Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 730
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...C-83FCAACD6E19

Passer alt?
Hva mener du om oppsettet?

klarsignal til å bestille?
Langt ifra, men er for opptatt til å sette opp en liste.
Kjøp en tårnkjøler - regner med at den prosessorkjøleren du har valgt er dårlig. Noctua og BeQuiet! har gode kjølere.

SSDen har SandForce-kontrolleren. Den er det mange kjente feil med som fører til et ustabilt oppsett. Velg Intel, Samsung eller Crucial.

Velger du en stor tårnkjøler passer ikke de høye RAM-brikkene. Velg heller Kingston HyperX Red om du vil ha rødt tema, eller Vengeance LP.

Ville også valgt en raskere langringsdisk enn den Seagate-disken.

Ville personlig også valgt Corsair-vifter (med røde ringer kanskje) og heller brukt LED-greier til belysning om du vil ha det. Air Penetrator-vifta er riktignok bra.

Personlig ville jeg valgt et annet kabinett, men liker du det så er det greit, selv om det begynner å bli litt gammelt.

-----

Ville også valgt en annen nettbutikk - det blir fryktelig dyrt å bruke komplett.no. F.eks. er PSUen du har valgt veldig bra, men du kan få bedre for pengene.
Sist endret av apocalypse; 14. november 2012 kl. 22:07.
Trådstarter
uff, trudde alt var ready to go å et supert oppsett.

Har du tid til å sette opp et oppsett med sdd, hdd, psu og ram til ca samme pris +-?(3050 -kjøler) eventuelt på dustinhome. budsjett overall10-11k
vil ha nevnt kabinett, skjermkort og hk. Top vifta endres til corsair
tips til annet kabinett kanskje
Sist endret av snowR; 14. november 2012 kl. 22:22.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Ville byttet hk til msi mpower, som er et bedre hk til oc, grunnet flere powerfases, er 100% pasivt kjølt, i motsetning til sabertooth, som har en irriterende vifte. samt det har en ps/2 port, noe sabertooth mangler!!.

psu ville jeg byttet til corsair ax750, som er fulstendig modulær, noe hx ikke er. den koster tilogmed det samme.

kabinettet ville jeg byttet mot en av disse: define r3/r4, node 605, corsair c70, corsair 650d eller nzxt 810, som alle er knall bra kabinetter, du ikke går så fort lei.

SSD ville jeg ha byttet mot en crucial m4, en samsung 830 eller en intel 330.

CPU kjøler ville jeg ha byttet til en noctua nh-d14, om du ikke liker fargene på viftene kjøper du bare med 2 nye vifter.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Ville byttet hk til msi mpower, som er et bedre hk til oc, grunnet flere powerfases, er 100% pasivt kjølt, i motsetning til sabertooth, som har en irriterende vifte. samt det har en ps/2 port, noe sabertooth mangler!!.

psu ville jeg byttet til corsair ax750, som er fulstendig modulær, noe hx ikke er. den koster tilogmed det samme.

kabinettet ville jeg byttet mot en av disse: define r3/r4, node 605, corsair c70, corsair 650d eller nzxt 810, som alle er knall bra kabinetter, du ikke går så fort lei.

SSD ville jeg ha byttet mot en crucial m4, en samsung 830 eller en intel 330.

CPU kjøler ville jeg ha byttet til en noctua nh-d14, om du ikke liker fargene på viftene kjøper du bare med 2 nye vifter.
Vis hele sitatet...
Jeg får alltid et smil når jeg ser deg anbefale MSI MPOWER overalt Frufsa
Etter alle de postene hvor du nevner Mpower synes jeg alle på freak burde ha fått med seg at thats the thing to buy.
Sist endret av Zetta; 14. november 2012 kl. 22:39.
Trådstarter
ok var kanskje litt sta
Får tenkte litt hardere gjennom dette
Ja synes du ikke burde forhaste deg med å kjøpe pc'n. Vær helt sikker på at du kjøper det rette, og det du trenger.
Jeg bestemte meg for å kjøpe en pc for ca 2-3 uker siden. Trodde jeg skulle kjøpe den samme uke som jeg bestemte meg for å gjøre det, men nå er jeg glad for at jeg ikke gjorde det. Bestilte pc'n igår, og oppsettet fra 2-3 uker siden og det jeg egentlig kjøpte er veldig forskjellig.
Trådstarter
Har brukt endel tid siden min datamaskin har vært døden nær lenge, som faktisk streiket igår
ja, absolutt lurt å ta seg god tid!
Men det haster litt egentlig

satt sammen en kjapp handleliste
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...3-4D2EF9510106

Er det enda ikke bra nok gjennomtenkt? evt endringer som lønner seg
mangler forresten hdd
Det du posta ser greit ut i mine øyne, men sjekk med Frufsa da han er mer pro.
Du glemte btw DVD drive og prosessor. Anbefaler i5 3570K, eller gå for en i7 om du vil ha mer POOOOOWER.
I tillegg til det jeg skrev i PM, husk å sjekke at det finnes fester til 2x 140mm vifter i fronten av kabinettet (som det virker som om du har tenkt å bruke).
Bytt ram til lp-versjonen. De du har valgt nå er for høye for cpu-kjøleren
Trådstarter
oppdaterte nå

Hvordan vifter burde jeg ha på cpu kjølern?
x2 2350rmp Corsair High Perform eller 1450rmp(Quiet edition) / 1650rmp (Performance)

Listen er nå oppdatert, uten hdd og usikkert skjermkort

Altså om 2350 ikke er overkill, om det holder med 1450

Ser at de ligger på 1300, så finner ut