Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4858
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei
Trenger tips om følgende situasjon:
Windows 10, SSD disk kryptert med Bitlocker.
Ekstern USB disk krypter med Bitlocker

OS disk på laptop paja.
Kopiert ut filer før diskkrasj, det en katalog var BitLocker kryptert med en annet Passord enn OS disk.

Ny disk inn, kryptert med BitLocker. Katalog kopiert inn på OS disk, men lar seg ikke åpne.

Hvordan får jeg til det? Jeg har passordet, og recoveryKey.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kataloger er ikkje kryptert med bitlocker. Dei er kryptert med EFS, som bruker ein nøkkel tilknytta brukerkontoen til å dekryptere. Om windowsinstallasjonen er gone er innhaldet gone.
aha.
Det var som faen.
Jeg har hatt hell med den her: https://www.elcomsoft.com/aefsdr.html men hadde sikkerhetskopiert sertifikatet som ble brukt til kryptering.
Tusen takk, det visste jeg ikke om. Nå kommer den vanskelige avveiningen pris vs verdien av filene.....
Du kan laste ned programmet fra siden jeg linket og så og teste det ut. Så får du sett om det er verdt det før du bruker penger.
Sist endret av Dyret; 7. april 2017 kl. 11:56.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Dyret Vis innlegg
Du kan laste ned programmet fra siden jeg linket og så og teste det ut. Så får du sett om det er verdt det før du bruker penger.
Vis hele sitatet...
https://technet.microsoft.com/en-us/...on125121120120

Men du er dønn avhendig av å ha tilgang til sertifikatet. Har du ikkje ukryptert backup av userprofile kan du gi opp - penger kan ikkje få tilbake filene dine. Har du ukryptert backup av userprofile, der ntuser.dat er lagra, så kan du bruke ymse recoveryprogram for å få tilbake filene.
Beklager for å kapre tråden, lurer bare på hva som er anbefalt å bruke til og kryptere HDDene med. Er bitlocker mer enn godt nok?
Et sterkt og langt passord så vil ikke politi komme inn på diskene?

Eller er det annet program som anbefales?

Og ser Vidarlo nevner kopi av userpofile.
Hvor finner jeg denne om jeg krypterer med bitlocker. Greit å ha om jeg må redde ut innhold en eller annen gang.