Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4724
Jeg har haiket ganske mye i mitt liv, og etter å ha postet en tråd på forumet her, fikk jeg et tilbud om å filme en tur, og kanskje få det publisert..

Jeg har tenkt å haike fra nord-norge til sør afrika, uten penger og minimalt med utstyr.
Jeg haiket i omtrent 3 mnd sist gang, det var utrolig tungt, men et minne for livet.
Denne gangen blir det litt mer organisert, bedre utstyr, couch-surfing og treffe mennesker fra sist reise.
Jeg leser mye om Afrika, og kommer til å følge en streng rute for å ikke møte på godeste joshua underveis.
Holder og på å få oversikt over visum som trengs.

Dette med å filme er jeg litt skeptisk til, hvis det mot alle odds skulle bli publisert, vil jo folk se meg når jeg til tider er langt nede og kommer til å føle meg "naken" hvis dere skjønner hva jeg mener..
Kommer uansett til å lage en tråd her på forumet med oppdateringer.
turen en planlagt rundt oktober grunnet et lite opphold i fengsel.


vil gjerne ha tips og innspill fra folket her inne.
Høres ut som et kult prosjekt. Du trenger ikke å fokusere så mye på deg selv i filmen, hvis du ikke er komfortabel med det. Det kan være vel så interessant å se ulike steder og ikke minst mennesker. Bilkjøring gir godt rom for samtale, så du kan sikkert få noen fine "intervjuer" ut av det. Møter mye rare folk når man haiker.

Lykke til i fengsel. Håper det er i Norge du skal sone og ikke i Kongo.
Gnomosaur
PurFaen's Avatar
Trådstarter
Sitat av entropi Vis innlegg
Høres ut som et kult prosjekt. Du trenger ikke å fokusere så mye på deg selv i filmen, hvis du ikke er komfortabel med det. Det kan være vel så interessant å se ulike steder og ikke minst mennesker. Bilkjøring gir godt rom for samtale, så du kan sikkert få noen fine "intervjuer" ut av det. Møter mye rare folk når man haiker.

Lykke til i fengsel. Håper det er i Norge du skal sone og ikke i Kongo.
Vis hele sitatet...
Folk som stopper for haikere er ofte utrolig kule mennesker, og mye av fokuset vil være på dem og deres historie.
kommer og til å prøve å kræsje hos freaker via forumet her, så det kan bli spennende.
skal bruke lang tid på reisen, tipper det blir 2 mnd med haiking, skal bruke de kontaktene jeg har fra sist haiketur, og skal jobbe på de samme stedene som sist.

jeg kommer og til å ha på action kamera når jeg gjør litt sprell, som fruktslang osv, så det kan bli moro.

Er heldigvis i norge jeg skal sone ja, og reisen blir noen uker etter løslatelse, blir en fin måte å av-klimatiseres på
Sist endret av PurFaen; 28. juni 2016 kl. 04:14.
De fleste som stopper er i alle fall ganske åpne mennesker, som synes det er artig å prate med fremmede. Så det burde være et godt utvalg for å lage noen portretter. Liker godt å haike selv (selv om jeg føler det er skumlere nå enn før), og tar alltid opp haikere når jeg kjører.
Gnomosaur
PurFaen's Avatar
Trådstarter
Sitat av entropi Vis innlegg
De fleste som stopper er i alle fall ganske åpne mennesker, som synes det er artig å prate med fremmede. Så det burde være et godt utvalg for å lage noen portretter. Liker godt å haike selv (selv om jeg føler det er skumlere nå enn før), og tar alltid opp haikere når jeg kjører.
Vis hele sitatet...

Kult at du tar opp haikere!
kunne du ha utdypet dette med at det er skumlere en før?
Jeg har aldri vært redd, men nå er jeg 1.75, veier 3 sifrert og har drevet med kampsport i mange år.
Sitat av PurFaen Vis innlegg
Kult at du tar opp haikere!
kunne du ha utdypet dette med at det er skumlere en før?
Jeg har aldri vært redd, men nå er jeg 1.75, veier 3 sifrert og har drevet med kampsport i mange år.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om det egentlig er skumlere nå eller om jeg bare var mer naiv før. Haiker også mye mindre nå når jeg faktisk har bil.

De fleste er veldig kule, men har møtt noen sleezebags også, pluss et par jeg mer vil kategorisere som rablende gal. Jeg mistenker at du er mann, så du er gjerne forskånet for førstnevnte kategori.
Gnomosaur
PurFaen's Avatar
Trådstarter
Sitat av entropi Vis innlegg
Jeg vet ikke om det egentlig er skumlere nå eller om jeg bare var mer naiv før. Haiker også mye mindre nå når jeg faktisk har bil.

De fleste er veldig kule, men har møtt noen sleezebags også, pluss et par jeg mer vil kategorisere som rablende gal. Jeg mistenker at du er mann, så du er gjerne forskånet for førstnevnte kategori.
Vis hele sitatet...
ikke si det, jeg har våknet til at sjåføren onanerte mens han stirret på meg
Sitat av PurFaen Vis innlegg
ikke si det, jeg har våknet til at sjåføren onanerte mens han stirret på meg
Vis hele sitatet...
Haha, okei da hadde jeg blitt redd... men jeg er jente, veier ca halvparten av deg og er vel omtrent like fysisk truende som et nyfødt lam.

Situasjonen du nevner har jeg forresten opplevd på bussen, så man er visst ikke trygg for denslags på offentlig transport heller.
Sist endret av entropi; 28. juni 2016 kl. 18:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei! Synes det var en fet idé, afrika er ikke for nybegynnere på egenhånd har jeg inntrykk av. Hørt om folk som står ved veien og tar seg betalt for å legge steiner i hull så du kommer over med kjøretøy. Afrikansk bom system. Hehe
Du har bekjente på veien og det er et stort pluss. Skriv gjerne mer om dette, liker intiativet

Skriv gjerne om tidligere erfaringer med haiking, jeg har ikke haiket men plukket opp haikere ett par ganger
Sist endret av Hjelm1; 28. juni 2016 kl. 19:11.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg haika den ruta i 2008 og er litt spent på å høre hvordan det gikk i 2016? http://www.vg.no/forbruker/reise/rei...kapp/a/522262/