Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  617 111037
Min største og første var vel da meg og en kamerat holdt på med riflepatron krutt fra en gammel krag. (Var vel også første gangen vi holdt på med krutt.)
Vi hadde samlet opp alt kruttet i et Nora-glass og skulle bare frakte det fra kjelleren og opp til verkstedet hvor vi skulle mekke beholderen til bomba. Dum som jeg var så putta jeg 9v. batteriet oppi glasset og noen avbitere og slikt. (hadde masse annet drit i lomme og gadd ikke gå 2 ganger.) Idet vi kom til døra så kom det masse gul røyk fra glasset og jeg bare pælma det ifra meg og holdt meg for ørene! Var jo sikker på at det kom til å eksplodere, men det gjorde det ikke. Det bare brant med en gulaktig røyk. Var vel en mektig lærepenge. Og at det kunne gått MYE verre enn det gikk.
▼ ... over en uke senere ... ▼
kan vel skrive min første post her da

var nyttårsaften i 05/06 og jeg og en kompis var nede på veien og fyrte raketter ut på den islagte fjorden
Da det var veldig kaldt var det veldig vanskeligt å stappe rakketene ned i grøftekanten fordi den var dypfryst ( selsagt) . Jeg tok i og stappa den siste raketta mi nedi, tente på og sto 1 meter i fra . Jeg skjønte liksom ikke hvorfor den ikke gikk opp, slik som de andre og begynte å gå bakover. Plutselig sa det pang!
Heldigvis ble ingen av oss truffet av glør, knust is osv, men ble ganske skjelven :P
Har andre, men de er så ubetydlige :P
eneste som kanskje er verdt å si er vel da jeg og en kompis skulle lage en liten fyrstikkbombe: 2 fyrstikkesker, en halv dorull-rullsak og masse tennvæske.. Funker utrolig bra som fakkel
yeah, mitt første uhell
i dag klarte jeg å velte et glasset med Hmtd i isbadet mitt :/
ble vel tilsammen 2g Hmtd
men har ikke hatt noen andre uhell heldig vis
kom på noe som skjedde med meg en gang da jeg skulle skylle ut syra fra AP en min...
Filteret røk, og allt gikk i vasken
Sitat av Masclet Vis innlegg
kom på noe som skjedde med meg en gang da jeg skulle skylle ut syra fra AP en min...
Filteret røk, og allt gikk i vasken
Vis hele sitatet...
Høres kjent ut. Minner meg om første gang jeg skulle syntetisere AP, og jeg gikk ut fra 1/3 av megalomaniaforholdene. En allerede liten batch endte opp på størrelse med et fyrstikkhode når filteret revna. Men hey, det smalt i alle fall, og jeg hadde lagd AP, så jeg var fornøyd. Senere har jeg kjøpt sterkere kaffefilter og brukt to.
Sitat av Masclet Vis innlegg
kom på noe som skjedde med meg en gang da jeg skulle skylle ut syra fra AP en min...
Filteret røk, og allt gikk i vasken
Vis hele sitatet...
jeg klarte og søle bort 30g på den måten jeg men etter det gjorde jeg som forumet sa "bruk to filtere" og etter det har det aldri hendt igjen
Det var vel da jeg blåste flammer, jeg svelgte litt av tennvesken, 2 dager senere fikk jeg drit vondt i lungene, når jeg bevegde på meg fikk jeg utrolig vondt.
Sitat av spudfarm Vis innlegg
jeg klarte og søle bort 30g på den måten jeg men etter det gjorde jeg som forumet sa "bruk to filtere" og etter det har det aldri hendt igjen
Vis hele sitatet...
Jeg mista vel rundt 15 til 30 gram jeg og
Jeg brukte et kaffefilter. Nå bruker jeg et kaffefilter i et slags annet filter som det er meningen at kaffefiltere skal være i for å ikke ryke
Fikk høre en historie i dag som var direkte skremmende!

To relativt unge gutter sto og mekket en stor rørbombe.
Det var et 3" stålrør som var 20-30 cm langt
Men de hadde ikke nok krutt til å fylle stålrøret helt opp til toppen. Da kom den ene på at det ville være en god idè å hente vinkelsliperen så de kunne kutte av toppen på beholderen, for så å sveise på lokket lengre nede på beholderen. Uten å tenke på at den var nesten fylt opp til randen med flash.

Heldigvis fikk "Djammen", en bruker på forumet, stoppet disse idiotene i siste liten da han ble oppringt av den ene "bombemakeren" som bokstavelig talt stod med vinkelsliperen i hendene.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Fikk høre en historie i dag som var direkte skremmende!

To relativt unge gutter sto og mekket en stor rørbombe.
Det var et 3" stålrør som var 20-30 cm langt
Men de hadde ikke nok krutt til å fylle stålrøret helt opp til toppen. Da kom den ene på at det ville være en god idè å hente vinkelsliperen så de kunne kutte av toppen på beholderen, for så å sveise på lokket lengre nede på beholderen. Uten å tenke på at den var nesten fylt opp til randen med flash.

Heldigvis fikk "Djammen", en bruker på forumet, stoppet disse idiotene i siste liten da han ble oppringt av den ene "bombemakeren" som bokstavelig talt stod med vinkelsliperen i hendene.
Vis hele sitatet...
Å FY FAEN ! er en veldig god grunn til at ikke nobber skal drive med sånt !
det er utrolig at de klarte å lage flash uten å drepe seg selv også !
kjempe bra at du fikk de til å stoppe Djammen
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Jeg håper f@en meg at Djammen nå har "beslaglagt" alle kjemikaliene til disse drittungene.. Med mindre de bare hadde voldtatt no fyrverkeri, som virker mest sannsynlig i dette tilfellet mtp. IQ-nivået deres!
Det endte med at Djammen måtte haste opp til stedet hvor de holdt til for være sikker på at dagen ikke endte med død og forferdelse.
Ingen kjemikalier ble konfiskert pga. at bomben var laget av demontert fyrverkeri.

I tillegg til det jeg nevnte i den første posten så ble det også foreslått å sveise på bomben etter at den var ferdig.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Det endte med at Djammen måtte haste opp til stedet hvor de holdt til for være sikker på at dagen ikke endte med død og forferdelse.
Ingen kjemikalier ble konfiskert pga. at bomben var laget av demontert fyrverkeri.

I tillegg til det jeg nevnte i den første posten så ble det også foreslått å sveise på bomben etter at den var ferdig.
Vis hele sitatet...
dette er en veldig seriøs sak faktisk! den bomba ville laget noen enorme splint skader og eventuelt (mest sannsynlig) DØD, noe INGEN fortjener. binladen og de gutta er det eneste unntaket.
Var det ikke djammen som også nooba seg ut max for ikke lenge siden? Blasta sin egen hånd eller noe?
Jepp, det stemmer!
Minn meg på å holde meg unna den spesifikke delen av landet.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Djammen redda seriøst livene til de guttene, for de ville meget mulig dødd på flekken, eller etter flekken, av blodtap ellernoe lignende.

Men hvor er det blitt av inteligensnivået til de guttene?

Og Djammen, var det de samme som tente lunta de uten at du så det?
Går kjappere tryggere og billigere viss du bare avliver de når de såver...

Anngående AP filter problemet, så vil jeg gi litt tips...
Kapp av toppen på 1,5 liter brusflasker, og vreng kaffefiltrene over kanten og kjør på.
Det jeg gjør... Har noen gang revna da jeg brukte dårlige filtre, men jeg mistet aldri noe...
En annen fordel, er at det ser du hvor mye du har vasket med...
når du har brukt 1 liter vann, så må du tømme...
Sitat av Up Vis innlegg
Djammen redda seriøst livene til de guttene, for de ville meget mulig dødd på flekken, eller etter flekken, av blodtap ellernoe lignende.

Men hvor er det blitt av inteligensnivået til de guttene?

Og Djammen, var det de samme som tente lunta de uten at du så det?
Går kjappere tryggere og billigere viss du bare avliver de når de såver...

Anngående AP filter problemet, så vil jeg gi litt tips...
Kapp av toppen på 1,5 liter brusflasker, og vreng kaffefiltrene over kanten og kjør på.
Det jeg gjør... Har noen gang revna da jeg brukte dårlige filtre, men jeg mistet aldri noe...
En annen fordel, er at det ser du hvor mye du har vasket med...
når du har brukt 1 liter vann, så må du tømme...
Vis hele sitatet...
Det begynte jeg også å gjøre, mulig jeg fikk tips av deg eller min ellers lite kreative hjerne kom på det selv. Funker fjellstøtt, spesielt med to filter!

Synes vi burde få høre storyen fra Djammen selv jeg, med mindre gjengen har vært ute på nye eventyr og de er døde alle som én.
Neida, Djammen lever. Vi pleier å trene sammen så jeg skal spør om han kunne tenke seg å fortelle historien selv.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Bjølg Vis innlegg
Det begynte jeg også å gjøre, mulig jeg fikk tips av deg eller min ellers lite kreative hjerne kom på det selv. Funker fjellstøtt, spesielt med to filter!

Synes vi burde få høre storyen fra Djammen selv jeg, med mindre gjengen har vært ute på nye eventyr og de er døde alle som én.
Vis hele sitatet...
Kan være du kom på det selv, men jeg er ganske sikker på at jeg også har fortalt det, i gammle dager, for da var vi altid nuskjerrige på hvordan værandre gjorde ting
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har ikke hatt noen tabber innen pyroteknikk enda (heldigvis), men har hatt et uhell innen kjemi generelt, hvis det teller.

Uansett, jeg skulle teste Blue Bottle eksperimentet. Hadde på meg vernehansker, beskyttelses briller og hadde satt opp glass og alt jeg trengte. Jeg trodde at jeg hadde tenkt på alt, tydeligvis ikke.

Det startet greit med å blande alle ingrediensene, men når jeg skulle helle metylenblått løsningen over i en kolbe, klarte jeg å søle litt på kjøkkenbenken. Det var utrolig lite metylenblått, likevel tok det meg ca. 30 minutter med hard skrubbing og mye vaskemiddel for å få alt helt bort.

Heldigvis gikk det bort, så nå gjør jeg heller Blue Bottle eksperimentet et sted der det er ingen fare for å søle.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Noen som kjenner seg igjen og har en erfaring og dele fra nyttårsaften 2007?
http://www.youtube.com/watch?v=pUZxV...ture=rec-HM-r2
Da vi fyrte opp raketter på nyttårsaften for noen år siden hadde vi kjøpt inn masse godsaker, men det var en som toppet alt. Den største raketten jeg hadde sett og som alle gledet seg til. Da vi tente på, gikk alle litt unna. Den tente.. begynte å lette.. ca 1 meter over bakken sa det PANG.

Heldigvis stod alle et stykke unna og ingen ble skadd, men det var enorm ned tur for en 12-13 åring
Up, den eide:P

Har egentlig ikke hatt noen uhell men fyrverkeri, men en kompis klarte å tenne på en bombe inne. Masse random krutt fra random fyrverkeri, og sånne kuler som gnistrer. Grunnen til uhellet var at han skulle sjekke om lunten brant. Hvorfor ikke trekke den ut liksom:P
Hehe kom til å tenke på at jeg hadde et lite uhell i fjord på nyttår , satt ikke oppskytingsrøret til den allerstørste pinneraketten helt beint noe som endte med at raketten gikk skjeift og nesten traff huset til Læreren min

tror de er 2-3 årsiden da bror min kjøpte en ganske stor rakett som svea selger , den fucka seg litt til
den gikk bare ut av røret og landet på bakken så gikk den rett mot huset til en venn av meg :/

Men de mest idotiske jeg har hørt var at en som jeg kjenner hadde tent på et batteri og stod ikke så langt i fra de,
men så veltet de og han sprang inn i en garasje så begynte bateriet å skyte inni garasjen :/
Kom nylig på en skikkelig brøler jeg og en venn presterte å gjennomføre da vi var henholdsvis ni og elleve år (hvorav jeg var den yngste). Vi hadde fått rappet til oss signalskuddpenna til onkelen min, og denne måtte da selvfølgelig prøves. Det var tidlig vinter, og det lå så vidt litt snø på bakken. Vi stilte oss på toppen av den lokale akebakken, og tenkte å skyte ut blusset slik at det lyste opp fint over husene som lå rundt hundre meter lenger ned. Her feilberegnet vi grovt, og det endte opp med at blusset fikk en helt elendig bane og endte under Volvoen til en av nabolagets mindre glade menn.

Han var selvfølgelig på vei ut til bilen i dette øyeblikket, og når han ser noe som ligger under bilen og lyser kraftig grønt får han et ansiktsuttrykk jeg aldri vil glemme. I det han ser opp på oss, to gnomer som står der og gjør noe som best kan beskrives som å glise og vise tegn til panikk, legger han sammen to og to og skjønner at det er oss. Da løp vi ganske lenge, egentlig, og bestemte oss for å ikke prøve den nødpenna igjen. Det varte selvfølgelig ikke lenge før den ble brukt igjen, men da uten failure.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Haha! Alt som mangla der, Bjølg, er at bensintanken hadde eksplodert i slow motion!
Hmm, 2 pyro fails jeg kommer på i farten,
1. Under produksjon av KSNU tok underholdningen overhånd, og det brant seg. /(ganske stor dose, så garasjen ble fylt med røyk )

2. Hadde kjøpt fet rakett, og skulle sende den opp, da vi fant ut at pinnen var knekt. I stedefor å prøve seg på en tvilsom tape opperasjon fikk noen ideen at man kunne lene den opp mot en stein i stedefor, dette gikk dårlig, da raketten bare tippet over steinen og gikk av gårde i høy hastighet mot naboenes hus før den traff veggen deres, og sprengtes på plenen. Stor eksplosjon, men demper at den gikk av på bakken, var av type 500 kroners rakett.
Jeg var hos naboen en gang da jeg var ca 5 år. De satt en pinnerakett i ett rør, og da han tente på så kanta røret og det var retta mot meg.
Og det fløy rett over huet mitt og knuste vinduet bak meg. Det var bare snakk om centimeter så hadde jeg dødd/hardt skada. Hadde fyrverk googles! :P
Min største tabbe var da jeg fylte en patronhylse med krutt, la en lunte i og moste igjen tuppen. Da viste det seg at lunta brandt opp før jeg fikk flyttet meg i det hele tatt, så jeg fikk en gigantisk flamme rett foran trynet:P

Heldigvis fikk jeg ikke noen alvorlige skader, det kom ingen splinter, jeg fikk bare hele trynet dekka av små sår etter partikler som hadde kommet ut av patronen:P
kom akruratt på de verste uhelle jeg har hatt
Hele hendelsen skjedde en kald november etter midag i år ,
jeg hadde stått og eksprimentert litt med kaliumpermanganat dog kun 3%konsentrert
så når jeg var ferdig så bare kastet hele dritten fra terassen ,
Gjorde de Pga at de aldri pleier å stå bil der , Men jo da den helt nye bilen til brormin stod der som er HELT HVIT
og noe av de verste er at jeg ikke oppdaget at jeg hadde gjort de før etter 2t,
vel vel etter 7-8 timer med helt frosne fingrer og med alt formye gnikking så var de ikke så mye farge i gjend , men du kan forsatt se flekkene på bilen :S
så de jeg lærte er : DONT FUCK WHIT POTASSIUM PERMANGANATE!
Ikke noe edit. :P

den nyttårsaftenen som var så klarte jeg og smelle en rakett rett ved siden av meg så jeg begynte og blø i øret. Etter det så får jeg vondt i øret ca hver dag, og kan ikke bruke sånn pelle seg i øret ting, da får jeg ekstremt øreverk og begynner og blø :P
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Haha, iskaffe. Kaliumpermanganat er nesten like utrivelig som jod. Halve gulvet og deler av benken i gamle biolabben på Røra fabrikker er fullt av fine, brungule flekker som en følge av det/meg som ville "låne".
Sist endret av BomberMan; 24. desember 2008 kl. 11:47.
Man lærer av sine feil feil. Uheldigvis har jeg ikke gjort så mange feil enda så jeg vet ikke så mye.

Men i alle fall, det dummeste jeg har gjort hittil var og tømme litt over en halv liter bensin på ett berg i en skog.
Jeg og søskenbarnet mitt som hadde den genialt smarte idéen (...) tenkte at det var moro og tenne det på.

Bensinen spredte seg godt utover berget, det brant godt og herregud det kom mye røyk. Vi var livredde noen skulle tro det var en skogbrann og noen skulle komme og sjekke siden vi hadde med oss en hel koffert med lunter og fyrverkeri (Oppbevart langt unna flammene!).

Det var kanskje ikke så farlig men vi ble ganske redde, spesielt siden vi ikke fikk slokket flammene. Fikk en god del mer respekt for bensin etter på og hvor vanskelig det er og slokke.
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Mitt nærmeste uhell de siste 3 årene.(...)
(lagre som, 6,5mb)
Sist endret av Sgt. Pepper; 25. desember 2008 kl. 15:01.
Husker jeg skulle lage en liten bombe og skjekke kraften på eventuelle splinter.
Tok et papprør og fylte det på ca 50-60g flash la papprøret inni et enda større men veldig tynt alurør og i mellom papprøret og alurøret lå det skruer å spiker.

avfyringa gikk ut på å trykke på en knapp, så skulle det gå 5sekunder før den sprengte. men jeg hadde brukt for mye krutt tennmekanismen så den sprengte med en gang jeg trykka på knappen... bomba lå i et svært trerør for å se hvor langt inn i treet skruene gikk, så jeg sto med hodet over bomba inne i et rør på ca 1m i diameter
Trykte på knappen og booom, smalt som faen og kammeraten min sa noe, men hørte det så vidt, hørte han laaangt inni huet på en måte.
Flaks for meg så gikk ikke selve bomba av, da hadde jeg ikke sitti her i dag. Fyrte av hovedbomba litt etter og da sto det skruer og spiker borra inn i sidene på røret...

kan nevne en annen tabbe også...

Papprør med ca 30g flash, gravde et lite hull i grusen, la bomba nedi, fylte på med grus over og la en plastmatte på toppen, kobla til strøm og booom, matta sprengte og grusen fløy til alle kanter og traff bilen som sto i nærhten, masse små merker og små brennmerker...
Sist endret av sykofant; 26. desember 2008 kl. 12:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Noen som har testet å legge små doser AP på en varm peis?
Dette er ganske grei underholdning når man kjeder seg mye nok. Noen ganger smeller det, andre ganger "knitrer" det og av og til bare deflagrerer det.
En gang var peisen kald, og jeg la en brukbar dose AP på den. Planen var å fyre opp og la AP'en smelte, deretter detonere. Høye smell innendørs er heftig, spesielt når man er alene hjemme.
Greide selvfølgelig å glemme hele greiene grunnet fordømte Prison Break, og det resulterte i et smell dagen etterpå da foreldrene mine skulle fyre opp.
Da husket jeg det..
Sitat av myrdan11 Vis innlegg
Husker jeg skulle lage en liten bombe og skjekke kraften på eventuelle splinter.
Tok et papprør og fylte det på ca 50-60g flash la papprøret inni et enda større men veldig tynt alurør og i mellom papprøret og alurøret lå det skruer å spiker.

avfyringa gikk ut på å trykke på en knapp, så skulle det gå 5sekunder før den sprengte. men jeg hadde brukt for mye krutt tennmekanismen så den sprengte med en gang jeg trykka på knappen... bomba lå i et svært trerør for å se hvor langt inn i treet skruene gikk, så jeg sto med hodet over bomba inne i et rør på ca 1m i diameter
Trykte på knappen og booom, smalt som faen og kammeraten min sa noe, men hørte det så vidt, hørte han laaangt inni huet på en måte.
Flaks for meg så gikk ikke selve bomba av, da hadde jeg ikke sitti her i dag. Fyrte av hovedbomba litt etter og da sto det skruer og spiker borra inn i sidene på røret...

kan nevne en annen tabbe også...

Papprør med ca 30g flash, gravde et lite hull i grusen, la bomba nedi, fylte på med grus over og la en plastmatte på toppen, kobla til strøm og booom, matta sprengte og grusen fløy til alle kanter og traff bilen som sto i nærhten, masse små merker og små brennmerker...
Vis hele sitatet...
Tror at jeg fint kan konkludere med at den øverste historien er oppspinn.
Dette er det flere elementer som indikerer.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av verto Vis innlegg
og det resulterte i et smell dagen etterpå da foreldrene mine skulle fyre opp.
Vis hele sitatet...
Hvor mye var det snakk om?

Sitat av NitroFis Vis innlegg
Tror at jeg fint kan konkludere med at den øverste historien er oppspinn.
Dette er det flere elementer som indikerer.
Vis hele sitatet...
Kansje ikke helt oppspinn, men han har nokk smurt smør på flesk, og jeg tviler på det var mørk Al og KClO4 flash...

Men ellers er jeg enig med deg
Jeg husker det som om det var i går:P var for en del årsiden da jeg var 7-8 og pappa hadde funnet enn middels pinne rakket som hadde rota seg bort og ikke ble skutt opp fra kvelden før (nyttårsaften). Så pappa bestemte seg får å ta med meg ut å fyre opp rakketen. på dette tidspunkte bodde vi en liten by langt Nord og hvor politiet ikke hadde annet å gjøre enn å råne rundt i gatene.
men til poenget!. Faren min fant en fin plass å sette rakketen, dette var selfølgelig i en børytekant ved siden av veien^^ jeg gikk et stykke bort og pappa tente den nåkkså lange lunta, i det han tente den og gikk 1 meter unna ruller det en politibil rundt hjørne og rakketen begyner sakte å velte nedover og peke mot en husvegg ca 50m unna. pappa skjønte at han hadde driti seg ut og sto og venta på smellet rakket anntente og gikk rett i veggen på naboen som heldigvis ikke var hjemme.
Så var det en liten prat med politiet og jeg tror vi fikk en liten bot på en mindre sum.
Sitat av Up Vis innlegg
Hvor mye var det snakk om?
Vis hele sitatet...
Ikke særlig mye egentlig. Men skal ikke så mye til når det er smeltet heller. Tipper en halv teskje eller noe. Men det var nok til å lage et ganske bra smell som hørtes godt innendørs.
Er noen år siden nå

Skulle lage nitroglyserin på gutte rommet
alt var planlagt og kalkulert ned til minste detalj
uten om mengde is selvfølgelig

Endte med at jeg måtte forlate rommet med åpent vindu og lukket dør mens batchen med NG sto som en fossende rød vulkan inne på rommet

Ingen andre branskader enn en stor rød flekk på gulvet etter svovelsyra som jeg sitter å ser på i skrivende stund.
Et helvete å forklare til mor

Har klart å fremstille både NG og NC siden d(da selvfølgelig med nokk is)
man lærer så lenge man lever
Sitat av Gloss Vis innlegg
Er noen år siden nå

Skulle lage nitroglyserin på gutte rommet
alt var planlagt og kalkulert ned til minste detalj
uten om mengde is selvfølgelig

Endte med at jeg måtte forlate rommet med åpent vindu og lukket dør mens batchen med NG sto som en fossende rød vulkan inne på rommet

Ingen andre branskader enn en stor rød flekk på gulvet etter svovelsyra som jeg sitter å ser på i skrivende stund.
Et helvete å forklare til mor

Har klart å fremstille både NG og NC siden d(da selvfølgelig med nokk is)
man lærer så lenge man lever
Vis hele sitatet...

Jaha?

Vil du være så vennlig å forklare hvordan dette foregikk?
Har aldri hatt dette problemet, selv når jeg har prøvd på å te meg som en komplett idiot under nitreringer av små mengder stoff.
Har ikke hatt noen pyrotabber egentlig, unntatt en veldig liten en.
Sku lage fyrstikkbombe, som går ut på at man putter den tingen man gnisser fyrstikkene mot på innsida av fyrstikkeska med masse fyrstikker rettet mot den, pakka helt lufttett. Man trenger bare hive den i bakken så eksploderer den, men det er vanskelig å lage da.

Uansett, jeg sto å putta fyrstikker ned i den og hadde putta gnissetingen inn. Plutselig tar en fyrstikk fyr, som ender opp med at en hel fyrstikkeske tar fyr i handa mi. Endte opp med ei svææær og smertefull blemme på den ene fingeren, og heldigvis ingenting mere. Men det var vondt xD
Hehe, en liten artig historie iallefall. I mine yngre dager skulle meg og en kammerat lage molotoc cocktails. Lagde to stykk, så ganske bra ut gjorde dem og, og vi følte oss som de gangsterne. Stakk på en barneskole og kastet dem på asfalten der, jeg kastet min først, brant bra og vi var skikkelig imponert. Så skulle kammeraten min kaste sin, skulle selvfølgelig skremme meg og kaster den rett foran beina mine. Det smarten ikke tenkte på at det var jo faktisk væske som sprutet videre på klærne mine og tok fyr fort som faen. Heldivis var begge så kjappe i huet at vi fikk slukt leggene mine ganske fort
Jeg jobber innen skadeservice , delvis. Og har sett mange spesielle brannskader. i fjor så var jeg i en leilighet i 4ettasje i oslo, og der var det noen gutter som hadde fyret opp 3 vanlige store pinnerakketter..
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Tror at jeg fint kan konkludere med at den øverste historien er oppspinn.
Dette er det flere elementer som indikerer.
Vis hele sitatet...
oppspinn? hvorfor skulle jeg gidde å bruke tia mi på å sitte å juge på et forum? den er sann den historien og vil hvite hva som indikerer at det er jug? det lurer jeg litt på
Sitat av myrdan11 Vis innlegg
Husker jeg skulle lage en liten bombe og skjekke kraften på eventuelle splinter.
Tok et papprør og fylte det på ca 50-60g flash la papprøret inni et enda større men veldig tynt alurør og i mellom papprøret og alurøret lå det skruer å spiker.
Vis hele sitatet...
LITEN bombe? jaha..

Sitat av myrdan11 Vis innlegg
avfyringa gikk ut på å trykke på en knapp, så skulle det gå 5sekunder før den sprengte. men jeg hadde brukt for mye krutt tennmekanismen så den sprengte med en gang jeg trykka på knappen...
Vis hele sitatet...
Hvordan fungerte denne tennmekanismen, om den skulle hatt forsinkelse på 5 sek ville den vel ikkje antent bomba fordi du hadde for mye krutt i tenneren?

Sitat av myrdan11 Vis innlegg
Flaks for meg så gikk ikke selve bomba av, da hadde jeg ikke sitti her i dag. Fyrte av hovedbomba litt etter og da sto det skruer og spiker borra inn i sidene på røret...
Vis hele sitatet...
Hva var det som gikk av da?
Hovedbomba altså? mener du men det?

Sitat av myrdan11 Vis innlegg
Papprør med ca 30g flash, gravde et lite hull i grusen, la bomba nedi, fylte på med grus over og la en plastmatte på toppen, kobla til strøm og booom, matta sprengte og grusen fløy til alle kanter og traff bilen som sto i nærhten, masse små merker og små brennmerker...
Vis hele sitatet...
tenkte du i det hele tatt?
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Jaha?

Vil du være så vennlig å forklare hvordan dette foregikk?
Har aldri hatt dette problemet, selv når jeg har prøvd på å te meg som en komplett idiot under nitreringer av små mengder stoff.
Vis hele sitatet...
Nitreringa gikk for varm grunnet for lite is?
Sitat av Heggi:) Vis innlegg
LITEN bombe? jaha..
Liten i forhold til de jeg pleier å lage skal jeg si deg


Hvordan fungerte denne tennmekanismen, om den skulle hatt forsinkelse på 5 sek ville den vel ikkje antent bomba fordi du hadde for mye krutt i tenneren?

Tenn mekanismen fungerte på følgene måte: en veldig tynn metalltråd som jeg surra rundt en lunte, pakka litt krutt over der igjen for at det skulle tenne lettere, ledning fra hvær sin side av metalltråden! når jeg trykka på bryteren kom det strøm i metalltråden slik at den begynte å gløde, da tente kruttet og lunta og det er her feilen ligger.
Brukte for mye krutt i tenneren så isteden for å bare tenne så sprengte den.
Tidsforsinkelsen var så lett som å bare bruke en lengre lunte fra tenneren og til bomba

Hva var det som gikk av da?
Hovedbomba altså? mener du men det?

Det skjønner du vel nå etter forige forklaring? tenneren sprengte pga feilberegna kruttmengde.
Selve bomba gikk ikke av, og takk gud for det


tenkte du i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Om jeg tenkte? det må jeg vel ha gjort.
Sprengte den på et trykt og innelokka sted slik at splintene ikke fløy overalt.
Meninga med hele greia var å prøve å se hvor stor kraft splintene har.

Noe mer du lurer på?