Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvilken var best ?
SEGA 18 29,03%
Nintendo (NES) 40 64,52%
Jeg er fjortis og har ingen formening 4 6,45%
Stemmegivere: 62. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  42 5467
Jeg snakker selvfølgelig om 8-BIT
De to klart beste spillkonsollene noensinne lagd.

Jeg hadde SEGA, og jeg angrer helt sykt på at jeg solgte den.
Nintendo 8-Bit, er klart det beste!! Musikken tar bare helt av, og det er klart mye bedre enn Sega! Alex Kid eller Super Mario?!?
Jeg stemmer for Super Mario! (Zelda er det beste spillet som er laget for Nintendo 8-bit synes jeg da)
Jeg hadde også en Sega 8 bit, den første modellen av den som du kunne bruke både cartridger å og såne små kort. Wonder Boy spilla var konge
Better than thou.
Sega baby!! Hadde version nummer 2 med Alex The Kid innebygget og sånt.. Hadde bare noen ytterst få spill though, så jeg ble lei etter noen år. Men Sega all the way
Trådstarter
sega baby !!
yes

jeg hadde også alex the kid innebygd
det er så konge, så hadde jeg bilspill som tok helt sykt av
husker dessverre altfor få av spilla jeg hadde
Better than thou.
Jeg hadde et sånt jeg og. Hvor man etterhvert kunne kjøre motorsykkel og sånt. Var drittfet! Skal kanskje kjøpe zeth sin maskin nå =]
Hvor er det blitt av alle de gamle Nintendo folka da?!? Er det ingen som respekterer Nintendo lenger
Nintendo Lives Forever

8-bit signing in...
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
saks papir stein *mimre*
Opprinnelig postet av Metz
Jeg hadde SEGA, og jeg angrer helt sykt på at jeg solgte den.
Vis hele sitatet...
Du kan kjøpe min om du vil. Jeg har bare 4-5 spill, men men
Selv om jeg ikke var så hypp på sega, så har jeg spilt det en del! Er det noen som har spilt Sonic?!?
Opprinnelig postet av Zar0niX
Er det noen som har spilt Sonic?!?
Vis hele sitatet...
Er det noen som _IKKE_ har spilt Sonic?
Trådstarter
hehe, det blit vel et bedre spørsmål
jeg hadde 8-biten til nintendo jeg, jeg hakke spillt så mye sega, så jeg syns nintendon var kewl jeg.

tror den ligger i kjellern et sted *mimre* det var tider det.

jee 50posts
Samme her, jeg var sega mann! Sonic er sjefen
Better than thou.
Trodde jeg skulle få kjøpe den jeg rl1?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
hm.. hadde vel begge deler jeg .. (spoiled brat).. menne må si at NES var min fav.
har en nintendo 8bit med super mario 3. har hatt mange spill opp igjennom tidene, minnes battletoads, super mario-serien, robocop, track & field, duck hunter, blabla også det fotballspillet der en kunne ta brassespark sånn at ballen gikk i mål uansett hvor på banen en var. hehe.

nattfall har tryglet meg om å kjøpe, men foreløpig sier jeg NEI. (lett å angre, ja.)
Noen som har fucka opp pollen? eller ser jeg syner?

og Super Mario Bros 3 rulte verre

[edit] det var 666 stemmer på fjortis istad [edit]
Sist endret av dirtyp0p; 10. desember 2001 kl. 15:32.
ja, det var konge. imponerende bra egentlig, til en så.. «dårlig» konsoll lissom.
Correct me if i'm wrong:

Hadde ikke sega sonic?
snakker om det blå dyret med pigger..

det var rå kult!
NES såklart!
Mario 3 er det beste spillet!
Jeg hadde og det fotballspillet
Opprinnelig postet av Carlo
Trodde jeg skulle få kjøpe den jeg rl1?
Vis hele sitatet...
Hvorfor trodde du det? Dere får krangle om den
Opprinnelig postet av reallife
Correct me if i'm wrong:

Hadde ikke sega sonic?
snakker om det blå dyret med pigger..

det var rå kult!
Vis hele sitatet...
No need to correct you! Sega hadde Sonic!
Trådstarter
NES hadde noen bra spill det og da
husker sab og jeg spilte track&field (overlegent), super mario bros 3 og det fotballspillet som dephic snakker om (hva het det igjen, det eide villt), også var det et annet fotballspill som var helt konge, hvor man valgte hva man skulle gjøre på menyer også videre..

hadde gjort mye for å spilt det igjen en ting som suger med NES er at spill blei fucka så fort.
track&field eide ja. ;-) taek-won-do, fekting, leirdue-skyting.. ahh.. ownage! husker du lyden da? var stemme-opptak der.. «on your marks! get set!» *pang* «disqualified!»

jepp, må blåse vilt inn i konsollen og kassettene for å få spillene til å funke i dag.

EDIT: fotballspillet het «Nintendo World Cup».
Sist endret av dephic; 10. desember 2001 kl. 17:02.
Nintendo Entertainment System er/var jo det klart beste, mange kule spill også. Likte liksom ikke SEGA, vetta faen hvorfor, men...

Er det valget mellom SEGA eller Nintendo så må det jo bli Nintendo, kanke skjønne noe annet, egentlig
Trådstarter
dephic, å ja

tresteg rocka villt, husker å ligge på gulvet å trykke villt på knappen mens en annen tok satsinga.. haha, det var faen meg tider.
og ikke minst hang-gliding, fy så kult

Opprinnelig postet av dephic
track&field eide ja. ;-)
Vis hele sitatet...
/me knabba det spillet av en kamerat en gang. Sitter faktisk å skriver denne posten med han til stede nå, håper ikke han blir sur

*smekk* "AU!"
"Alle" rundt der jeg bor kjøpte NES, og da måtte jo jeg det også. Double Dragon, World Cup, Mario, Pro-AM og Robocop var de spillene jeg spilte mest tror jeg.. har sikkert glemt noen.
NES NES NES NES NES
Super Mario , Shadow Warrior ! Double Dragon osv aaarrr, Hadde også et sånnt barsk bilspell, men husker ikke navn*mimre* Sega var litt allright med Golden Axe og Sonic
den gamle nintendoen min ligger et sted i huset nå..

*mimre*

supermario bros 3 og north & south eide
også hadde jeg sånn game genie.. som gjorde at jeg kunne skrive inn koder i begynnelsen av spillet som gjorde slik at jeg kunne f.eks bli ødødelig, få mange liv, aldri miste ammo, hoppe jævlig høyt, etc.

konklusjon: nintendo > sega
Aaah.. NES helt klart! Har SNES, N64 og kommer til å tyne lillebroren min til å shoppe GameCube når den tid kommer

..Husker jeg hadde Duck Hunt med den neon-oransje pistolen, Mario spillene selvfølgelig, Little Nemo: Dream Master, Megaman, Zelda, Castlevania, Nintendo World Cup, og.. erm.. var noen til..
Solgte NES'en for 2k da SNES kom.. hmm..
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sega ruler lissom gata da. Alex the Kid og sonic var jo bare topp. Har lissom aldri hatt sansen for Nintendo. Likte mye bedre Sega.
Opprinnelig postet av z0py3r
Sega ruler lissom gata da. Alex the Kid og sonic var jo bare topp. Har lissom aldri hatt sansen for Nintendo. Likte mye bedre Sega.
Vis hele sitatet...
Alex the Kid var helt rått til å være innebygd liksom (vertfall i min Sega). Sonic var også jævli genialt, andre spill jeg digga var Wonder Boys! (ikke 3 eren *sigh*)
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av gaucho
"Alle" rundt der jeg bor kjøpte NES, og da måtte jo jeg det også. Double Dragon, World Cup, Mario, Pro-AM og Robocop var de spillene jeg spilte mest tror jeg.. har sikkert glemt noen.
Vis hele sitatet...
jeg mener å huske at du hadde et rødhette og ulven spill til nes'en. det saug.
Better than thou.
Har vi folk her som ikke er gamle nok til å huske Master System eller Entrentainment System?
Moste min SEGA Mastersystem II med slegge! *Angre Angre* (Den var ødelagt og jeg liker lukten av knuste kretskort) Mmmm....
Uansett var SEGA suverent i forhold til NES, den dagen jeg fikk konsollen min husker jeg som en av de største dagene i mit liv!

SEGA alltime favs:
Wonderboy 3 (Joda, rl1!)
Sonic 1, 2 og 3
Double Hawk
Alex Kid
Monaco Grand Prix
Donald spillene
Double Dragon
California Games
The Rhymenocerous
polle's Avatar
sega owns!

det er ingenting som er å fyre opp OL på Lillehammer og Sonic (1)
etter en lang dag med skole og arbeid.
nei sega er en klar vinner.
nintendo hadde(!!!) ikke mulighet til å komkurere!
naboen hadde sega så rik jævel, hadde en del spill, men parpir saks stein var rått!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Såklart man holder med Shiguro Mayamoto (eller noe sånt) i den threaden her
Har selv Nintendo 8-Bits fortsatt som funker som en drøm, fikk den da jeg var 6 eller .no og spilte den faktisk her om dagen kun for å mimre. Har alle Mario og Zelda spillene, savner kun ett par Final Fantasy spill
Duck Hunt med Pistol er en klassiker og for de som husker det Top Gun....
Min første maskin ever, it RULES!!!
Har en sega 16-bits eller 32, husker ikke----Sega MegaDrive----
som er helt grei, Sonic er artig..
Totto
Better than thou.
Sega Megadrive (Genesis i statene) var/er/whatever en 16-bits maskin.
Fant en (franskspråklig) website med rundt 400 SEGA Master System / Gamegear spill, og emulatorer... Er litt stress å finne frem siden jeg ikke er dreven i det franske sprog, men jeg har jaffal sikret meg en dritbra Emulator og rundt 40 spill...

ZoneSEGA
Better than thou.
Babelfish er en fin ting.