

Jeg så forresten litt morsom statistikk på 4chan om folk med tattoeringer. De er ofte de med lavere selvtillit/selvbilde, mer deprimerte og er mer impulsive. At den statistikken sitter så godt i hode, gjør at jeg dømmer mennesker, jo mer tattoert de er (selvsagt bare inne i mitt eget hode). Og de som har komplekser for et eller annet er jo ikke akkurat kjent for å overvinne demonene sinne, snarere tvert imot.

Sånn. Nok fylleprat fra meg idag.
Sitat av Nootropics Vis innlegg
Hva synes dere om folk som skriver sånn tekst på brystet? Sånn tattis.
Vis hele sitatet...
så lenge det ikke er noe mega-kleint som "live laugh love" eller "max verstappen f1 world champion 2021" så kan tekst på brystet være ganske stilig, mener jeg
Ikke alle som tenker på det, men en sommerfugl er som natt og dag på mange måter…

Fokuserer man på vingene fremhever man det feminine/søte
Fokuserer man mer på ansiktet/kroppen så fremheves det maskuline/skumle

Så få tatovøren til å leke seg litt med en fin blanding papiret som du er happy med
før du setter i gang ..

Lykke til ��✌️
Jamie Campbell Bower som spiller Vecna i Stranger Things har en sommerfugl på brystet.
Er vel fint med tatoveringer,men kanskje ikke i trynet da. Men man skal ikke dømme noen etter utseendet,så enhver sin smak.
jeg syntes det er veldig fint og moderne, MEN da må det være uten ferger. vist ikke så blir det litt gay
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av freakster24 Vis innlegg
jeg syntes det er veldig fint og moderne, MEN da må det være uten ferger. vist ikke så blir det litt gay
Vis hele sitatet...
Ja, for en skjebne, å ha en litt gay tatovering.
Sitat av freakster24 Vis innlegg
jeg syntes det er veldig fint og moderne, MEN da må det være uten ferger. vist ikke så blir det litt gay
Vis hele sitatet...
Synes ferger er ganske så maskuline, men kanskje jeg er i mindretall der
Sitat av freakster24 Vis innlegg
MEN da må det være uten ferger. vist ikke så blir det litt gay
Vis hele sitatet...
Nesoddferge er kanskje litt gay, men ferge til Danmark og Tyskland er innenfor + til alle øyene i Oslofjorden.
Ship o hoy
Sitat av sinsenkrysset Vis innlegg
Er vel fint med tatoveringer,men kanskje ikke i trynet da. Men man skal ikke dømme noen etter utseendet,så enhver sin smak.
Vis hele sitatet...
Ja men så er jo virkeligheten at det oftest er utseendet man dømmes for.

Til OP så er svaret mitt at hvis det er blant andre tatoveringer så er det helt innafor. Hvis det er den eneste du har på armen så ville jeg og de fleste andre tenkt at du er homo. Er seff ikke noe problem det, men om du ikke vil folk skal tenke i de baner om deg ville jeg avstått fra den ideen.
Syns det er kult jeg og hvertfall ikke feminint eller homofilt og på tide å slutte å stereotype og se ned på skeive dere skjerpings





Siden du spør om skrift også så har jeg sett monster logoen og broken som tekst og det var ikke pent men noe personlig og i løkke kan være stilig hvis det er gjennomført med resten av kroppen
Har du funnet en sommerfugl design du har lyst til å tatovere på deg så gå for det! Men "Less is More" så mye mer sexy med gutter ( også jenter) som ikker er overtatovert eller har kroppen full med forskjellige tatisser.
Gutter med en ren kropp er heit!!
Sitat av Ekstase Vis innlegg
Har du funnet en sommerfugl design du har lyst til å tatovere på deg så gå for det! Men "Less is More" så mye mer sexy med gutter ( også jenter) som ikker er overtatovert eller har kroppen full med forskjellige tatisser.
Gutter med en ren kropp er heit!!
Vis hele sitatet...
Uenig der... Jo mer tatoveringer, jo bedre, men kommer så klart an på tatoveringene og mannens stil og personlighet generelt.