Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: RR. Gøy, eller?
RR er fremdeles fantastisk! *knips-knips* 11 22,00%
RR er kjempegøy, men jeg skulle ønske at de kunne skru ned tempoet et par-tre hakk. 8 16,00%
Det hender nå og da at RR er gøy, men det var absolutt mye bedre før. 16 32,00%
Det er på høy tid at de legger ned sendingen og finner på noe annet. 6 12,00%
Jeg har aldri skjønt greiene med RR og hører på andre ting. 9 18,00%
Stemmegivere: 50. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  4 4187
Jeg var en blodfan av RR. Jeg har hørt alle sendingene fra 2006-2015 minst tre ganger, og synes de tre hadde en perfekt blanding av sjarme, humor og tøv og gledet meg til hver nye sending. Nå klarer jeg omtrent ikke å høre på dem lengre. Det virker som om de har gått fullstendig tomme for nye ideer, og for å kompensere for dette erstatter de humoren med roping og å snakke i munnen på hverandre absolutt hele tiden fordi de tror at "mer energi og tempo" er det samme som lettbeinthet. Roping og aggresjon er et humorelement som kan fungere (Atle Antonsen er flink til dette) men ikke når det skjer ti ganger i løpet av en times sending.

Det er åpenbart at de forbereder seg mindre og mindre til sendingene i og med at de forhåndsskrevne og innspilte sketsjene omtrent er borte. At de er blitt kjendiser påvirker også måten de opptrer på og sjarmen og selvironien er erstattet med bråkjekkaseri og metahumor. Jeg er blitt ti år eldre siden de startet men merker at det som før var gøy nå bare fører til at jeg blir sliten i øra.

Hva syns dere? Syns du fremdeles, ti år senere at det er gøy at Tore roper "IGOR!" hver gang Bjarte sier "I går..", eller begynner du å bli smålei av hele greiene?
Jeg har ikke hørt på RR på et par år, men jeg sier fortsatt postkasse når jeg hører ordet.

Så har jeg vokst opp i en gjeng hvor vi alltid kommenterer når folk sier noe feil, så det gjør meg ingenting. Og kanskje er det enklere å like programmet fordi jeg ikke har hørt det på en stund. Jeg får prøve å høre noen podkast-episoder for å se hva jeg mener om dagens RR.
Hører fortsatt på hver dag, men føler det er noe som mangler i de nye sesongen. Uten at jeg helt kan sette fingeren på hva som mangler.
Lurker since -05/04
Nemizz's Avatar
De var bedre før. Jeg synes at de følger "manus" for mye. Hadde blitt bedre radio om de snakket litt friere, og så hvor samtalen tok veien. Det er helt ok at de ikke har alle sketsjene de hadde før. Jeg synes IGOR og ALLA humoren er morsom, så lenge det ikke blir alt for mye. Bare jeg som synes denne sesongen var frisk, i motsetning til fjordårets? Frityrkoker og greier.

Håper de stenger RR, så de kan lage ny og bedre underholdnings radio, utenfor de rammene de har nå.
Virker som om lufta har gått ut av ballongen.
Hva med og sende Bjarte, eller en fra westerdals, til p4 sine kontorer, for så og kaste kongler på vinduet til p4 mens de kjører radiorulett?

Før fikk jeg alltid med meg hver eneste episode de sendte, og fulgte med entusiastisk. Nå hører jeg fortsatt på dem, men bare hvis det passer seg slik.

Postkasse, og fingern i nesa.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hva syns dere? Syns du fremdeles, ti år senere at det er gøy at Tore roper "IGOR!" hver gang Bjarte sier "I går..", eller begynner du å bli smålei av hele greiene?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke hørt noe fra årets sesong, men ble nettopp ferdig med fjorårets (hører gjennom alle podkastepisodene), og jeg må innrømme at jeg syns overnevnte frase er morsom. Men ikke hveeer gang.

De siste årene har vært preget av at enkelte av spaltene ikke helt har funket, noe som kanskje har senket kvaliteten på resten av programmet. Når det er sagt syns jeg alt utenom disse spaltene fortsatt er morsomt, måten de snakker seg bort og dynamikken med Bjarte og Tore vs. Steinar funker fortsatt på meg.

Helt i starten syns jeg ofte de forhåndsskrevne sketsjene var morsomme, men det var fordi de gjorde mer enn de faste karakterene som går igjen og igjen nå. De lekte blant annet med dokumentarsjangeren, noe jeg syns funket. Enkelte av sketsjene er tidvis morsomme, hvis de klarer å vri de nok bort fra sine faste mønstre.