Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 4310
Jeg leier andre etasje, og noen andre leier første etasje. Siden huseier ikke er så teknologisk anlagt har jeg tatt på meg ansvaret for å finne en god løsning hvor vi kan dele på ett enkelt abonnement for å spare en slant.

Dagens oppsett:

AndreEtg:

* "Dobbelt" coax uttak i veggen. En coax inn i T-We boks. En coax inn i Technicolor-modem, som deretter går inn i ruteren.

FørstEtg:

* Ingen coax uttak. Tror det har vært ADSL frem til nå.



Ser for meg et par mulige løsninger:

1. Installere coax uttak i første etasje. Eget modem. Egen ruter. Egen T-We boks. Vil dette fungere med kun ett stk abonnement?

2. Ikke installere coax uttak i første etasje, men legge ethernet fra ruteren i andre etasje til ruter i første etasje. Folkene i første etasje kan ha sin egen wifi-ruter, og kan deretter bruke T-We mini eller Apple TV som snakker med T-We boksen i andre etasje.


Hva er beste måte å få internett+TV i første etasje? Og aller helst uten at alle er på samme nettverk. (VLAN)