Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 791
hei går det ann å finne ut hvilket telefonseleskap det er bare av å se på nummeret? feks nå har jeg nr som begyner på 41 å det er chess, før hadde jeg telenor å det begynte på 48
noen som vet hvilke andre nr begynner andre chess og netcom nummere?
Sist endret av 2free; 16. november 2010 kl. 15:29.
http://www.iplink.no/cgi-bin/mypages...ction=opsearch tror jeg skan funke om du regger deg

Etter at nummerportabilitet kom på banen er ikke det mulig å se selskap direkte ut fra nummeret.
Sist endret av ymgve; 16. november 2010 kl. 15:30.
Så vidt jeg vet så har alle operatører tilgang til de samme numrene, altså at du kan få et helt random mobilnummer så lenge det er ledig. Tror ikke operatørene blir tildelt noen nummer-"range"


edit: Correct me if I'm wrong
Sist endret av Code39; 16. november 2010 kl. 15:35.
Hvis du selv har Telenor så skal det være mulig å ringe 1945 + <nummer>, så vil operatøren bli opplest. Det finnes visse pointers, ettersom de forskjellige selskapene blir tildelt nummere i bolker, men med portering av nummere så er det ikke lengre noe automatikk i det hele.