Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 8362
Hei, har nettopp fått jobbtilbud fra Ageloc etter deres 'build a buisness' opplegger. Det er slik at en person 'Lederen' inviterer 5 av sine venner til å bli med i bransjen, de 5 inviterer 5 nye osv osv. Ja, et pyramidespill om du spør meg. Men produktet virker jo helt reelt. Det skal lanseres i 2010 og det er snakk om nobel pris.

http://www.ageloc.com/us-en/

Men det jeg lurer på er om noen har noe erfaring med jobb hos Ageloc, er dette rett og slett et pyramidespill som gjemmer seg godt? Eller er dette reelt?
t5pc virker også helt reelt men ta det bare med ro.. dette er pyramide.
Apu
Apu's Avatar
Trådstarter
Ja greit, men om det er pyramide? Er det penger å dra fra det?

Det har jo flere produkter også, det er Nuskin som hovedsaklig er eieren av alt. De har vært oppe siden 1984
Sist endret av Apu; 28. oktober 2009 kl. 01:58.
Er jo ikke vanskelig å se at dette er bullshit

En slik pyramide har vel mer og mer penger jo lengre opp du kommer. Altså, vil du tjene må du lure andre med også.
Jeg ville heller satset på ærlig arbeid ved en lokal bensinstasjon. Timelønna er sikkert 10 ganger bedre!
Sitat av Apu Vis innlegg
Ja greit, men om det er pyramide? Er det penger å dra fra det?

Det har jo flere produkter også, det er Nuskin som hovedsaklig er eieren av alt. De har vært oppe siden 1984
Vis hele sitatet...
Logisk nok, så kalles det pyramidespill på bakgrunn av illustrasjonen en pyramide gir. Med andre ord, så lenge du sitter langt nok opp i pyramiden: vil det være muligheter for å tjene penger på det. Stort sett finnes det veldig mange tapere på slike opplegg. Vil si against all odds, men du får nå bedømme selv.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Er produktet godt nok trenger de vel ikke å selge det gjennom noen pyramide dersom de har redelige hensikter.
Sitat av luni Vis innlegg
Er produktet godt nok trenger de vel ikke å selge det gjennom noen pyramide dersom de har redelige hensikter.
Vis hele sitatet...
Det gjør jo ikke noe å spare penger på markedsføring?

Så lenge det selges reelle produkter til konkurransedyktig pris, er det hverken ulovlig eller nødvendigvis dumt å bruke MLM-modellen, fremfor tradisjonell markedsføring. I disse internett-tider er word of mouth mer effektivt enn noen gang, og jeg synes ikke vil skal se bort fra at MLM-bedrifter vil få en "ny" oppsving i etterkant av finanskrisen.

Imidlertid bør du utvise sunn skepsis, og ikke invester penger du ikke har.
Sist endret av felix_poker; 28. oktober 2009 kl. 07:43.
MLM vil ikke gi deg mer penger enn det du putter inn i det med mindre du er villig til å verve hele familien og 20 inn i jævelskapen. Du kan finne at det er vanskeligere enn du skulle tro.
Sitat av meitemark Vis innlegg
MLM vil ikke gi deg mer penger enn det du putter inn i det med mindre du er villig til å verve hele familien og 20 inn i jævelskapen. Du kan finne at det er vanskeligere enn du skulle tro.
Vis hele sitatet...
Vel, om et selskap fungerer som megler mellom eksisterende tilbydere av konkurransedyktige tjenester, og kunder (selskapets medlemmer), vil det kunne fungere helt fint. Så klart, om man ikke verver noen, tjenere man ingen penger, men så lenge pengene genreres ved reelle salg (av konkurransedyktige varer og tjenster), ikke innmeldingsgebyrer, tvungne kjøp etc. ser jeg ingen grunn til at et MLM-selskap ikke skal være levedyktig, og generer inntekt for de av medlemmene som velger å verve andre.
Apu
Apu's Avatar
Trådstarter
Hvordan er det med å bare leie et lokale, sette opp litt informasjon rundt osv og rekrutere alle som vil? Gi grundig informasjon, og rekruttere alle under meg. Tenkte at siden jeg må kjøpe produkter selv som leder, heller sette opp webside hvor folk kan bestille, og jeg bestille fra Nu skin etter hvor mange som vil ha.

Men noen som vet om det er lovlig å leie lokale og rekruttere folk?
Se på følgende tallrekke:
5-25-125-625-3125-15625
Dette er etter 5 "ledd". Allerede her snakker vi om over 19 000 mennesker som må inn i pyramiden for at det skal gå.
Sannsynligheten for at dette kommer til å rase, er omtrent like stor som at hvis man satset penger på T5PC så ble disse tapt.
Det ser ut som om det er snakk om tvungne kjøp. Da har jeg bare en ting å si : BACK THE FUCK OUT!

Elendige medlemsvilkår har preget alle de store MLM-selskapene hittil, og er den viktigste grunnen til at de ikke har fungert. For at et slikt selskap skal fungere må det være gratis å være medlem, ingen tvungne kjøp og pengene må genereres ved formidling av konkurransedyktige produkter og/el. tjenester.
Sist endret av felix_poker; 28. oktober 2009 kl. 13:41.
Sitat av meitemark Vis innlegg
MLM vil ikke gi deg mer penger enn det du putter inn i det med mindre du er villig til å verve hele familien og 20 inn i jævelskapen. Du kan finne at det er vanskeligere enn du skulle tro.
Vis hele sitatet...
Mamma tjener penger på akkurat det her, nu-skin, og hu legger ikke akkurat så mye penger inn(om du ser bort ifra startkapital). Hu kjøper produkter selv på grunnlag av pengene hu tjener.

Sitat av Apu Vis innlegg
Hvordan er det med å bare leie et lokale, sette opp litt informasjon rundt osv og rekrutere alle som vil? Gi grundig informasjon, og rekruttere alle under meg. Tenkte at siden jeg må kjøpe produkter selv som leder, heller sette opp webside hvor folk kan bestille, og jeg bestille fra Nu skin etter hvor mange som vil ha.

Men noen som vet om det er lovlig å leie lokale og rekruttere folk?
Vis hele sitatet...
De fleste har home-parties for å rekruttere folk, hvor de demonstrerer produktene. Gjelder bare å kjenne folk som kjenner folk.
Sist endret av dasb00t; 29. oktober 2009 kl. 02:39.
Sitat av dasb00t Vis innlegg
Mamma tjener penger på akkurat det her, nu-skin, og hu legger ikke akkurat så mye penger inn(om du ser bort ifra startkapital). Hu kjøper produkter selv på grunnlag av pengene hu tjener.

De fleste har home-parties for å rekruttere folk, hvor de demonstrerer produktene. Gjelder bare å kjenne folk som kjenner folk.
Vis hele sitatet...
Sa ikke at det var umulig å tjene penger på det, men man må virkelig være av selgertypen hvis man skal få noe ut av det. Jeg har også støtt på min porsjon av folk som har holdt på med MLM og noen av de hadde en reel sjanse, mens andre som ikke hadde det. Felles for alle var at de ikke klarte å verve meg.

Så med mindre du er villig til å svelge produktløsningen uansett hvor usannsynlig og magisk varen høres ut til å være, og så klare å få andre til å tro på det, så er det sikkert en fin inntekt.

Og... av de jeg har støtt på som stort sett har klart det noenlunde bra, er fellesnevneren at de er kvinner, med en eller flere tenåringssønner.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det slår meg at alle som mener noe om MLM uttaler seg enten ekstremt positivt eller ekstremt negativt. Dette vitner om manglende kompetanse om denne markedsførings- eller salgsmodellen.

Det finnes både seriøse og useriøse aktører i alle markeder, enten det gjelder selskap eller uavhengige representanter. Det er få eller ingen investeringskrav for å ta del i denne type forretningsmodeller og desverre fører dette til at mange inkompetente eller luringer forsøker seg. Dette, i kombinasjon med at enkelte ikke klarer å legge fra seg butikken sin når de bes bort til venner eller familie, har ført til fordommer. Det er vel grunnen til at mange uttaler seg så bombastisk om saken. Hvis du er usikker på hvilke selskaper som er hel ved finnes det egne forbund i de enkelte markeder som opererer med strenge, etiske regelverk.

I Norge er dette Direktesalgsforbundet.

All forretning krever innsats! De som tror på at det bare er å omsette noen produkter til venner og bekjente for å bli millionærer, har enten ikke tilgang på kalkulator eller så har de ikke gjort ærlig arbeid før. Et siste alternativ er at de blir ført bak lyset av venner eller familie. Dette er nitrist for både for de det gjelder og for forretningsmodellen.

Her gjelder det samme som i all annen langsiktig business: Ærlighet varer lengst og kompetanse om forretningsmodellen er en forutsetning for suksess!
Sitat av Nei til ja Vis innlegg
Her gjelder det samme som i all annen langsiktig business: Ærlighet varer lengst og kompetanse om forretningsmodellen er en forutsetning for suksess!
Vis hele sitatet...
Kan du nevne noen firmaer i Norge som bruker MLM og har eksistert i en del år uten røde tall? Jeg kommer bare på tupperware og firmaer som selger ting med sosial stigma som vibratorer.
Sitat av dasb00t Vis innlegg
Mamma tjener penger på akkurat det her, nu-skin, og hu legger ikke akkurat så mye penger inn(om du ser bort ifra startkapital). Hu kjøper produkter selv på grunnlag av pengene hu tjener.

De fleste har home-parties for å rekruttere folk, hvor de demonstrerer produktene. Gjelder bare å kjenne folk som kjenner folk.
Vis hele sitatet...
Hvis hun hadde lagt ned samme tiden som hun brukte på home party og alt slikt dill i en helt normal jobb kan jeg garantere deg at hun hadde tjent minst like mye. Husk at du også må gjøre opp selvangivelse som selvstendig næringsdrivende, det kan du få en revisor til å gjøre for deg og det koster alt fra 10-30k og har et par faktorer som antallet vedlegg du har også. Røft regnet så taper man nok ikke så mye penger hvis man står på, men i forhold til tiden investert i produktet/selskapet ville enhver økonom avlivd hele sullamitten.

TL; DR: Selskapet kan godt tjene gode penger på tilnærmet gratisarbeid, med tanke på at de ikke betaler selgerene sine en krone.
Var med på noe lignende for noen år siden og der gjaldt det å selge tele abonemang som var billigere enn telenor dette var PG-One eller noe sånt, noen som har hørt om det, ikke mange i så fall, jeg ble ikke rik for å si det sånn.
Styr unna så sant du ikke er av typen som kan selge isbiter på nordpolen.
Sitat av Apu Vis innlegg
Hei, har nettopp fått jobbtilbud fra Ageloc etter deres 'build a buisness' opplegger. Det er slik at en person 'Lederen' inviterer 5 av sine venner til å bli med i bransjen, de 5 inviterer 5 nye osv osv. Ja, et pyramidespill om du spør meg. Men produktet virker jo helt reelt. Det skal lanseres i 2010 og det er snakk om nobel pris.

http://www.ageloc.com/us-en/

Men det jeg lurer på er om noen har noe erfaring med jobb hos Ageloc, er dette rett og slett et pyramidespill som gjemmer seg godt? Eller er dette reelt?
Vis hele sitatet...
Moren til en kompis jobber faktisk med dette her på fulltid ( Hun har ivertfall ikke noe annet jobb )

Dem har ikke akkuratt det peneste huset eller noe sånt, men det er mulig og tjene penger her!
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Kan du nevne noen firmaer i Norge som bruker MLM og har eksistert i en del år uten røde tall? Jeg kommer bare på tupperware og firmaer som selger ting med sosial stigma som vibratorer.
Vis hele sitatet...
Prøv denne lenken: http://www.youtube.com/watch?v=zlFwon6A-1A

Det norske markedet er et av de mestvoksende i Europa for dette selskapet og det er takket være flinke folk.

Som sagt! Dersom man en er en entreprenør kan man gjøre penger på det meste. Mlm (hvis man ser bort fra fordommene) er et nyttig verktøy for hardtarbeidende som ikke har investorer i ryggen. Desverre er det bare 5 % av alle innen mlm som burde drive med det. Resten er fristet av raske penger, som selvfølgelig bare er knyttet til lotteri, ulovligheter, arv eller forbasket flaks!