Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 5063
Altså, ikke de du ser på tv med superkrefter. Men heller ikke de som rollespiller vampyrer for seksuell nytelse. Mener folk som faktisk drikker blod pga de føler at de trenger det osv. Vet de finnes i Amerika og sånn, men har ikke hørt om noe i Norge. Eventuelt, finnes det "vampyrjegere" her også?
Sist endret av Goddamnit2; 29. juli 2018 kl. 23:04.
Det finnes, mener jeg så det på insider programmet.
Vampyrer som i mennesker som drikker blod fra andre mennesker? Dette er nok forbeholdt litteraturen i sjanger eventyr og fiction, det er et gjentakende tema i forskjellige spill, tv serier og filmer. Men om noen skulle drive på med slikt så måtte de vel samtidig risikere å bli mordere, om de tapper for mye blod fra offeret?

Det som finnes er folk som benytter dyreblod i mat. Vanlig blant de som gjør hjemmeslakt, at de tar vare på blodet fra dyret som slaktes. Det blir jo fort mange liter så det brukes da i ulike matretter. Super kost for de som er opptatt av variert og naturlig kosthold, folk med lavt jerninnhold etc.

Blod fra blant annet storfe, sau og geit kan også bestilles hos din lokale slakter, og antakeligvis også til din nærmeste ferskvaredisk. Det er mange gode oppskrifter på såkalt blodmat. Se feks https://www.matoppskrift.no/artikkel/Blodmat
Sitat av random67489 Vis innlegg
Vampyrer som i mennesker som drikker blod fra andre mennesker? Dette er nok forbeholdt litteraturen i sjanger eventyr og fiction, det er et gjentakende tema i forskjellige spill, tv serier og filmer. Men om noen skulle drive på med slikt så måtte de vel samtidig risikere å bli mordere, om de tapper for mye blod fra offeret?
Vis hele sitatet...
De finnes jo. Uten at jeg har mye kunnskap om temaet, har jeg kommet over folk som lever i en subkultur som "vampyrer" hvor de drikker menneskeblod. Vært gjennom en del profiler på Facebook tidligere. Om man Googler, får man sikkert opp noe. Slik som https://www.tv2.no/a/3952702/
Oh my. Det var jeg ikke klar over. For meg virker det som 2 ekte tullinger. De velger heller å drikke blod fra hverandre fremfor å skaffe kvalitetsblod fra slaktern? Tror de må ha kjørt seg fast i en fantasiverden der de har sett for mye serier og lest for mye om temaet. Finnes det i det hele tatt gode argumenter for å drikke blod fra et menneske fremfor kvalitetsblod fra slaktedyr?

Om noen trenger blod så hvorfor ikke dyreblod? Vi har lange tradisjoner for å bruke mest mulig av dyr vi slakter. Inkludert det å ta vare på og benytte det næringsrike blodet.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Oh my. Det var jeg ikke klar over. For meg virker det som 2 ekte tullinger. De velger heller å drikke blod fra hverandre fremfor å skaffe kvalitetsblod fra slaktern? Tror de må ha kjørt seg fast i en fantasiverden der de har sett for mye serier og lest for mye om temaet. Finnes det i det hele tatt gode argumenter for å drikke blod fra et menneske fremfor kvalitetsblod fra slaktedyr?

Om noen trenger blod så hvorfor ikke dyreblod? Vi har lange tradisjoner for å bruke mest mulig av dyr vi slakter. Inkludert det å ta vare på og benytte det næringsrike blodet.
Vis hele sitatet...
Hva er det som gjør at du velger å bruke uttrykket "kvalitetsblod"?
Er det ikke god kvalitet på menneskeblod?
Først og fremst for at dyreblod har vært en naturlig del av kosten hos folk helt frem til 60-70 og kanskje ut på 80 tallet. Du vet i hovedtrekk hva dyra spiser, rundballer og kraftfor. Du vet blodet er trygt. Så ja, vil si at blod fra slaktern er kvalitetsblod.

Ett menneske har du ingen anelser om hvor har vært. Hva de har spist og hva de kan være infisert av. Pluss at vi beveger oss jo da farlig nært kannibalisme. Jeg ville aldri spist deler av et annet menneske, ei heller drukket blodet deres. Jeg ser heller ikke gode argumenter for å innta menneskeblod.
Sist endret av random67489; 30. juli 2018 kl. 12:15.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Først og fremst for at dyreblod har vært en naturlig del av kosten hos folk helt frem til 60-70 og kanskje ut på 80 tallet. Du vet i hovedtrekk hva dyra spiser, rundballer og kraftfor. Du vet blodet er trygt. Så ja, vil si at blod fra slaktern er kvalitetsblod.

Ett menneske har du ingen anelser om hvor har vært. Hva de har spist og hva de kan være infisert av. Pluss at vi beveger oss jo da farlig nært kannibalisme. Jeg ville aldri spist deler av et annet menneske, ei heller drukket blodet deres. Jeg ser heller ikke gode argumenter for å innta menneskeblod.
Vis hele sitatet...
Det er ikke så farlig som du tror.
De fleste farlige virus og bakterier som er å finne i blod må inn i din egen blodbane for å gjøre skade.
https://forskning.no/spor-en-forsker...av-blod/543596

Når dette er sagt så tenker jeg egentlig litt som deg, i tillegg virker det svært lite appetittvekkende.
Om det er noko slik som dette, du lurer på om faktisk finst, tenker eg vi er langt inne i fantasi/psykiatri-land...
Sitat av snegler Vis innlegg
Om det er noko slik som dette, du lurer på om faktisk finst, tenker eg vi er langt inne i fantasi/psykiatri-land...
Vis hele sitatet...
what the hell?
Kan iallefall trøste meg med at jeg er temmelig normal iforhold til det der.
Jeg skjønner virkelig ikke greia, og tror det må være folk som har hatt hang-up i pepperrus eller som er halvpsykotiske når det bestemmer seg for å faktisk bli vampyr.

Bruk gjerne blod til matlaging o.l. men bruk dyreblod. Som jeg har sagt flere ganger alt, det er ingen fornuftig grunn til å få i seg blod fra mennesker. Du ville ikke stekt en tå fra kompisens fot om du sugen på litt snack en sen lørdagskveld. Hvorfor skulle det være annerledes med å drikke en halvliter av blodet hans?

Hepatitt feks smitter veldig lett, ser ikke bort fra at det vil overføres via blod.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Det nytter ikke å kjøpe blod fra slakter her i norge. Blodet er behandlet for å gjerne evt bakterier å langt i fra fersk . Poenget med hele opplevelsen er at det skal være ferskt. Helst rett ifra dyret. Så da er det pointless. Jeg drikker bare blod rett ifra hjorten når jeg er med å slakte den. Er helt fantastisk. Det du får kjøpt fra slakteren er useless smaker bittert å jævlig! har null egenskaper!....
Jeg er vampyr! Det ligger i familien. Drikker tre desiliter blod til frokost, tre desiliter til kvelds. Sånn fungerer hverdagen i en vampyrverden.

Vennligst ikke ring 112.
Sitat av MissObsidian95 Vis innlegg
Det du får kjøpt fra slakteren er useless smaker bittert å jævlig! har null egenskaper!....
Vis hele sitatet...
Hvilke egenskaper har det å drikke blod fra ferskt slakt da?
Man skal IKKE drIkke blodet fra slakteriet, det må man bare bruke i matlaging. Det er skadelig for leveren, man risikerer å få jern overdose pga av mangel av andre stoffer å enzymer som balanserer opptaket. Det er bare for matlaging! Å det smaker jævligt å bittert.

Ferskt blod fra vilt dyr smaker ikke bittert fordi det ikke er foret kraftfor å fordi det er ferskt. Det inneholder levende bakterier og enzymer som gjør det lett fordøyelig. Det LEVER. det er ikke dødt og ufordøyelig som det fra slakteriet når man skal drikke det uten å ha det i mat. Det at det enda lever å har alle enzymene gjør at kroppen får en umiddelbar maksimal opptak av næringsstoffene å det kjenner man! Det i seg selv å at bakteriene er der skaper endorfiner, man kjenner det i hver celle i hele kroppen! Man kjenner at man virkelig lever! får maksimal næring å energi som varer flere uker. En slags livsglede å dyp takknemlighet, den ultimate lykkepillen syns jeg da. Er da man innser hvor lite næring kroppen tar opp fra dødt blod å kjøtt vs levende fersk blod å kjøtt. Er ubeskrivelig mye forskjell på å drikke blod fra slaktern vs ferskt. Har sååå mye mer å skrive om det! Det er jo ikke sånn at man kan får tak blod uten å bli med på jakt eller slakting selv. Men får man muligheten er det verdt å prøve!
Bør vel være mulig hvis du kjenner en slakter eller spør en om å få kjøpe blod nylig etter slakt? Med mindre mattilsynet krever at det fryses før salg. Evt om man kjenner en bonde som driver med hjemmeslakt.

Vet at man kan få fersk lever og annen innmat i Norge hvertfall.
Sist endret av andlov5000; 27. mars 2019 kl. 22:44.
Det er desverre ulovlig å selge ubehandlet blod i norge både fra slakteriet og bønder... Ja helt fersk innmat får man tak i fra gårder på bestilling. Det nest beste om man ikke får tak i helt fersk er å bestille organisk ufryst innmat som for eks lever, hjerte. gjennom meny butikker, det pleier jeg å gjøre. Er veldig god kvalitet fra holte gård. Rå lever der fra smaker søtt lukter søtt. Den fra prior lukter dritt har cyster på alle leverene hver eneste gang, smaker bittert! Det kan ikke vær bra for helsa.. Kjøper aldri produkter fra prior fordi leveren derfra er et bevis på at dem har syke vertfall elendig helse på kyllingene. Leveren forteller mye om helsa dems det! Sunn rå lever skal lukte søtt litt blomster aktig å smake søtt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av MissObsidian95 Vis innlegg
Man skal IKKE drIkke blodet fra slakteriet, det må man bare bruke i matlaging. Det er skadelig for leveren, man risikerer å få jern overdose pga av mangel av andre stoffer å enzymer som balanserer opptaket. Det er bare for matlaging! Å det smaker jævligt å bittert.
Vis hele sitatet...
Her må du nesten komme med kjelde eller solid argumentasjon. Blod inneheld mykje jern, og mykje jern er potensielt problematisk, uavhengig av enzymer.
Sitat av MissObsidian95 Vis innlegg
Det inneholder levende bakterier og enzymer som gjør det lett fordøyelig. Det LEVER.
Vis hele sitatet...
Blod inneheld normalt ikkje bakterier. Bakterier i blod er stortsett eit teikn på alvorleg sjukdom. Du må gjerne utdjupe kva enzymer det inneheld og.
Sitat av MissObsidian95 Vis innlegg
Det at det enda lever å har alle enzymene gjør at kroppen får en umiddelbar maksimal opptak av næringsstoffene å det kjenner man!
Vis hele sitatet...
Men... blod frå slakteren er farleg fordi ein har for effektivt opptak av jernet?
Sitat av MissObsidian95 Vis innlegg
Det i seg selv å at bakteriene er der skaper endorfiner, man kjenner det i hver celle i hele kroppen!
Vis hele sitatet...
Det er ikkje heller situasjonen som fører til utskiljing av endorfiner då? At å skyte ein hjort kan gi lukkefølelse tviler eg ikkje eit sekund på, om ein liker jakt.
Sitat av MissObsidian95 Vis innlegg
Man kjenner at man virkelig lever! får maksimal næring å energi som varer flere uker. En slags livsglede å dyp takknemlighet, den ultimate lykkepillen syns jeg da.
Er da man innser hvor lite næring kroppen tar opp fra dødt blod å kjøtt vs levende fersk blod å kjøtt. Er ubeskrivelig mye forskjell på å drikke blod fra slaktern vs ferskt. Har sååå mye mer å skrive om det! Det er jo ikke sånn at man kan får tak blod uten å bli med på jakt eller slakting selv. Men får man muligheten er det verdt å prøve!
Vis hele sitatet...
Det høyrest ut som det er placebo. Du likar situasjonen, og tillegg blodet all virkninga.

Sitat av MissObsidian95 Vis innlegg
Det er desverre ulovlig å selge ubehandlet blod i norge både fra slakteriet og bønder...
Vis hele sitatet...
[[Citation needed]]
Sist endret av vidarlo; 28. mars 2019 kl. 07:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Seffølgelig har blod bakterier i seg! Hver eneste blodcelle har tusenvis av bakterier. Du vet det fins gode å farlige bakterier. Hver eneste celle i kroppen vår har gode bakterier.seffølgelig inneholder blod fra slaktern mye jern. Blod inneholder enzymer som all kjøtt og organer i kroppen. Enzymer er til for å bryte ned fett proteiner carbohydrater å næringstoffer. Jo det er farlig å få i seg formye jern på en gang! Det kan man få når man drikker det slik. Enzymer og bakterier balanserer opptaket av jern.du du har jo tydelivis ikke lært hvordan det funker. Det finnes google så du kan lese å lære før du skriver.her skrev jeg om å drikke blod ikke bruke det i matlaging.

Hvis man drikker blod fra slaktern må leveren lage enzymer selv som gjør at jern kan bli lagret i leveren å føre til jernoverdose! Fordi det inneholder alt formye jern til at leveren greier å lage like mye enzymer. Jeg har lest veldig mye om hvordan dette funker for å ikke gå på en smell selv.
Sist endret av MissObsidian95; 28. mars 2019 kl. 10:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Så hvor er kildene dine? Hvis du skal komme med argumenter så burde du kunne henvise til andre kilder enn å si "google det selv".
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av MissObsidian95 Vis innlegg
Seffølgelig har blod bakterier i seg! Hver eneste blodcelle har tusenvis av bakterier.
Vis hele sitatet...
Så wikipediaartikkelen som slår fast at det ikkje er tilfelle er løgn frå ende til annan? Og det du påstår utan kjelder stemmer?

Og tusenvis av bakterier i ei celle? Kan du biologi, eller...?
Sitat av MissObsidian95 Vis innlegg
Du vet det fins gode å farlige bakterier. Hver eneste celle i kroppen vår har gode bakterier.
Vis hele sitatet...
Med mindre du ser på mitokondriene som bakterier, så er svaret nei. Vi har mange bakterier i kroppen, men ikkje i cellene. Om du ser på denne oversikta frå wikipedia ser du at dei fleste ikkje lever fritt i kroppen, men har funksjoner ulike stader, t.d. i magen.
Sitat av MissObsidian95 Vis innlegg
seffølgelig inneholder blod fra slaktern mye jern.
Vis hele sitatet...
Det var ikkje poenget. For blodet frå den nyskotne hjorten inneheld og mykje jern. Så kvifor er jern problematisk i førstnemde tilfelle, men ikkje frå den nyskotne hjorten?
Sitat av MissObsidian95 Vis innlegg
Blod inneholder enzymer som all kjøtt og organer i kroppen. Enzymer er til for å bryte ned fett proteiner carbohydrater å næringstoffer. Jo det er farlig å få i seg formye jern på en gang! Det kan man få når man drikker det slik. Enzymer og bakterier balanserer opptaket av jern.du du har jo tydelivis ikke lært hvordan det funker. Det finnes google så du kan lese å lære før du skriver.her skrev jeg om å drikke blod ikke bruke det i matlaging.
Vis hele sitatet...
Når vart det blodet si oppgåve å fordøye maten?

Og heilt ærleg framstår det vel som om du er den som har minst kunnskap om biologi her. Ikkje at eg kan mykje, men eg har i det minste eit par små ideer om temaet.
Sitat av MissObsidian95 Vis innlegg
Hvis man drikker blod fra slaktern må leveren lage enzymer selv som gjør at jern kan bli lagret i leveren å føre til jernoverdose! Fordi det inneholder alt formye jern til at leveren greier å lage like mye enzymer. Jeg har lest veldig mye om hvordan dette funker for å ikke gå på en smell selv.
Vis hele sitatet...
Du må gjerne dele det du har lese sjølv då.
Sitat av MissObsidian95 Vis innlegg
Seffølgelig har blod bakterier i seg! Hver eneste blodcelle har tusenvis av bakterier. Du vet det fins gode å farlige bakterier. Hver eneste celle i kroppen vår har gode bakterier.
Vis hele sitatet...
Tenker du kanskje på mitokondrier?

Sitat av MissObsidian95 Vis innlegg
seffølgelig inneholder blod fra slaktern mye jern.
Vis hele sitatet...
Oksygentransporten hos alle virveldyr, med unntak av én bestemt fiskefamilie endemisk til havområdene rundt Antarktis, er hemoglobinbasert. Det er derfor nokså naturlig å finne store mengder jern i blod - enten du henter det hos slakteren eller et annet sted.

Sitat av MissObsidian95 Vis innlegg
Blod inneholder enzymer som all kjøtt og organer i kroppen. Enzymer er til for å bryte ned fett proteiner carbohydrater å næringstoffer.
Vis hele sitatet...
Nei, noen enzymer bidrar til nedbrytning av maten du spiser. Et ensym er bare en biokjemisk katalysator. Noen av de bryter ned bestemte proteiner, mens andre bygger bestemte proteiner opp. Det finnes ulike enzymer for nær sagt alle kjemiske reaksjoner som foregår i kroppen - og det er ganske mange ulike! Men hva har det å gjøre med blod du får kjøpt hos en slakter?

Sitat av MissObsidian95 Vis innlegg
Jo det er farlig å få i seg formye jern på en gang! Det kan man få når man drikker det slik. Enzymer og bakterier balanserer opptaket av jern.
Vis hele sitatet...
Hvis man drikker for mye blod blir man kvalm og kaster opp. Enten man får det servert i ei bøtte hos slakteren eller rett fra åra til en motvillig og sprellende hjort i skogen. Sistnevnte er forøvrig befattet med ytterligere faremomenter som er langt mer prekære enn overdose av jern.

Sitat av MissObsidian95 Vis innlegg
du du har jo tydelivis ikke lært hvordan det funker.
Vis hele sitatet...
Hvis du lytter nøye kan du høre orgasmestønnene til Dunning og Kruger.

Sitat av MissObsidian95 Vis innlegg
Det finnes google så du kan lese å lære før du skriver.her skrev jeg om å drikke blod ikke bruke det i matlaging.
Vis hele sitatet...
Google er fin. Den gir deg masse informasjon. Problemet er at du som bruker selv må filtrere informasjonen og forstå det du leser. Jeg betviler ikke et sekund på at du har brukt mye tid på dette her, men læringsutbyttet ditt har så langt vært negativt.

Sitat av MissObsidian95 Vis innlegg
Hvis man drikker blod fra slaktern må leveren lage enzymer selv som gjør at jern kan bli lagret i leveren å føre til jernoverdose! Fordi det inneholder alt formye jern til at leveren greier å lage like mye enzymer. Jeg har lest veldig mye om hvordan dette funker for å ikke gå på en smell selv.
Vis hele sitatet...
Jeg tror dessverre at du har gått på mer enn én smell. Hva med å lese litt faktisk faglitteratur og ikke konspiratoriske alternativblogger?
Sist endret av Myoxocephalus; 28. mars 2019 kl. 11:29.