Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1707
Anonym bruker
"Hjemmelaget Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei har tidligere prøvd å lage edibles av brun hasj, varme det i smør og lage cannabuttet uten suksess, men nå sitter jeg her med 10 g grønt som smeller noe jævlig når jeg røyker den.

Hvordan er det med grønt? Kan man bare bruke det som krydder på pizza? Takker for innspill!
Står greit forklart her:
https://www.highsnobiety.com/2016/04...-weed-edibles/

Grønt må decarbes før bruk for å aktivere THC'en, så det å strø det på pizzaen og steke den på 200-225 grader vil bare ødelegge weeden.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan er det med grønt? Kan man bare bruke det som krydder på pizza? Takker for innspill!
Vis hele sitatet...
Tja, ser ikke helt hvorfor det ikke skulle fungere så er vel bare å kjøre på. Ville dog. satset på å blande det i tomatsausen istedet for å bruke det som krydder. Evt. bruke det som krydder og ha osten over for å minske sjansen for svinn (fort gjort å kløne det til og miste det når du er høg).

Og husk at THC har et kokepunkt på ca. 200 grader, så kanskje lurt å sette pizzaen i ovnen først uten ost og grønt først i 225 grader. Og litt før pizzaen er halvveis ferdig slå ovnen på 180-190 grader og ta pizzaen ut, tilsett krydder og ost som topping de siste 5-10min i ovnen.

PS. Snakker ikke av erfaring. Kun synsing og et kjapt Google-søk.
Thc forsvinner også ved 180-190 grader. Noen vaper til og med med slik temperatur så det sier vel sitt?
Ligger en hel del oppskrifter/videoer på nett hvordan man lager edibles av grønt.

Lav varme over tid går igjen