Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 733
Hei.

Kjøpte meg nettopp http://www.expert.no/product/product...ntifier=200880 , etter å ha prøvd i3n (hakket dårligere prosessor). Kan ikke si jeg merket noen som helst forskjell. Det jeg lurer på er hva jeg kan forvente av denne pcn.

Er det rett at man skal betale 7k for en pc som har en vifte som hyler fra minuttet du skrur den på (cpu på 30%), bare på grunn av at man har oppe èn nettside? Eller at cpuen fyrer seg til stadigheter opp til godt over 50% (bare når jeg søker på internett/bytter nettside). Eller at viften begynner å gå på maks når jeg spiller av en random film i vlc. Og hvordan kan det stå at prosessorbruken er over 90%, når den listen kun viser ca. 5%?

Jeg bare lurer, håper noen kan bistå! Sjekk forresten printscreen (3 ulike prinscreens i 1. Har virus-sjekk oppe på dette tidspunktet, men prosessoren drar tungt uansett.) Dessverre klarte jeg visst ikke legge til prinscreen, da de krever så jævla lav størrelse, så da så man ingenting.

Hvertfall så viser "ytelse" - logg for prosessorbruk (de grafene), en fikk sikksakk-vannrett strek på 70-100% cpu. Går jeg på "prosesser" brukes det kun for 5-6 (% cpu), så hvorfor står det at den bruker så mye, når den bare viser 5-6% Hvis dere skjønte overhodet noe av det. Den mest rotete posten ever as.
Ser ut som en type Ultrabook. Jeg har ikke vært borti disse typene enda, men av det du sier så høres det ikke helt bra ut. PC-en skal ikke lage så mye støy bare du skrur den på (kanskje rett under boot). Kanskje det er noe defekt med den.

Har du hatt den i senga, eller i fanget slik at det kan ha fått skader av varme`?
Har du sjekka for virus?

Dette høres jo ikke helt bra ut.
Trådstarter
91 8
Har jeg ingen programmer oppe, går cpuen på 2-15%, men så fort jeg laster en nettside, svinger den opp i over 30%, og viften begynner som bare det. Samme gjelder når jeg ser filmer i f.eks vlc. Viften roer seg kanskje i 30 sekund, så begynner den igjen.

Har så vidt hatt den i senga eller på fanget, men i veldig liten grad. Men uansett kan det ikke være dette som er feilen, da den forrige pcn jeg lånte (ultrabook, akkurat samme slag, bare litt dårligere prosessor), var identisk. Jeg stiller bare spørsmål til hvorfor en datamaskin jeg har betalt 7k for er så jævla ræv.
Ah, riktig.

Vel, dersom det ikke er noen skade på den og alt er som det skal, men dette er hva du får så hadde jeg begynt å lure.
Veit at små laptoper ikke er allverden for spill og film. Og at det ofte resulterer i varme og viftestøy.

Mulighet for at det er noen andre på forumet som kanskje han en lik type som deg og opplever det samme. Som sagt så har ikke jeg vært borte i ultrabooks enda.

Dog så hadde jeg blitt noe skuffa.
Acer er ikke akkurat kjent for veldig bra kvalitet i sine laptoper.
lever den, og kjøp denne : http://www.netonnet.no/art/data/lapt...h/168655.3003/

det er jo hvertfall lite pc for pengene det der!
Du har kjøpt en Acer. Skyld på deg selv.
Trådstarter
91 8
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Du har kjøpt en Acer. Skyld på deg selv.
Vis hele sitatet...
Takk for konstruktivt svar, din jævla løk.

lookster:

Den ser litt bedre ut ja. Men nå har jeg allerede kjøpt meg denne pcn, så da må jeg ha ganske gode argumenter for å reklamere på denne her.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av Kurwa Vis innlegg
Den ser litt bedre ut ja. Men nå har jeg allerede kjøpt meg denne pcn, så da må jeg ha ganske gode argumenter for å reklamere på denne her.
Vis hele sitatet...
Hvis du kjøpte den på nett har du noe som 2 uker reklamasjonsrett.
http://forbrukerportalen.no/temaer/angrerett

Hvis ikke det fungerer kan du reklamere for feil.
Sist endret av PerPerPerPer; 10. april 2012 kl. 18:43.
Trådstarter
91 8
Jeg tviler på at reklamasjonsretten gjelder når jeg har åpnet pcn og brukt den.. :/
jo, hvis det er kjøp utenfor selgers normale salgsted (butikk) det vil si telefon, internett, marked etc. da har du 14 dagers åpent kjøp samme faen trur jeg, kanskje ikke hvis den er ødelagt