Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2002
spankingguru
Worner's Avatar
Fikk helt plutselig en melding der det står:

Ditt passord er xxxx for å logg inn på GRATIS internettsiden www.vi.no
Vis hele sitatet...
Er det flere enn meg som har fått denne? Har aldri hørt om siden før, og meldingen er jo ikke akkurat bra skrevet. Nummeret den kom fra var 2150.

Sjekket forbruket mitt, og jeg har ikke blitt trukket noe penger, enda.

Edit: Skulle kanskje ha googlet litt bedre før jeg skrev.
http://vgd.no/forbruker/oekonomi/tem...od-er-titt-her
Sist endret av Worner; 1. juli 2010 kl. 11:05.
Jeg fikk melding fra dem igår i 1300 tiden... Hadde tenkt å ringe og kjefte på dem idag.
spankingguru
Worner's Avatar
Trådstarter
Jeg ser at trådene på diskusjon.no går helt tilbake til 2007. Utrolig at de fortsatt holder på 3 år senere.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Jeg og fikk det for en stund tilbake siden.

Sendte en mail til de og spurte om det, her er svaret jeg fikk:

Hei.

Vi beklager så mye det som har skjedd.
Har sendt forespørsel til vår data-ansvarlig, og fikk tilbakemelding om at det mest sannsynlig har vært en som ønsker å registrere seg på vår side, men at vedkommende har slått inn feil nummer, og at du fikk tilsendt passordet til din mobil.

Passordet du mottok kostet kr. 1,-, og ønsker du refundert beløpet, vennligst send oss navn, adresse og kontonummer, slik at vi kan få refundert feilbelastningen.

Vennlig hilsen
Kundeservice
Vi.no
Vis hele sitatet...
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Jepp! Husker den tråden, men husker ikke om noen ble trekt? Uansett, jævlig sleipt gjort.

Ruin them.

Send inn personalia, den 1 kronen SKAL du ha tilbake.

De de gjør er faktisk lov, så lenge du er "medlem" har de lov og sende ut xxx antall infomeldinger som kan koste 1,- (maks 3,-?, gosh lenge siden jeg holdt på med SMS Gateway).

Den unnskyldningen var for tynn, be dem om og reservere nummeret ditt!
Sitat av SteInMetz Vis innlegg
Jeg og fikk det for en stund tilbake siden.

Sendte en mail til de og spurte om det, her er svaret jeg fikk:
Vis hele sitatet...
Såppas !
Da må det være sabla mange som tastet feil nummer på samme dag. Jeg fikk også denne meldingen.
Ja, fikk den selv. Dette virker meget sleipt, og hvertfall når de kommer med den åpenlyst falske unnskyldningen sin om at noen har tastet feil nummer.
spankingguru
Worner's Avatar
Trådstarter
Jeg ser at tidligere har de brukt denne unskyldningen:

"Vi beklager så mye det som har skjedd og kan dessverre ikke gi noen annen forklaring enn at det var en teknisk feil i vårt system som utløste dette. Vi refunderer selvfølgelig beløpene som har blitt belastet, kr. 29,- pr Mobilnummer. Vennligst send oss navn, adresse og kontonummer og pengene vil bli satt inn."

Så alt de sier er bs. Jeg har veldig vanskelig for å tro at sikkert hundrevis av personer har tastet inn feil mobilnummer på samme dag. De som har svart i denne tråden er nok bare en liten promille av de som har fått meldingen.

Vi får sende en mail til forbrukerombudet alle sammen, så kanskje noe blir gjort, selv om jeg tviler sterkt med tanke på at de har holdt på i over tre år.

Link til skjema: http://www.forbrukerombudet.no/?id=1609
Dette er jo genialt, se for deg at du sender denne meldingen til 100.000 tilfeldige personer.
Du får 100k inn på konto, og hvis du blir kontaktet sender du bare den meldingen med "blablalba, send inn kontonummer for å få refundert pengene".

Hvor mange av de 100.000 personene kommer til å gidde å lage så mye styr for 1 ussel krone? Man ender nok opp med å tjene ganske greit på dette, og det er vel heller ikke ulovlig så lenge man tilbyr å rette opp igjen feilen, men igjen: Hvem bryr seg om 1 kr?

Edit: Mye tyder jo på at de har sendt disse meldingene til flere enn 100.000 også, for det er mange som har fått dem.
Sist endret av drittunge; 1. juli 2010 kl. 14:01.
Til dere som mener at marginene er så fantastiske: Husk på at Vi.no sitter igjen med under halvparten av hva dere blir fakturert for...
spankingguru
Worner's Avatar
Trådstarter
Det blir jo alikavel ganske mange tusen, og tidligere så har de fakturert folk for 35,- x2. I det tilfellet så var det snakk om såpass mange at forbrukerrådet, politet og flere aviser var involvert. La oss si de sendte til 100 000 personer og satt igjen med halvparten av det meldingene kostet for å gjøre regnestykket enkelt. Da er det jo snakk om 3 500 000.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av nikita Vis innlegg
Til dere som mener at marginene er så fantastiske: Husk på at Vi.no sitter igjen med under halvparten av hva dere blir fakturert for...
Vis hele sitatet...
Ikke bestandig det er så mye engang. Noen ganger sitter bare slike CPA-leverandører igjen med 30-40% av beløpene som blir betalt inn. Men denne måten de har gjort det på kan de tjene gode penger enkelt på. Sleipt som faen.
Sitat av Worner Vis innlegg
Det blir jo alikavel ganske mange tusen, og tidligere så har de fakturert folk for 35,- x2. I det tilfellet så var det snakk om såpass mange at forbrukerrådet, politet og flere aviser var involvert. La oss si de sendte til 100 000 personer og satt igjen med halvparten av det meldingene kostet for å gjøre regnestykket enkelt. Da er det jo snakk om 3 500 000.
Vis hele sitatet...
Om de har så store volum, så er det klart det blir penger av det. Men sannsynligheten for at de faktisk sendte ut meldingen til 100 000 er svært lav. Da hadde det rett og slett blitt for mye bråk. Heller mer sannsynlig det dreier seg om en tiendedel av ditt estimat. Og da er det plutselig ikke så veldig mye penger når man begynner å trekke fra øvrige utgifter som opprydningskostnader osv.
Fikk samme meldingen selv. Sendte de en mail og forklarte hva jeg syntes, om hvor sleipt det er å oppgi en så falsk og dårlig unnskyldning for noe som helt klart er gjort for å skaffe seg litt rask profitt.
Jeg ringte kundetelefonen og hun sa ingenting annet enn det vi allerede visste. Men ville også si opp det forholdet jeg hadde med de, og når jeg da forklarer at jeg ikke har et forhold med de ble hun sur. Jeg spurte hvorfor jeg ikke var den eneste som hadde fått denne meldingen og hvorfor forbrukerrådet hadde vært inne i bildet. Dette svarte hun ikke på og sa at hun ville sende med melding med en bekreftelse på at kundeforholdet var sagt opp. Når jeg da spør om jeg blir belastet for en krone for den meldingen også svarer hun irritert NEI.

Kostet sikkert litt å ringe dem men det ar verdt det. Har ikke sjekket hva jeg egentlig ble belastet for.
Denne mailen fikk jeg i dag. Den ga så mye mening at jeg datt nesten av stolen.
Fra hvilket land kommer disse supportmedarbeiderne, som bruker Google Translate?

Hei,

For å gi en tilbakemelding på "meldingen/e" som vi skulle har gitt vår
kunder vedrørende meldinger som de har mottatt, så kan jeg svare med at
denne meldingen kun har gått ut til en kunde! Dette er ikke et standardsvar
som blir sendt ut. Meldingen som dere har mottatt har blitt sendt til kunder
Som er registrert i vår base.

Ditt nummer er nå slettet i vår base.


Vennlig hilsen
Kundeservice
Vi.no
Vis hele sitatet...
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Fikk den meldingen nå jeg og! Makan til faenskap. Hvis de har trukket meg for penger blir jeg sur. Går det ann å finne ut av det uten å vente på telefonregning? Har netcom. Skal virkelig sende dem mail og klage. Skjønner ikke at folk med normal folkeskikk kan drive på med slikt.