Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 14255
Hei,
Har skaffet meg ny iPhone, og så vil jeg gjerne overføre alt av innhold - inkludert installerte apper osv. Har prøvd å koble den til iTunes og overført alt fra iCloud, men får kun opp telefonnummer og bilder på den nye.

Har dere noen triks til hva som kan hjelpe?
Sitat av Antidote Vis innlegg
Hei,
Har skaffet meg ny iPhone, og så vil jeg gjerne overføre alt av innhold - inkludert installerte apper osv. Har prøvd å koble den til iTunes og overført alt fra iCloud, men får kun opp telefonnummer og bilder på den nye.

Har dere noen triks til hva som kan hjelpe?
Vis hele sitatet...
Om det ikke funker har du gjort nor feil for det skulle være veldig enkelt. Har du sjekka support sidene som er veldig og viser deg steg for steg hva du skal gjøre ?
Det du må gjøre først er å synkronisere din gamle med iCloud så henter du siste synk/backup fra iCloud ned på den nye. Da SKAL allt være der - om ikke gjør DU noe feil
Har selvfølgelig synkronisert den gamle iPhonen, men det går ikke å gjenopprette på den nye, når jeg går inn på innstillinger - iCloud og ser den nye iPhonen, men ting stopper opp der.
Koble din iphone til itunes, ta sikkerhetskopi til pc-en, og gjenopprett den nye med sikkerhetskopien?
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Koble din iphone til itunes, ta sikkerhetskopi til pc-en, og gjenopprett den nye med sikkerhetskopien?
Vis hele sitatet...
Alt dette er gjort, men ender kun opp med bilder og telefonlogg. Ønsker som sagt alt av apper som jeg har lastet ned i tillegg.
Det er rart, for når jeg gjør akkurat det, så tar den med absolutt alt, som om jeg aldri byttet telefon....

Gjorde det sist gang jeg bytta fra eplofon 6s+ til 7+.. Er det samme iOS-versjon på begge eplofonene?
Sist endret av Rusmisbrukeren; 10. januar 2018 kl. 18:41.
Sitat av Antidote Vis innlegg
Har selvfølgelig synkronisert den gamle iPhonen, men det går ikke å gjenopprette på den nye, når jeg går inn på innstillinger - iCloud og ser den nye iPhonen, men ting stopper opp der.
Vis hele sitatet...
Hvis du går inn der for å få overført backupen, så er det feil.

Du må nullstille den nye telefonen (etter å ha oppdatert til nyeste versjon) og når du går gjennom oppsettfasen på nytt vil du komme til et sted der det står Apper & Data. Der får du valget mellom å gjenopprette fra backup eller konfigurere som ny.
Datteren min gikk fra iPhone 7 til iPhone X. Når hun startet den nye tlf. Koblet den seg automatisk til den gamle tlf, og alt ble overført
Sist endret av TidensTann; 11. januar 2018 kl. 22:57.
Min egen sjekkliste:

1. Oppdater begge telefoner til siste versjon av iOS.
2. Gå inn på den gamle telefonen og kjør en manuell start av sikkerhetskopi til iCloud (siden du selvfølgelig har dette påslått fra før tar det bare et par sekunder).
3. Slå av den gamle telefonen for å forhindre at den får meldinger og annen data du egentlig vil ha rutet til den nye telefonen.
4. Kjøre en reset av den nye telefonen. Når den kommer opp igjen spør den om du vil gjenopprette fra en iCloud sikkerhetskopi. Svar ja og velg backupen av den gamle telefonen. Sjekk at timestampen for backupen er korrekt.
5. Vent til den er ferdig satt opp, du har logga deg inn på iCloud på den nye telefonen og sett at alle appene er på plass igjen.
6. Slå på den gamle telefonen. Logg øyeblikkelig ut av iCloud (dette fjerner den bl.a. fra "Find my iPhone" så den kan selges) og velg full reset av innstillinger og data. Når den kommer til oppsettskjermen slår du den av.

Men de har visstnok ordnet nye nytt direkte-greier med hjelp av bluetooth og wifi i senere versjoner av iOS, men det har jeg ikke testa.