Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1383
Hoi!

Husker for maaange år siden at jeg skrev endel her inne Men nå som jeg returnerer, hva ser jeg? Jo! Brukeren mitt er jo borte! ;D

Uansett.

De fleste har sikkert sett rundt i nærings -og offentlige bygg der man har ventilasjonssystemer, slike hvite bokser man har på vegger for å måle temperatur i rom (som da igjen selvfølgelig er koblet opp i mot ventilasjonssystemet)

De er sikkert 10 x 10 x 2 cm med riller i bunn og topp for å tillate luftgjennomstrømning.

Spørsmålet mitt er da. Vet noen hvor man får tak i disse boksene? Utstyret inni er iogforseg ikke så viktig, da jeg har egne temperatursensorer, men selve boksene!

*undre*

Hadde vært fett om noen kunne klart å sende meg i riktig retning. Har vurdert å ringe ventilasjonsfirmaer, men det er litt mer tiltak enn en forumpost


Skal selvsagt da gi en litt penere look på mitt temperaturprosjekt:

http://skogmo-gw.exploit.no/temp/

(ja, jeg vet websiden ikke er så pen enda heller


-william

Sikkerhetsklarert
Hva med å bruke en noe moddet alarmsensor boks?

Kanskje ikke så lett å få tak i, men vet at før når hafslund fortsatt brukte sensorer med kabel så ble det stort sett stående igjen om en kunde sa opp abbonnementet, da ble kun sentralen plukket ned.
Varmekabeltermostatboks da? Hvis du finner 'husk' av sånne er du jo der
Sitat av excubated Vis innlegg
Varmekabeltermostatboks da? Hvis du finner 'husk' av sånne er du jo der
Vis hele sitatet...
Ja, de kan funke.. Så lenge man får tak i noen som ikke har alt det rælet av termostatjustering og leds

Trenger rett og slett bare en veldig diskrét boks.. som man kan ha MIDT på veggen uten at det ser forjævlig ut :P
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Det er mulig du finner noe tilsvarende med ringeklokker til husdører. Skal du ha én pr. sensor altså?
Sitat av Jonta Vis innlegg
Det er mulig du finner noe tilsvarende med ringeklokker til husdører. Skal du ha én pr. sensor altså?
Vis hele sitatet...
Ja, i hvertfall i rom det ikke er mulig å gjemme bort sensorene. Nå har jeg en sånn jalla strømkoblingsboks midt på stueveggen, noe som ser helt på trynet ut

trenger bare ledning (igjennom veggen fra andre siden), inn i boksen, og ha en bitteliten komponent der.. (sensoren)
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av willosof Vis innlegg
Ja, i hvertfall i rom det ikke er mulig å gjemme bort sensorene. Nå har jeg en sånn jalla strømkoblingsboks midt på stueveggen, noe som ser helt på trynet ut

trenger bare ledning (igjennom veggen fra andre siden), inn i boksen, og ha en bitteliten komponent der.. (sensoren)
Vis hele sitatet...
Hva med en tom hvit snusdåse (noe slikt som skruff eller hva det nå heter)? Rund, hvit, ren (tror jeg.)
Sitat av Jonta Vis innlegg
Hva med en tom hvit snusdåse (noe slikt som skruff eller hva det nå heter)? Rund, hvit, ren (tror jeg.)
Vis hele sitatet...
Kanskje noe folk ikke kjenner igjen om noe de går rundt med i lomma hver dag ;D "haha, hvorfor har du en snusboks på veggen? har du hatt fest ellerno?"
Sikkerhetsklarert
Siden de sensorene du bruker er såppas små, så burde det jo fint gå ann å felle de inn i veggen, evt gjemme de i eksisterende møbler/veggpynt?
Sist endret av Pjukern; 28. november 2008 kl. 13:16.
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Siden de sensorene du bruker er såppas små, så burde det jo fint gå ann å felle de inn i veggen, evt gjemme de i eksisterende møbler/veggpynt?
Vis hele sitatet...
Det jeg har gjort med flesteparten, men det er enkelte rom det ikke egner seg å gjemme de så veldig, sånn mtp høyde fra gulvet, og at de skal stå et sted det er greit å kable til, osv osv..

Men, tror kanskje jeg har funnet en lur greie nå. *stikke på butikk*
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av willosof Vis innlegg
Det jeg har gjort med flesteparten, men det er enkelte rom det ikke egner seg å gjemme de så veldig, sånn mtp høyde fra gulvet, og at de skal stå et sted det er greit å kable til, osv osv..

Men, tror kanskje jeg har funnet en lur greie nå. *stikke på butikk*
Vis hele sitatet...
Forstod ikke helt posten din..
Sitat av willsof
Kanskje noe folk ikke kjenner igjen om noe de går rundt med i lomma hver dag
Vis hele sitatet...
Hva var det du kom på?
Hvis kabelen kommer igjennom veggen, kan du jo bare henge et bilde over?

Evt, hvis du har balansert ventilasjon i rommet (kanskje ikke så vanlig å ha i stua..), så kan du montere sensoren i luft-utsuget. det burde ha samme temp som rommet. Har en ds1820 i luft-utsuget på serverrommet her. funker fett.
prøv å ringe ISI-Tech

det er et firma som spesialiserer seg på ventilasjon og vent. automatisering.

de har noen veggbokser som er liten og diskret.