Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  696 63507
Sitat av Fleff Vis innlegg
Vet dette kun er alpha, og bugs kommer først, men savner en feature som gjør at man kan tjene XP/Penger uten å gjøre missions, fks Hack a bank, får så utrolig lite XP av å gjøre gamle missions(Om man må lvle litt før man går videre på en annen mission)
Vis hele sitatet...
Spillet hadde ikke vert noe kult om det var for enkelt, hadde det vel?
Kommer forresten "Hack the ATM" i høyere lvl.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Elemental Vis innlegg
Var det noen her på forumet som kjøpte noe fra meg for 164k cr og 5 bit? Hva i _ALLE_ dager var det du kjøpte fra meg og hvordan kan et middelmådig objekt rake inn sånne enorme summer?!

Nevermind, det var isonipecaine som var blitt lei spillet og ville gi pengene til en annen freak <3
Vis hele sitatet...
Hm, og jeg får likevel ikke gjort det samme. Prøvd i både FF og Chrome. Kjører Ubu 10.10. Prøver å bli kvitt ~70k på én gang.
Har dere økt vanskelighetsgraden i det siste? For noen saker jeg har klart tidligere klarer jeg ikke nå.... mobsa har plutselig mine stats x2 selv om vi er ~samme level (9)
Sitat av Undis Vis innlegg
Har dere økt vanskelighetsgraden i det siste? For noen saker jeg har klart tidligere klarer jeg ikke nå.... mobsa har plutselig mine stats x2 selv om vi er ~samme level (9)
Vis hele sitatet...
Du kommer til et kraftig vendepungt etterhvert. Du må bare tjene opp litt cr, og kjøpe opp det du kan på SpendMore

Jeg er nå lvl 20 med statsene:
135 power
111 secure
38 speed
20 skill
275 health

Så det blir en god del oppgradering ja.

Har brukt 250 000 på SpendMore idag. Finn det en farming teknikk!
Sitat av Awarize Vis innlegg
Du kommer til et kraftig vendepungt etterhvert. Du må bare tjene opp litt cr, og kjøpe opp det du kan på SpendMore

Jeg er nå lvl 20 med statsene:
135 power
111 secure
38 speed
20 skill
275 health

Så det blir en god del oppgradering ja.

Har brukt 250 000 på SpendMore idag. Finn det en farming teknikk!
Vis hele sitatet...
Okei, takk for tipset men det jeg tenkte på var at ?kamper? jeg klarte igår, eller for to dager siden, har blitt umulige nå. Virker som om statsa på mobsa har økt.
Sitat av Undis Vis innlegg
Okei, takk for tipset men det jeg tenkte på var at ?kamper? jeg klarte igår, eller for to dager siden, har blitt umulige nå. Virker som om statsa på mobsa har økt.
Vis hele sitatet...
Generelt så er de blitt mer balansert innen de siste 2 dagene. Som jeg helt ærlig synes er fantastisk. Slipper å ta 6 oppdrag på et hit for å så bli raped av et oppdrag med syke skills.
110110010001
82 8
"Fixed drop quality on higher lvl missions again. Hopefully no more lowlevel drops"

Tror ikke dette funker helt ennå.. Fikk en Generic Single Core CPU på "Gone missing: Break Spalding".

Edit: Fikk enda en på neste mission.
Sist endret av Toddi10; 10. mars 2011 kl. 17:50.
Trådstarter
Sitat av Toddi10 Vis innlegg
"Fixed drop quality on higher lvl missions again. Hopefully no more lowlevel drops"

Tror ikke dette funker helt ennå.. Fikk en Generic Single Core CPU på "Gone missing: Break Spalding".

Edit: Fikk enda en på neste mission.
Vis hele sitatet...
Ja vi må gjøre noen forbedringer der, blir tatt med nå når vi fikser ting fortløpende, ikke direkte en bug men en redaksjonell verdiendring som innholds-gjengen må fikse Tatt med videre!
Eneste plassen man kan se stats på andre brukere er vel auksjonen, og der har jeg fått med meg at det er et høyt antall spillere med en helt syk level. Disse spillerene finner jeg ikke på "Top 10 Overall Hackers", men finner derimot megselv ganske nært toppen (4plass, Urrle) som såvidt har vippet over kanten på level 20.

Spiller egentlig ikke denne typen spill (men dette var jo fakkings avhengighetsskapende!) men sjønner at fremgangen i storylinen har en sammenheng med poengene. Bynner bare å skurre nå jeg ligger på <50plass på enkeltoppdragene (iallefall i Prologue) med halvparten av poengene til de på toppen.

Bare mine helt ubetydelige undringer, så du skal slippe å svare, men har kinda tilbringt litt tid med spillet de siste dagene.
Lurer også på hvordan poengene for hvert deloppdrag blir beregnet (virker tilfeldig, men minsker etter en del forsøk?).
Lurte litt på det jeg også. Havnet inn på top 10 rett etter jeg dinga 20. Ser folk som er 4-5 levler høyere enn meg som ikke er å se på lista. Ligger stabilt på en 8.plass på level 24.
Vet ikke om dette er tatt opp før, men hvordan regner dere ut poengene man får på oppdragene?
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Vet ikke om dette er tatt opp før, men hvordan regner dere ut poengene man får på oppdragene?
Vis hele sitatet...
Vi regner ikke selv, man ser det på hjem siden
Sitat av Awarize Vis innlegg
Vi regner ikke selv, man ser det på hjem siden
Vis hele sitatet...
jaja, men hvordan regner spillet seg frem til poengene vi ser?
ble litt dårlig formuler :P
Sist endret av GreenRay; 10. mars 2011 kl. 23:58.
Sitat av GreenRay Vis innlegg
jaja, men hvordan regner spillet seg frem til poengene vi ser?
ble litt dårlig formuler :P
Vis hele sitatet...
Tror det blir basert på level og hvor bra man klarer oppdraget.
Sitat av GreenRay Vis innlegg
jaja, men hvordan regner spillet seg frem til poengene vi ser?
ble litt dårlig formuler :P
Vis hele sitatet...
Du går inn på Home screen, altså, om du trykker på HTP logoen, og på "HOME", så er du der. Deretter ser du på høyeresiden, hvor du vil se en slit boks:

Den nederste, er din Eller om du er på top 10, så finner du bare navnet ditt der. Poengene er den summen til høyere i boksen.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av Awarize Vis innlegg
Du går inn på Home screen, altså, om du trykker på HTP logoen, og på "HOME", så er du der. Deretter ser du på høyeresiden, hvor du vil se en slit boks:

Den nederste, er din Eller om du er på top 10, så finner du bare navnet ditt der. Poengene er den summen til høyere i boksen.
Vis hele sitatet...
Jeg tror nok han mener hva de poengene er, hvor man får poeng etc.
Vi alle kan regne med at man får dette fra missions, men hva annet? hva er det som gjør at noen får mer enn andre på missions?

[ønsker svar fra HTP admin på akkurat dette]
Trådstarter
Sitat av echuz Vis innlegg
Jeg tror nok han mener hva de poengene er, hvor man får poeng etc.
Vi alle kan regne med at man får dette fra missions, men hva annet? hva er det som gjør at noen får mer enn andre på missions?

[ønsker svar fra HTP admin på akkurat dette]
Vis hele sitatet...
Vi avslører jo selvfølgelig ikke poengalgoritmen vår
Men dette er noe vi stadig endrer på nå i alpha-versjonen for å kunne balansere så bra og rettferdig som mulig. Allerede er denne endret flere ganger for å måle å se hva som er best.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Kan dere legge inn "Feil epostadresse/Passord" om du skriver feil? Og en "Husk meg" funksjon, funker ikke med browseren sin.

Og evt en auto refresh etter du har bydd på noe, om du har søkefilter på, så vil den ikke gå tilbake til filteret etter du har bydd på noe.

BTW: Hvor lang er timeout på automatisk logout?
Sist endret av Fleff; 11. mars 2011 kl. 16:54.
På oppdraget: Prologue (STORY) - The search for Mendax så står det "Configureing search strin". Det kommer ikke opp før du trykker "hack" forresten.

En annen ting som jeg tror har blitt nevnt før er at jeg ønsker en slags oversikt over hvilket oppdrag jeg er på. F.eks noen tall som forteller hva som er hva.
Aner jo ikke hvilket som er oppdrag 1, 2 eller 3 etterhvert.

En annen funksjon som hadde vært moro ville vært en slags mulighet til å "lagre" flere maskiner.
F.eks Hvis man har mange deler så kan du lage en maskin med masse secturity, en med power osv.
At man for eksempel har 3 tabs du kan bygge på. Ikke sånn at man må kjøpe 3 av hver del, men bruke de samme delene, på forskjellige "tabs".
Sist endret av Nath; 11. mars 2011 kl. 17:02.
Funnet noen flere bugs/endringer:

Funker ikke å logge inn med facebook(Bruker Chrome)
Veldig lang tid å få varsle på om man har vunnet eller blitt outbidet. Får heller ikke de tingene jeg kjøpte med engang.

Kommer med flere når jeg finner ut mer

EDIT: 30 min etter jeg vant en auksjon kommer det varsel at jeg har vunnet, og får da også tilgang til det jeg vant. Flere ganger sliter den også med å installere det jeg har kjøpt.
Sist endret av Storebrand; 11. mars 2011 kl. 20:32.
Det du vinner på auksjon, kommer ved neste tick.
spankingguru
Worner's Avatar

Prologue (STORY)
For the good of the cell
Backup and encrypt all computers så får jeg denne feilen:
"ERROR: Unable to access selected task"

Noen som har peiling på hvorfor?
Errr... trur æ har funne en liten bugg... hjalp meg å vinne over en steinhard boss, men ja...

Har hatt mere enn 100% liv opptil flere ganger mens jeg har banket løs på fiender runde etter runde med 0% liv. Skjer ofte hvis du endrer på hva slags utstyr du har mens du holder på med kampen.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Har hatt mere enn 100% liv opptil flere ganger mens jeg har banket løs på fiender runde etter runde med 0% liv. Skjer ofte hvis du endrer på hva slags utstyr du har mens du holder på med kampen.
Vis hele sitatet...
ah, daså, synes det var litt merklig, aldri skjedd før, og jeg har hamret løs på den bossen de siste 96 ticksa.
spankingguru
Worner's Avatar
Er du på samme oppdrag som meg Turbolego? Jeg kommer ikke videre for jeg får bare "ERROR: Unable to access selected task"
Sitat av Worner Vis innlegg
Er du på samme oppdrag som meg Turbolego? Jeg kommer ikke videre for jeg får bare "ERROR: Unable to access selected task"
Vis hele sitatet...
Fullførte nettopp de tre siste i "For the good of the cell" uten problemer...
spankingguru
Worner's Avatar
Men hva i svarte da. Er det en del av spillet jeg ikke forstår, eller er det en bug?
Gjorde du noe spesielt før du startet det oppdraget?
Jeg har heller aldri hatt problemer med å ta det oppdraget. Er nok en bug hos deg.

EDIT: Liten leif i oppdraget Shinking Ship;
Nikita: Im sorry, I cant do this, Spalding is right. This is too big a risk. Im cant stay here anymore. I need to find someplace safe. Ill contact you guys later.
Sist endret av hosjmeister; 12. mars 2011 kl. 09:17.
Jeg sliter som F med å ta samme oppdrag som Turbolego la ut bilde på..
Vet ikke helt hva mer jeg har mulighet til å oppgradere heller :S
I allefall overskilla motstander iforhold til levelen på'n.
Nå fikk jeg også følgende feil:
"ERROR: Unable to access selected task"

Er på "Standing ground" under Prologue, men ser at andre har klart dette oppdraget før meg. .
Erklært blond
Sitat av hosjmeister Vis innlegg
Nå fikk jeg også følgende feil:
"ERROR: Unable to access selected task"

Er på "Standing ground" under Prologue, men ser at andre har klart dette oppdraget før meg. .
Vis hele sitatet...
Du er for lav level :P Har opplevd det samme selv.
Ser at det er noen som byr på egne auksjoner for å få dem opp på lista. Hadde vert fint hvis dere kunne gjort slik at det ikke var mulig.

Lurer også på når spillet blir oppdatert idag
Sitat av Tech373 Vis innlegg
Du er for lav level :P Har opplevd det samme selv.
Vis hele sitatet...
Vet du hvor høy lvl man må være i for å kunne ta den?
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Jeg sliter med "configure hardware firewalls" i oppdraget "The Warning".
Det ser ut som jeg havner under oppdragets nivå i kategoriene uansett om jeg kjøper det beste på spend-on, pga. minusen på de ulike tingene.

Så nå har jeg farmet et tidligere oppdrag lenge, men lite poeng i å ha over 1,5m man ikke kan bruke inntil videre.
Du må nok gå over alle komponentene, for å se hvilke som gir deg de beste fordelene ingame.
Noen gir store minus og store fordeler, andre gir kun fordeler.. sammen kan 2 som gir store fordeler og store minus, være bedre enn to som kun gir fordeler =)
Sitat av sagn_jdi Vis innlegg
Ser at det er noen som byr på egne auksjoner for å få dem opp på lista. Hadde vert fint hvis dere kunne gjort slik at det ikke var mulig.
Vis hele sitatet...
Det der er allerede bestemt at skal være lovlig, men nå vises det i det minste hvem som startet auksjonen.
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Vet du hvor høy lvl man må være i for å kunne ta den?
Vis hele sitatet...
28 måtte jeg være i ihvertfall.

Btw, siden cells blir lansert idag. Er noen med å lage en nFF cell?
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Sitat av Elemental Vis innlegg
28 måtte jeg være i ihvertfall.

Btw, siden cells blir lansert idag. Er noen med å lage en nFF cell?
Vis hele sitatet...
I'm in.
Hvordan skal cells fungere?
Ser ut som det er et eget lvl-system?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av Bangfish Vis innlegg
I'm in.
Hvordan skal cells fungere?
Ser ut som det er et eget lvl-system?
Vis hele sitatet...
tror nok det blir noe lignende det nye guild systemet i wow.
Sitat av Elemental Vis innlegg
28 måtte jeg være i ihvertfall.

Btw, siden cells blir lansert idag. Er noen med å lage en nFF cell?
Vis hele sitatet...
Laget egen tråd slik at vi slipper å søpple til denne tråden her!
Sitat av Tech373 Vis innlegg
Du er for lav level :P Har opplevd det samme selv.
Vis hele sitatet...
For lav level? Det er jo latterlig. Bør jo kunne ta oppdrag uavhengig av level.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Kan det vere flere admins på Cells? og kan du legge til en invite funksjon?
Trådstarter
Da har vi åpnet for nye spillere

Fikk oppdatert førstepost med koden.

Samme som sist: htpfreakno
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av Tierra Vis innlegg
Da har vi åpnet for nye spillere

Fikk oppdatert førstepost med koden.

Samme som sist: htpfreakno
Vis hele sitatet...
går det ann og ha fler enn 10 folk per cell? får ikke akseptert flere nå?!
Er max 10 per cell atm.

Og for oss andre, så er det grett å følge med i chatten som er innad i cellen også =)
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
slå av sånn at den automatisk går opp til toppen hver gang man trykker på noe! temlig irriterende!
Ekstremt irriterende, og støtter det fult ut.

Hadde vært kjekt om man kunne vært 15-20 i hver cell også =)
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Ekstremt irriterende, og støtter det fult ut.

Hadde vært kjekt om man kunne vært 15-20 i hver cell også =)
Vis hele sitatet...
Fikset. Nå kan du oppgradere til 30 medlemmer for en "liten" sum =)
Trådstarter
En Cell har plass til 10 medlemmer, men du kan oppgradere til Faction, da kan man ha 30 medlemmer