Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2335
Hei alle sammen

Jeg er på utkikk etter et godt videokamera, type GoPro eller lignende.

Jeg spiller i et band, og vi ble nylig frastjålet vårt kamera som vi har brukt til diverse småvideoer på vår YouTube og Facebook side, så vi ser etter et kamera som ikke er så ALTFOR dyrt, men som likevel filmer i en respektabel kvalitet.

Er det noen som har en anbefaling å komme med? Dette er et tema jeg ikke er helt oppdatert på, så hadde vært kult å få litt innsikt

Hvis dere vil, så kan dere jo sjekke ut den siste musikkvideoen til den nyeste låta vår; https://www.youtube.com/watch?v=qVGN6nc_gZo

Denne er dog filmet med fish-eye kamera (linse kanskje, jeg er helt grønn på området), og selv om dette er kult så vil vi ha et kamera som har litt kreative alternativer

Cheers!
Alle GoPro kameraene lager grei film, de er rimelige å kjøpe, og du kan bruke massevis av kroner på nødvendig og unødvendig utstyr.
Med GoPro har du mindre muligheter til å forrandre opptaks innstillinger mens du filmer. Men de er små og tåler masse juling og gir ofte tøffe filmer.

Ser du etter et kamera som er mere "fleksibelt" så er Panasonic ett greit alternativ, gir gode bilder men støtter ikke 4k som GoPro gjør. Men du har masse flere innstillingsmuligheter enn GoPro, OG muligheten for 28mm vidvinkel så det blir litt samme effekten som på action kameraer. Du har også en virkelig god zoom på Panasonicen, hvis dere trenger å stå litt på avstand når dere gjør live shows

PS; Nice music
Tusen takk for tilbakemelding!

Videoen jeg linket til er filmet med et GoPro kamera - har alle slike action cams sånn vidvinkel? For selv om det er tøft så hadde det vært greit å få "vanlig" format om ønskelig
Stort sett alle actionkameraer har vidvinkel som standard (wide, medium and narrow), noen har har muligheten til å forandre brennvidden mere men da øker prisen fort tenker jeg. Ryktene sier at GoPro6 har mere zoom, men da ryker du på ca kr 5500.-

Du kan alltids "prøve kjøpe" kamera. Sett opp en plan for hva/hvor/hvordan dere forventer kameraet å gjøre en god jobb.
Kjøp kamera hos Power eller Elkjip, begynn med rimeligste alternativet, og test det grundig i ett par dager.
Er dere fornøyd med det første så prøv gjerne ett dyrere alternativ også, for å se om det er verdt merprisen. Spesielt med tanke på vidvinkel effekten...
Min personlige erfaring er at vanlige videokameraer vansklig konkurerer med GoPro på vidvinkel. Og GoPro kan ikke konkurere med vanlig videokamera på brukervennlighet

Så lenge du returnerer komplett vare i embalasjen med allt tilbehør og uskadet så er det aldri noen protester i bytterett perioden
Jeg bruker den aktivt, ofte
Om du kan tolerere vidvinkel har Xiaomi mange bra actionkamera til en billig penge. Disse kan pares med telefonen så du kan bruke den til å starte/stoppe opptak og som viewfinder. Det er flere modeller en disse to, men her er noen bra anmeldelser. 1080p, 4K.
Hvorfor Snakker dere om dyre kamera . jeg kan anbefale deg SJ Legend har alt og koster 1200-1300 kr.
her er en video filmet med dette kamera . 1080/60 frames FOV 140 %
https://www.youtube.com/watch?v=jzrYQ5X3uWo&t=1s
Kan gjerne nevne billigkameraer jeg, Jula har en heeeelt grei modell til NOK kr 799,-med norske reklamasjonsrettigheter
Søk etter 002195 hos Jula
Min bror har en som han bruker til dashbordkamera og han er hvertfall fornøyd...