Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1331
Ok, jeg ser at kermit har stengt "Hva synes dere?"-threaden. Det er - slik jeg ser det - helt meningsløst. Threaden var ikke kjørt fast i noe dødspor, det var ikke en spamthread og den har ikke blitt henta opp etter å ha vært død lenge. Selv om det var en viss opptakt til litt hissing mellom to personer, må vi tåle såpass. Det kan jo faktisk tenkes at andre faktisk har en viss interresse av threaden også.

Forøvrig var grunnen til at den ble closa noe av det tynneste jeg har hørt siden jeg begynte her på forumet (og jeg begynner å ha hørt en del), nemlig "ta det på IRC". Klart man kan ta det på IRC, men det gjelder 99% av threadene her. Litt av poenget med et forum er nettopp at man IKKE tar det på IRC.

Kortversjon: Reopen. Unclose.

Reference: http://www.freakforum.nu/forum/showt...threadid=23541
Sist endret av Defekt; 13. november 2003 kl. 12:42.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
enig, er en del threads her på forumet som virker som om de blir stengt mer pga. personlig smak og nerdebehag, en faktiske gode grunner for å stenge dem. Hvis mulig burde vif'ene diskutere stengning av enkelte threads seg i mellom før de tar en avgjørelse på svakt grunnlag.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Hvorfor kan du ikke bare ta det opp med nso eller Gusto, da de er de rette og snakke med i en slik sak?
▼ ... noen uker senere ... ▼
spetnaz, jeg tok det opp med de administratorer på IRC og de var ikke interessert, så da ble jeg pent nødt til å ta det her. Forsåvidt er det også en offentlig sak.
Jeg synes det er greiere å slette irrelevante poster i stedet for å lukke hele tråden. Nettopp p.g.a. grunnene Defekt kom med.
Jeg er helt enig...For mye stengte tråder... Postrydding er bedre.

Forøvrig ingen moderatorer/administratorer som har svart?

Et forum er uansett et privilege, ikke en rett, men man må jo være en smule demokratisk dersom man har interesse av en stor brukermengde... Eller..?
Tror at de som skal slette postene også skal ha et sosialt liv. Blir kjedelig og slette enkelt poster hele dagen lang og...
Better than thou.
Vel, slik jeg ser det blir det rett og slett for mye pes å luke ut poster fra tråder, istedenfor å stenge de, når de består av, for det meste, dritt.

Forøvrig har nFF en hierarkisk oppbygning, en gjeng bønder på bunnen, storbøndene, og tsaren(e) på topp. Det ville ikke funke å diskutert hver eneste stenging i et lukket forum først, rett og slett fordi vi ytterst sjelden er mer enn max 3-4 crew-medlemmer på forumet til enhver tid. Trådene ville dermed fått tid til å mugne (i mangel av bedre ord) enda mer, og vi ville etterhvert mistet de brukerene vi virkelig ønsker her, de seriøse som innehar kunnskaper om de forskjellige emnene her, og isteden ville sittet igjen utelukkende med søppelnerdene som kun requester, og bruker nFF hovedsaklig som et warez-fora.

Jeg skal være den første til å inrømme at tråder av og til stenges på feil premisser, men ha litt fate i oss, vi har holdt på med dette en god stund nå, og ser enkelt hvilke tråder som vil skli totalt ut og ende i one-liners/flaming/generel retardness.

MVh Carlo
Crew her på nFF.
støtter carlo fullstendig i det han skriver.

jeg er også av den oppfattning av at enkelte tråder aller helst ikke skulle vært lukket fordi at en post-sletting-jobb ville gitt det beste resultatet og ville vært det mest rettferdige.

at en i crew nå stengte denne tråden må sees i det lys som carlo beskrev at vi også har begrensede ressurser og at vi trolig har fått et øye for hvilke tråder som sannsynlig vil ende i en grøt av ikkeinformative og ukonstruktive poster.

da blir det en prioriteringssak
skal vi la slike tråder leve, på bekostning av at forumet generelt sett får en større andel av ikkeinformative og ukonstruktive poster....
eller skal vi sette grensene tydligere, på bekostning at noen slike tråder ikke alltid får leve, men med det utfallet at forumet får høyere kunnskapsverdi.
Og ingen tok seg tid til å sende meg en PM..
Hvis det dere er uenige i noe så er det IKKE forbudt å spørre hvorfor en tråd blir stengt. Vi er ikke en gjeng med roboter som stenger tråder i hytt og vær uten å bry oss om hva dere mener.

Tråden det er snakk om ble rimelig offtopic når rcs kom med "dissingen" sin. Ja, jeg kunne slette alle postene etter hans post for å få tråden topic igjen (har gjort lignende før) men gjorde det ikke denne gangen. Jeg stengte den og regnet med at noen ville si ifra til meg hvis de hadde noe konstruktivt på hjertet å komme med i denne tråden. Det skjedde ikke.

Et forum er uansett et privilege, ikke en rett, men man må jo være en smule demokratisk dersom man har interesse av en stor brukermengde... Eller..?
Vis hele sitatet...
Sant, men i en del tilfeller ser man veldig tydelig at den store brukermengden går direkte utover kvaliteten på innholdet.
Opprinnelig postet av rdxz

Et forum er uansett et privilege, ikke en rett, men man må jo være en smule demokratisk dersom man har interesse av en stor brukermengde... Eller..?
Vis hele sitatet...
Et forum er heller aldri mer enn summen av sine brukere.
Opprinnelig postet av kermit-
Vi er ikke en gjeng med roboter som stenger tråder i hytt og vær uten å bry oss om hva dere mener.
Vis hele sitatet...
Hehe, du ga nettopp moderatorer et hjerte.

Men over til saken, se på de kalde harde fakta: Noen tråder må stenges, både fordi topicen glir ut og fordi noen må sette grenser når temaet kan gå uten stopp(Les: kristendom tråden).

Egentlig skulle jeg be om at Rå røykbombe tråden ble stenget ettersom de samme spørsmål og svar er i tråden og det blir spurt om og om igjen, men det er bedre en nye poster.

Skole tråder blir stengt med god grunn, og samme med husmor spørsmål (vaffel oppskrift).

Er egntlig glad for at moderatorene setter av så mye tid til dette forumet, selv om de sikkert også har sosiale liv utenfor, og de gjør det gratis. De oppfører seg ikke (vel, noen ganger, meitemark, noen ganger) som overivrige nazi-jævler som vil vise makt, men ser hvordan posten utvikler seg, eller kommer til å utvikle seg. Syntes dere alle skylder dem en stor takk jeg!
Jeg tok opp saken på #nff på IRC og uten at jeg husker helt detaljene, er jeg rimelig sikker på at det faktisk var en moderator til stede. Tar jeg ikke HELT feil, fikk jeg også et rimelig kaldt svar fra denne.

Må likevel beklage hvis dere tar dette som et angrep mot dere som moderatorer, da dere alle sammen gjør en kjempejobb med noe dere ikke får noen betaling/belønning for. Tenkte bare jeg skulle si ifra da jeg der og da synes det var helt fundamentalt galt å stenge denne threaden, og siden ingen av moderatorene på IRC tydeligvis var interessert i diskutere saken, lagde jeg likegodt en post på forumet.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
for oppklarings skyld.

vi har ikke moderatorer her på nFF.
vi har "crew"
"crew" har i tillegg til å være "supermoderator" (moderator for alle subforum) også mulighet for å gjøre endringer på brukere.

derfor kaller vi det ikke moderator.
Opprinnelig postet av Defekt
siden ingen av moderatorene på IRC tydeligvis var interessert i diskutere saken, lagde jeg likegodt en post på forumet.
Vis hele sitatet...
PM var helt uaktuelt?
Husker ikke helt hvorfor, men det falt meg ikke inn der og da. Tenkte sannsyligvis ikke på det, og beklager det. Om jeg ikke tar helt feil så var det ett eller annet på IRC som fikk meg til å reagere. Kan sjekke om jeg finne loggen, slik at jeg kan å faktaene mine straight.

[edit] Kikka i loggen nå, var ikke admins som primært pissa meg, var vanlige brukere. Uansett, jeg beklager at jeg tok det opp på forumet først istedet for å bruke PM, men jeg synes egentlig det var en "offentlig sak", spesielt siden jeg ikke var særlig involvert i threaden selv, men kun reagerte på at den ble stengt - og ikke minst grunnen til dette. [/edit]
Sist endret av Defekt; 6. desember 2003 kl. 18:31.
Da sier vi saken er smekkdød og vi er venner?

Nå skal jeg lese på eksamen. Gahh.