Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1092
Skal kjøpe meg en maskin med både ssd og hdd.
Dette blir altså første gang jeg bruker ssd, forsåvidt første gang jeg har 2 disker
Blir nok et ganske "noob" spørsmål, men

klarer ikke å tenke helt hvordan det fungerer, blir det sånn at jeg endrer i bios første gang jeg starter maskinen hvordan disk jeg skal bruke? (sdd) får å så installere widnows, blir den brukt som oppstartdisk også? Så kan jeg lagre diverse ting på valgfri disk etterhvert?
Når du skal installere OSet på SSDen, så endrer du boot rekkefølgen til CD/DVD-rom for å boote fra CD/DVD og når du installerer Windows, så velger du å installere det på SSDen.
Den skal boote fra disken automatisk etter du har installert Windows.

Du velger valgfritt hvor ting skal lagres i Windows, etterpå.
Sist endret av 23732; 14. november 2012 kl. 21:21.
Trådstarter
Fatter, takk
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Du kan også gjøre det så enkelt at du kobler ut sata eller sata power på hdd'en når du skal innstalere
Husk at du vil helst lagre alt av programmer og dritt på D: (HDD), selv så har jeg OS, BF3 og noen tyngre programmer på SSD disken min (C er ikke stor vits å ha BF3 og det andre på C: men foretrekker noen sekunder mindre venting når jeg laster maps o.l. Mange vil nok si det ikke hjelper mye, men hjelper litt. Lykke til