Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  80 21494
Sitat av hideout Vis innlegg
Den rapporten du henviser til er ikke utformet av FBI eller på noe tidspunkt henvist til av FBI er den(?)

Ingen jeg kjenner som bedriver kriminalitet online stoler blindt på Tor. Er vel en grunn til at alle slike forum selv om du må bruke Tor for å få tilgang henviser videre til PGP-kryptert samtaler når bestillinger o.l skal finne sted.

Ingen jeg kjenner som bedriver kriminalitet online, og hvertfall ikke som er god for de summene en av de antatte personene bak dpr er god for bruker en VPN som logger IP'er. Fleste som kjøper VPN tjenester velger vel og land som ikke samarbeider med USA, og sitter heller ikke på en ISP som er knyttet til sitt eget navn. Samme med landet de velger å sette opp serverene sine i. Om han ble tatt grunnet bruk av vpn som logget ip er det en gedigen fiasko. Jeg tviler sterkt. Utav siktelsen og lignende saker ser jeg på det som mer sansynlig at de har brukt mye lengre tid enn antatt for å finne serveren, hackere som har gått over til å bli informanter som har vært på innsiden og andre midler for å finne gode nok bevis til å knytte en person til serveren, spor dumskap har ført til, og ikke Tor akkurat.. Det ble omsatt for utrolige summer på SR, hittil er hva..2-3 personer arrestert?

Lite vits å diskutere, saken kommer vel opp om noen år, får se om noen bryr seg da og om din eventuelle teori stemmer.
Vis hele sitatet...
Du kan ikke stole på at en VPN-leverandør ikke logger eller samarbeider med USA... hvordan skal du være sikker på at de snakker sant? Det har jo allerede vært flere saker der VPN-leverandører har vist seg å være uærlige. Hvor mange land er det som ikke samarbeider med USA tror du egentlig?

Hvordan skal du leie nett med falsk ID? Da må du først skaffe en falsk ID og leie en bolig da? Bare der har du jo en kjemperisiko for å bli tatt!

Hadde du enda vært litt oppfinnsom og foreslått å surfe på andres åpne nett.

Du har jo ikke satt deg inn i hverken siktelsen eller rapporten jeg har linket til deg.

Men det er tydelig at du har alle svarene på hvordan du og vennene dine skal bli kriminelle masterminds. Jeg får bare ønske deg lykke til, det tror jeg trengs! Det er ikke noe mer å diskutere her ser jeg.
Tror du må ha missforstått meg ganske grovt.

Jeg mener selvsagt å surfe på andre sine nett. At du dro en konklusjon om at jeg mente å tegne abb. med falsk ID utav at jeg skriver 'man sitter ikke på en ISP som er knyttet til sitt eget navn' kan jeg nesten ikke ta på mi kappe.

Satt meg inn i både siktelsen og rapporten - Følg med på saken, se om det ikke blir hevdet av forsvaret at flere enn bare 1 person skjulte seg bak DPR. Og se om ikke denne etterforskningen startet før 2013. Fleste tiltalepunkta i siktelsen hans springer ut fra 2011, og du kan selv lese i siktelsen hans at "Since November of 2011, law enforcements agents participating in this case have made over 100 undercover buys of illegal narcotics." Man kan alltså annslå at etterforskningen allerede var igang November 2011. July 2013 har FBI lokalisert og fått domstolene til å skrive ut en rettsordre som gir de lov til å klone serveren så de kan studere den. Leser du videre kan du se alt arbeidet de har samlet frem til kloningen skjedde, så å tro at de bare brukte de noen måneder på å lokalisere den har jeg absolutt 0 tro på. Hvordan det å lese siktelsen kan gi deg tro på det selv om det teorietisk er mulig, skjønner jeg ikke. Det virker igrunn direkte ulogisk for meg at FBI gjennomfører undercover buys fra og med 2011 men ikke gjør noen forsøk å lokalisere kilden(serveren) før 2013.

Finst utallige betalingsvpner som ikke lagrer IP'er. De fleste som driver lyssky virksomhet liker russland/serbia/lithauen etc, ikke at det har så mye å si. De sammarbeider selvsagt når de får en rettsordre - noe som igjen har lite å si når sammarbeidet de får er tilgang til informasjon de ikke kan bruke til noe evt. dekryptere.

Sittet i saker hvor politiet har reist til Canada og hentet ut tusenvis av PGP-eposter fra et selvskap som sammarbeidet med politiet jeg, eneste de fikk var krypterte versionen som selskapet hadde tilgang til. Som ga politiet ingenting av verdi. I tilfellet med sverige hadde selskapet ikke lagret noe da de var blitt bedt av kunden(e) å ikke gjøre det. Skal ikke påstå at det gjør meg noe mer kvalifisert enn deg til å ha en mening, men den erfaringen jeg har med hvordan politiet jobber med online kriminalitet gjør at min teori er litt stikk i strid med din. Blir spennende å følge saken.
Selve lokaliseringen skjedde sannsynligvis bare fordi "sikkerhetshullet" ble oppdaget. Derfor jobbet de helt siden 2011 og fram til 2013, fordi de ikke hadde noen mulighet til å finne serveren. Da rapporten (ikke siktelsen, rapporten) kom ut så visste de hvordan de skulle gjennomføre identifisering av server lokalisering. Så gjennomførte de det. Jeg drar denne konklusjonen fordi siktelsen har utelatt informasjon om hvordan serveren ble lokalisert, men inneholder informasjon om hvordan de finner eieren ETTER å ha tatt kontroll over serveren. Det var nemlig fordi de fant VPN-ipen som koblet seg til serveren at de videre kunne finne hans ekte IP. Og ikke motsatt vei. Det er det som står i siktelsen.

Det er selvfølgelig ingen mulighet til å vite helt sikkert hva som har skjedd her, men etter å ha satt meg inn i begge deler, sett hvordan hele Tor forsvant i løpet av sammet måned, så tyder alt på at et gjennombrudd i avsløring av hidden services har forekommet, og at de nå, for alle nye tjenester som oppstår, kan identifisere dem i løpet av dager eller uker.

Igjen, du kan heller ikke vite om en VPN server holder løftene sine. Hvis vi kan lære noe av historien, så tyder mye på det motsatte.

Så må jeg til slutt bare beklage misforståelsen angående ISP.
Jeg tror virkelig at FBI, DEA, IRS og Homeland Security har personer som besitter samme kunnskap som personene som har utarbeidet den der rapporten gitt, og av åpenlyse grunner heller ville holde det innholdet skjult for omverden.

VPN han brukte sporet myndighetene til en internettcafe 500m en venn sitt hus, ikke hans. Det var mye flere og sterkere bevis som knyttet personen arrestert til nicket 'dpr'. Men ja, man kan lære av historien at det er utrolig at han ikke brukte en bedre tjeneste, selv om den tjenesten han brukte tvilsom hadde stått som et fellende bevis på egne bein. Knapt nok et indisium.

Saken viser igrunn hvor grundig og hvor mye arbeid, mennesker og informanter de har måtte bruke for å ta ned en slik side, de ressursene de har brukt siden 2011 er nok ikke få. Nå tok de ned den største siden og 4-5 nye eksisterer som direkte årsak av det. Hadde ikke følt meg så veldig utrygg på Tor hidden services eller at de kommer til å plukke ned side etter side grunnet dette 'sikkerhetshullet'. Da det krevest utrolig mye mer etterforskning enn en serverlokalisering, og siden jeg ikke har noe tro på at det tok de bare måneder.
Poenget mitt er at slik kunnskap ikke bare detter ned fra himmelen. Det er godt mulig de besitter samme kunnskap og har gjort det før rapporten kom ut, men det har nok vært en lang prosess å komme fram til løsningen. Nå spekulerer jeg som sagt i at de har løsningen, og kan bruke den igjen og igjen på alle hidden services. Jeg kjøper ikke ideen om at de nå må bruke 2 år på å finne sheep market. 2 år til på black market reloaded osv.

VPN han brukte sporet myndighetene til en internettcafe 500m en venn sitt hus, ikke hans. Det var mye flere og sterkere bevis som knyttet personen arrestert til nicket 'dpr'. Men ja, man kan lære av historien at det er utrolig at han ikke brukte en bedre tjeneste, selv om den tjenesten han brukte tvilsom hadde stått som et fellende bevis på egne bein. Knapt nok et indisium.
Vis hele sitatet...
Ja jeg vet det. Men dette er et av bevisene. Og nå må du gi deg... det er umulig å vite om tjenesten holder ord eller ikke... ! Det har vært tilfeller der VPN-tilbydere har brutt løfter, og derfor kan du aldri være sikker. Så enkelt er det.
Noen andre som har prolemer med å registrere seg på black market?
Får bare denne feil beskjeden..

"Sorry! Registrations are closed at the moment, due to needed upgrades."
Synes det er forkastelig at folk som deg skal rakke ned på andre på dette forumet ved slike spørsmål. Hvis du har lest der selv og vet grunnen, kunne du jo gjerne vært hjelpsom selv og forklare dette uten å ty til personangrep, trenger ikke å være kun han som sliter med dette.

Forøvrig tror jeg personlig at nedleggelsen av Silk Road ikke kommer til å ha mye å si for bitcoin/svartemarkedet på deep web i fremtiden. Det er blitt lagt ut mye informasjon om konkurrentene på nyheter rundt hele verden, noe som er god pr for denne bransjen, som majoriteten av folk ikke vet om at eksisterer fortsatt. Jeg tror ikke det tar langt tid før et av markedene når nivået Silk Road var på.
Sist endret av Dantello; 9. oktober 2013 kl. 18:48.
Crazy_Bitch: Unødvendig kommentar, ta heller å bidra med noe positivt eller hold kjeft hvis du ikke har noe fornuftig å si. Så blir det litt bedre stemning her på forumet

bacardi: Du er ikke alene om det. Men du kan registrere deg på Sheep marketplace, bra utvalg der.

Funfact: Et par dager etter at Silk Road ble lagt ned opprettet jeg en bruker på sheep marketplace. Da var det omtrent 2600 listings under kategorien drugs. Nå begynner det å nærme seg 3000, har tilogmed kommet et par listings på liquid LSD, så det du sier Dantello stemmer nok veldig godt.
Sitat av mathiasxx94 Vis innlegg
Crazy_Bitch: Unødvendig kommentar, ta heller å bidra med noe positivt eller hold kjeft hvis du ikke har noe fornuftig å si. Så blir det litt bedre stemning her på forumet

bacardi: Du er ikke alene om det. Men du kan registrere deg på Sheep marketplace, bra utvalg der.

Funfact: Et par dager etter at Silk Road ble lagt ned opprettet jeg en bruker på sheep marketplace. Da var det omtrent 2600 listings under kategorien drugs. Nå begynner det å nærme seg 3000, har tilogmed kommet et par listings på liquid LSD, så det du sier Dantello stemmer nok veldig godt.
Vis hele sitatet...
Da kan det vel være lurt å investere i litt bitcoins da..
a.c.a.b , de ødelegger heletiden,får man ha de morro idag? NEI. alle de f festen jeg har vert på har de stoppa. Dumt at en sån tulling som det der skal ødelegge for alle andre,altid en eller annen premiedust som ødelegger for resten... satser på det kommer noe lignende etterhvert da..
Sitat av lokemeister Vis innlegg
a.c.a.b , de ødelegger heletiden,får man ha de morro idag? NEI. alle de f festen jeg har vert på har de stoppa. Dumt at en sån tulling som det der skal ødelegge for alle andre,altid en eller annen premiedust som ødelegger for resten... satser på det kommer noe lignende etterhvert da..
Vis hele sitatet...
Hadde det ikke vært for "han tullingen der" ville ikke Silk Road eksistert, smartass.
Alle dere som har en kompis som har bestilt derfra... Hvordan bestiller (bestilte) man fra Silk Road? Bare hjem i egen postkasse? Uten å få uniformert personell på døra?
Sist endret av EnPoseBananer; 16. oktober 2013 kl. 13:09.
Sitat av EnPoseBananer Vis innlegg
Alle dere som har en kompis som har bestilt derfra... Hvordan bestiller (bestilte) man fra Silk Road? Bare hjem i egen postkasse? Uten å få uniformert personell på døra?
Vis hele sitatet...
Enten til fake postkasse eller seg selv.
Om du er superparanoid setter du opp en falsk postkasse, dette burde du spessielt gjøre om du skal bestille fra det store utland. Innenlandspost er stort sett ikke noe problem, har brukt egen adresse til både cannabis, lsd og anabole steroider.
Sitat av EnPoseBananer Vis innlegg
Alle dere som har en kompis som har bestilt derfra... Hvordan bestiller (bestilte) man fra Silk Road? Bare hjem i egen postkasse? Uten å få uniformert personell på døra?
Vis hele sitatet...
I sommer bestilte jeg til en falsk postkasse alt fra utlandet 6/6 pakker kom frem uten problem. Jeg er ihvertfall ferdig med å like rundt å lete etter shady dealere.. Silkroad har alt man kan ønske, kvalitetssikret og billig!
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
I sommer bestilte jeg til en falsk postkasse alt fra utlandet 6/6 pakker kom frem uten problem. Jeg er ihvertfall ferdig med å like rundt å lete etter shady dealere.. Silkroad har alt man kan ønske, kvalitetssikret og billig!
Vis hele sitatet...
Hvordan skaffer du deg falsk postkasse? Rent teoretisk selvsagt.
Sitat av belisarius Vis innlegg
Hvordan skaffer du deg falsk postkasse? Rent teoretisk selvsagt.
Vis hele sitatet...

Kjøper en postkasse. Henger opp på random postkassestativ med falskt navn. Bestiller varer til navnet og adressen på postkassen.

Enklest i byer eller på store postkassestativ.
I dag har Black Market Reloaded stengt fordi kildekoden har lekt ut på nett. Det skal visstnok ha vært administratoren bak VPN serveren som har snoket i filene. http://www.reddit.com/r/Bitcoin/comm...ses_its_doors/

Da er det vel bare Sheep Market igjen da eller? Har ikke vært der selv enda, men hørte de også hadde hatt noen problemer med sikkerheten.
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Kjøper en postkasse. Henger opp på random postkassestativ med falskt navn. Bestiller varer til navnet og adressen på postkassen.

Enklest i byer eller på store postkassestativ.
Vis hele sitatet...
Må ikke adressen registreres eller noe sånt? Visste ikke at det bare var å henge opp ei kasse.
Sitat av Warz Vis innlegg
I dag har Black Market Reloaded stengt fordi kildekoden har lekt ut på nett. Det skal visstnok ha vært administratoren bak VPN serveren som har snoket i filene. http://www.reddit.com/r/Bitcoin/comm...ses_its_doors/

Da er det vel bare Sheep Market igjen da eller? Har ikke vært der selv enda, men hørte de også hadde hatt noen problemer med sikkerheten.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det et problem at kildekoden har lekket ut? Jeg mener, ville det ikke være bedre om koden var åpen slik at alle kunne analysere den og tette hull før de ble et problem enn at bare de med ekstreme ressurser og kompetanse (sånn som NSA) kan finne den?
Sitat av belisarius Vis innlegg
Må ikke adressen registreres eller noe sånt? Visste ikke at det bare var å henge opp ei kasse.
Vis hele sitatet...
Jeg jobbet som postmann før og min erfaring er i hvertfall at så lenge vi finner en postkasse og den har navn som stemmer overens med det som står på brevet/pakken, så putter vi posten der.

Det skal egentlig meldes om adresseendring, men i praksis er det ingen som sjekker det. Mulig det finnes enkelte nazi postmenn som er veldig nøye på sånt, men tror du skal ha en bra dose med uflaks da. Husk at postmenn har mye post som skal ut og de er veldig glad hvis noen faktisk klarer å få navn/adresse skrevet tydelig på sin postkasse. Du skulle bare visst hvor mange som hverken har navn eller adresse på kassen og det er ikke lett å finne fram i blant. Postmenn har nok å styre med der så jeg tviler på at noen gidder å sjekke nøye om du faktisk finnes / har adresse der. Så lenge du har postkassen sammen med mange andre (og ikke stående for seg selv, da vil nok postmann stusse litt hvis huset mangler) burde det gå bra.

Hvis det kom pakker så vurderte jeg om pakkene var for store til å passe i postkassen eller ikke, de pakkene som var for store skrev jeg hentelapp på og tok med til postkontoret.

Det du må derfor passe på at postkassen er stor nok.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Hvorfor er det et problem at kildekoden har lekket ut? Jeg mener, ville det ikke være bedre om koden var åpen slik at alle kunne analysere den og tette hull før de ble et problem enn at bare de med ekstreme ressurser og kompetanse (sånn som NSA) kan finne den?
Vis hele sitatet...
Hah, godt spørsmål. I følge eieren så hadde noen klart å finne ut koderens identitet, men han påstår at det ikke er han. Kanskje det er han likevel? Eller kanskje han bare er redd for at det skal være et sikkerhetshull han ikke har oppdaget i koden og derfor stenger inntill videre?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Lil J Vis innlegg
Men jeg som hadde bitcoins på kontoen min på silk road.......!!!
Vis hele sitatet...
Og disse kommer ikke inn på konto i sr 2.0?
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Tror nok de er trygt i lomma til FBI
Hva er greia med falsk postkasse? Like stor sjangse for at det blir stoppet i tollen, er det straffbart nok til å ta seg bryet legger de en pakke i postkassen og overvåker den til du kommer og henter pakken og arresterer deg. Er det et par gram iverksetter dem nok ikke akkurat nokas-jakten på deg..men postkassen forsvinner og du har brukt evig tid på noe du da likesågodt kunne kjøpt innenlands(?)
Sitat av hideout Vis innlegg
Hva er greia med falsk postkasse? Like stor sjangse for at det blir stoppet i tollen, er det straffbart nok til å ta seg bryet legger de en pakke i postkassen og overvåker den til du kommer og henter pakken og arresterer deg. Er det et par gram iverksetter dem nok ikke akkurat nokas-jakten på deg..men postkassen forsvinner og du har brukt evig tid på noe du da likesågodt kunne kjøpt innenlands(?)
Vis hele sitatet...
Greia er at du ikke får det på rullebladet eller må betale bot.
Tviler sterkt på at politiet kommer til å overvåke en postkasse for litt narkotika(dog, man vet aldri med politiet i Norge), men huseier/blokkeier kan finne på å gjøre det hvis han oppdager en ny postkasse som plutselig blir satt opp. Innelandsmarkedet i Norge er dessuten veldig snevert(snakker vi netthandel?).. jeg vet ialefall ikke om noen norske sider som selger godsaker over nett.
Sist endret av pkk1990; 30. desember 2013 kl. 02:29.
For 'litt' narkotika gjør dem nok ikke det, hvertfall ikke i storbyene. Men er det snakk om litt kvantum, så gjør dem selvsagt det.
Bestiller du fra deepweb og bruker kryptering så kan du likeså bestille det rett hjem i din egen postkasse og nekte for å ha bestilt det. Verre og forklare hvorfor du går å sjekker en postkasse med en falsk ID på om du ikke har noe med det å gjøre.

Innenlandsmarkedet i Norge er ganske utbredt det, ville aldri funnet på å bestilt noe narkotika fra utlandet. a) Du må vente 10-14 dager+, b) Du har bestilt noe hvor det er helt russisk rulett om det kommer en pakke eller en innkallelse til avhør i posten, c) Silkroad og andre markedsplasser samt bitcoin blir begge brukt grunnet intensjon om total anonymitet, noe som har ført til 2 markedsplasser har ranet alle sine kunder for over 100 mill usd dollars uten at noen vet hvem som har pengene, og ingen vil noensinne se pengene sine igjen. En trend som bare ser ut til og fortsette
Sitat av hideout Vis innlegg
For 'litt' narkotika gjør dem nok ikke det, hvertfall ikke i storbyene. Men er det snakk om litt kvantum, så gjør dem selvsagt det.
Bestiller du fra deepweb og bruker kryptering så kan du likeså bestille det rett hjem i din egen postkasse og nekte for å ha bestilt det. Verre og forklare hvorfor du går å sjekker en postkasse med en falsk ID på om du ikke har noe med det å gjøre.
Vis hele sitatet...
Politiet troppet faktisk opp på døren min og tok med seg både meg og min stasjonære PC når jeg hadde bestilt noe narko i posten(smått til personlig bruk). Jeg ble strippa og plassert på cella i et par timer til de hadde fått ransaket ferdig leiligheten min. Etter noen måneder var jeg dritt lei og (dum som jeg var) innrømte bestillingen for å få tilbake PCen min.

Jeg hadde hatt en del med dem å gjøre fra før, og jeg var vel 16-17 år på den tiden så de skulle nok overdrive litt ekstra for å statuere et eksempel.
Hjem til deg kommer de selvsagt, og pcen din kan de beslaglegge, de speiler dog bare hardisken din, så kan du få den tilbake..
Sitat av hideout Vis innlegg
Hjem til deg kommer de selvsagt, og pcen din kan de beslaglegge, de speiler dog bare hardisken din, så kan du få den tilbake..
Vis hele sitatet...
Det er sikkert riktig at de bare speiler hardisken mtp. jeg ikke hadde kryptert den, men jeg etterspurte den flere ganger uten hell. Jeg fikk bare beskjed om at de ikke var ferdig med den. Sikkert bare for å være jævlige fordi jeg nektet å innrømme at jeg hadde bestilt pakken.