Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 717
Hei.

Jeg har ved 4-5 anledninger laget kjeks med hasj, og har alltid vært fornøyd med resultatet. 1/4 kjeks gjør meg mer enn nok fjern, men 1/2 snakker vi 'couch lock'.

Nå nærmer det seg tid til å tilberede en ny batch, men har et spørsmål jeg har lurt på lenge men aldri funnet helt svaret på ved søk på nett, håper noen her kan hjelpe til med å belyse temaet.

Aldri har jeg brydd meg om å decarboxylere hasjen, dog med blomster og blader har jeg gjort dette i ovn.

Vil jeg kunne få mer potente kjeks om jeg decarber hasjen først på samme måte som grønt i ovnen?
Eller blir det samme oppnådd da jeg forsiktig 'koker' hasjen i smør over 30-60min på relativt lav temp i kombinasjon med at kjeksen blir stekt i ovnen på relativt lav varme typ 140C' til dem er sprø til kjernen?

Som sagt alltid vært fornøyd med tidligere forsøk, men alltid fristende endre metode om resultatet kan forbedres.

Takker på forhånd!
Tror 140+ C er ødeleggende, og vil gi deg mindre potente saker, og at 120 er makstemp når det kommer til decarbing.

Er nok noen kompetente her på bruket.
wackwrack's Avatar
Trådstarter
Takk for svar, men meg bekjent gjennom diverse artikler på nett sies det at temperaturer over 149C' under decarboxylering er ødeleggende.

Diverse edible oppskrifter opererer med alt fra 160-190 under stekingen i ovn av selve kjeksen.

Noe forvirrende..
Sist endret av wackwrack; 24. juni 2019 kl. 21:03.
Ja, jeg registrerer at det er litt forskjellige meninger om dette.

Å smelte i vannbad ved koketemp funker bra.