Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 876
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg er leder for det lokale lan arangemanget (eller noe slikt) og trenger litt hjelp.
Siden jeg bor i en liten komune (2000 pers) har vi ikke serlig store eller profesjonelle lan partys, med 18 personer på det meste men det er gøy anyway. Vi pleide å ha fra fredag til lørdag, men det ble for kjipt. Da vi begynte med fredag - søndag fikk vi problemer med vakter, jeg planlegger å sende en søknad/lapp/ting til foreldrene til de som er med for å se om vi kan skvise ut vakter der fra. Er det noen som kan gi meg en pekepinn på hvordan i h*** jeg skriver en slik en?

Våre lan er som sagt ikke serlige proffe eller store (no internet) og det er ikke penger involvert, så vi kan ikke leie vakter.

Håper det er noen som forstod hva jeg mente der og kan gi meg litt hjelp, har litt hastverk.
hum, her var det noe som skurret... hva skal man med vakter for 18 personer? såvidt jeg kjenner til er alt mellom 2-20 personer et lite privat lan. (min kommune er på 25k, men de fleste lan er på 2-50 pers) anyway, hvis det er bare egentlig voksne folk som skal stå sånn passe ansvarlige, og sørge for at det ikke komer inn noen rusa folk, så skulle det holde med å spore opp en datanerd i 18-20års alderen... eventuelt en nøkkel til døra.... men fortell mere, dette hørtes pussig ut.


(edit)
nb, hvis foreldrene mine troppa opp på et lan, så ville jeg drept arrangjøren(hvor helvete er ordboka..) og dratt derfra... sats på å skaffe en storebror/storesøster (da er dere desperat) eventelt en onkel... IKKE foreldre
(/edit)

mm
Sist endret av meitemark; 3. januar 2002 kl. 13:16.
En bestefar som var vakt på et helt lokalt lan her
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
Joda, foreldre er veldig aktuelt.
De er bare i gymsalen (der står pcene) en liten stund og så går de og legger seg i et annet rom

Vi har ikke så mange andre alternativer.
Tror ikke det er så mange andre datakyndige (under 40?) i denne komunen.

Er det noen her som har erfaring med sånne brev, som kan gi meg en pekepinn på hva jeg skal skrive?
bare skriv seriøst og slikt, si at dere er beskymret for at hvis det skulle komme rusa folk og ødelegge gleden, at det hadde vært kjekt og sånn, si at dere kjøper inn kaffe og slikt og kaker (for dems penger) og slikt funker det
Skriv det på en slik måte at dem får dårlig samvittighet, (dem tenker ganske fort i den retning at 'dersom vi ikke stiller opp blir barna våre narkomaner')...

"Vi ønsker å skape et konstruktivt miljø for ungdommer som ikke ønsker å henge runt i gatene og drive ulovligheter, og vi ber nå dere foreldre om å stille opp om dette seriøse prosjektet... bla, bla, bla..."

Dere kan jo også forsøke å søke kommunen om middler til driften...

Men, dere trenger jo bare vakter litt sån om kvelden, (20:00 til 02:00 el...)

Hvor gammle og sterke er dem som arrangerer(evt. en gjest) Dere fikser det selv, ha døren låst, så er det bare å ringe til en innafor dersom noen skal inn...

Få til en avtale med det lokale politiet, om dem har mulighet til å stikke bortom dersom dere bare får litt små problemer...(kanskje gjemme noen cd'er?)
oh den likte jeg SÅ bad! Er så sleip at det er ekkelt, like it!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
Vi har allerede skvist ut så mye penger av kommunen som vi kan klare. 4k til switch. Lol.
Gratis lokale osv, men vi lider av folk og nettmangel.
Kunne jo prøvd å skvise ut en 20-30k til server.
4k fra komunen? dam... gusto, skal vi og prøve?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
Må bare legge til at 2 av medlemenne i styret (eller noe slikt, har et par folk som lager til lanpartyene osv) er medlem i "Barne og Ungdommskomunestyret" (tror det var det det het) så de bestemmer litt hva pengene skal brukes til.

Edit: Takk for hjelpen, jeg og en kammerat begynte med den i går (med hjelp av mamma ) regner med å ha den ferdig til mandag.
Sist endret av Tias; 5. januar 2002 kl. 20:32.
Vi hadde lan med 40 folk, hadde ikke vakter... Gikk fett det!
Cezar, det var over 40... nærmere 50 folk hadde vært innom...

Det er ikke no stress på Lan-party, de nerdene gjør ikke no gæernt alikevel...
Better than thou.
Nå er vi jo flere som er over 18 og da, så det blir liksom litt anderledes..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
Har 2stk over 18 som er med avogtil, men rektor har en stygg "over 25 på vakter" regel. Han tok et unntak en gang, men ser helst at vi får en "voksen" til å sitte vakt.
dra til byen å hent ett par alkiser... de gjør hva som helst for å få litt varme nå i vinterkulda...
Opprinnelig postet av cezar
dra til byen å hent ett par alkiser... de gjør hva som helst for å få litt varme nå i vinterkulda...
Vis hele sitatet...
litt stygt sant, men sadly true
Farsjan skreiv ned en slik en en gang Bare lag ett oppsett der dere smeller inn alle foreldrene\voksne på et tidspunkt dere mener de kan være der(stikke nett innom som var i mitt tilfelle), også skriver du at viss det ikke passer, så ber du dem ta kontakt. Blabla Eller du kan bare spørre om det er noen som gidder å være vakt..blabla...