Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3597
Hei Freaks! Legger ut dette i håp om at noen kanskje har noen gode råd.


Saken omhandler en ung kvinne på 23 år som har vært i et forhold med en voldelig type, der hun har blitt slått og mishandlet på flere forskjellige måter.
Hun har fått besøksforbud og voldsalarm utlevert fra politiet når saken ble anmeldt. Det ligger bilder, samtaler og innlegg på sosiale medier som bevisgrunnlag. Det er tydelig hva som har forekommet.
Men, i ettertid har han lagt ut flere videoer, livestream på facebook der han 'rapper' forferdelig æreskrenkende tekster og drar familie og venner med i alt dette.
Dette har nå blitt et stort problem da hun fra før av sliter med sin psykiske helse, ting blir bare værre og værre.

Det har også blitt problematisk å få tilbake hennes eiendeler som han holder som "gissel" hjemme hos seg selv og sin mor. Siden vi har med en såpass ustabil psykopat å gjøre.
Der bla. klær, møbler og apparater blir oppbeholdt.

Vi har vært i kontakt med politiet ang. henting av eiendeler hos eks-kjæresten, men når vi ringer og etterlyser betjenten som har lovet hjelp med dette får vi bare høre han i bakgrunnen i telefonsamtalen. Der han sier "jeg er ikke på jobb". og tydelig unngår å være behjelpelig (til og med frekk).

Med dette sagt, lurer vi veldig på om det er noe vi kan gjøre? Med flere mislykkede forsøk på å få hjelp fra lovens lange arm.

Og, er det mulig for å søke erstattning ang. æreskrenkelse og disse voldelige episodene som har forekommet?
Hvilket eiendeler er det snakk om? Viss det er noen billige møbler. Og litt klær ville jeg droppet det.

Jeg har selv vært i forhold med en psykisk syk person. Og det kan jeg si er helt sinnsykt forferdelig og ødeleggende.

Det som er viktig og forstå er at en slik person med få unntak vil aldri bli "frisk" eller oppføre seg normalt. Det er om å gjøre å bare komme seg vekk.

Så mye som 10-20% av befolkningen har en personligehtsforstyrrelse. Og det er virkelig skremmende hva noen av disse menneskene har i sine tanker og hvordan de opererer i hverdagen.

Det som jeg ønsket når jeg var i forhold med denne parasitten og etter forholdet var at hun sa beklager for det hun har gjort å snakke om det, for at jeg skulle komme videre med livet mitt. Men det var ikke mye vits. Så det bør hun egentlig glemme. Disse personene er ekstremt dyktig på å bryte ned og manipulere offeret og har ofte hevn tanker.

Det som hjalp meg mye var og lese om Psykisk helse slik at jeg kunne forstå og bearbeide det som hadde skjedd.

Når man er tett på en slik person som du beskriver vil det være stor sjanse for at man blir psykisk syk selv. Så håper din vennine ikke var lenge i dette forholdet. Og det kan ta mange år og bygge seg opp igjen.

Og når det gjelder at politiet ikke vil hjelpe. Er vel det politiet på sitt beste. Jeg gikk ned på politi stasjonen for å anmelde eksen min å politiet bare sa rett ut siden du er mann å hun er kvinne kommer du ingen vei selvom det er svært alvorlig og ulovlig det hun har gjort. Så sa han også at hadde det vært omvendt hadde saken stått mye sterkere.

Hun kan sende klage til politiets spesialenheten. Noe jeg også har gjort før for noe annet. Men politiet sendte aldri klagen videre når jeg sjekket opp i det ved en senere anledning.

Hun kan også kontakte en annen politi stasjon kanskje hun får bedre hjelp der.
Sist endret av merk; 2. desember 2016 kl. 21:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Noen ganger må man ordne opp i ting selv. Jeg hadde ringt mora hans og avtalt å komme for å hente tingene, og tatt med et par voksne karer for å hjelpe til å bære. Fin anledning for å ta en voksenprat om denne rappinga også. Så lenge man er oppegående og alle som hjelper til har god impulskontroll, så er det ikke noe i veien for å ordne opp i sånt selv. Det eneste reelle alternativet er vel å bare drite i det. La han beholde tingene og håpe at han snart blir lei av å rappe.

For volden kan hun søke voldsoffererstatning. Det står en del om det her:
http://www.skadesiden.no/voldsoffererstatning

For æreskrenkelsen får hun neppe noen erstatning.
Som merk er det som kjent bare en ting å gjøre med sånne og det er å kutte de helt ut, 100%. Det betyr jo at venninna må vurdere å gi opp tinga sine. Alt annet er jo bare å gi næring til psykopaten for å fortsette. En psykopat rapper ikke ting, han har de i sin besittelse for å ha kontroll over andre mennesker.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Noen ganger må man ordne opp i ting selv. Jeg hadde ringt mora hans og avtalt å komme for å hente tingene, og tatt med et par voksne karer for å hjelpe til å bære. Fin anledning for å ta en voksenprat om denne rappinga også. Så lenge man er oppegående og alle som hjelper til har god impulskontroll, så er det ikke noe i veien for å ordne opp i sånt selv. Det eneste reelle alternativet er vel å bare drite i det. La han beholde tingene og håpe at han snart blir lei av å rappe.

For volden kan hun søke voldsoffererstatning. Det står en del om det her:
http://www.skadesiden.no/voldsoffererstatning

For æreskrenkelsen får hun neppe noen erstatning.
Vis hele sitatet...
Hvis han er en figur med dyssosialpersonlighetsforstyrrelse, så kan dette i verste fall bare gi blod på tann. Og slike vil en ikke ha etter seg, såpass har jeg fått med meg, for dem kan lage utrolig mye kvalme av utrolig lite.

Red: Og ellers så støtter jeg Yalla, en med en slik personlighetesforstyrrelse er i hans øyne feilfri. Og der er det ikke diskusjonsmonn...
Selv om det de driver med, er helt borti hønsegården tullete, så har dem naturligvis rett!..
Du får antageligvis aldri en slik en til å gi seg, uten du bryter loven selv. Altså sett at det stemmer med dyssosial personlighetsforstyrrelse.
Sist endret av aluminiumfluorid; 3. desember 2016 kl. 23:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av merk Vis innlegg
Hvilket eiendeler er det snakk om? Viss det er noen billige møbler. Og litt klær ville jeg droppet det.

Jeg har selv vært i forhold med en psykisk syk person. Og det kan jeg si er helt sinnsykt forferdelig og ødeleggende.

Det som er viktig og forstå er at en slik person med få unntak vil aldri bli "frisk" eller oppføre seg normalt. Det er om å gjøre å bare komme seg vekk.

Så mye som 10-20% av befolkningen har en personligehtsforstyrrelse. Og det er virkelig skremmende hva noen av disse menneskene har i sine tanker og hvordan de opererer i hverdagen.

Det som jeg ønsket når jeg var i forhold med denne parasitten og etter forholdet var at hun sa beklager for det hun har gjort å snakke om det, for at jeg skulle komme videre med livet mitt. Men det var ikke mye vits. Så det bør hun egentlig glemme. Disse personene er ekstremt dyktig på å bryte ned og manipulere offeret og har ofte hevn tanker.

Det som hjalp meg mye var og lese om Psykisk helse slik at jeg kunne forstå og bearbeide det som hadde skjedd.

Når man er tett på en slik person som du beskriver vil det være stor sjanse for at man blir psykisk syk selv. Så håper din vennine ikke var lenge i dette forholdet. Og det kan ta mange år og bygge seg opp igjen.

Og når det gjelder at politiet ikke vil hjelpe. Er vel det politiet på sitt beste. Jeg gikk ned på politi stasjonen for å anmelde eksen min å politiet bare sa rett ut siden du er mann å hun er kvinne kommer du ingen vei selvom det er svært alvorlig og ulovlig det hun har gjort. Så sa han også at hadde det vært omvendt hadde saken stått mye sterkere.

Hun kan sende klage til politiets spesialenheten. Noe jeg også har gjort før for noe annet. Men politiet sendte aldri klagen videre når jeg sjekket opp i det ved en senere anledning.

Hun kan også kontakte en annen politi stasjon kanskje hun får bedre hjelp der.
Vis hele sitatet...

- Har heldigvis fått henne ut derfra for noen måneder siden. Det er vell relativt lite hjelp å få hos våre 'trofaste' ordenmenn/kvinner i dette landet når det kommer til slike saker. Det dreier seg om møbler, elektriske apparater, klær og mye mer.

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Noen ganger må man ordne opp i ting selv. Jeg hadde ringt mora hans og avtalt å komme for å hente tingene, og tatt med et par voksne karer for å hjelpe til å bære. Fin anledning for å ta en voksenprat om denne rappinga også. Så lenge man er oppegående og alle som hjelper til har god impulskontroll, så er det ikke noe i veien for å ordne opp i sånt selv. Det eneste reelle alternativet er vel å bare drite i det. La han beholde tingene og håpe at han snart blir lei av å rappe.

For volden kan hun søke voldsoffererstatning. Det står en del om det her:
http://www.skadesiden.no/voldsoffererstatning

For æreskrenkelsen får hun neppe noen erstatning.
Vis hele sitatet...

- Impulskontroll er en fin egenskap å mestre, men jeg har allerede vært en tur alene innom for å få utrykt meg og ble angrepet med machete. Tok meg av situasjonen og ommøbelerte litt fjes, så jeg kan nok ikke dra dit igjen. Det er snakk om en psykopat med minst 4 forskjellige og farlige personligheter. Moren er like sprengt (forsåvidt hele familien) så det er ikke bare bare.. desværre har vi ingen som kan bistå med værken transport av flyttelass og passe på at ting går knirkefritt.
Jeg klarer ikke la være å synes synd i stakkars jenta som må sitte her uten klær til vinteren, julen og nyttår.. ja klær generelt.
Skulle vært noen som tok seg av slike psyke mishandlere, dette tilfellet er bare å skyte og grave ned.

Sitat av Yalla Vis innlegg
Som merk er det som kjent bare en ting å gjøre med sånne og det er å kutte de helt ut, 100%. Det betyr jo at venninna må vurdere å gi opp tinga sine. Alt annet er jo bare å gi næring til psykopaten for å fortsette. En psykopat rapper ikke ting, han har de i sin besittelse for å ha kontroll over andre mennesker.
Vis hele sitatet...
- Du har forøvrig rett i det med rappingen (amatørartist), men det ser ikke ut til å ta noen ende. Han har nylig hatt konsert der han fremførte flere egenkomponert låter der han nevner hennes fulle navn, går ut med feilinformasjon om henne og "synger"; hvor billig horer hun og moren er (han nevner også pris), at hun bare skal henge seg fordi ingen trenger henne her i verden og at hun er sprøytenarkoman +++

Ingen av tilfellene han har med i tekstene er sannhetspreget. Han har hatt henne i sin kontroll i en lengere periode, der hun ikke har fått tilatelse til å gå ut fordi hun var full av blåmerker og sår. Han har tvunget henne til å spise flere typer medikamenter.

Hun bærer sterke preg av å ha vært i denne livsituasjonen. Stopper ikke noen denne psykopaten er det bare å se i avisa ettert dødsanonnser.
Sist endret av bustersyv; 4. desember 2016 kl. 01:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dette er jo flere grove lovbrudd! Skjønner virkelig ikke at politiet ikke kan hjelpe med dette? (Angrep med våpen, offentlig uthenging, holder eindeler i besittelse osv...)
Skulle vel tror politiet var pliktig å hjelpe med?

Har selv dårlig erfaringer med politiet, så om du skal ha tingene å politiet ikke gjør en dritt så må du ta saken i egne hender:

Det jeg hadde gjort var å samle en liten vennegjeng med litt balls.
Lagd en pepper spray, ringt på døra og spraya han i trynet!
Stripsa fyren fast og hentet tingene

Tutorial på pepperspray:
https://freak.no/forum/showthread.php?t=289674
Les innleget til griped

Dette er jo å gå langt over streken på en måte men hva skal du gjøre da? Enten det eller dropp tingene om det er ett alternativ. Dette vil muligens være en oppvekker for fyren også..
Det beste er jo kanskje for de fleste å ringe politiet...

Edit:
Om du går for crazy pepper spray raid, så hadde jeg byttet ut habaneroen med verdens sterkeste pepper som man kjøper tørket på nett.
Om du ikke har kompressor og shit så bruk en giff sprayflaske i stedetfor
Sist endret av Alge; 4. desember 2016 kl. 19:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av bustersyv Vis innlegg

- Impulskontroll er en fin egenskap å mestre, men jeg har allerede vært en tur alene innom for å få utrykt meg og ble angrepet med machete. Tok meg av situasjonen og ommøbelerte litt fjes, så jeg kan nok ikke dra dit igjen. Det er snakk om en psykopat med minst 4 forskjellige og farlige personligheter. Moren er like sprengt (forsåvidt hele familien) så det er ikke bare bare.. desværre har vi ingen som kan bistå med værken transport av flyttelass og passe på at ting går knirkefritt.
Jeg klarer ikke la være å synes synd i stakkars jenta som må sitte her uten klær til vinteren, julen og nyttår.. ja klær generelt.
Skulle vært noen som tok seg av slike psyke mishandlere, dette tilfellet er bare å skyte og grave ned.
Vis hele sitatet...
Beklager men du gjør bare den største feilen med å oppsøke vedkommende og det er ikke fordi du begår selvtekt..

Du gir han flere grunner til å holde på.
Sist endret av Yalla; 4. desember 2016 kl. 19:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.