Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1017
Hva er den enkleste å kjappeste måten å gjøre dette på? Liker best å se filmer på tv'n i stua.
sjekk ut VCDHelp
der finner du tuts, og programvare til slike ting...
et av programmene heter TMPEG.
Trådstarter
88 0
Jeg lurte liksom på om noen her visste en kjappere måte enn å først gjøre om til standard avi med virtual dub og så til mpeg med TMPGEnc..
Uhhh... For det første ER divx standard AVI og krever ingen konvertering i VirtualDub for å kjøres gjennom TMpegEnc. Har du problemer med å lese AVI-filer bør du disable OpenDML AVI-2 (eller hva faen den het) filteret og alt skal gå som smurt.

For det andre er TMpegEnc bare 1 av 4-5 metoder for å konvertere divx til vcd omtalt på www.vcdhelp.com. For folk som ikke liker stress anbefaler jeg å installere mpeg2-plugin til Nero og bruke den. Bare husk at hvis divx-filmene er lange (over 60 minutter bruker jeg som tommelfingerregel) bør du kutte dem i to først for å få dem til å spanne over 2 cd'er...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Opprinnelig postet av Magnavox
Hva er den enkleste å kjappeste måten å gjøre dette på? Liker best å se filmer på tv'n i stua.
Vis hele sitatet...
Fant du ut hvordan du skulle gjøre det eller?
Bruk Avichop.. Det er genialt til å komprimere DivX-filer, til vcd,,, og dele dem opp på flere cd'er...

Du finner det her...
http://www.divx-digest.com/software/avichop.html
enkleste og kjappeste er rett og slett å dra en ledning fra pcen til tven (og evt kjøpe nytt skjermkort)... da slipper du å konvertere hver bidige divx'er du får tak i...
Opprinnelig postet av SpeXzTeR
Bruk Avichop.. Det er genialt til å komprimere DivX-filer, til vcd,,, og dele dem opp på flere cd'er...

Du finner det her...
http://www.divx-digest.com/software/avichop.html
Vis hele sitatet...
hm, skal ikke filen deles i to deler ?
Jeg får bare 1 fil, er det jeg som har misforstått ?
Better than thou.
Mener å huske det bare funker i Win98. Brukte det tett før, men nå derimot..
original reprint
xaff's Avatar
/me er glad han har skjermkort med TV UT.