Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1004
noen som har eller vet om hvor man kan laste ned et program som kan dele opp film klipp??

trenger svar fort



takker


binnaleet
Fins jo masse der ute. Pinnacle Studios eller noe slikt er jo et program som er genialt.
Edit: pm er sendt til deg
Sist endret av ibanez; 2. mars 2005 kl. 14:45.
Adobe Premiere funker også. Nero har også en bra videoredigeringsprogram såvidt jeg vet. Er du desperat finnes jo Windows Movie Maker.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Hvis du kun har tenkt til å foreta deg basic redigering kan du like gjerne kjøre Moviemaker som følger med i Windows XP.

C:\Program Files\Movie Maker\moviemk.exe
Vis hele sitatet...
Noen som har noe bedre en Adobe Premier?
Avid er vel det beste, men er jo sinnsykt avansert. Jeg har ikke klart å lære meg det enda i hvert fall :P
Premier funker da mer en greit for amatørmessig bruk!
Liker veldig godt Pinnacle Studios og Windows Movie maker. begge veldig enkle og bruke!
vil også nevne vegas, mye brukt av csnerder som lager fragmovie. så greier dem det, greier du det.
Ministry of Love
sptz's Avatar
så lenge du er windows bruker, ikke profesjonell (noe du helt sikkert ikke er siden du stilte dette spørsmålet) dv-film bruker så kan jeg ikke annet en og anbefale Adobe Premiere. Du har alt du noengang kommer til og trenge til og lage film, og programmet har ikke så høy brukerterskel. Det finnes riktignok programmer som er lettere (Pinnacle <sett inn hva du vil her>, Movie maker ol.) men i disse programmene vil du fort finne mange begrensninger om du er en aktiv bruker.

Men om det eneste du trenger er et program som kan kutte opp film, og det er det eneste du trenger da kan du bruke det første som du finner på www.download.com eller www.tucows.com. Det er rivende likgyldig hva du bruker til slikt simpelt arbeid.
pinnacle er fra egen erfaring det enkleste. Når jeg skulle prøve premier knota jeg så mye fram og tilbake, og jeg ble glad i det jeg klarte å faktisk legge et klip jeg hadde inn på redigeringbordet. Premiere sammenlignet med pinnacle er nok mye mer avansert. men skal du bare ha litt bilde og lyd, og litt fancy tekst og overgang så er nok kanskje pinnacle det greiest.
Jeg har jobbet en del med film, og kan dele opp de forskjellige programmene jeg har vært borti og testet selv inn i forskjellige kategorier:

Windows Movie Maker (v2?): For den som rett og slett ikke har peiling, og ikke gidder å sette seg inn i mer avanserte redigeringsprogrammer.

Pinnacle Studio: For den gjennomsnittlige hjemmebruker, 'hobbyfilmeren'.

Adobe Premiere: For den mer avanserte bruker, 'amatørfilmeren'.

Avid/Avid Express: For de som virkelig vet hva de driver med, og har tid til å sette seg inn i software, lære avanserte teknikker. Avid er forresten offisiell software innen filmbransjen.

Kan også legge til at programmer som Adobe After Effects og lignende er glimrende for fete tilleggseffekter.


Alle fornøyde, glade og happy? Bra.
Siden vi er inne på dette med redigering; finnes det noen programmer som er spesielt rettet mot animasjonsfilm og/eller best å bruke til slikt?
Eneste jeg kan komme på er Macromedia Flash, hvor man kan lage animasjoner, for så å konvertere det til avi.
Tenkte mer leire og så videre. Jeg har tatt en haug med bilder og vil sette de sammen til en hel film på best mulig måte. Skal se om jeg muligens får til noe med Avid i morgen, men hvis noen andre har mer peiling enn meg er det bare å si i fra.
Sitat av spetznaz
så lenge du er windows bruker, ikke profesjonell (noe du helt sikkert ikke er siden du stilte dette spørsmålet).
Vis hele sitatet...
Greit nok jeg er ikke proff... Men jeg har da peiling. Jeg har prøvd meg på både Movie maker ( Alt for dårlig ) Pinnacle ( Brukt i et par filmer, går ann å bruke ) Adobe premier (Det er dette jeg bruker når jeg redigerer film nå for tiden. )


Jeg så etter noe bedre og det har je vist fått vite om.

Avid/Avid Express: For de som virkelig vet hva de driver med, og har tid til å sette seg inn i software, lære avanserte teknikker. Avid er forresten offisiell software innen filmbransjen.
Vis hele sitatet...
Jeg har god tid, og har lært ,meg mange andre krevende programmer. SÅ dette blir nok det neste!


Takk, for gode råd.
Trådstarter
7 0
Noen som vet om et program som jeg kan gjør MOV om til MPEG. uten at det kommer noe tekst mitt på filmen?


trenger svar fort.



tnx
Å konvertere MOV kan nok bli noe hærk, da Apple nok er rimelig beskyttende ovenfor formatet sitt. Jeg har iallefall aldri funnet en god løsning på det.
Sitat av kazoo
Siden vi er inne på dette med redigering; finnes det noen programmer som er spesielt rettet mot animasjonsfilm og/eller best å bruke til slikt?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke drevet så mye med dette, men om du skulle finne på å lage en tegnefilm (ikke leire, altså), så er Adobe sine programmer svært bra. Du kan bruke Photoshop som tegnebord, og senere slenge PSD-fila inn i Premiere. Svært enkelt med bra resultat.
Til pc kan jeg anbefale Adobe Premiere som er klart best i mine øyne
Til mac kan jeg anbefale final cut pro