Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1809
Hei!

Det er for tiden noen polakker som står fra klokken 08:00 til 19:00 og sager og borrer i betongen til naboleiligheten. Det er et ufattelig støy og det går nesten ikke an å være i min egen leilighet. Jeg har vært tolmodig nå i noen dager i påvente av at de kanskje blir ferdig. Det mest irriterende er at de sto der forrige lørdag fra samme tid.

Derfor spør jeg: Er det lov å ødelegge stillhetens fred i helgene med slikt arbeid? I så fall, hvor kan jeg klage???
Klag til styret i borettslaget ditt, det er spesielle regler for når man ikke kan lage støy. Tror ikke de har lov til å starte så tidlig om morgenen i helgene, sjekk reglene for borettslaget ditt.
Tror det er til 2100.

Her i bergen begynner de å jobbe med bybanen kl. 6 om morningen... Og de jobber til 23 elns.
Trådstarter
10 0
Det blir litt vanskelig i og med at dette er en bygård med flere sameier. Men takk for info!

Noen som har juridisk kompetanse på området?

Det irrirterende er at de står utvendig og sager vinduer i betongen. Ekstra mye støy da!
Prøv å klage til dem. Kan jo for all del hende at det virker.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Se hva det står i kontrakten din. De fleste leilighetskomplekser pleier å ha en regel om at det ikke skal støyes før 09.00