Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3958
Reiser til London den 26 juni, så jeg lurte egentlig litt på hvordan prisene på alkohol og tobakk er der nede. Hvor mye koster feks en helflaske vodka? er det mye billigere i forhold til Norge? og hvor mye er det for en kartong røyk?

til slutt lurte jeg litt på om det er stress og få kjøpt alkohol om man er under 18 år, om man ser sånn passe stor ut?
Jeg vil nok anbefale deg å handle alkoholen og tobakken på tax-free. Sigaretter i UK er ganske dyrt da de har noen av de høyeste avgiftene i Europa (ca 80% er skatter og avgifter). Sprit og diverse er lett å få tak i på de fleste cornershops, tror ikke de er så strenge med tanke på alder... Alt er relativt...
Trådstarter
21 0
blir litt vanskelig og handle sprit i tax free da jeg ikke er fyllt 18 eller 20 så har du noe peil på sånn ca hva prisen er på cornershops?
I klassen min var det en som kjøpte to 750ml flasker vodka til 130 kroner. (det var i taxfrien til båten som går stavanger - newcastle)
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Tror ikke du kommer til å slite alt for mye på noen cornershops, angående priser på vodka i flaske så er jeg ikke helt sikker. Men jeg sitter her tilfeldigvis med en meny jeg stjal med meg fra en pub (de serverer redbull blandet i sprit, noe jeg synes var litt.. spesielt), her er prisene:
Vodka
Smirnoff single: £1.50 double: £2.99

Whisky var ivertfall mye billigere enn her i byen (70-90kr glasset), det var samme pris som for vodkaen.
Pints 1 (pint ≈ 568 mL) koster: Carling £1.89, Fosters £2.10, Kronenberg 1669 £2.20 og Stella Artois £2.40. Man får også en hel burgertalerken med en øl for bare £3.99, eller en full engelsk frokost for bare £1.99.

Sist jeg var i en butikk (alldays), så hadde de tilbud på en kasse øl Stella artois til £9.99 (litt over hundrelappen), så ja det er ting som er mye billigere enn i Norge.

£1 ligger for øyeblikket på 11,99 norske kroner
Sist endret av Dodecha; 17. juni 2007 kl. 14:42.