Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1261
Hei alle!

Jeg studerer elektro på hist for tiden, første året, og alle disse kretsanalysene er mindre motiverende å sette seg inn i når jeg ikke har noe praktisk å forholde meg til.

Trenger en bra nettguide som tar meg igjennom produksjonen av noe som funker... noen som vet om noen sider?

alt fra forsterkere til enkle roboter osv

mange takk
Det finnes lite på norsk.. Det er altså elektronikk du lurer på? Kretsteknikk? Du kan jo f.eks se på tutorials på adafruit.com og sparkfun.com. De har også en del "kits" man kan lodde sammen hvor det følger med kretsskjema med forklaringer til hvordan kretsen fungerer, de kan du kikke på.
http://www.runoffgroove.com/articles.html finn du veldig mange bra skjema på elektronikk til gitar, om det skulle interessere deg. Det var ved å lage slike ting at eg lærte korleis ein skal lese skjematikk.
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Det finnes lite på norsk.. Det er altså elektronikk du lurer på? Kretsteknikk? Du kan jo f.eks se på tutorials på adafruit.com og sparkfun.com. De har også en del "kits" man kan lodde sammen hvor det følger med kretsskjema med forklaringer til hvordan kretsen fungerer, de kan du kikke på.
Vis hele sitatet...
Sparkfun.com er midt i blinken. Jeg kommer til å prøve meg på et av de kitsa de selger der, har du kjøpt derfra tidligere, evt hvordan gikk det?