Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2124
Ser dette ut som 680 eller 690?


http://i1-news.softpedia-static.com/images/news-700/Gigabyte-GeForce-GTX-680-Card-Spotted.jpg
Til og med jeg kunne ha forfalsket noe sånt.
Har trua på at dette er redigert blant annet grunnet størrelsen. Ut ifra bildet og sammenligning med Gtx 480 og 470 ligger dette på gtx 470 sin lengde, ca 24cm. Forståelig at dem har redusert til 22nm, men det vil ikke redusere den totale størrelsen etter de også har puttet på enormt mange cuda cores osv ifølge ryktene.
Srry, var nokk ikke meg som forfalska bildet. Var bare ute etter å se hva noen mente..
http://www.sweclockers.com/nyhet/152...tx-680-pa-bild
For dere som ikke har fått det med dere:

Les test av GTX 680 på hw.no her

Prisguiden: GTX 680
Sist endret av Pinneknurk; 22. mars 2012 kl. 19:20.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Må bare spørre, er GTX 680 bedre enn et 7970 kort? Specsa ser like/værre ut, eneste den vinner på er clock. (kan jo overklokke 7970en). Kan noen også forklare meg hvorfor 680 er bedre? (hvorfor den gjør det bedre, ikke bare "det bare er sånn")

Også på utkikk etter ett godt 680 kort når det kommer seg igang, noen som kan anbefale ett merke?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
De er nokså like ytelesesmessig også, men mange spill er optimalisert for Nvidia, og derfor er Nvidia baserte skjermkort mer effektive når det gjelder visse spill.

680 har også en sømløs klokkingsfunksjon som operer automatisk i bakgrunnen mens du gamer, samt dynamisk vsync som skrur seg av og på. (Som du ser i testen også)

Ellers så så er det også andre ting som spiller inn, antall transistorer, bus hastighet osv.
Sist endret av Fleff; 22. mars 2012 kl. 19:34.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Fleff Vis innlegg
De er nokså like ytelesesmessig også, men mange spill er optimalisert for Nvidia, og derfor er Nvidia baserte skjermkort mer effektive når det gjelder visse spill.

680 har også en sømløs klokkingsfunksjon som operer automatisk i bakgrunnen mens du gamer, samt dynamisk vsync som skrur seg av og på. (Som du ser i testen også)

Ellers så så er det også andre ting som spiller inn, antall transistorer, bus hastighet osv.
Vis hele sitatet...
Sett på de og, men Radeon kommer best ut der og...
Anyway, går nok for en 680 nå siden jeg har allerede erfaring med Nvidia.

Noen som vet om noen greie merker? Har ett Asus gt 240 kort fra før, så går kanskje der.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Sett på de og, men Radeon kommer best ut der og...
Anyway, går nok for en 680 nå siden jeg har allerede erfaring med Nvidia.

Noen som vet om noen greie merker? Har ett Asus gt 240 kort fra før, så går kanskje der.
Vis hele sitatet...
Hvorfor kjøpe så overkill, idiotisk spør du meg.

Se heller på noen i den billigere klassen så sparer du pengene på et nytt kort når du trenger det.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Hvorfor kjøpe så overkill, idiotisk spør du meg.

Se heller på noen i den billigere klassen så sparer du pengene på et nytt kort når du trenger det.
Vis hele sitatet...
Hey! Gi meg litt frihet til å flekse E-penisen min! Skal kjøre stort, og skjermkortet koster 4000,- , jeg hadde ett Radeon kort til 4500 i huet, men hvis dette slår det så kjører jeg heller hit.
Men for å være ærlig kunne jeg fint klart meg med GTX 560ti eller 570, men skal peise på!
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Hey! Gi meg litt frihet til å flekse E-penisen min! Skal kjøre stort, og skjermkortet koster 4000,- , jeg hadde ett Radeon kort til 4500 i huet, men hvis dette slår det så kjører jeg heller hit.
Men for å være ærlig kunne jeg fint klart meg med GTX 560ti eller 570, men skal peise på!
Vis hele sitatet...
Ja ja, høres ikke ut som det går og overtale deg
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Ja ja, høres ikke ut som det går og overtale deg
Vis hele sitatet...
Går ikke det nei, er atter en freak som har prøvd før
Har innsett at det er overkill som fy, men må jo få lov innimellom :3


Ingen som veit om noen merker?
(ASUS here i come then)
EVGA og Gigabyte har altid produsert mye fint innen skjermkort markedet, blir vel ikke lenge til Gigabyte kommer med de klassiske "three radiator fans" på kortene sine og en liten clock. (Er utålmodig nå som TG nærmer seg, kjører vell gigabyte sin versjon med den vanelige single fabrikk lagde stock vifta.
Sist endret av FreakAzzPwnerz; 22. mars 2012 kl. 20:19.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Går ikke det nei, er atter en freak som har prøvd før
Har innsett at det er overkill som fy, men må jo få lov innimellom :3


Ingen som veit om noen merker?
(ASUS here i come then)
Vis hele sitatet...
Liker Gainward sin "phantom" serie. Har Gainward GTX 580 Phantom (3gb) selv, designet er perfekt og ytelsen er enorm!
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Liker Gainward sin "phantom" serie. Har Gainward GTX 580 Phantom (3gb) selv, designet er perfekt og ytelsen er enorm!
Vis hele sitatet...
Ser ut som ett passivt kjølt kort.

(You know what to say, dont'ya?)


Anyways, Har sett på ASUS, Gainward, MSI og EVGA, litt usikker, er ennå en stund til jeg skal kjøpe, så blir nok litt revurdering, går nok for EVGA eller ASUS.

Tenker at de minst må ha 2 vifter, men det er ingen som har det enda...


HOLY MCSHIT, Pcdeler blir fort billig! Lagde en liste i januar til 16k, nå koster den 14.5k!

Holy shit...
Sist endret av Freddy_fred5; 22. mars 2012 kl. 20:37.
Er det ikke bedre å vente til 4GB versjonen da?
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Ser ut som ett passivt kjølt kort.

(You know what to say, dont'ya?)
Vis hele sitatet...
Viftene er gjemt under kjøleribba er 3stk 80mm der.

Regner med Gainward kommer litt med et Phantomkort litt senere, de bruker som regel ikke å komme med det med en gang.
Tredjepartskjølere kommer vel ikke før om en måneds tid, skal man ha et 680 er det bare å kjøpe det billigste på lager.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Går ikke det nei, er atter en freak som har prøvd før
Har innsett at det er overkill som fy, men må jo få lov innimellom :3


Ingen som veit om noen merker?
(ASUS here i come then)
Vis hele sitatet...
sapphire titegn
GTX 680 støtter AM3 sant?
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Heh? Det er da ikke en prosessor det er snakk om, men et skjermkort Hvis det er PCIe 3.0 du tenker på så er dette bakoverkompatibelt med både 2.0 og 1.0.

Det sagt, hvis du har en "gammel" PhenomII må du nok belage deg på litt overklokking for å få utnyttet GTX680 i enkelte spill.
Kortet er allerede bestill, ja jeg innrømmer at jeg har en Phenom II fra 2010.... ;O Den løper fint stabilt på 4,1 GHz, disse prossesorene krever en mengde spenning så jeg strekker meg ikke lenger opp enn 4100 MHz. Blir ivy til sommeren..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av FreakAzzPwnerz Vis innlegg
GTX 680 støtter AM3 sant?
Vis hele sitatet...
Idiotisk spørsmål, srry folks!!!