Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1703
Skal kjøpe et 2.1 set til pc'en for ca 2000 kr.

Settet skal ha godt med trøkk og god bass.
har sett på Creative T3 som ser ut til å vere bra, men er ikke helt sikker på hva jeg skal velge. Har også tenkt på Logitech Z-2300 og har mest trøkk av de jeg har sett på..

Noen som har noen anbefalninger, erfaringer ? Setter pris på alle som har en idè
Kjøpte nettopp Logitech Z-2300 og må si at det skuffer ikke. Fin lyd, bra bass. Anbefales. =)
Ja Logitech Z-2300 er veldig gode!
Kjøp Logitech z2300! Du vil ikke bli skuffet.
bare et forslag, men om du kan gå litt opp i pris får du logitech Z-5500.
Et veldig bra 5.1 anlegg med gode tilkoblingsmuligheter.
takk for raske svar ! skal sterkt vurdere z-2300.

har hørt mange som sier at z-5500 ikke er noe bra på musikk. det er for det meste musikk det skal brukes til. har du erfaring med z-5500 ?
Z-5500 er et dritbra anlegg i den prisklassen, tviler på at du får noe bedre uten at du går opp noen lapper.
Støtter Viva La sk33to
valget jeg har kommet frem til blir (mest sannsynlig) enten Z-2300 eller Z-5500. er det noen som vet om det er verdt å kjøpte Z-5500 istede for Z-2300? er det STOR forskjell på de?
Sist endret av 40R14N@H493N; 28. januar 2010 kl. 18:44.
Om du ikke har bruk for 5.1, ville jeg heller spart 1500kr og kjøpt 2.1, Z-2300. Har selv hatt z-5300, (Z-5500 er 'ny versjonen') og var veldig fornøyd med anlegget. Jeg brukte det aldri til sitt fulle potensiale, så Z-2300 hadde vært nok for meg.
Sist endret av Volch0k; 28. januar 2010 kl. 18:48.
Sitat av 40R14N@H493N Vis innlegg
valget jeg har kommet frem til blir (mest sannsynlig) enten Z-2300 eller Z-5500. er det noen som vet om det er verdt å kjøpte Z-5500 istede for Z-2300? er det STOR forskjell på de?
Vis hele sitatet...


For det første
z-5500
du har 5 høytalere + bass

z-2300
der har du 2 høytalere og bass med mindre power

Bassen i z-5500 er 10 "


Bassen i z-2300 er 8 "

Jeg annbefaler z-5500.

Angående lyd, så har jeg tetta bassporten for å få sprekere bass og ikke så rumblende bass, så til musikk funker det fint ! Jeg har også bytta medfølgende kabler til Supra 2.5 mm høytalerkabler for å øke lydkvaliteten et hakk.
Z-5500 er som å ha et lite jordskjelv under pulten, til film og elektronisk musikk er det konge, har opplevd at ting har ramlet ned fra hyller i rommet ved siden av.
Til mer akustisk musikk som har litt "strammere" (hvis man kan si det) bass, funker det ikke like bra, men det er allikevel jevnt over bra kvalitet og det beste PC-anlegget jeg har vært borti.

Kort oppsummering: Jeg er fornøyd med dem, og jeg angrer ikke på kjøpet etter et par års bruk.
Sist endret av drittunge; 28. januar 2010 kl. 18:55.
takk. mange gode svar her.

hvordan spiller Z-2300 på lavt volum?

hva er ulempene og fordelene med Z-2300?
skal mest sannsynlig kjøpe de på mandag.
Z-2300 er helt fint på lavt volum, selv om du nok vil finne på å skru bassen ned et lite hakk for å få jevn frekvensrespons. Z-2300 har såvidt jeg vet bare fordeler i forhold til prisen, det eneste man egentlig kan klage på er at satelittene er litt små. Det gjør at subben må spille langt opp, jeg gjetter rundt 120Hz. Hadde satelittene hatt f.eks. 4" + tweeter, hadde subben klart seg med å spille opp til rundt 80-90Hz, og bassen hadde blitt renere.

Kort oppsummert blir vel Z-2300 et godt anlegg for den som hører på techno og metal, det er dessverre ikke det beste å sette seg til med jazz og klassisk med.
Definitivt Klipsch ProMedia Ultra 2.0 blir slike jeg skal ha meg når jeg får nye pc'n. Test av dem finnes her: http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=45376&id=301761
Sitat av creavator Vis innlegg
Definitivt Klipsch ProMedia Ultra 2.0 blir slike jeg skal ha meg når jeg får nye pc'n. Test av dem finnes her: http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=45376&id=301761
Vis hele sitatet...
De så fine ut sammen med en subwoofer
Sist endret av excubated; 31. januar 2010 kl. 03:17.
jeg har z2300 og med tanke på rommet de er på angrer jeg på at jeg ikke kjøpte z5500. kjøpe mitt? ;-)
MoFo: hvor gamle er de? har de noen skader?
Hei tillater meg å "låne" denne tråden litt. Har lenge tittet på å skaffe meg noen høytalere og z2300 ser jo veldig greie ut.

Sitat av excubated Vis innlegg
Kort oppsummert blir vel Z-2300 et godt anlegg for den som hører på techno og metal, det er dessverre ikke det beste å sette seg til med jazz og klassisk med.
Vis hele sitatet...
Jeg hører på mye folk/folk-rock, klassisk rock, psykedelia, samt en del jazz og klassisk. Derfor lurer jeg på om dette er noe å satse på?
Eller er det noe i samme prisklasse som egner seg bedre?

Hva er det som gjør at anlegg ikke egner seg til denne type musikk, er det noe jeg selv kan innstille?
Har hatt det aller minste logitech (2.1 til 350kr). Kjempeanlegg til prisen
Z-2300, Helt ok anlegg.
Og har nå Z-5500. Må si det er 10 ganger bedre en Z-2300.
Så må si at viss du skal velge et av de hadde jeg valgt Z-5500 _UTEN TVIL_
Z-5500 Er den beste løsningen

Skal selv kjøpe anlegge, og har gjort mye reserch!
Med fare for å fornærme noen i denne tråden, så ville jeg ha lest noen tester som er gjort av fagfolk, og ikke bare av fjortiser som mener at høy lyd og høy bass=bra

Jeg har dette, som koster litt mer, men som er verdt den ekstra tusenlappen.
Jeg har Z-5500 og jeg er utrolig fornøyd, funker konge både til film, musikk og spill.

Virkelig verdt prisen.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Med fare for å fornærme noen i denne tråden, så ville jeg ha lest noen tester som er gjort av fagfolk, og ikke bare av fjortiser som mener at høy lyd og høy bass=bra
Vis hele sitatet...
Folk som skal bruke 2000-4000 på høyttalere til pcen, faller ofte innenfor nevnte kategori
Z-5500 passer vel ikke helt til meg. er ikke det best på spilling, techno, metal osv? iallefall ut i fra det jeg har hørt.
kan noen fortelle om fordeler/ulemper med de?
Sist endret av 40R14N@H493N; 31. januar 2010 kl. 17:58.
Har kikket litt mer rundt omkring og kom tilfeldigvis borti Sony DAV-DZ280 (hjemmekino med dvd).
noen som har det/prøvd det?
kan det brukes som pc-anlegg eller burde jeg heller satse på et anlegg som er beregnet for pc-bruk?