Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 597
Jeg kunne 8. januar lese dette i Stavanger aftenblad:
http://aftenbladet.no/nyheter/okonom...ticleID=108458

Det handler om det sveitsiske selskapet yesmoke.com
De tilbyr røyk til ca. 10kr pr. 20pakning. De sender over hele verden. også Norge.
Salger fåregår fra et såkalt bonded warehouse og er derfor helt lovlig.
En del av "trikset" er at de kun sender deg 2 20pakninger pr. dag. Og disse sendes innpakket som bøker.

Dette hørtes jo fint ut tenkte jeg og bestilte 1kartong marlboro.

Dagen etter leser jeg dette i avisen:
http://aftenbladet.no/nyheter/articl...ticleID=108590

FAEN....
Jaja, der røyk det. Trodde endelig jeg skulle få sigaretter utenat Staten sitter igjen med alle pengene mine.
Men jeg gir meg ikke.
Ifølge yesmoke.com så blir alle pakker du ikke avhenter sendt tilbake. Du vil så få hele beløpet tilbakebetalt.
Og de kan lite trolig stoppe alle pakkene!!!
Tenkt at du bestiller 1kartong. Denne blir sendt som 5 seperate pakker, en hver dag med 2 20pakninger i hver.
Og jeg er ikke den eneste som bestiller. Bare den ene dager etter at dette sto i avisen ble det beslaglagt 5000sigaretter. Og flere bestillinger kommer siden det sto om yesmoke i avisen.

Hentet fra yesmoke.som:

In case of request for duty tax, the customer can REJECT THE PACKAGE AND NOT SIGN THE RECEPTION RECEIPT. The package will automatically be returned to sender and the shipping costs will be charged to Otamedia. The buyer must inform that the package was returned in writing to the following e-mail address: . The order number must be enchlosed. The buyer will receive the refund of the entire amount paid to us.
Bank payment: the transfer expenses will be charged to you.

Lykke til hvis noen vil prøve.
Gir lyd fra meg om mine pakker kommer igjennom.

Mvh.
JoyKiller
Better than thou.
Hva med å følge med på nFF. Og lese tråden som allerede har blitt satt igang om dette?