Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2149
Hei!

Jeg måtte plutselig seponere benzo og erstatte dette med Truxal 50 mg x 2 på kvelden. :-/ Det nekter jeg btw!

Det er snakk i Apodorm og Vival som jeg har brukt i 1.5 år nå.

Apodorm seponeringen var 20 pkn den 17.04.19 til 03.05.19, så helt seponert!

Vival var slik: 17.04.19 til 08.05.19 5 mg 2 ggd, så fikk jeg den 01.06.19 2 mg Vival med dosering 2 ggd, altså 60% reduksjon. Og der er sinnsykt.
Etter 25 dager, ny resept på Vival 2 mg 1 gang daglig. Jeg kjenner ikke den en gang, helt sjukt.

Så den 20.06.19, altså i går er jeg seponert fra all benzo, men jeg må bare kjøpe på gata, fordi det går ikke.

Legen har ikke snakket eller innkalt meg til time siden første timen i Mars.
Han skriver bare mail som han bestemt sier ting skal være og finnes ikke vits i og svare, men jeg gjør det. Da svarer han ikke meg...

64 dagers nedtrapping(9 uker og 1 dag).

Synes dere dette er riktig? Går med konstant angst uten benzo og det har forbedret livskvalitet så mye. Glad jeg meldte alt dette til fylkesmannen og har ny lege den 01.07.19! :-)
Det kan virke som du ikke har fått den beste oppfølgingen av legen din. Det kan være vanskelig når kommunikasjonen mellom deg og legen ikke er optimal, spesielt når det gjelder seponering og bråstopp på vanedannende legemidler.

I utgangspunktet så skal 9 uker være helt okei nedtrappingsfase om man ikke har brukt sinnsvake mengder. Du vil uansett få rebound angst uansett hvilken måte man trapper ned på. De første dagene/ukene uten vil alltid være de hard på syken. Man må ikke glemme at kroppen kontinuerlig har fått beroligende.

Men alle er forskjellige og kanskje du skulle hatt 3-4 mnd nedtrapping? Det er ikke så lett å forstå i alle tilfeller fra legen sine synspunkter.
Jeg tror du gjorde rett i å bytte lege så du kan ta praten videre med din nye lege. Det er nok viktig at dere forstår hverandre på hva som er veien videre og hva som er best for deg. Lykke til!