Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3572
Laptopen er klar for å skiftes ut og har lett en stund, men klarer ikke å bestemme meg.

Budsjett opptil 15k

Ting som er viktig for meg:
- Enkel å åpne for renhold og eventuell oppgradering ved tiden
- Ønsker at det er mulig med minst 2 harddisker inni (m.2 og/eller 2.5"). Har vendt meg til et oppsett med systemdisk og lagerdisk og liker det.
- Komponenter som ram må ikke være påloddet.
- Vil stå på stuebord 99% av tiden så en 17" skjerm er greit.

Andre ting:
- Hvis den er fyll av rgb lys så er det greit å kunne slå dette av
- Batteritid er lite viktig
- Grei byggekvalitet. Ikke noe imot plast så lenge det er pen plast


Vil ikke bli brukt til å spille på, men greit å ha muligheten hvis muligheten kommer. I tilfelle så blir det spill som CS, PUBG, Battlefield i brukende kvalitet


Storkrevende ja. Vet det. Men hvis noen kjenner til en modell som passer så post en link.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Storetrær
Lycke's Avatar
https://www.komplett.no/product/1177...156-fhd-144-hz

Har hatt et veldig godt forhold til ASUS de siste årene når det kommer til skjermer og laptopper. Veldig mye maskinvare for pengene uten, i forhold til andre produsenter som lokker med 1 - 2 gode deler og resten crap. Litt obnocious bakside av skjermen. Men dette er noe jeg definitivt ville gått for med budsjettet og prefereansene dine.

15,6'' Men var ikke så mye bra 17'' på komplett ihvertfall.
Sist endret av Lycke; 21. mars 2022 kl. 04:33.
Hvorfor vil du ha laptop når den skal stå stasjonært likevel?
Sitat av Sondre Vis innlegg
Hvorfor vil du ha laptop når den skal stå stasjonært likevel?
Vis hele sitatet...
Skal stå for det meste på stuebordet.
Jeg skaffet meg en MSI Katana GF66 11UE for en mnd. siden og har vært veldig fornøyd med den. Kjøpte den brukt for 10k, men den koster vel rett i underkant av 15 ny. Den er veldig pent designet til gamingpc å være og svarer til alle kravene Trådstarter har nevnt, unntatt skjermen som er 15,6 tommer.
Med i7 + RTX3060 drar den veldig godt.
Så langt ligger denne maskinen øverst på listen.

https://www.elkjop.no/product/gaming...016-165/275779

Noen som har erfaringer?