Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 884
One of the good guys
2rs1's Avatar
Var en tur ned om platekompaniet akkurat, hadde fått to eksemplarer av vamp cd'en til jul og ville bytte den ene. Kommer ned der ser cd'en koster 99 spenn (aha.. derfor jeg fikk så mange!), greit nok, bytter den i noe ny skit og stikker hjem. Vel hjemme finner jeg ut at cd'en kosta 150 før jul.

Siden jeg i tillegg bytta i en standard 99 kroners vare, har sitter platekompaniet igjen med 50 kroner rett i lomma. Du har jo igrunn lite rettigheter ved bytting, men må da være noe galt her? Greit det bare er 50 spenn liksom, men platekompaniet må jo tjene millioner på dette.

Tenkte ta meg en tur ned og kjefte litt, men greit å ha noe og smelle i bordet med, fant lite ved googling og litt lov-lesing selv Noen som vet noe?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du har i utgangspunktet ingen bytterett på varer kjøpt over disk, med mindre du har avtale om det (i.e byttelapp). Så her dikterer butikken vilkåra slik dei vil, og det der er rimelig vanlig vilkår.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Trådstarter
Hah... var nede en tur nå, jammen fikk jeg tilbake 50 spenn! Uten kvittering til og med, god service hos platekompaniet!
Den 50lappen fikk du nok rett og slett fordi de ikke gidder å krangle om en 50lapp=P
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av 2rs1 Vis innlegg
Hah... var nede en tur nå, jammen fikk jeg tilbake 50 spenn! Uten kvittering til og med, god service hos platekompaniet!
Vis hele sitatet...
Hvis du tenker på hvor mange som ikke gidder å prøve å få tilbake en femtilapp (jeg vil tro det er mange) tjener nok platekompaniet en god del grunker på dette allikevel. Samtidig gjør historier som dine at platekompaniet får et koselig og medgjørlig image, så de tjener både penger og godt rykte.

Føler at dette er et kjempegodt eksempel på at det er lov å prøve seg, og som slashdot sier er det jo faktisk det.
Har jobbet i Platekompaniet og husker at vi rett etter jul pleide å spørre kunden om det var noe man hadde fått til jul, og så fikk man byttet i noe til den prisen det kostet da. Dette gjalt stort sett bestselgerne (noe Vamp er) da det er vanskelig å ha oversikt over alle priser og det gjerne var de som kom på tilbud, men selvsagt, påstod kunden at en annen plate kostet mye mer før jul så gjorde vi vårt beste for at kunden skulle bli fornøyd. Krangling med kunder er bare slitsomt.

Tror heller ikke Platekompaniet tjener millioner av kroner på det, da den plata du byttet til sikkert kostet 149,50 før jul også, så ved å gi deg 50 kroner i tillegg så kan det hende Platekompaniet tapte på det, uten at jeg vet noe om det. Til slutt går det vel opp i opp for Platekompaniet, mens du var heldig og kanskje "tjente" 50,- på det, mens andre kunder "taper" 50,-
Altså, de setter ganske enkelt ikke ned prisene for at folk som kommer for å bytte skal tape penger. Du kunne ha levert en standard 99-kroners-vare og fått vamp-cd'en på tilbud.