Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 10693
Er det noen som har noen tips til hordan jeg kan "fake" en kvittering? Jeg har "mista":P kvitteringen og skulle gjerne ha en ny. Noen som vet hvordan man kan lage en fra bunnen av eller endre en eksisterende? Jeg har photoshop hvis det er til noe hjelp
Hva med å spørre der du kjøpte tingen om du kan få ny utskrift? Dersom du er "ekte".
Første jeg tenker nå er Elkjøp og Koss-headset, da mange i lokalområdet mistet kvitteringene sine, og Elkjøp var nazi på slikt.

Forøvrig kan du sjekke om noen kompiser har kjøpt samme vare som deg for en stund siden og ennå har kvitteringen? Det var det vi gjorde når vi skulle "svindle" Elkjøp.
Må vel ha rett type papir, rett type blekk, så skal det vel ikke være noe problem viss du har fotografisk hukomelse.
Kjøp et nytt produkt, kopier kvittering, returner begge?
Sitat av HabbaLaBiba Vis innlegg
Kjøp et nytt produkt, kopier kvittering, returner begge?
Vis hele sitatet...
Man får ikke ta vare på kvitteringen hvis man bytter inn produktet. I så fall vil kvitteringen være ugyldig i systemet deres.
Få tak i en kvitering fra samme butikken på en annen vare. Skann og photoshop inn produkt/pris du har betalt, skriv ut hos kompis som jober i hvilkensomhelst butikk med pc som kasse.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Man får ikke ta vare på kvitteringen hvis man bytter inn produktet. I så fall vil kvitteringen være ugyldig i systemet deres.
Vis hele sitatet...
Hva tror du dette er godt for da: kopier kvittering(endre løpenummer elns)
Sist endret av HabbaLaBiba; 16. januar 2012 kl. 17:34.
......
Julenisse97's Avatar
Trådstarter
Sitat av binkabi Vis innlegg
Få tak i en kvitering fra samme butikken på en annen vare. Skann og photoshop inn produkt/pris du har betalt, skriv ut hos kompis som jober i hvilkensomhelst butikk med pc som kasse.
Vis hele sitatet...
Jeg trenger ikke å skrive ut, det holder med en ett bilde som ser skannet ut :P
I de fleste elektrobutikker vil ikke dette fungere.
De leser av koden på kvitteringen og bruker denne koden som utgangspunkt.

Det holder så lenge du har med deg denne koden, selve kvitteringen er ikke så viktig (på elkjøp, lefdal & expert vet jeg det er slik).
Med mindre du prøver å svindle, og ikke har noen kvittering, kan du vel prøve å gå til butikken med en kontoutskrift?
Sitat av OstiasMoscas Vis innlegg
Med mindre du prøver å svindle, og ikke har noen kvittering, kan du vel prøve å gå til butikken med en kontoutskrift?
Vis hele sitatet...
Konto utskrift er bra nok ! , noen steder lagrer dem også navn og hva du handler
▼ ... flere år senere ... ▼
Anonym bruker
"Arbeidende Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som vet hvordan jeg kan forfalske noen kvitteringer? skal se om de er kommet fra butikk osv. eller om det er noen som kan gjøre det for meg, får bet.
Sitat av Daybreak Vis innlegg
Man får ikke ta vare på kvitteringen hvis man bytter inn produktet. I så fall vil kvitteringen være ugyldig i systemet deres.
Vis hele sitatet...
Du får jo en ny kvittering du kan ta med deg hjem og kopiere
Edit: så det var en litt gammel tråd, anonym lær deg photoshop og kopimaskin så får du det nok til.
Sist endret av Slæsken; 31. mai 2017 kl. 14:17.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen som vet hvordan jeg kan forfalske noen kvitteringer? skal se om de er kommet fra butikk osv. eller om det er noen som kan gjøre det for meg, får bet.
Vis hele sitatet...
Jeg har absolutt null erfaring med dette, men min første tanke var å kjøpe kassaapparat eller en enkel bankterminal med kvitteringsutskrift. Fant to alternativer på finn. Du kan helt sikkert finne flere.

Bankterminal med utskrift

Kvitteringsskriver
Å "fake" en kvittering, enten ved å lage seg en ny som ser ekte ut eller endre på en annen kvittering vil nok mest sannsynlig være dokumentfalsk (http://jusinfo.no/index.php?site=def...2022/2125/2126). Om du blir oppdaget kan du bli straffet med bot eller (i alvorlige tilfeller) med fengsel inntil 2 år (https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2...TTEL_2-14#§361).

Som andre har påpekt, om du har kontoutskrift som viser betaling av riktig beløp til butikken skal dette som regel holde som dokumentasjon på kjøp, ihvertfall om det er relativt små beløp det er snakk om. Selv har jeg fått bytte ting (pga defekter) med verdi på tett oppunder tusen kroner i en kjent kjedebutikk, bare ved å vise kontoutskrifta i nettbankappen på mobilen.

Disclaimer: jeg er hverken advokat, jurist eller jusutdannet.
Sist endret av Tommel Totter; 31. mai 2017 kl. 20:47.