Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 12092
Hei
Usikker på hvorvidt reiseliv blir akseptert av moderatorene her, men om tråden blir slettet, tar jeg hintet og besøker kvinneguiden

Lang historie kort:
Alt har gått til helvete i Norge. Mistet alle venner og slektninger.

Derfor vil jeg flytte til København en liten stund. Alt fra 3 mnd til flere år, avhengig av svarene jeg får her.

Jeg har noen spørsmål..
1: Hvor lett er det å finne en leiebolig i København? Har sett litt i den blå avis, og ser jo at prisene er overkommelige for min del.

2: Hvor lett er det for en nordmann å skaffe seg jobb der? Jeg har IT-utdanning på VGS nivå, men kan godt ta en liten hvilken som helst jobb i begynnelsen, helt til opptak til høyskole / universitet starter i Danmark.

3: Har Danmark noen trygdeordninger? Per idag får jeg arbeidsavklaringspenger på grunn av psykisk sykdom. Dette vil bortfalle når jeg flytter dit.
Det jeg tenker er å flytte dit uten å informere noen som helst om det. Jeg har jo egentlig ingen å fortelle om det til likevel...
EDIT: Jeg blir IKKE meldt savnet til politiet i Norge, det er garantert.
Kan man, uten å være dansk statsborger, gå til lege / psykolog der og få en erklæring på min sykdom, som jeg da tar med til trygdekontoret der, slik som vi må i Norge, og få arbeidsavklaringspenger eller lignende der. Har de sosialtjeneste? Må jeg være statsborger?

4: Hva skjer dersom jeg oppholder meg der i lang tid uten å ha noen form for oppholdstillatelse, eller har informert Norge om at jeg har flyttet? Jeg vet at DK sender info til folkeregisteret i Norge dersom jeg får et personsnummer der, eller blir statsborger der, slik at jeg blir registrert som utvandret.

5: Jeg vil gjerne leve livet mens jeg er der. Kanskje jeg finner en kjæreste? Hvilken bydel er det ungdommer mellom 18-30 drar når de skal drikke seg sanseløse?

6: Er det noen freaks her som bor der, og evt kan vise meg rundt og hjelpe meg med å komme i gang? Eller har noe som helst å dele om KBH?

Takk

Et til: Hvor liberale er legene der nede? Kan man bare spasere inn og si "XANAX!!!" og gå ut derfra med en resept?
Sist endret av Crisposjokolade; 30. november 2013 kl. 15:48.
Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
3: Har Danmark noen trygdeordninger? Per idag får jeg arbeidsavklaringspenger på grunn av psykisk sykdom. Dette vil bortfalle når jeg flytter dit.
Det jeg tenker er å flytte dit uten å informere noen som helst om det. Jeg har jo egentlig ingen å fortelle om det til likevel...
EDIT: Jeg blir IKKE meldt savnet til politiet i Norge, det er garantert.
Kan man, uten å være dansk statsborger, gå til lege / psykolog der og få en erklæring på min sykdom, som jeg da tar med til trygdekontoret der, slik som vi må i Norge, og få arbeidsavklaringspenger eller lignende der. Har de sosialtjeneste? Må jeg være statsborger?
Vis hele sitatet...
Jeg har vondt for å tro, at du får trygdeytelser eller lignende, når du ikke er statsborger i landet. Men etter det jeg har skjønt, er helsevesnet der ganske likt det norske.


4: Hva skjer dersom jeg oppholder meg der i lang tid uten å ha noen form for oppholdstillatelse, eller har informert Norge om at jeg har flyttet? Jeg vet at DK sender info til folkeregisteret i Norge dersom jeg får et personsnummer der, eller blir statsborger der, slik at jeg blir registrert som utvandret.
Vis hele sitatet...
Tipper politiet jakter etter deg. Og sender deg hit, hvis dem finner deg. Akkurat det som skjer i Norge, når du er ulovlig immigrant.

5: Jeg vil gjerne leve livet mens jeg er der. Kanskje jeg finner en kjæreste? Hvilken bydel er det ungdommer mellom 18-30 drar når de skal drikke seg sanseløse?
Vis hele sitatet...
Har ingen råd om kjereste eller bydeler. Men å sitte å "drikke seg sanseløs" hvis en har psykiske problemer, synes jeg virker som en fryktelig dårlig idé! Hva med heller å prøve å løse dine problemer?

Takk
Vis hele sitatet...
Jo, vær så god!

Et til: Hvor liberale er legene der nede? Kan man bare spasere inn og si "XANAX!!!" og gå ut derfra med en resept?
Vis hele sitatet...
Kom deg ut av dvalen! Noe slikt vil antageligvis ikke skje i siviliserte land flest!
Kødda angående det å drikke meg sanseløs og det med piller da eller?
Men takk for svar noen andre som vet mer?
Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
Kødda angående det å drikke meg sanseløs og det med piller da eller?
Vis hele sitatet...
Hvis dette var ment som et spørsmål til meg? Vil jeg si, at jeg mente det som dønn seriøst. Jeg mener at det blir helt feil å drive å ruse seg slik! Ei heller løser det noen problemer! Medikamenter som Xanax, bør bare brukes under tilstander som panikkangst. Dette bør kun brukes svært skjeldent, og som den siste utvei.
Prøv heller å pust rolig med magen, og/eller gråt en liten skvett. Dette hjelper utrolig godt mot angst!
utifra spørsmålene dine virker det som om du selv kan være skyld i at mye har gått galt for deg her i Norge. Sikkert lurer at DU forandrer DEG, enn at du bare finner en ny lokasjon å loke/surre det til/fucke det opp i. Hvor skal du dra når danmark ikke vil ha deg?
Meg bekjent står vel nordiske borgere fritt til å flytte andre nordiske land, og blir naturalisert etter 4 år?
Her er en fin link.

Første treff på Google: Flytte til Danmark
Sist endret av Realist1; 30. november 2013 kl. 17:17.
Jøss! jeg fikk jo utrolig mange relevante svar her! Imponert over nivået på dette forumet........
Not.

Disse er relevante, lær av dem:
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Hvis dette var ment som et spørsmål til meg? Vil jeg si, at jeg mente det som dønn seriøst. Jeg mener at det blir helt feil å drive å ruse seg slik! Ei heller løser det noen problemer! Medikamenter som Xanax, bør bare brukes under tilstander som panikkangst. Dette bør kun brukes svært skjeldent, og som den siste utvei.
Prøv heller å pust rolig med magen, og/eller gråt en liten skvett. Dette hjelper utrolig godt mot angst!
Vis hele sitatet...
Hehe, nei altså, nå tenker jeg på å stå i Christiania med et skilt "JEG SELGER XANOR!"
Sitat av Flexxnes Vis innlegg
Meg bekjent står vel nordiske borgere fritt til å flytte andre nordiske land, og blir naturalisert etter 4 år?
Vis hele sitatet...
Aha? Takk, kan sjekke det ut
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Her er en fin link.

Første treff på Google: Flytte til Danmark
Vis hele sitatet...
Jess, perfekt, takk!
Jeg flyttet til Danmark i sommer og skal bo her i ca.1,5 år pga studie. Jeg trives meget godt i dette landet, og vil anbefale det til alle hvis det er noen som lurer på å flytte hit. Jeg bor i en annen by, men har vært litt ute i København også. Sist var jeg i bydelen Fredriksberg på Major Lazer konsert. Var helt vilt. Og afterpartyet ble unnagjort i bydelen Kødboderne. Det er et gammelt slakter distrikt fult av utesteder. KB3 er en bra klubb. Ellers så har du Nyhavn, som kan minne om en miks av Grunerløkka og Akerbrygge. Litt mer rolig strøk, men fullt av utesteder.

Du er nødt til å melde flytting fra Norge slik at du får deg et Dansk CPR-nummer. Dette nr. må du oppgi til en hver anledning i kontakt med det offentlige eller andre institusjoner som bruker det offentlige registeret. Bank, apotek, tele/internet osv. Du kan glemme å få jobb uten Dansk CPR nummer. Du får også oppgitt hvem som er legen din på dette kortet, og det er gratis konsultasjon fra lege uansett tidspunkt i uken. Har oppsøkt legevakten en gang på en søndag, det gikk knirkefritt og betalte ikke ei krone for det.
Ganske sikker på at du kan glemme å flytte hit i håp om at du får videreført noen av ordningene fra Norge. Men at du kan oppsøke lege etterhvert og forklare problemene dine kan nok ingen nekte deg. Jeg vet ikke hva som skjer videre da, eller hva du har krav på. Vil vel heller oppfordre deg til å prøve å kutte ned på evt. medisinering nå i Norge, også se om det går an å leve uten der nede.

Tror du bør tenke nøye gjennom om det vil hjelpe å flytte fra alt, eller om det kommer til å hope seg opp i København også. Arbeidsmarkedet er ganske trangt om dagen, da byen er full av svensker som lett tar turen over broen. Men for all del, du bommer i allefall på 100% av skuddene du ikke tok, så er du motivert nok og går inn for det, ønsker jeg deg lykke til!

BTW: Det er mange skoler der nede som har semesterstart nå i Januar, og de er ganske runde i kantene på opptaket så lenge du er kvalifisert, men du bør få fingeren ut. Ber deg sjekke ut http://www.viauc.com/Pages/via-university-college.aspx og se om noe av studiene i Køben er noe for deg.
Sitat av Carmada Vis innlegg
Jeg flyttet til Danmark i sommer og skal bo her i ca.1,5 år pga studie. Jeg trives meget godt i dette landet, og vil anbefale det til alle hvis det er noen som lurer på å flytte hit. Jeg bor i en annen by, men har vært litt ute i København også. Sist var jeg i bydelen Fredriksberg på Major Lazer konsert. Var helt vilt. Og afterpartyet ble unnagjort i bydelen Kødboderne. Det er et gammelt slakter distrikt fult av utesteder. KB3 er en bra klubb. Ellers så har du Nyhavn, som kan minne om en miks av Grunerløkka og Akerbrygge. Litt mer rolig strøk, men fullt av utesteder.

Du er nødt til å melde flytting fra Norge slik at du får deg et Dansk CPR-nummer. Dette nr. må du oppgi til en hver anledning i kontakt med det offentlige eller andre institusjoner som bruker det offentlige registeret. Bank, apotek, tele/internet osv. Du kan glemme å få jobb uten Dansk CPR nummer. Du får også oppgitt hvem som er legen din på dette kortet, og det er gratis konsultasjon fra lege uansett tidspunkt i uken. Har oppsøkt legevakten en gang på en søndag, det gikk knirkefritt og betalte ikke ei krone for det.
Ganske sikker på at du kan glemme å flytte hit i håp om at du får videreført noen av ordningene fra Norge. Men at du kan oppsøke lege etterhvert og forklare problemene dine kan nok ingen nekte deg. Jeg vet ikke hva som skjer videre da, eller hva du har krav på. Vil vel heller oppfordre deg til å prøve å kutte ned på evt. medisinering nå i Norge, også se om det går an å leve uten der nede.

Tror du bør tenke nøye gjennom om det vil hjelpe å flytte fra alt, eller om det kommer til å hope seg opp i København også. Arbeidsmarkedet er ganske trangt om dagen, da byen er full av svensker som lett tar turen over broen. Men for all del, du bommer i allefall på 100% av skuddene du ikke tok, så er du motivert nok og går inn for det, ønsker jeg deg lykke til!

BTW: Det er mange skoler der nede som har semesterstart nå i Januar, og de er ganske runde i kantene på opptaket så lenge du er kvalifisert, men du bør få fingeren ut. Ber deg sjekke ut http://www.viauc.com/Pages/via-university-college.aspx og se om noe av studiene i Køben er noe for deg.
Vis hele sitatet...
Jøss, takk
Det handler ikke om medisiner på noen måte, bruker ikke det.
Det var som sagt en spøk, jeg lurte på det fordi det er vanlig skikk her på forumet, right?
Men, når det gjelder lenken du ga meg, har jeg rett til noe stipend i DK, på linje med norske lånekassen? Dette gjelder selvfølgelig dersom jeg får dansk personsnummer. Innser at det er lurt
.. Nei, skal ikke søke fra Lånekassen i Norge, jeg lurer på om de har noe lignende Lånekassen i DK.
Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
.. Nei, skal ikke søke fra Lånekassen i Norge, jeg lurer på om de har noe lignende Lånekassen i DK.
Vis hele sitatet...
Jeg er ustødig på dette feltet, men jeg vil tro det er mye, mye større sjanse for å få støtte fra norske Lånekassen enn hos tilsvarende danske etater. Du virker fast bestemt på å ikke søke hos Lånekassen... hva er grunnen til det?
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Jeg er ustødig på dette feltet, men jeg vil tro det er mye, mye større sjanse for å få støtte fra norske Lånekassen enn hos tilsvarende danske etater. Du virker fast bestemt på å ikke søke hos Lånekassen... hva er grunnen til det?
Vis hele sitatet...
Jeg ønsket ikke at norske myndigheter skal vite hvor jeg er, før du ga meg linken
Men nå vet jeg hva jeg skal gjøre!
Jeg søker meg inn til KBH universitet til høsten, og skjuler ikke det for noen. Bo der i tre år. Bachelorgrad altså.
Ja... Hvorfor ikke? Er jo basically en god ide.
Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
Jeg ønsket ikke at norske myndigheter skal vite hvor jeg er, før du ga meg linken
Men nå vet jeg hva jeg skal gjøre!
Jeg søker meg inn til KBH universitet til høsten, og skjuler ikke det for noen. Bo der i tre år. Bachelorgrad altså.
Ja... Hvorfor ikke? Er jo basically en god ide.
Vis hele sitatet...
Du virker ikke så veldig gammel, og har ikke levd så lenge. Å du er jo litt bad-ass merker jeg her. Det er sikkert bare benzoen som snakker for deg.

Om noen dager er du til deg selv igjen og da ordner du opp med familien din og venner.

Å hvis du skal skjule deg for norske myndigheter så er ikke det så veldig vannsklig, jeg har vært etterlyst i 6 måneder for og ikke møte til retten. Å jeg hevet penger av nav under hele perioden, de så etter meg på kjente addresser. Men du er jo ikke så dum og oppholder deg på en kjent addresse. Å det er ikke noe samarbeid mellom alle statelige tjenester.

Med mindre du er etterlyst for noe alvorlig slik som drap og grove ran, da skal du nok se de finner deg.

Å rømme fra Norge er uansett en dum ide, du får det ikke bedre noen annet sted en i Norge om du skal tenke på at du skal leve på staten.

Kan god hende Danmark har gode ordninger der, det skal jeg ikke uttale meg om.
Studielånordningen er litt annerledes i Danmark, de fleste mottar rundt 5000 DKK i måneden som et stipend, og ytterst få danske studenter har noen form for studielån, så vidt meg bekjent. Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener min norske venninne som har bodd i Danmark i snart 8 år sa hun måtte være registrert som beboer og arbeidstaker i Danmark i minimum 2 år før hun kunne motta SU. Det er mulig reglene er endret nå.

Les mer her;
http://www.su.dk/Sider/default.aspx

Men du kan i hvertfall bare glemme å få deg jobb, studieplass eller motta noen slags form for trygd om du ikke er villig til å registrere deg som borger i landet.
Sist endret av AnaMorph0s|s; 30. november 2013 kl. 18:23.
Jeg er IKKE rusmisbruker eller bruker medisiner.
Jeg har 43 uoppgjorte saker hos politiet, og en dom for 11 saker som venter.
Kun dokumentforfalsking
Jeg er 21.
Men takk for svar, jeg fikser nok det.
Og BTW, jeg har ikke hatt kontakt med venner eller familie siden mai i år.
Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
Hehe, nei altså, nå tenker jeg på å stå i Christiania med et skilt "JEG SELGER XANOR!"
Vis hele sitatet...
Og hvor lenge tror du det går med et klasse a-middel? Og hvor lenge tror du, at du får bli i Danmark etterpå? Jeg har hørt på Ekko i NRK P2, at (overvåknings)politiet overvåker eller har overvåket Christiania ganske mye også. Vet ikke når legaliseringsforsøket starter.

Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
Jeg er IKKE rusmisbruker eller bruker medisiner.
Jeg har 43 uoppgjorte saker hos politiet, og en dom for 11 saker som venter.
Kun dokumentforfalsking
Jeg er 21.
Men takk for svar, jeg fikser nok det.
Og BTW, jeg har ikke hatt kontakt med venner eller familie siden mai i år.
Vis hele sitatet...
Danmark har utleveringsavtale med Norge. Så norsk politi kommer bare til å ettersøke deg i Interpool, og du blir arrestert og overlevert til norsk politi.
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Og hvor lenge tror du det går med et klasse a-middel? Og hvor lenge tror du, at du får bli i Danmark etterpå? Jeg har hørt på Ekko i NRK P2, at (overvåknings)politiet overvåker eller har overvåket Christiania ganske mye også. Vet ikke når legaliseringsforsøket starter.
Vis hele sitatet...
Fortsatt ikke fått med deg at jeg kødda?
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Danmark har utleveringsavtale med Norge. Så norsk politi kommer bare til å ettersøke deg i Interpool, og du blir arrestert og overlevert til norsk politi.
Vis hele sitatet...
Ok, gleder meg
Sist endret av Crisposjokolade; 30. november 2013 kl. 18:49.
Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
Fortsatt ikke fått med deg at jeg kødda?
Vis hele sitatet...
Jeg, min omganskrets o.s.v. "kødder" ikke med slikt! Ei heller er et nettforum det beste stedet å "kødde" med slikt på!
Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
Jeg er IKKE rusmisbruker eller bruker medisiner.
Jeg har 43 uoppgjorte saker hos politiet, og en dom for 11 saker som venter.
Kun dokumentforfalsking
Jeg er 21.
Men takk for svar, jeg fikser nok det.
Og BTW, jeg har ikke hatt kontakt med venner eller familie siden mai i år.
Vis hele sitatet...

Fantastisk, og dette tror du bare forsvinner?

Flyttet selv ut av landet når jeg var 22. Vekk fra alle problemene, idiotene, drit og ansvaret her. Gikk jo kjmepefint det, ikke fullt så bra når jeg kom tilbake etter noen år og trodde at det faktisk var sånn man løste problemer.

I dag er jeg 38, tida i mellom her er bare å sette en strek over.
Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
Fortsatt ikke fått med deg at jeg kødda?

Ok, gleder meg
Vis hele sitatet...
Det virker ikke som du tar dette på alvor. Her er det folk som kommer med innspill til tråden din, og du gir et flåsete svar tilbake. Hvis du er 21 år, har 43 uoppklarte saker og venter på en dom med 11 saker, så hjelper det ikke å dra til noe annet nordisk land. Du gleder deg til å bli etterlyst av interpol? Du må nok rett å slett bli voksen, og kanskje en tur i buret er det rette for deg så du innser hvilke prioriteringer man må gjøre her i livet. Det er kun på film det er kult å være kriminell.
Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
Jeg er IKKE rusmisbruker eller bruker medisiner.
Jeg har 43 uoppgjorte saker hos politiet, og en dom for 11 saker som venter.
Kun dokumentforfalsking
Jeg er 21.
Men takk for svar, jeg fikser nok det.
Og BTW, jeg har ikke hatt kontakt med venner eller familie siden mai i år.
Vis hele sitatet...
Bli voksen å ta ansvar for det du har gjort og ta dommen du måtte få!
Før eller siden vil du uansett bli tatt.
Huff, her er det altså ingen som forstår ironi?
Selvfølgelig skal jeg vente på dommen og sitte i buret et par dager, banke noen, sniffe hasj og sånne ting, før jeg drar ut av Norge!

EDIT: Før jeg tenker på å gjøre alvor ut av mine planer.
Sist endret av Crisposjokolade; 30. november 2013 kl. 20:56.
Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
Huff, her er det altså ingen som forstår ironi?
Selvfølgelig skal jeg vente på dommen og sitte i buret et par dager, banke noen, sniffe hasj og sånne ting, før jeg drar ut av Norge!

EDIT: Før jeg tenker på å gjøre alvor ut av mine planer.
Vis hele sitatet...
Nå ble jeg usikker på om du er 100% troll eller bare er irriterende mye sarkastisk. Men uansett, ikke dra fra Norge, dra rett ned på stasjon og meld deg inn og tilstå alt. Du får det ikke mer sosialt og trygt som i norske fengsler. (Du nevner at du mangler familie og venner.)
Sist endret av Curt; 30. november 2013 kl. 21:11.
Sitat av Curt Vis innlegg
Nå ble jeg usikker på om du er 100% troll eller bare er irriterende mye sarkastisk.
Vis hele sitatet...
Det siste
Gleder meg til å flytte til København
Takk for svar, alle sammen

Sitat av Curt Vis innlegg
Men uansett, ikke dra fra Norge, dra rett ned på stasjon og meld deg inn og tilstå alt. Du får det ikke mer sosialt og trygt som i norske fengsler. (Du nevner at du mangler familie og venner.)
Vis hele sitatet...
Jeg skal ikke flykte fra straffen jeg fortjener, jeg skal sone den først!
Sist endret av Crisposjokolade; 30. november 2013 kl. 21:12.
Wesley Snipes, bitch
Snipes's Avatar
Det beste er vel bare å la politiet gjøre seg ferdig med deg (les: sone straffen), før du flytter fra landet. Ikke bare er dette det rette å gjøre, det vil også være en massiv vekt av skuldrene dine! Så kan du virkelig kose deg i denne byen uten å ha politiet som bekymring.

Har en kompis som studerer på CBS, og som jeg forstår på han, så er det gode ordninger for norske studenter i København. Da kan man enten blir der i 3 eller 5 år, eller mer, alt etter som hva man ønsker. Tror nok det beste for deg hadde vært å ta dette oppholdet som student! Så kanskje det kan bli en sunn og flink norsk statsborger ut av deg.
Sist endret av Snipes; 30. november 2013 kl. 23:30.
Og om du absolutt ikke ønsker og sone straffen likevel, er det alltid noe som heter Rio...
PROTIP: Hvis du ikke svarer alle innlegg med en oversarkastisk fjåsete tone, så vil mye flere ha lyst til å gi deg ordentlige svar.
Dere sier han har sett for mye film,trur det heller er dere som har gjort det.Politiet kommer ikke til å leite Europa rundt etter en kar som bare har drivi litt med dokumentforfalskning..Sånn dere snakker skulle man trudd han hadde drept noen.
Å skifte omgivelser kan være sunt.
Spør NAV om råd slik at du kan flytte ett annet sted og skifte omgivelser.
Norge er langstrakt og det finnes flere byer.
Å flytte til København kan bli "One Bridge too far".
Det er mye lettere med IT-jobber i Norge.
Du bør virkelig sette deg inn i ting før du flytter, du høres litt uviss ut. Er ett stort steg.
Sitat av Snipes Vis innlegg
Det beste er vel bare å la politiet gjøre seg ferdig med deg (les: sone straffen), før du flytter fra landet. Ikke bare er dette det rette å gjøre, det vil også være en massiv vekt av skuldrene dine! Så kan du virkelig kose deg i denne byen uten å ha politiet som bekymring.

Har en kompis som studerer på CBS, og som jeg forstår på han, så er det gode ordninger for norske studenter i København. Da kan man enten blir der i 3 eller 5 år, eller mer, alt etter som hva man ønsker. Tror nok det beste for deg hadde vært å ta dette oppholdet som student! Så kanskje det kan bli en sunn og flink norsk statsborger ut av deg.
Vis hele sitatet...
Takk for svar, da vet jeg altså at København er en fin by for norske studenter
Sitat av Say_no_more Vis innlegg
Og om du absolutt ikke ønsker og sone straffen likevel, er det alltid noe som heter Rio...
Vis hele sitatet...
Aha, takk, skal huske det
Sitat av Picard Vis innlegg
PROTIP: Hvis du ikke svarer alle innlegg med en oversarkastisk fjåsete tone, så vil mye flere ha lyst til å gi deg ordentlige svar.
Vis hele sitatet...
Ok.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Dere sier han har sett for mye film,trur det heller er dere som har gjort det.Politiet kommer ikke til å leite Europa rundt etter en kar som bare har drivi litt med dokumentforfalskning..Sånn dere snakker skulle man trudd han hadde drept noen.
Vis hele sitatet...
Jeg har også vold mot politi på rullebladet. Teller det?
Sitat av Jim114 Vis innlegg
Å skifte omgivelser kan være sunt.
Spør NAV om råd slik at du kan flytte ett annet sted og skifte omgivelser.
Norge er langstrakt og det finnes flere byer.
Å flytte til København kan bli "One Bridge too far".
Det er mye lettere med IT-jobber i Norge.
Vis hele sitatet...
Nettopp, å skifte omgivelser er det jeg vil! Du har skjønt det
Når det gjelder IT-jobber, kan jo egentlig jeg bare studere på København Universitet, for så å ta med det i CV-en i Norge. Kan vel slå positivt ut tenker jeg
Sitat av missjones Vis innlegg
Du bør virkelig sette deg inn i ting før du flytter, du høres litt uviss ut. Er ett stort steg.
Vis hele sitatet...
Det er jo riktig det.. Derfor googler jeg meg ihjel hver dag fra nå av
Har ihvertfall allerede meldt meg på venteliste til å få studentbolig i København fra høsten av. Kommer nok til å havne ganske høyt på ventelista nå tenker jeg
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hei, jeg tenker det samme som deg og har lyst til å bare dra til et annet land i noen måneder. Har liksom ikke noe nyttig å gjøre i norge uansett.. jeg vil ut i verden og nyte livet. Men hvor skal jeg dra? Til hvilket land?`Jeg vil ikke dra langt av gårde, slik som til afrika, asia osv.
Vad har du gjort så att du mist dina vänner och släktingar?