Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3260
Hei!

Har laget meg en liten online -portefølje som jeg gjerne vil ha tilbakemeldinger på.

http://sveinbjøntegård.com

Jeg er langt fra en webdesigner, men vil at siden skal ta seg noenlunde ut.
Dette er en ekstremt enkel side som kun skal kunne vise hvilke prosjekter jeg har jobbet med, samt oppgi kontaktinfo.
Jeg er noe usikker på fargevalg. Jeg lurer først og fremst på hva dere synes om den mørke gradienten bak slideren, og kontrasten opp mot den lyse headeren.

Takk!
Om en online portefølje er bra avhenger ekstremt av hva du skal bruke den til. Er dette en side du skal sende ut på sosiale medier og håpe på å få mer oppmerksomhet ville jeg brukt mer tid på å lage en intro om hvem du er og hva du driver med. Hvis du skal bruke den mer som en CV som bare folk som allerede vet hva du driver med skal se så holder det forsåvidt med en sånn type side som du har nå.

Personlig er jeg ikke glad i gradient, spesielt ikke når det blir for mye av det - og du har overdrevet det litt. Gradient kan være veldig fint hvis man klarer å holde det på et stilrent nivå, ellers minner det fort om tidlig 2000-tallet. Jeg ville med andre ord gått for rene farger. Å gi det en mørk kontrast kan bli bra da.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Om en online portefølje er bra avhenger ekstremt av hva du skal bruke den til. Er dette en side du skal sende ut på sosiale medier og håpe på å få mer oppmerksomhet ville jeg brukt mer tid på å lage en intro om hvem du er og hva du driver med. Hvis du skal bruke den mer som en CV som bare folk som allerede vet hva du driver med skal se så holder det forsåvidt med en sånn type side som du har nå.

Personlig er jeg ikke glad i gradient, spesielt ikke når det blir for mye av det - og du har overdrevet det litt. Gradient kan være veldig fint hvis man klarer å holde det på et stilrent nivå, ellers minner det fort om tidlig 2000-tallet. Jeg ville med andre ord gått for rene farger. Å gi det en mørk kontrast kan bli bra da.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for tilbakemelding!

Det er som du sier, siden er ment som en CV for de som allerede vet hva jeg holder på med. Hvertfall enn så lenge.
Jeg skal prøve med en ren mørk farge
Litt off-topic, men vil du virkelig ha "Ø" og "Å" i domenet?

Det ville vel vært lurere med a eller aa og o/oe? sånn at folk med andre tastaturoppsett måtte slite for å skrive linken din? Trudde vel også dette kunne gi utslag på encoding, men der tar jeg mulig feill
Sist endret av Bruskork1; 23. januar 2016 kl. 14:44.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Litt off-topic, men vil du virkelig ha "Ø" og "Å" i domenet?

Det ville vel vært lurere med a eller aa og o/oe? sånn at folk med andre tastaturoppsett måtte slite for å skrive linken din? Trudde vel også dette kunne gi utslag på encoding, men der tar jeg mulig feill
Vis hele sitatet...
Du har helt rett. Jeg skal booke et alternativt domene uten ø og å.
Kongen av web'n!
steinolav1's Avatar
Det så ganske bra ut, det her! ;-)
Enig. Likte siden jeg. Fullt brukbar til sitt formål. Bra jobba
Det ser litt feil ut, jeg tenker da på krysning mellom landskap( film preview ) og portrett( coveret hvor man kan trykke "Spill"-knappen )

Når alt kommer til alt ser det like hobby ut som dem som filmer med mobiltelefon i portrett modus for så å laste det opp på youtube, bare at du har gjort det omvendt. Lyden virker bra, men visuelt...

Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Litt off-topic, men vil du virkelig ha "Ø" og "Å" i domenet?
Vis hele sitatet...
Jeg syns det var den beste greia med hele siten. Unicode har vært standard siden jeg ble født; fra MacOS X og Window 2000 og oppover, men de færreste ser ut til å ha fått det med seg.
Sist endret av nudo; 24. januar 2016 kl. 11:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Jeg ville også droppet gradient, i det minste til "flat design", "Material Design" og så videre blir ut igjen. For det første kan det bli litt rotete og for det andre vil de med dårlige skjermer se synlige skjolder. Ellers ser det jo veldig bra ut, men jeg ville brukt mer space. I den nederste delen ville jeg delt opp ting i to kolonner. Og når du trykker på videoen blir det store felter med svart over og under videoen. Ville det vært mulig at videoen brettet seg ut over filmplakatene hadde det sett bedre ut. Selv om de siden appellerer til kanskje heller bruker fullskjerm.
Takk igjen for tilbakemeldinger!

Når det kommer til videoene, kan man dobbeltklikke for fullscreen etter at man har trykket på play. Jeg burde kanskje opplyse om dette på noe vis. Enten det eller se på muligheten for å lightboxe videoen.

Duckie:
Når du sier "å dele opp i to kolonner", mener du da contact og about? Og så ha to individuelle linker på de?
Game disconnected
pokemon's Avatar
Du må ha favicon, jeg hater når ikke det er favicon
Sitat av SveinKB Vis innlegg
Når det kommer til videoene, kan man dobbeltklikke for fullscreen etter at man har trykket på play. Jeg burde kanskje opplyse om dette på noe vis. Enten det eller se på muligheten for å lightboxe videoen.
Vis hele sitatet...
Da pleier det å være 2 firkanter inni hverandre med piler i mellom.
Digger siden, her har du gjort en veldig god jobb!

Angående fullskjerm, så fungerer det ikke å dobbeltklikke for meg på Vimeo-videoene. Ellers så har noen av Vimeo-videoene forskjellig avspiller - Tordenskjold & Kold har en "fullstendig" avspiller, mens Arctic Superstar ser ut til å bruke en lettere avspiller med bare en play/pause-knapp med fremdriftsindikator sentrert midt i bildet. Hvis mulig, så hadde det vært bedre med samme avspiller, og da gjerne med en fullskjermknapp.

Ellers så forstår ikke jeg som lekmann hva du har gjort med lyden i disse videoene, men hvis målgruppen din forstår dette så trenger det jo ikke være et problem
Sitat av steili Vis innlegg
Digger siden, her har du gjort en veldig god jobb!

Angående fullskjerm, så fungerer det ikke å dobbeltklikke for meg på Vimeo-videoene. Ellers så har noen av Vimeo-videoene forskjellig avspiller - Tordenskjold & Kold har en "fullstendig" avspiller, mens Arctic Superstar ser ut til å bruke en lettere avspiller med bare en play/pause-knapp med fremdriftsindikator sentrert midt i bildet. Hvis mulig, så hadde det vært bedre med samme avspiller, og da gjerne med en fullskjermknapp.

Ellers så forstår ikke jeg som lekmann hva du har gjort med lyden i disse videoene, men hvis målgruppen din forstår dette så trenger det jo ikke være et problem
Vis hele sitatet...
Takk for det!

Jeg må virkelig se på hvordan jeg skal løse avspillingen. Jeg har minimalt med lagringsplass hos host for å holde kostnadene nede. Jeg bruker en jquery-plugin som heter MasterSlider. Den har kun mulighet til å spille av "lokale" videoer, eller streame fra Vimeo eller YouTube.

Når det kommer til selve innholdet på siden, vil målgruppen min forstå hva det dreier som om. Kort fortalt er det en CV in en litt penere innpakning enn et A4 ark med tekst. Hver slide representerer prosjektet jeg har jobbet på, hva slags prosjekt det er (spillefilm, kortfilm, reklame, etc) og hva slags rolle jeg har spilt i produksjonen. (sound editor, sound designer, re-recording mixer, etc.)
En mulighet kan være å bruke det oppsettet du har nå som en "intro" til siden din, og så kan du ha en litt bedre oversikt på videoene under i et grid. Dette kan også være positivt hvis en arbeidsgiver (eller kunde) har lyst til å finne noe spesielt. Det kan også være positivt for å vise hvor mye du faktisk har gjort da en slider som du har nå kan gi et litt "lite" inntrykk, hvis du skjønner hva jeg mener. Dette kan dog bli vanskelig hvis du har et WP theme som ikke er lett å modifisere.

http://codropspz.tympanus.netdna-cdn.com/codrops/wp-content/uploads/2015/10/ImageGridEffects_Main.jpg
Boo-Boo,
Takk for input!
Jeg skal virkelig vurdere en slik løsning.

Har sett litt på denne pluginen for visual composer som jeg tror kan fungere fint.
Lurker since -05/04
Nemizz's Avatar
Jeg syntes det var knotete og navigere med de små høyre/venstre pilene. Etter jeg hadde trykket play på en video, måtte jeg refreshe siden for og kunne scrolle videre. Først etter jeg refreshet siden fant jeg ut at man måtte klikke på krysset, for og få lov til og scrolle videre.

"About" og "Contact" knappene, tar deg 5 cm ned på siden. Kanskje de kunne vært sløyfet? Blir også litt satt ut, når man klikker på contact eller about, etter og allerede ha klikket på den en gang, og det ikke skjer noen ting. Men kanskje det bare er meg som forventer en visuell reaksjon når man klikker på en knapp...
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Er det vanskelig å få til at man kan bruke piltastene for å gå til neste video osv? Eller at man bare kan klikke, holde inne og dra, på samme måte som galleriet på et nettbrett?