Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 699
Hei!

Finnes det en måte å kjøpe tvshows fra itunes usa ?
Vi i Norge er kun dedikerte til kjøp fra den norske itunes butikken.

Jeg fant følgende guide, noen som har positive erfaringer?


Etter introduksjon av leiefilm i iTunes, er det svært mange nordmenn som ønsker å lage seg en amerikansk iTunes -konto og leie film fra statene. Du kan kjøpe et gavekort på eBay for å opprette en US iTunes-konto, og dette er fremgangsmåten for å få dette til å fungere:

Det er viktig at du benytter en epost-adresse som ikke har blitt benyttet i iTunes Store tidligere (lag en ny på Gmail f.eks.). Du trenger en amerikansk adresse og telefonnummer. (Bruk JetCarrieradressen din)

Gå inn på iTunes Store, og logg deg ut
Pass på at du befinner deg i den amerikanske butikken - dette velger du på bunden
Klikk på "Redeem"-linken på høyre side
I bildet som åpner seg legger du inn koden fra det gavekortet du har kjøpt (det begynner med en X)
Nå skal du opprette din nye iTuneskonto. Fyll inn alle data utenom kredittkortnummer
Ettersom det ikke er noe "None"-alternativ ved siden av kredittkort og paypal, trykker du på "Cancel" etter at at du har fylt inn dine data
Lag deg ny konto en gang til ved å bruke samme oppskrift som nevnt over. Bruk samme mailadressse som du brukte første gangen og denne gangen vil alternativet "None" komme opp sammen med de andre alternativene
Velg "None" og ditt gavekortet/gift card blir autentisert. Du har nå en US iTunes-konto
(Merk at å lage en amerikansk konto bryter med vilkårende til iTunes, og vi tar ikke ansvar for feil eller eventuelle problemer som kan følge av dette.)
Vis hele sitatet...
Sist endret av 2k2k2k; 2. mars 2008 kl. 17:37.
Har lest om andre som har gjort det, men du tar jo en viss sjanse ved å gjøre det.
Når man uansett bryter vilkårene, hvorfor ikke bare laste det ned gratis?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hei,

Jeg har gjort det selv og er veldig fornøyd. Jeg bruker det til å kjøpe serier og musikk, men å leie film syns jeg er neste det beste. Fordi man kan begynne å se filmen 1 min etter du har trykka "leie". Det koster ikke så veldig mye heller (2,99$)
Har vært borti noen selger på ebay som ikke har vært så bra, men nå har jeg komt borti en her i norge som jeg kjøpte av sist. Jeg fikk kjøpt til halv pris og fikk koden på mail rett etter. her er linken: http://www.finn.no/finn/bap/object?f...1&WT.svl=Bilde
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Pappa brukte knepet der før, men jeg er ganske sikker på at han nevnte noe om at Apple har slutta å bruke JetCarrier. Jeg vet ihvertfall at han pleier å leie film gjennom AppleTV-en sin; hvis det er en funksjon som bare funker i USA virker det vel enda, hvis ikke har han sikkert, med sitt moralske og lovlydige sinn, gått over til norsk iTunes store.

Som noen over sa, hvis du allikevel skal bryte regler, hvorfor ikke laste ned helt ulovlig?
Sitat av Graapho Vis innlegg
Pappa brukte knepet der før, men jeg er ganske sikker på at han nevnte noe om at Apple har slutta å bruke JetCarrier. Jeg vet ihvertfall at han pleier å leie film gjennom AppleTV-en sin; hvis det er en funksjon som bare funker i USA virker det vel enda, hvis ikke har han sikkert, med sitt moralske og lovlydige sinn, gått over til norsk iTunes store.

Som noen over sa, hvis du allikevel skal bryte regler, hvorfor ikke laste ned helt ulovlig?
Vis hele sitatet...
Fordi du simplifiserer ting? Du kan leie en film og begynne å se den rett etter du har trykket leie. Du får alltid bra kvalitet og du støtter artister.

Du trenger ikke bruke en JetCarrier adresse. Du kan jo bare lage en amerikansk adresse selv. Det er jo ikke noe problem om man bare bruker en kjent plass og litt fantasi.